Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Grufullt er disse angrepene, men verre er denne likegyldigheten for sine nye landsmenn fra de på venstresiden av enhver politikk.

Man går i skyttergrav med en gang der noe som likner på kritikk kommer.

Ellers gir man blanke faen i sine nye landsmenn egentlig.

Jeg har lenge hatt følelsen av at nye landsmenn blir behandlet som kjæledyr av disse på venstresiden.

Oppmerksomhet en stund, går så lei av de, og gir så blanke.
    Blir kastet i den humane søppelkasse.

Synes ikke jeg er en muslimhater.

Men skeptisk til Islam..

Har hatt muslimsk fastlege de siste 6 åra i hvert fall.
    Ville aldri lagt mitt liv i hendene på noen jeg ikke stolte på.

Riktignok byttet jeg ut en skrotnisse av en lege under de 30 som var muslim, men tok en annet som ny fastlege.

Nå er minst 25% av fastlegene her muslimer eller fra muslimske land.

De fleste er meget flinke, og mange av dem får meget bra omtale.

Både flinkere og mere menneskelige enn disse som tar disse barbarer i forsvar.

Sist redigert:

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    sitter du og pruster og peser mens du søker frem drap og elendighet. Finner du glede i å presentere tilfeldige linker i denne tråden. søk hjelp
    At han puster og peser behøver ikke å bety at han er seksuelt opphisset av deg............ ned i buksa med pingelen igjen.

Vent til noen sier klar ferdig gå............ferdig.
    Har du slått deg?
    Ja vil du blåse på det vonde sted?

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Så enkelt er det....og vanlige moderate muslimer må reise seg og si det for ikke å havne i samme sekken som gærningene...ikke gå seg bort i fjas om religiøst forbannet føleri!
    Denne er det allerede lenket til:

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor ikke vi muslimer står forrest i kampen for ytringsfriheten

Denne er av samme kaliber:

Kronikk: Å forsvare profeten med vold er et angrep på islams sjel - Terrorangrepet mot Charlie Hebdo - VG

Det er å håpe at de muslimske tillitsvalgte sine vegringsøvelser (http://www.dagbladet.no/2015/01/10/nyheter/innenriks/karikaturtegninger/islam/religion/37105029/)i økende grad blir kritisert av deres egne.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.007
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du kan også lese Si D i dagens papirutgave av Aftenposten. Under overskriften "Terrorister, jeg forbanner dere" skriver en ung, muslimsk jente en kraftsalve om massakren på skolebarn i Peshawar som konkluderer slik:
    Dere skremmer ikke oss
    Jeg blir kvalm når jeg hører dere misbruke Allahs navn. Jeg blir kvalm når jeg hører dere kalle dere selv for muslimer. Dere er ikke muslimer. Dere er ikke engang mennesker. Dere er monstrene under sengen vi var redde for som barn. Men som vi vet, og som dere vet minst like godt selv, vil vi vokse fra denne frykten. Vi har allerede gjort det. Dere skremmer ikke oss. Det er vi som skremmer dere. Det er de 132 utdanningshungrige livene som dere tok som får knærne deres til å skjelve. Dere er redde for å forsvinne. Med god grunn, fordi forsvinne skal både dere og tankegangen deres.

Jeg er Hoda Imad, jeg er 19 år, jeg er muslim, jeg skal bli lærer og jeg forbanner dere og tankegangen deres.
    Respekt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Mens enkelte tar en tur rundt huset og teller til ti for å kjøle seg ned (please), kan vi andre lese denne kommentaren:
    Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor ikke vi muslimer står forrest i kampen for ytringsfriheten
    Det er kjekt å se at det finnes endel muslimer også som synes utspillet fra det muslimske lederskapet var uakseptabelt.

I intervjuene har de religiøse lederne krevd at storsamfunnet må respektere islam, slutte å mobbe muslimer og bruke folkeskikk. Dette er helt urimelig krav å stille ytringsfriheten som rettighet. Den skal være uinnskrenket og holder man seg innenfor straffelovens rammer skal man få ytre hva som helst uten frykt for forfølgelse og straff.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du kan også lese Si D i dagens papirutgave av Aftenposten. Under overskriften "Terrorister, jeg forbanner dere" skriver en ung, muslimsk jente en kraftsalve om massakren på skolebarn i Peshawar som konkluderer slik:
    Dere skremmer ikke oss
    Jeg blir kvalm når jeg hører dere misbruke Allahs navn. Jeg blir kvalm når jeg hører dere kalle dere selv for muslimer. Dere er ikke muslimer. Dere er ikke engang mennesker. Dere er monstrene under sengen vi var redde for som barn. Men som vi vet, og som dere vet minst like godt selv, vil vi vokse fra denne frykten. Vi har allerede gjort det. Dere skremmer ikke oss. Det er vi som skremmer dere. Det er de 132 utdanningshungrige livene som dere tok som får knærne deres til å skjelve. Dere er redde for å forsvinne. Med god grunn, fordi forsvinne skal både dere og tankegangen deres.

Jeg er Hoda Imad, jeg er 19 år, jeg er muslim, jeg skal bli lærer og jeg forbanner dere og tankegangen deres.
    Respekt.
    Enig! Det denne tråden har vist oss, er at det er bred enighet- fra Høyre til SV, om at dette angrepet er totalt uakseptabelt. Men også at man har nogenlunde sammenfallende meninger på at dette ikke betyr at muslim er det samme som terrorist. Det er kun ytterste høyre som reagerer som villmenn, der de mener at islam er det samme som terrorisme, og kaster vilt rundt seg med stupiditeter. Litt OT, men dette er den viktigste grunnen til at jeg ikke kunne forstå hva Erna tenkte på da hun gikk i regjering med Frp. Noe jeg heller aldri kommer til å forstå.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Dere skremmer ikke oss

Respekt.
    En forståelig reaksjon, men det er jo også en helt feil konklusjon.

Det finnes både fredelige og voldelige muslimer, og både hun og gjerningsmennene er/var muslimer, av religion, motivasjon og demografi. Terroristene gikk frivillig i døden for å bli martyrer. Det er den mørke siden av Islam. Fornektelse av det fører ikke med seg noe godt. De fleste mennesker i verden reagerte med avsky på de handlingene der, men skal man komme dette fenomenet til livs nytter det ikke å late som at ikke islamismen eksisterer som en aktiv og brutal del av Islam.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sånn har det vært en stund. ;)

Bare for ordens skyld, så regner jeg definitivt ikke deg som en av de overopphetede Asbjørn.

Sist redigert av en moderator:

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    @Rock:
    Ser at du fortsetter å argumentere i vifteform i mote en lang rekke spøkelser du mener å se rundt deg på alle kanter, så jeg er faktisk nødt itl å repetere mitt innlegg fra et par dager siden, så du ikke utmatter deg helt på dette, for...

... jeg er oppriktig usikker på om du er alvorlig, men om du faktisk er det, og ikke bare troller (hvilket jeg i så fall ville finne nokså opprørende, gitt de alvorlige aspektene ved disse temaer), ville jeg foreslå at du leser en del innlegg om igjen. Så leser du det som står der, og ikke det du tror de andre har skrevet. Du argumenterer nemlig i mot en hel masse ingen har vært i nærheten av å fremføre.

Honkey

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sånn har det vært en stund. ;)

Bare for ordens skyld, så regner jeg definitivt ikke deg som en av de overopphetede Asbjørn.
    Dette var nok myntet mot en del ekstreme ytringer og akrobatiske rundkast i tråden. Og det var riktig fornøyelig.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    . Det er kun ytterste høyre som reagerer som villmenn, der de mener at islam er det samme som terrorisme, og kaster vilt rundt seg med stupiditeter. Litt OT, men dette er den viktigste grunnen til at jeg ikke kunne forstå hva Erna tenkte på da hun gikk i regjering med Frp. Noe jeg heller aldri kommer til å forstå.
    Dette kunne vært riktig hvis ikke diverse spørreundersøkelser sier noe annet, var det ikke en stor del av muslimene i Storbritannia som støttet halshugging av de som mobbet profeten, var det ikke rundt 70-78%, linken ligger i tråden her. Vil ikke det si at disse 70-78% faktisk er enig i drapene hos Charlie.

Dette stemmer jo ikke helt med det de ytterst på venstre prøver å innbille oss andre, skal du si at jeg også har brune hender?

Av de 7 største terroraksjonene i vestlige Europa siden år 2000 står muslimer for 6 av de, i Midtøsten står de vel for 100%, betyr beviser og fakta ikke noe som helst for dere?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^For det første; jeg vet ikke om noen her som tilhører dette "ytterste venstre" du prater om. For det andre ser vi stadig flere eksempler på at muslimer tar til motmæle mot terrorister.

Du har langt fra slått like vilt rundt deg som ham jeg ba om å la de brunsvidde henda ligge unna tastaturet en stund.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.701
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    En tanke som har kommet snikende; Greier vi å bekjempe den religiøse terroren med demokratiske virkemidler i et demokrati ? Jeg tror ikke det og det gjør meg trist. Skal Europa greie å beskytte seg mot feige terrorister som gjemmer seg blant sivilbefolkningen og som har som mål å angripe tilfeldige mennesker som de ikke har noen forbindelse med så kreves det en overvåkning på linje med det Gestapo prøvde på i Tyskland for snart 80 år siden.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    En tanke som har kommet snikende; Greier vi å bekjempe den religiøse terroren med demokratiske virkemidler i et demokrati ? Jeg tror ikke det og det gjør meg trist. Skal Europa greie å beskytte seg mot feige terrorister som gjemmer seg blant sivilbefolkningen og som har som mål å angripe tilfeldige mennesker som de ikke har noen forbindelse med så kreves det en overvåkning på linje med det Gestapo prøvde på i Tyskland for snart 80 år siden.
    Nei takk.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er en svært dårlig løsning å ty til total overvåkning all alle borgere. Det er mer enn tilstrekkelig å sette inn hardere lut mot islamistiske krefter og få på plass lovhjemmel for å holde dem innesperret.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    ^For det første; jeg vet ikke om noen her som tilhører dette "ytterste venstre" du prater om. For det andre ser vi stadig flere eksempler på at muslimer tar til motmæle mot terrorister.

Jeg tipper det er like mange på ytterste venstre som det er på ytterste høyre på forumet her.

Jeg vet ikke helt om det er sant at muslimer tar til motmæle mot terrorister, det har vel aldri vært utført så mange store terroraksjoner som det har vært de siste 3-4 årene og det er muslimer som står bak de fleste av de.

Siste nytt fra Frankrike:

[h=2]5000 politivakter ved jødiske skoler[/h] Frankrike utplasserer 5000 politifolk og soldater som vakter ved landets 700 jødiske skoler, opplyser den franske innenriksministeren Bernard Cazeneuve ifølge AFP. Franske myndigheter frykter at det kan komme en bølge av nye terrorangrep.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Det terroristene ønsker er å skremme oss til å gjøre idiotiske ting som forringer vårt relativt frie og velfungerende samfunn. Hvorfor gi dem den gleden?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Det terroristene ønsker er å skremme oss til å gjøre idiotiske ting som forringer vårt relativt frie og velfungerende samfunn. Hvorfor gi dem den gleden?
    Helt presis.
    Som det er vist til flere steder i tråden, vi har mange fenomener i våre (vestlige) samfunn som dreper forferdelig mange fler enn de som dør av terror. Men terroren sprer frykt, frykt avler irrasjonelle handlingsmønstre, aggresjon og us(m)akelighet, derfor får den et voldsomt fokus. Misforstå meg rett, terror og blind vold er noe av det mest nedrige mennesket har i seg av potensielt faenskap, men allikevel gjør vi faktisk terroristene en forferdelig unødvendig tjeneste ved å gi dem så forbannet mye ufortjent fokus.

De land som virkelig er utsatt for terror, er jo faktisk de land som for en stor del avler terroristene, og jeg forstår at folk blir vettskremte når selv de mest uskyldige ungene benyttes til å spre noe av det mest groteske verden har sett av pur faenskap. Hvordan man kan håndtere det uhåndterlige, er det vanskelig å sette ord på.

Honkey

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.481
    Torget vurderinger
    2
    Mildt sagt imponerende.
    Robert Fisk skriver om Algerie her - de to brødrene som angrep redaksjonen var fra Algerie. Godt lesestoff:

Charlie Hebdo: Paris attack brothers' campaign of terror can be traced back to Algeria in 1954 - Comment - Voices - The Independent

Og Yasmin Alibhai Brown spør "What has led to this lethal closing of the Muslim mind?" -- hun reflekterer over at mange muslimer som bor i Vesten anser frihetene vi setter høyt som syndefulle.
    http://www.independent.co.uk/voices...uslims-speak-of-freedom-as-a-sin-9971118.html

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Som en kurositet så kan man nevne at i dag er det ikke mer enn 35 år siden "Life og Brian" ble forbudt i Norge.
    Jepp, ting forandrer seg. Blasfemi og vold har blitt gangbart på kino. Nå er det nesten bare sex og kjærlighet vi trenger å skånes for.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.481
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje lage T-skjorte:

Muslim shooter = entire religion guilty
    Black shooter = entire race guilty
    White shooter = tragic mentally troubled lone wolf

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Hadde inkvisisjonen skjedd nå ville vi sikkert gitt dem asyl, så kunne de fortsatt jobben her.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Som en kurositet så kan man nevne at i dag er det ikke mer enn 35 år siden "Life og Brian" ble forbudt i Norge.
    Jepp, ting forandrer seg. Blasfemi og vold har blitt gangbart på kino. Nå er det nesten bare sex og kjærlighet vi trenger å skånes for.
    Stemmer, det kalles utvikling og det betyr at vi nettopp har vært der selv. Egentlig. Det er mao håp for andre også. Men for enkelte nick så er nok toget gått og stasjonen nedlagt.

Det jeg husker best var da filmen ble lovlig og jeg skulle på kino, dørene var blokkert av noen gærne kristninger som delte ut løpeseddler og ville nekte meg å se filmen.

Ikke lenge siden selv om det er folk her som ikke var født da.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.481
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje lage T-skjorte:

Muslim shooter = entire religion guilty
    Black shooter = entire race guilty
    White shooter = tragic mentally troubled lone wolf
    «Den spanske inkvisisjonen var min skyld, og all annen kristenfundamentalistisk vold»

�Den spanske inkvisisjonen var min skyld, og all annen kristenfundamentalistisk vold� - kultur - Dagbladet.no
    Eksepsjonalismen er alltid interessant. I denne tråden kan man lese at alt "det gale" som er begått i kristendommens navn, ikke er kristendom, selv når den begås av nasjonsstater, pavemakt eller religiøse reformatorer; men tre ekstremister som går løs på en satireavis representerer naturligvis hele sin kultur, etnisitet og religion.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.481
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer, det kalles utvikling og det betyr at vi nettopp har vært der selv. Egentlig. Det er mao håp for andre også. Men for enkelte nick så er nok toget gått og stasjonen nedlagt.

Det jeg husker best var da filmen ble lovlig og jeg skulle på kino, dørene var blokkert av noen gærne kristninger som delte ut løpeseddler og ville nekte meg å se filmen.

Det ble naturligvis fantastisk reklame for filmen, verden over, at den ble forbudt i Norge. Monty Python gjengen er evig takknemlige for den markedsføringsstøtten fra våre reaksjonære religiøse.

Denne diskusjonen, fra dengang, er interessant å se. Cleese og Palin mot de religiøse maktene. Biskopen ser ut som om han er med i en sketsj.

EDIT:Jeg har lagt inn en link til hele programmet i et senere innlegg.

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    Denne diskusjonen, fra dengang, er interessant å se. Cleese og Palin mot de religiøse maktene. Erkebiskopen ser ut som om han er med i en sketsj.
    Den debatten er helt fantastisk. De to representantene fra kirken er så på viddene som det er mulig å komme. De har ikke en gang skjønt at Jesus bare ses i åpningssketsjen der bibelen siteres 100% nøyaktig.
    Life_of_Brian_bbc_discussion.jpg

Fra Wiki:
    "Looking back, Michael Palin recalled in The Guardian: "[w]e had done our homework, thinking we were going to get into quite a tough theological argument, but it turned out to be virtually a slanging match. We were very surprised by that. I don't get angry very often, but I got incandescent with rage at their attitude and the smugness of it". Cleese preferred to sum it all up by saying "I always felt we won that one by behaving better than the Christians"."

PS: jeg skulle like å se om en slik debatt overhodet kunne funnet sted i et muslimsk land.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.103

Det er ganske stor forskjell på å dele ut løpesedler og å henrette folk.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.481
    Torget vurderinger
    2
    ^Det kirkemakten i ulike land forstod, var at filmen var livsfarlig for det skuespillet den gjennomfører, som holder liv i institusjonen. Se på biskopen av Southwark, i sin drakt, mens han vifter med korset og anser seg selv som hevet høyt over diskusjonen; og Malcolm Muggeridge, som kontinuerlig forsøker å bagatellisere "the little film you've made."

Jeg har alltid ment at Monty Python, gjennom sine avslørende satirer, forandret samfunnet vi lever i langt mer enn hva tusener av politikere har evnet. De gjorde det mulig for folk å se "bak teppet," og å forstå at institusjoner som forlangte respekt fra folk flest ikke fortjente denne.

"So funny it was banned in Norway" ble tagline på plakatene.

D

Desillusjonert

Gjest
    Kanskje er ikke Bjørn Andreas Bull-Hansen så langt unna sannheten allikevel?

Bokanmeldelse fra 2006:
    Kritiserer islam i dyster framtidsvisjon - Litteratur - Dagbladet.no

"Boka «Anubis» handler om Europa anno 2132. Europa er underlagt et islamsk regime med sharialover og raseskille.
    - Boka er et forsøk på å vise hvordan framtida kan se ut. Polariseringen vi ser i verden i dag - det er min oppgave som forfatter å gjøre oppmerksom på den. Vi ser jo en utvikling som ikke er god, sier forfatteren B. Andreas Bull-Hansen til Dagbladet.no."

Uansett, veldig god bok. Anbefales :)
    Men start med den første boken fra 2004!

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    :)

Det er ganske stor forskjell på å dele ut løpesedler og å henrette folk.
    Er det noen som har sagt noe annet?

Kunne vunnet bloody obvious konkurransen med den der...:)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn