Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har aldri påstått at muslimer skal være unntatt kritikk. Vi er vel alle enige om at krenking i seg selv ikke er et gode, så da bør vi kunne gi argumenter for at denne etiske regelen ikke er gyldig i dette tilfellet.
    I det øyeblikk "mottakeren" definerer kritikken som en krenkelse, og det gjør de i dette tilfellet umiddelbart da Islam i deres forskrudde univers er fullkomment uten feil og hevet over all kritikk, Islam er noe som ALLE kun skal underkaste seg og ikke stille spørsmål ved!, da er det faktisk helt umulig å komme med "saklig" kritikk av religionen!

    Sverige har i flere år gått foran og vist vei når det gjelder hvordan et helt samfunn kan fanges i "krenkelsens tyrrani". Homofile, feminister og islam har "nytt godt" av dette som et middel for å unngå å måtte svare på kritiske spørsmål, samt å samle "makt". De eneste som ikke kan krenkes i nabolandet er hvite, kristne, heterofile, middelaldrende menn!
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    ^Islamister og ekstremfeminister er nå en ting. Det skulle jo bare mangle at de må svare for sine religiøse og politiske standpunkt.
    Men hvorfor drar du homofile inn i denne diskusjonen? Hvilke "kritiske spørsmål" er det du mener de må svare på? Nå ble jeg nysgjerrig.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Mener du virkelig at kreftsyke, folk med downs, ofre for seksuelle overgrep, mørkhudede osv bare må regne med å bli hetset? De kan bare velge om de krenkes eller ikke?
    Man kan være motstander av kreft og håpe på at det etterhvert finnes en kur mot dette. Kanskje noen uhelbredelig syke vi se på dette som at noen krenker sykdommen deres og opplever kreftforskning som hetsing.

    Kanskje man kan hate seksuelle overgrep og se på dem som har blitt voldtatt som ofre? Kanskje man kan lage spottende satire av deres overgrepsmenn uten at dette skal ses på som trakasering og hetsing av dem som er deres ofre?

    Kanskje man kan gjøre narr av adelige titler og adelskapet, gjøre narr av deres titler og pompøsitet og særfordeler? Eller er dette krenkende for adelskapet og noe som bør forbys?

    Har man ikke lov til å latterliggjøre fotball og gi satirisk uttrykk for dette? Eller vil da alle verdene 100 millioner fotballspillere føle seg krenket, med full rett til å bli såret, sint og utagerende?

    Kan man ikke si at Nord Korea er et møkkaland, og at Store Leder er en pompøs psykopatisk gnom og kanskje gjør narr av ham med tegninger og spott. Eller har man da krenket all verdens Nord Koreanere? Bør man forby eller avstå fra slikt?

    Krenker man all verdens russere om man karikerer Putin?

    Krenker man all verdens tykke om man kaller fedme en sykdom?

    Krenker man en milliard barn om man gjør narr av julenissen?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    En svært viktig ting å forstå er at det er svært mange terrorgrupper rundt om i Europa som ønsker å utføre terrorangrep.

    Man vil ikke forhindre fremtidige terrorangrep ved f.eks. å stenge Charlie Hebdo, eller å legge bånd på Jyllandsposten. Joda, det blir sikkert litt tryggere å arbeide der.
    Jyllandsposten har faktisk lagt bånd på sig selv , de afstod fra at trykke de Franske tegninger. Og det har de valgt af hensyn til medarbejdernes sikkerhed.

    Og det var det mit lange indlæg drejede sig om , har det nogen mening at trykke disse tegninger , når nu man ved hvor ondt det gør på nogle Muslimmer, har det nogen mening at sende et budskab afsted som modtageren ikke forstår , er det overhovedet prisen værd, en pris man efterhånden kender særdeles godt.
    Det er redaksjonens valg hva man vil trykke eller ikke. Jyllandspostens medarbeidere har nok hatt det vanskelig, så jeg har forståelse for at de ikke vil være de som holder flagget høyest denne gangen. De ble latt i stikken av mye ellers av pressen, slik at de ble stående alene og dermed også spesielt utsatt. Denne gangen er det heldigvis flere aviser som i solidaritet med sine medjournalister også trykker de tegnede politiske kommentarene til Charlie Hebdo. De viser mot og styrke, og forteller i klare ord at vi ikke skal bøye oss for terroristenes krav og mål. For dem får vi ikke fred fra uansett.


    Måske man bare skulle opfører sig som et ordentligt menneske og lade være med at krænke og provokerer uden grund.
    Jeg siger ikke det stopper terror, men så har vi da ikke pustet til ilden.
    Problemet ligger i at noe i det hele tatt tror at dette er en krenkelse. De som lar seg "krenke" er mennesker som har blitt instruert til det, blitt fortalt at nå må de føle seg krenket. De hører på dommedagsimamer for messer om at enhver avbilding av muhammedfiguren er en krenkelse. Og de får tydeligvis alt for god hjelp fra utenforstående...




    Jeg tror bestemt du har ret i at selv om vi lader være med meningsløs provokation så stopper terror ikke, der vil altid være galninge.
    Men man kunne håbe på at terroristerne for mindre opbakning blandt deres egne, at de blive mere isoleret, at det bliver "mindre populært" hvis de udfører terror uden nogen som helst grund.
    Det er viktig å arbeide for å redusere islamismen i verden i dag, og det er umulig å oppnå hvis man ikke kan diskutere og illustrere de ideene som deres tankegods er funder på, som motiverer dem og som gjør dem til en trussel for mennesker verden over.


    Og pege på at vi måske ikke selv er helt uskyldige
    Vesten har vært medskyldig i islamismens fremvekst. Mange av islamistgruppene i ser i dag ble etablert og finansiert av vestlige land. Man trodde så naivt at man kunne bruke Islam i kampen mot kommunismen, men innså ikke at man skapte et monster som er en minst like stor trussel mot frihet, demokrati og menneskeretter i dag som den mest beinharde stalinisme var det for så mange mennesker i det forrige århundret.

    Det var en ufattelig feilvurdering. Men nå må feilen rettes opp, og det gjør vi ikke gjennom å spille på lag med islamistiske krefter.

    Ja det er dødsstraff for å avbilde deres profet i mange land. De samme landene har gjerne også dødsstraff for apostasi. Likevel tillater vi her i vesten som ikke behøver å bøye oss for sharialover begge deler, ikke bare tillater men ser på det som en helt grunnleggende rett. La oss ikke begynne å forhandle bort disse verdier for å mildne islamistene.

    La oss heller fortelle at muslimer ikke behøver å føle seg krenket av slikt. Det er flere og flere sekulære muslimer som har forstått dette og ikke har noen som helst problemer med det. Kan vi ikke heller ta de sekulære muslimenes side og heller tale i mot dem som ønsker shariaregler og lover i verden?

    Ingen vil være bedre tjent med islamismens fall enn nettopp muslimer.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.799
    Antall liker
    8.113
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har litt vanskelig for å forstå foregående innlegg, så jeg siterer bare denne i stedet:
    Kronikk av Helge Lurås: Problemet er ikke bare religiøs ekstremisme. Problemet er religiøs tro overhodet. - Aftenposten
    Så du tenker at argumentet for trykking er destabilisering av autoriteter?

    Greit nok, det er ihvertfall et argument. Usikker på om det er det man oppnår. Kan man tenke seg at det istedet er det motsatte som skjer? Plumpe forsøk på destabilisering kan f.eks. føre til økt konfliktnivå og polarisering, flere hard-liners, umulige mellomposisjoner. Hvis man undergraver den vestlige, liberale kritikkposisjonen ved å fremstå som plump og konfliktsøkende, så kan man kanskje umuliggjøre gjennomslag for viktigere kritikk?

    Forskjellen til kritikken av kristendommen og adelige privilegier er jo at disse kom innenfra/fra samfunnene selv, mens her er det fullt mulig å mene at man skaper et ytre press fra "de andre". Det er ganske naturlig at ytre press skaper indre samhold.
    I eit kvart samfunn der det er store skilnadar mellom kva deler av samfunnsgodene som ulike grupper får, vil det vere spenningar. I lys av dette kan vi sjå at religionar oppstår. Dei er ein del av dei konfliktene som oppstår. Ideologiar er akkurat det same som religionar, bortsett frå at dei ikkje inneheld ikkje-sansbare, guddomelege personar som ein må forholde seg til.

    Islam er eit slikt samfunnssymptom som tyder på at det finnest mange menneske som føler avmakt og isolasjon frå fellesskapet. Ein må sjølvsagt gjere noko med terror på kort sikt. Men det einaste som verkar, vil vere skikkeleg integrering. Eller assimilering over lang tid.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hele poenget med at muslimer føler seg krenket i denne saken er at det ikke er lov å tegne profeten deres, hadde det kun vært ord så hadde det ikke vært denne reaksjonen, så det handler kun om at deres ideologi skal bestemme over vår ytringsfrihet.

    Over 40 kirker brent ned i Niger, kirkene og de kristne har vel ikke noe med Charlie å gjøre.

    Kilde til NRK: – Frykter at 40 kirker er påtent - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no

    2 lik funnet forbrent inne i en kirke og en kvinne drept på en bar.

    Ti drept, to funnet utbrent i kirke: Raser mot Charlie Hebdo
    Landets 15 millioner mennesker er hovedsakelig muslimer.
    Ti drept, to funnet utbrent i kirke: Raser mot Charlie Hebdo - nyheter - Dagbladet.no

    Dette er gjenganger i alle landene der muslimene er i flertall, minoriteten blir forfulgt, drept og jaget som ville dyr.
    Den dagen muslimene viser at de respekterer minoritets befolkningen i sine egne land så skal jeg starte å respektere muslimer i Norge, men problemet er at Koranen ikke gjør dette mulig. Alle er vantro hvis man ikke er muslim eller etter noen tolkninger den riktige muslim, så de hater hverandre også.

    Så det Goggen sier at Charlie gjengen skal begrunne hvorfor de la ut tegningene av profeten deres blir bare tull, det er opplagt hvorfor de legger de ut, de kritiserer det de mener er kritikkverdig.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Vesten har vært medskyldig i islamismens fremvekst. Mange av islamistgruppene i ser i dag ble etablert og finansiert av vestlige land. Man trodde så naivt at man kunne bruke Islam i kampen mot kommunismen, men innså ikke at man skapte et monster som er en minst like stor trussel mot frihet, demokrati og menneskeretter i dag som den mest beinharde stalinisme var det for så mange mennesker i det forrige århundret.

    Det var en ufattelig feilvurdering. Men nå må feilen rettes opp, og det gjør vi ikke gjennom å spille på lag med islamistiske krefter.
    Men USA har fortsatt ikke lært noe av sine feil.

    Kontreadmiral John Kirby, pressetalsmann i det amerikanske forsvarsdepartementet, opplyste fredag at de amerikanske soldatene vil bli sendt til regionen om fire til seks uker.– De skal sendes til land der de skal bistå med å trene opp syriske opprørssoldater som kjemper mot Den islamske staten (IS), sier Kirby
    Klassekampen.no | USA sender soldater for å trene opp syriske opprørere
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    Men hvorfor drar du homofile inn i denne diskusjonen? Hvilke "kritiske spørsmål" er det du mener de må svare på? Nå ble jeg nysgjerrig.
    Kun tatt med som et eksempel på grupper som "kan krenkes". I Sverige, som i Norge, er det en smule diskusjon, ikke så høylytt i Sverige som i Norge, når det kommer til diskriminering av homofile i Kirken. På besøk hos familie i "grannlandet" leste jeg i avisen ( papirversjon, og nei jeg har ingen link!! ) en som stillte et spørsmål som jeg selv tidvis har stillt meg selv. Hvorfor i all verden er det så om å gjøre å bli medlem av en orgnisasjon som så ettertrykkelig har gitt beskjed om at den ikke vil vite av deg?? Dette lille leserinlegget ble faktisk trykket, men du verden som den stakkars "synderen" ble klubbet ned av både redaksjonen og talspersoner for homofile organisasjoner. Og gjennomgangsmelodien var at vedkommende hadde "krenket" de homofile som gruppe ved å at han ( eller var det en hun?? ) i det hele og store stilllte et slik spørsmål!

    Grunnen til at jeg i det hele tatt gadd å lese denne lille "mediestormen" i en lokalavis var at argumentasjonen om "krenkelse" forkom meg både utrolig tåpelig og morsom ( underholdende ) på en gang.

    Når det gjelder mitt forhold til homofili, hvis det er det du lurer på, så har jeg vel for lenge siden konstatert at det ikke er en "smittsom sykdom", og at jeg derfor har et meget avslappet forhold til det. Hvordan andre velger å leve sine liv intereserer meg "midt i ryggen" helt til de begynner å skulle pålegge meg å leve på samme måte. Da reagerer jeg meget negativt, hvilket også er årsaken til mitt negative syn på Islam og de reaksjonære "mørkemannskristne" som har slik glede av å legge seg opp i hvordan andre lever sine liv!

    Fordelen med de mest svartsynte og trangsynte kristne fra innsnevrede miljøer på Vestlandet og i Nord Norge framfor Islamister er at disse "mørkemannskristne" ( antakelig på grunn av eget forkvaklede og nevrotiske sexliv ) stort sett bryr seg om hvem som "har seg" med hvem, og hva som "stikkes hvor", mens islamister bryr seg om så meget mere, stort sett alt!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.358
    Antall liker
    37.176
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kan man ikke si at Nord Korea er et møkkaland, og at Store Leder er en pompøs psykopatisk gnom og kanskje gjør narr av ham med tegninger og spott. Eller har man da krenket all verdens Nord Koreanere? Bør man forby eller avstå fra slikt?
    Den pompøse gnomen mener det, ja. Og rasler med atomvåpenet sitt. Han greide å få avlyst en filmpremiere her forleden, og truer med terror og hacking mot alle som ser filmen eller finner på noe annet han finner krenkende. En stilstudie i krenkelsestyranni.

    BBC News - North Korea threatens war on US over Kim Jong-un movie
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    For denne diskusjonens del kan det kanskje være nyttig å tenke over det lile faktum at trykkingen av Muhammed tegninger kun er en unskyldning for å drive terror! Hadde det ikke vært tegninger ville det vært noe annet! Denne gjengen har kun et mål og det er å drepe og sprenge alt som kan drepes og sprenges helt til vi aksepterer å underkaste oss Islam. De er misjonærer for Islam, de er ikke spesifikt yttrigsfrihetsmotstandere!

    Målet er ikke og har heller aldri vært å stoppe tegningene, målet er det samme som det alltid har vært, å utbre en barbarisk middeladersk religion!

    La oss anta at hele vesten etter det forrige bråket hadde stoppet og stengt Jyllandsposten og aldri tegnet et eneste bilde av Muhammed. Er det noen av dere som virkelig helt ærlig tror at vi da ikke hadde sett terror som den som ble utført mot den franske redaksjonen? For vi hadde det skjønner dere. Grunnen ville vært en annen. For eksempel at de føler seg "krenket" av at vi ikke drar et lagstelt over hodet på våre kvinner før vi slipper dem ut av huset. Eller rett og slett det at vi ser på kvinner som selvstendige individer og ikke fars eller ektemanns eiendom. Eller at vi i vesten ikke drar de som mistenkes for å være homofile opp i byens høyeste bygning og kaster dem ned på gata, det er visst så populært for tiden i korrekte miljøer! Terroren vil fortsette helt til vi har underkastet oss Islam og akseptert å leve i den mørkeste middelalder!

    Jo vi kan da gjøre noe med det. Assimilasjon er nevnt. Det er ikke lett for vi ønsker faktisk ikke å bli som dem og de ønsker minst like sterkt ikke å bli som oss! Vi kan kaste dem ut av vesten og sende dem tilbake til den der sandkassa i Midt Østen som egentlig passer greit for uregjerlige 3 åringer! Vi bør i allefall stoppe importen av flere. Stille krav til de som kommer hit om at de skal ha et minstemål av utdannelse. Utdannelse er et greit utgangspunkt for å bekjempe rablende galskap i form av religion. Vi bør også være rimelig faste på grensene for vår "forståelse" når det kommer til galskapens manifestasjoner. Men alt dette er tiltak som vi her i vest ikke klarer å enes om så i praksis er det ikke annet å gjøre enn å venne seg til at "slik er det", folk vil bli drept og eiendom vil bli ødelagt. På sikt vil det kanskje kommet et tillegg i forsikringspolisene på samme måte som "naturskadeforsikring" et paragraf om "muslimskadeforsikring"? Mørke utsikter? Jo men det vil bli værre enn som så. Økende overvåkning og snusing i våre privatliv. Få vil stille seg på barrikadene å rope ut at man ikke kan bytte frihet mot sikkerhet. Til slutt vil ønsket om en "sterk mann" bli så kraftig at denne mannen vil dukke opp! Ref en meget god film som heter "V for Vendetta"! Og ærlig talt er jeg noe usikker på hva som er best, underkastelse overfor Islam nå eller gå igjennom en vanskelig prosess fram til der vi hyller "Den Sterke Mann"?

    Jeg er IKKE optimistisk med tanke på den verden våre barn og barnebarn arver! Våre forfedre som har skapt dette frie demokratiske samfunnet vi lever i i dag vil nok ikke tilgi oss for at vi har rotet bort arven på en slik sørgelig måte. Det har kostet blod å skape et fritt samfunn, og det er slett ikke noen "naturlov" som er årsaken til at vi har det slik, men vi har ikke vært villige til å legge to pinner i kors for å beholde det som er! Slik sett fortjener vi det som skjer, selv om våre etterkommer ikke fortjener det!
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.392
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Jeg har aldri påstått at muslimer skal være unntatt kritikk. Vi er vel alle enige om at krenking i seg selv ikke er et gode, så da bør vi kunne gi argumenter for at denne etiske regelen ikke er gyldig i dette tilfellet.
    I det øyeblikk "mottakeren" definerer kritikken som en krenkelse, og det gjør de i dette tilfellet umiddelbart da Islam i deres forskrudde univers er fullkomment uten feil og hevet over all kritikk, Islam er noe som ALLE kun skal underkaste seg og ikke stille spørsmål ved!, da er det faktisk helt umulig å komme med "saklig" kritikk av religionen!

    Sverige har i flere år gått foran og vist vei når det gjelder hvordan et helt samfunn kan fanges i "krenkelsens tyrrani". Homofile, feminister og islam har "nytt godt" av dette som et middel for å unngå å måtte svare på kritiske spørsmål, samt å samle "makt". De eneste som ikke kan krenkes i nabolandet er hvite, kristne, heterofile, middelaldrende menn!
    Synes det blir for enkelt.

    Man kan kritisere en religion ved å hevde at guden deres er en agurk. En slik kritikk er kanskje ikke så imponerende eller saklig? Man kan også kritisere en religion for å institusjonalisere en underordning av kvinner som bryter med likeverd og grunnleggende menneskerettigheter. Hvis det stemmer er dette saklig og det er en saklig kritikk uavhengig av om noen måtte føle seg såret. Kritikk som dette blir fremført jevnlig.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.392
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Mener du virkelig at kreftsyke, folk med downs, ofre for seksuelle overgrep, mørkhudede osv bare må regne med å bli hetset? De kan bare velge om de krenkes eller ikke?
    Man kan være motstander av kreft og håpe på at det etterhvert finnes en kur mot dette. Kanskje noen uhelbredelig syke vi se på dette som at noen krenker sykdommen deres og opplever kreftforskning som hetsing.

    Kanskje man kan hate seksuelle overgrep og se på dem som har blitt voldtatt som ofre? Kanskje man kan lage spottende satire av deres overgrepsmenn uten at dette skal ses på som trakasering og hetsing av dem som er deres ofre?

    Kanskje man kan gjøre narr av adelige titler og adelskapet, gjøre narr av deres titler og pompøsitet og særfordeler? Eller er dette krenkende for adelskapet og noe som bør forbys?

    Har man ikke lov til å latterliggjøre fotball og gi satirisk uttrykk for dette? Eller vil da alle verdene 100 millioner fotballspillere føle seg krenket, med full rett til å bli såret, sint og utagerende?

    Kan man ikke si at Nord Korea er et møkkaland, og at Store Leder er en pompøs psykopatisk gnom og kanskje gjør narr av ham med tegninger og spott. Eller har man da krenket all verdens Nord Koreanere? Bør man forby eller avstå fra slikt?

    Krenker man all verdens russere om man karikerer Putin?

    Krenker man all verdens tykke om man kaller fedme en sykdom?

    Krenker man en milliard barn om man gjør narr av julenissen?
    Merkelig innlegg. Hva er det du tror jeg mener?
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.392
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Jeg har litt vanskelig for å forstå foregående innlegg, så jeg siterer bare denne i stedet:
    Kronikk av Helge Lurås: Problemet er ikke bare religiøs ekstremisme. Problemet er religiøs tro overhodet. - Aftenposten
    Så du tenker at argumentet for trykking er destabilisering av autoriteter?

    Greit nok, det er ihvertfall et argument. Usikker på om det er det man oppnår. Kan man tenke seg at det istedet er det motsatte som skjer? Plumpe forsøk på destabilisering kan f.eks. føre til økt konfliktnivå og polarisering, flere hard-liners, umulige mellomposisjoner. Hvis man undergraver den vestlige, liberale kritikkposisjonen ved å fremstå som plump og konfliktsøkende, så kan man kanskje umuliggjøre gjennomslag for viktigere kritikk?

    Forskjellen til kritikken av kristendommen og adelige privilegier er jo at disse kom innenfra/fra samfunnene selv, mens her er det fullt mulig å mene at man skaper et ytre press fra "de andre". Det er ganske naturlig at ytre press skaper indre samhold.
    I eit kvart samfunn der det er store skilnadar mellom kva deler av samfunnsgodene som ulike grupper får, vil det vere spenningar. I lys av dette kan vi sjå at religionar oppstår. Dei er ein del av dei konfliktene som oppstår. Ideologiar er akkurat det same som religionar, bortsett frå at dei ikkje inneheld ikkje-sansbare, guddomelege personar som ein må forholde seg til.

    Islam er eit slikt samfunnssymptom som tyder på at det finnest mange menneske som føler avmakt og isolasjon frå fellesskapet. Ein må sjølvsagt gjere noko med terror på kort sikt. Men det einaste som verkar, vil vere skikkeleg integrering. Eller assimilering over lang tid.
    Usikker på hva du mener her.

    Mener du at religioner oppstår av skjev fordeling av samfunnsgoder?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.774
    Antall liker
    10.196
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mener du virkelig at kreftsyke, folk med downs, ofre for seksuelle overgrep, mørkhudede osv bare må regne med å bli hetset? De kan bare velge om de krenkes eller ikke?
    Forskjellen går vel mellom noe man er, vs noe man har valgt. Tro har man valgt, og så kan man selvsagt diskutere hvor reelle valgmuligheter man har. Som tidligere nevnt, det er en grunn til at de mest rabiate ikke like utdanning.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.392
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    1. For denne diskusjonens del kan det kanskje være nyttig å tenke over det lile faktum at trykkingen av Muhammed tegninger kun er en unskyldning for å drive terror! Hadde det ikke vært tegninger ville det vært noe annet! Denne gjengen har kun et mål og det er å drepe og sprenge alt som kan drepes og sprenges helt til vi aksepterer å underkaste oss Islam. De er misjonærer for Islam, de er ikke spesifikt yttrigsfrihetsmotstandere!

    2. Målet er ikke og har heller aldri vært å stoppe tegningene, målet er det samme som det alltid har vært, å utbre en barbarisk middeladersk religion!

    3. La oss anta at hele vesten etter det forrige bråket hadde stoppet og stengt Jyllandsposten og aldri tegnet et eneste bilde av Muhammed. Er det noen av dere som virkelig helt ærlig tror at vi da ikke hadde sett terror som den som ble utført mot den franske redaksjonen? For vi hadde det skjønner dere. Grunnen ville vært en annen. For eksempel at de føler seg "krenket" av at vi ikke drar et lagstelt over hodet på våre kvinner før vi slipper dem ut av huset. Eller rett og slett det at vi ser på kvinner som selvstendige individer og ikke fars eller ektemanns eiendom. Eller at vi i vesten ikke drar de som mistenkes for å være homofile opp i byens høyeste bygning og kaster dem ned på gata, det er visst så populært for tiden i korrekte miljøer! Terroren vil fortsette helt til vi har underkastet oss Islam og akseptert å leve i den mørkeste middelalder!

    4. Jo vi kan da gjøre noe med det. Assimilasjon er nevnt. Det er ikke lett for vi ønsker faktisk ikke å bli som dem og de ønsker minst like sterkt ikke å bli som oss! Vi kan kaste dem ut av vesten og sende dem tilbake til den der sandkassa i Midt Østen som egentlig passer greit for uregjerlige 3 åringer! Vi bør i allefall stoppe importen av flere. Stille krav til de som kommer hit om at de skal ha et minstemål av utdannelse. Utdannelse er et greit utgangspunkt for å bekjempe rablende galskap i form av religion. Vi bør også være rimelig faste på grensene for vår "forståelse" når det kommer til galskapens manifestasjoner. Men alt dette er tiltak som vi her i vest ikke klarer å enes om så i praksis er det ikke annet å gjøre enn å venne seg til at "slik er det", folk vil bli drept og eiendom vil bli ødelagt. På sikt vil det kanskje kommet et tillegg i forsikringspolisene på samme måte som "naturskadeforsikring" et paragraf om "muslimskadeforsikring"? Mørke utsikter? Jo men det vil bli værre enn som så. Økende overvåkning og snusing i våre privatliv. Få vil stille seg på barrikadene å rope ut at man ikke kan bytte frihet mot sikkerhet. Til slutt vil ønsket om en "sterk mann" bli så kraftig at denne mannen vil dukke opp! Ref en meget god film som heter "V for Vendetta"! Og ærlig talt er jeg noe usikker på hva som er best, underkastelse overfor Islam nå eller gå igjennom en vanskelig prosess fram til der vi hyller "Den Sterke Mann"?

    5. Jeg er IKKE optimistisk med tanke på den verden våre barn og barnebarn arver! Våre forfedre som har skapt dette frie demokratiske samfunnet vi lever i i dag vil nok ikke tilgi oss for at vi har rotet bort arven på en slik sørgelig måte. Det har kostet blod å skape et fritt samfunn, og det er slett ikke noen "naturlov" som er årsaken til at vi har det slik, men vi har ikke vært villige til å legge to pinner i kors for å beholde det som er! Slik sett fortjener vi det som skjer, selv om våre etterkommer ikke fortjener det!
    1. Ja, denne gjengen har det som mål. De er en promilles promille samling av skrullinger.

    2. Enig.

    3. Sikkert riktig.

    4. Det er en forsvinnende liten del av innvandrerne som har slike synspunkter. Vi kan ikke ideologisk kontrollere asylsøkere. Faktisk er det trolig mer sannsynlig at andregenerasjonsinnvandrere blir ekstreme. De vil kjenne på motsetningen mellom foreldrenes kultur og storsamfunnets kultur. Ungdom har en tendens til å overdrive for å skaffe seg en identitet og de kan fort bli ekstremt liberale eller ekstremt religiøse.

    Husk at det også finnes eksempler på at etniske nordmenn blir islamister.

    Jeg tror vi må møte dette på en annen måte enn å bli meningspoliti og fronte totalitære ideer om å kaste ut muslimer og rasle med scenarier om sivilisasjonskrig.

    5. Jeg tror du overdriver. Den største faren er om vi mister de grunnleggende verdiene i vårt eget samfunn av syne og innfører totalitære ordninger. Det frie liberale samfunn ser muslimer også verdien med. Det er tross alt få som ønsker å flytte til midt-østen, selv med vårt håpløse klima...
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.774
    Antall liker
    10.196
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Re pkt 4: Første generasjons arbeidsinnvandrere fra Pakistan i Oslo er stort sett like skremt av disse skrullingene som oss.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.392
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Re pkt 4: Første generasjons arbeidsinnvandrere fra Pakistan i Oslo er stort sett like skremt av disse skrullingene som oss.
    Stemmer nok det.

    Innlegget ditt 10:23: Enig, brukte de helt åpenbare tilfellene for å understreke poenget.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.774
    Antall liker
    10.196
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Re pkt 4: Første generasjons arbeidsinnvandrere fra Pakistan i Oslo er stort sett like skremt av disse skrullingene som oss.
    Stemmer nok det.

    Innlegget ditt 10:23: Enig, brukte de helt åpenbare tilfellene for å understreke poenget.
    Joda, og mitt poeng (vi er sikkert enige) at det finnes gode grunner for å ha rettslig beskyttelse mot trakassering for noe man er, vs mot tro som er noe man selv har valgt.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.392
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Re pkt 4: Første generasjons arbeidsinnvandrere fra Pakistan i Oslo er stort sett like skremt av disse skrullingene som oss.
    Stemmer nok det.

    Innlegget ditt 10:23: Enig, brukte de helt åpenbare tilfellene for å understreke poenget.
    Joda, og mitt poeng (vi er sikkert enige) at det finnes gode grunner for å ha rettslig beskyttelse mot trakassering for noe man er, vs mot tro som er noe man selv har valgt.
    Ja, hvis vi skal ha rettslig beskyttelse mot ytringer så er det utvilsomt disse som skal ha dette. Men, for å unngå misforståelser, i denne tråden er jeg mest opptatt av de vurderingene vi selv foretar av våre ytringer.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.799
    Antall liker
    8.113
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har litt vanskelig for å forstå foregående innlegg, så jeg siterer bare denne i stedet:
    Kronikk av Helge Lurås: Problemet er ikke bare religiøs ekstremisme. Problemet er religiøs tro overhodet. - Aftenposten
    Så du tenker at argumentet for trykking er destabilisering av autoriteter?

    Greit nok, det er ihvertfall et argument. Usikker på om det er det man oppnår. Kan man tenke seg at det istedet er det motsatte som skjer? Plumpe forsøk på destabilisering kan f.eks. føre til økt konfliktnivå og polarisering, flere hard-liners, umulige mellomposisjoner. Hvis man undergraver den vestlige, liberale kritikkposisjonen ved å fremstå som plump og konfliktsøkende, så kan man kanskje umuliggjøre gjennomslag for viktigere kritikk?

    Forskjellen til kritikken av kristendommen og adelige privilegier er jo at disse kom innenfra/fra samfunnene selv, mens her er det fullt mulig å mene at man skaper et ytre press fra "de andre". Det er ganske naturlig at ytre press skaper indre samhold.
    I eit kvart samfunn der det er store skilnadar mellom kva deler av samfunnsgodene som ulike grupper får, vil det vere spenningar. I lys av dette kan vi sjå at religionar oppstår. Dei er ein del av dei konfliktene som oppstår. Ideologiar er akkurat det same som religionar, bortsett frå at dei ikkje inneheld ikkje-sansbare, guddomelege personar som ein må forholde seg til.

    Islam er eit slikt samfunnssymptom som tyder på at det finnest mange menneske som føler avmakt og isolasjon frå fellesskapet. Ein må sjølvsagt gjere noko med terror på kort sikt. Men det einaste som verkar, vil vere skikkeleg integrering. Eller assimilering over lang tid.
    Usikker på hva du mener her.

    Mener du at religioner oppstår av skjev fordeling av samfunnsgoder?
    Eg trur at religionar vert brukt som våpen der skeviheitene oppstår.
     

    kortvarig

    Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Innlegg
    2.237
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    @Depnot svar til http://www.hifisentralen.no/forumet...918-rasisme-religion-etc-333.html#post1968648


    Du kan kritiserer islam lige så meget du vil, der er daglige diskussioner i medierne og aviserne uden problemer , du kan også lave sjov med deres religiøse overhovede , Mufti'er og hvad de ellers kalde dem , dem som svarer til vores Pave , Biskoper osv.

    Det eneste man skal holde sig fra er at trykke sjofle , hånende og latterliggørende tegningen af deres profet Muhammed.

    Det ramme alle troende Muslimer på en meget uheldig måde, som ikke har spor med kritik at gøre i deres øjne , det opfattes som ren hån spot og latterliggørelse Blasfemi og ikke andet af mange.

    Og på et eller andet niveau kan jeg godt forstår det, og mener at det må være muligt at diskuterer Islam uden lige netop at bruge disse midler.

    Det gør man dagligt i medierne i Danmark.
    Endda i en ret grov tone ført an af Dansk Folkeparti's Pia Kjærsgaard, som efter min mening er fuldstændig skudt i roen.
    Hun har i den grad forhalet integration af muslimmer, og har måske helt forhindret at det overhovedet efterhånden kan lade gøre, Det har hun gjort med sit afstumpede primitive menneskesyn, og en talen ned til den absolut laveste fællesnævner i den Danske befolkning (den indre svinehund).

    Desværre virker DF politik som EPO i forhold til at skaffe vælgere, så de andre partier er også nødt til at tage EPO hvis de vil følge med. og konflikten mellem dem og os bliver større og større.

    Det er jo fuldstændig forrykt at et parti med så primitiv en dagsorden som kun burde høre til nede på den lokale Bodega kan blive Danmarks største parti.

    Jeg bliver også nødt til at sige at jeg mener at en politikers vigtigste og fornemmeste opgaver og måske eneste opgave er at bekæmpe/undertrykke det grimme i mennesket, og dermed skabe et godt samfund hvor der er plads til alle, man behøver ikke ligefrem som politiker at fremme det grimme, det skal nok pible frem alle vejene alligevel.

    Og man må sige at Muslimer i Danmark har udvist en helt usædvanlig tolerance og tålmodighed over for DF, havde de ikke gjort det havde Pia Kjærsgaard været likvideret for længe siden, også selv om hun har livvagt på døgnet rundt.

    Men klart vi har ytringsfrihed og Pia Kjærsgaard og hendes partifælder har lov til at svine Muslimerne lige så meget til som de har lyst til.
    Jeg siger bare hvad er formålet, udover at hun måske selv for en tilfredsstillelse ved at slippe den indre svinehund fri.
    Jeg mener at Pia Kjærsgaard og hendes parti Dansk Folkepati har været til lige så stor skade for Danmark og Danmarks omdømme som chefredaktør Flemming Rose fra Jyllandsposten som var ansvarlig for at Muhammed tegningerne absolut skulle trykkes i 2005 på trods af utallige advarsler fra eksperter.

    At så Muslimerne ikke selv har denne ytringsfrihed og fuldt demokrati, det er en anden snak.
    Et internt anlæggende som de selv må arbejde sig ud af, og måske ønsker mange af dem det overhovedet ikke, når de ser resultatet i de vestlige samfund.

    Hvis man ser på vores historie skal man ikke så forfærdelig mange år tilbage i tiden før vi kristne faktisk opførte os indnu være end Muslimerne gør i dag.

    Du har ret at vores og Muslimernes samfundssyn/forståelse er helt forskellige.

    Islam baserer sig på frivillig underkastelse eller hengivelse/overgivelse til Gud og de love der er givet deraf, og dette er en mere eller mindre del af et Muslimsk samfund.
    Det er anderledes end vores måde at indrette os på, hvor vi selv laver alle love i en demokratisk proces, og tro og politik er fuldstændig adskilt

    Dette er nok medvirkende til at vi ikke forstår dem helt, og de ikke forstår os helt.
    Det mener jeg man bør tage hensyn til, og ikke kræver at Muslimerne absolut skal kunne forstår og accepterer alle vores værdier 100%. Og det gælder naturligvis også den anden vej, og jeg må konstaterer at ingen af parterne acceptere dette faktum 100%.

    Ja , der blev lidt lokal snak, men da det er gode eksempler på at vi ikke er helt uden skyld i de konflikter som der er, synes jeg det var berettiget
     
    Sist redigert:

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Sitter her og tegner Jesus med en gigantisk stå. Skal sendes til Klassekampen i morgen.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Sitter her og tegner Jesus med en gigantisk stå. Skal sendes til Klassekampen i morgen.
    Jeg sendte et bilde av Budha som ei dame i forrige uke, det kom ikke med.

    Ingen som reagerer på at det er kum mannfolk som er profetene?
    hehe - det er vel bare kvinnfolk som reagerer på det. Og de er vel fraværende her på sia (med fare for å fremstå som profet i eget land).
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.358
    Antall liker
    37.176
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Noen av det svakeste jeg har lest av en anerkjent forfatter:

    Retten til å bli krenket er en umistelig rett - Aftenposten

    Snakk om å slå inn åpne dører etter å ha laget seg en stråmann...
    Han har nok skrevet bedre ting, men poenget er da vel ganske klart? En ting er å vise alminnelig folkeskikk, men hvis man skulle lage noen form for lovfestet vern mot ytringer som krenker religioner ville det føre helt galt avsted.

    Sitatet fra Arnulf Øverland i kronikken er kanskje verdt å gjengi:
    Jeg har fått gode råd av en snill, bedrøvet prest i Tidens Tegn: Hvis jeg ville angripe kristendommen, sa han, burde jeg ha gjort det på en verdig måte.

    Og det er en yndig tanke: Når noen vil angripe prestene, så bør prestene få bestemme, hvorledes det skal skje, og hvilke våpen man skal angripe dem med.

    Jeg skulle da formodentlig få lov til å bruke en sofapute. Men jeg har ikke tenkt å føre noen sofaputekrig med prestene.

    Hvis jeg vil gå til angrep på en institusjon eller en åndsretning, så velger jeg de våpen, som jeg finner tjenlige. Det kunne neppe falle meg inn å levere et "verdig", akademisk foredrag om kirken, dens oppgaver og feilgrep. Hadde jeg gjort det, så ville jeg ha oppnådd akkurat det samme som prestene, når de preker. Menigheten ville ha sovnet.

    Når jeg opptrer offentlig, pleier jeg å velge en annen fremgangsmåte, jeg sørger for at publikum hører på meg.

    Men kan si, at det er uverdig, lavtliggende, udannet, jeg har ikke noe imot det, bare jeg oppnår det jeg vil, nemlig at folk får ørene åpnet og kanskje begynner å tenke seg om.
    Hedningeforbundets forskjellige utspill og innfall oppigjennom årene har ikke stått til 20 i stil hver gang, de heller, men den kumulative effekten av å latterliggjøre det latterlige over tid er ganske stor.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    Sitter her og tegner Jesus med en gigantisk stå. Skal sendes til Klassekampen i morgen.
    Javel? Og så?? Tror ikke det er noen av Klassekampens lesere som gidder å bry seg............:rolleyes:

    På den annen side så påstår da muslimene at Jesus er en viktig profet i Islam, så du bør passe deg så ikke noen av dem blir grinete på deg!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.528
    Antall liker
    9.972
    Sitter her og tegner Jesus med en gigantisk stå. Skal sendes til Klassekampen i morgen.
    Javel? Og så?? Tror ikke det er noen av Klassekampens lesere som gidder å bry seg............:rolleyes:

    På den annen side så påstår da muslimene at Jesus er en viktig profet i Islam, så du bør passe deg så ikke noen av dem blir grinete på deg!
    Kanskje Dagen er en verdigere mottager av tegningen? Der er det jo så stor takhøyde....
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg kjenner ikke så godt DFs partiprogram at jeg har gjort meg opp noen bestemt mening om dem annet enn at de er konservative, vil begrense innvandringen og ikke er spesielt glad i Islam. Men jeg konstaterer at de er blitt store og dermed representerer en stor del av danskenes politiske ønsker.

    Jeg ser det ikke så problematisk om et parti ønsker en restriktiv innvandring, spesielt fra land der Islam har programmert folk og man har en kultur som ikke er lett forenelig med vår.

    Islam baserer sig på frivillig underkastelse eller hengivelse/overgivelse til Gud og de love der er givet deraf, og dette er en mere eller mindre del af et Muslimsk samfund.
    Islam er ikke frivillig. Det er obligatorisk for mange hundre millioner mennesker. Man får aldri et valg, og straffen for å velge er hard og brutal. Islams fremste teologer krever dødsstraff for de som ikke underkaster seg.

    Man må også spørre seg hva som er så krenkende om noen lager et bilde av profeten deres. Det er greit at det er et forbud mot det innen sharialovgivningen, men den har null betydning for andre enn troende muslimer, eller burde i alle fall ha det. At de selv velger å følge religiøse skikker og lover er greit nok det, men de kan ikke forvente at hele resten av verden skal rette seg etter Islams regelverk. Spesielt ikke i land hvor Islam slett ikke hører hjemme.

    Det er en viktig påminnelse om at det finnes en fri verden utenfor Islam. Land og riker der menneskene ikke behøver å lystre Islams lover, selv ikke muslimer. Her skal de selv få lov til å være troende og privat følge hvilke regler de vil, men de må akseptere at de ikke gjelder andre enn dem som selv har valgt å følge dem.

    Hvis vi ikke gjør det så gir vi presteskapet makt over dem her hos oss også. En makt som kan utøves på dem utelukkende på bakgrunn av deres etnisitet. Det er ikke en akseptabel maktutøvelse her i vesten, og burde ikke være det i noen del av verden.

    Det er derfor viktig å bryte ned autoriteten til religionen, og det er viktig å vise at ikke mennesker i vesten behøver å lystre islams presteskap, selv om de hevder å være aldri så krenket.

    Husk også på at vi ikke kun snakker om spottende tegninger og vitser, da kunne man forsåvidt forstått reaksjonene litt mer. Men forbudet gjelder avbilding i det store og hele, om det gjøres så respektfullt og beundrende og nesegrus hyllende som det er menneskelig mulig å få til.

    Egentlig var jo hele tanken med dette forbudet at man skulle hindre at de troende tilba bilder og ikoner, statuer og bilder av profeten i stedet for Allah. En forsåvidt forståelig tankegang. Dette er jo et problem i endel religioner. Svært mange muslimer forstår jo også dette, og unngår å tilbe bilder og figurer, og forstår samtidig at om andre ikke-troende lager et bilde eller ikke så vedkommer den saken dem overhodet ikke. Det er en forståelse jeg vil håpe brer litt mer om seg etterhvert, og som jeg skulle ønske at flere av religionens mer oppegående talsmenn hadde tatt til ordet for i stedet for å lystre de barbariske dommedagsgalingene i Saudi Arabia, Egypt og deromkring. I alle fall burde ikke vi her i vesten gi vår hjelp til dette ved å støtte opp om den misforståelsen at noen blir krenket hvis noen andre tegner eller skulpturerer profeten deres.

    Det er en kamp innen Islam mellom sekulære og islamistiske krefter, en regelrett krig mange steder i verden, og det har litt å si hvem utenforstående sympatiserer med. Muslimer må rett og slett velge tilhørighet til enten Saudi Arabia/Iran og presteskapet der eller vestlig sekulær tradisjon. Velger de sistnevnte må de også akseptere at vi har et helt annet syn på religion og religiøse lover og påbud enn det de er vant med. Kan de ikke akseptere det må de finne seg et annet land å bo i, og gjør de ikke det frivillig vil de oppleve en økende motstand i befolkningen ellers som vil føre til at politiske alternativer som DF vil vokse og få makt. Vi ser det i hele Europa nå. Så lenge det finnes mennesker i vesten som ikke er villig til å rette seg etter profetens bud og lover, så vil det alltid dukke opp markeringer av dette. Hvis det skal lages leven hver gang det skjer vil det bare øke oppslutningen av dem som ønsker dem dit pepperen gror.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.358
    Antall liker
    37.176
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Når vi snakker om å "ta hensyn" til krenkede religiøse følelser kan det også være en tanke å se etter hvilke utsagn som kan oppleves som så krenkende at man blir dømt til 10 års fengsel og 1000 piskeslag for dem:

    States which are based on religion confine their people in the circle of faith and fear.
    No religion at all has any connection to mankind’s civic progress. This is not a failing on the part of religion but rather that all religions represent a particular, precise spiritual relationship between the individual and the Creator. ..However, positive law is an unavoidable human and social need because traffic regulations, employment law and the codes governing the administration of State can hardly be derived from religion.
    Finally, we should not hide that fact that Muslims in Saudi Arabia not only disrespect the beliefs of others, but also charge them with infidelity to the extent that they consider anyone who is not Muslim an infidel, and, within their own narrow definitions, they consider non-Hanbali [the Saudi school of Islam] Muslims as apostates. How can we be such people and build ... normal relations with six billion humans, four and a half billion of whom do not believe in Islam.
    A look at the writings of Saudi blogger Raif Badawi –*sentenced to 1,000 lashes | World news | The Guardian

    Å blogge noe slikt er tydeligvis så krenkende mot islam at mannen såvidt unngikk å miste hodet. Ti år i fengsel og tusen piskeslag til oppvigleren!
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.774
    Antall liker
    10.196
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som tidligere nevnt er Saudi Arabia den hvite elefanten i rommet. Så lenge de kan levere den billigste oljen til å fyre opp vestens krigsmaskineri er de imidlertid trygge. Derfor også den pågående oljepriskrig nå som skiferoljen kommer.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    De fortsetter å diktere hva som er lov og ikke i vesten:

    Pegidas demonstrasjon i Dresden mandag er avlyst på grunn av konkrete trusler fra islamistiske ekstremister, ifølge Pegida selv. En av gruppens ledere skal ha blitt drapstruet.
    Pegida-demonstrasjon avlyst etter drapstrusler | ABC Nyheter

    Så på nyhetskanalen på Tv2 kl 10 i morges og de nevnte ikke dette med et eneste ord, skremmende.

    – De gikk til bestemte adresser og ba folk flytte ut. Deretter stjal de alt av verdier og tente på. Det minner om Krystallnatten, sier Josef Garvi, som er redd han må flytte fra Niger.


    Norske Josefs kristne venner har fått hjemmene sine brent ned i Niger-opptøyer - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no
     
    Sist redigert:

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Det er tydeligvis ikke bare i Tyskland at demonstrasjoner blir stoppet.

    En demonstration mot muslimsk extremism som idag skulle ha hållits i den franska huvudstaden Paris har stoppats av en domstol.

    Domstol förbjuder demonstration mot islamism | Fria Tider


    Politiet forbyr demonstrasjoner i tyske Dresden av frykt for terror

    http://nrk.no/verden/_-en-snikmorder-skulle-blande-seg-i-mengden-og-drepe-pegida-leder-1.12158074


    Men gikk ikke de politiske lederne i disse landene i en demonstrasjon for å støtte ytringsfriheten for en kort tid tilbake, dette beviser at de gjør akkurat det motsatte, hvis de ikke klarer å sørge for sikkerheten av sin egen befolkning så bør de gå av og gi makten til andre som kan det.
     
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.409
    Antall liker
    5.164
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det gir håp når en muslim skriver som dette:

    https://now.mmedia.me/lb/en/commentary/564668-we-are-all-isis

    It doesn’t matter which Islamic text, whether it is a Qur’anic or jurisprudential text, or a text recounting the sayings of the Prophet Mohammad; the killers do not kill for nothing, they kill in the name of books, fatwas, ayahs and age-old tradition. All of these things are inseparable parts of true Islam. They will remain Muslims as long as they pronounce the shahada and as long as the religious institution doesn’t dare to modernize the criteria for being a Muslim.
    These killers are us. They are our religion at its most extreme. They are our true Islam taken to its furthest extent and they are not beyond the scripture. If the West says in one united voice “we are Charlie” we should say “we are ISIS.”
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    Det gir håp når en muslim skriver som dette:

    https://now.mmedia.me/lb/en/commentary/564668-we-are-all-isis

    It doesn’t matter which Islamic text, whether it is a Qur’anic or jurisprudential text, or a text recounting the sayings of the Prophet Mohammad; the killers do not kill for nothing, they kill in the name of books, fatwas, ayahs and age-old tradition. All of these things are inseparable parts of true Islam. They will remain Muslims as long as they pronounce the shahada and as long as the religious institution doesn’t dare to modernize the criteria for being a Muslim.
    These killers are us. They are our religion at its most extreme. They are our true Islam taken to its furthest extent and they are not beyond the scripture. If the West says in one united voice “we are Charlie” we should say “we are ISIS.”
    Han slipper nok ikke med "bare" 1000 piskeslag. Han mister vel hodet om noen får tak i ham!
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Det gir håp når en muslim skriver som dette:

    https://now.mmedia.me/lb/en/commentary/564668-we-are-all-isis

    It doesn’t matter which Islamic text, whether it is a Qur’anic or jurisprudential text, or a text recounting the sayings of the Prophet Mohammad; the killers do not kill for nothing, they kill in the name of books, fatwas, ayahs and age-old tradition. All of these things are inseparable parts of true Islam. They will remain Muslims as long as they pronounce the shahada and as long as the religious institution doesn’t dare to modernize the criteria for being a Muslim.
    These killers are us. They are our religion at its most extreme. They are our true Islam taken to its furthest extent and they are not beyond the scripture. If the West says in one united voice “we are Charlie” we should say “we are ISIS.”
    Han slipper nok ikke med "bare" 1000 piskeslag. Han mister vel hodet om noen får tak i ham!
    Skulle bare mangle, tenk å provosere slikt.

    Dette sier også den forfatteren jeg leser bøkene til, men han sier også at det som først er skrevet i koranen om samhold, kjærlighet og respekt for andre mennesker har ingen betydning så lenge det er motstridende skrifter lenger bak i koranen, det er alltid det som er skrevet sist som er tellende og det er der det står at de skal erobre og drepe de vantro.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn