Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.543
cybervision_ skrev:Ville likt å sett en gjeng nordmenn gå med faner kontra dette ned en av gatene i deres opphavsland...
cybervision_ skrev:Ville likt å sett en gjeng nordmenn gå med faner kontra dette ned en av gatene i deres opphavsland...
Fant du ikke et eksempel som er relevant?Pink_Panther skrev:cybervision_ skrev:Ville likt å sett en gjeng nordmenn gå med faner kontra dette ned en av gatene i deres opphavsland...
Vel, spanjolene i det området er i alle fall forferdet over at nordmenn henger norske flagg ut av vinduer og terrasser etc hele året. De mener vi oppfører oss hensynsløst, nasjonalistisk og som okkupanter av fremmed land. For slik oppførsel er regnet som kolonialisme av dem. Et slags "vi planter vårt flagg for å markere at vi krever dette landet på vegne av Norge". De om det, men nordmenn vekker i alle fall forferdelse på Costa Blanca med sin mangel på respekt for Spania.oddgeir skrev:Fant du ikke et eksempel som er relevant?Pink_Panther skrev:cybervision_ skrev:Ville likt å sett en gjeng nordmenn gå med faner kontra dette ned en av gatene i deres opphavsland...
Vel, det er vi som er velgere. Kanskje vi skal begynne med oss selv hvis vi ønsker endringer.cybervision_ skrev:og noen av de skarpe knivene vi har valgt inn på tinget må ta et grep snart - tydelighet og konsekvenser er det eneste mange av disse forstår.
Jeg har ikke mer enn en stemme og den gikk ikke til gutteklubben som styrer skuta i dag for å si det slik.oddgeir skrev:Vel, det er vi som er velgere. Kanskje vi skal begynne med oss selv hvis vi ønsker endringer.cybervision_ skrev:og noen av de skarpe knivene vi har valgt inn på tinget må ta et grep snart - tydelighet og konsekvenser er det eneste mange av disse forstår.
Spiralis skrev:Kanskje en brannfakkel ?
Jeg personlig har den "tro" at når vi ( muslimer, kristne og andre kjøtere ) gjennom noen hundrer evt tusner av år hadde kriget og kranglet og på dette grunnlaget de facto avgrenset "våre" reservater der "vi" bor med "de andre" på utsiden av "våre" grenser, ja så var det en grunn til at det hadde blitt slik. Kanskje fordi erfaringen fra fortiden hadde vist at det var den beste måten å innrette seg på? Med det mest produktive og fredligste resultatet? Vi har gjennom århundredene greid å forholde oss til hverandre som fiender og handelspartnere, men vi har stort sett unngått nærmere kontakt enn som så. Når en gruppe har krysset grensen til en annen gruppe i stort antall har det historisk sett vært i forbindelse med krig / røvertokt eller erobringsferder.
Det at et stort antall "fremmede" kommer hit og bosetter seg medbringende kultur, religion og sosiale normer er ikke noe vi i "nyere" historie har så stor erfaring med. Det mest nærliggende eksempelet er vel da europeere "overtok" Amerika. Det er ikke noe man nødvendigvis som europeer bør se på som noe å være stolt av! Ikke minst med tanke på hvordan USA har utviklet seg. Uansett tør jeg våge den påstand at urbefolkningene i Amerika ( sør og nord ) kanskje i ettertid føler at de ikke gjorde "nok" for å stoppe dette som den gangen skjedde!
Uansett om der finnes snille moderate og hyggelige muslimer er det kanskje en grunn til at vi i "noen" år har holdt oss adskillt fra hverandre, med unntak av de gangene når vi da har kriget mot hverandre. Jeg tror ikke den menneskelige natur har forandret seg til det bedre de siste 250 år så jeg har en vemmelig følelse av at den folkevandringen vi ser nå av muslimer inn til Europa på sikt vil få de samme virkningene som et erobringstokt. Forskjellen denne gangen er at det foregår så sakte at vi knapt merker det. Omtrent som hummeren som legges i en kjele kaldt vann som settes på varmen.
Når eller om vi våkner og innser det som skjer er jeg redd det blir vel sent til å gjøre noe med det. Jeg tror deler av Norge i løpet av den neste generasjonen vil bli erklært "muslimsk" med muslimsk lovgiving og styre. De har etablert seg og det vil bli så jævlig grisete å gjøre endringer på dette at det i praksis ikke vil være mulig. "Rosengård syndromet" vil nok spre seg. Man ser det veldig tydelig i Frankrike i forstader til Paris, og man ser også at regjeringen i Tyskland er veldig opmerksomme på at de har så mange "lett fornærmelige" muslimer i landet at det legger sterke begrensinger på den politikken som kan føres. Demokrati? Ja mon det?? Grunnen til problemene i Tyskland er ikke først og fremst tanke på stemmegiving, men tanken på det kaos og den revolt disse gruppene har vist og viser at de er villige til å sette i gang for at den europeiske "urbefolkningen" skal underkaste seg !
Vår egen regjering er også klar over de spenningene som ligger i samfunnet, og et eksempel på det de gjør er den pågående revisjonen av våpenloven. Den "gamle" er faktisk ganske ny, men her proriteres en ny våpenlov likevel, uten at skytterorganisasjonene får være med i arbeidsgruppen!? Den nye loven vil garantert innholde sterke nye restriksjoner mot privat våpeninnehav. Ikke totalforbud, det vil nok ikke komme før etter neste revisjon om 10-15 år. Hvorfor? Man forbereder tiltak for å motvirke en mulig reaksjon fra etniske nordmenn mot muslimske miljøer. Folket skal avvepnes ! At flere innvandrergrupper har tilgang på illegale våpen velger man å overse, med overlegg! De illegale våpnene kan man jo likevel ikke gjøre noe med. Og uansett så lenge man avvæpner den ene parten i en konflikt vil man "unngå" den væpnde konflikten. Da blir det kun et spørsmål om underkastelse!
Pessimsit med tanke på Norges og mine barns framtid? Ja det er jeg!
Tro på en fredelig løsning og fredelig sameksistens på "vårt" liberale verdigrunnlag ? Nei !
Det gjør det, ingen nordmenn tar slike lavstatusjobber lengre. Da måtte det i så tilfelle bli at prisen går drastisk opp men det vil vi heller ikke.oddgeir skrev:Det er ikke så mange andre enn muslimer som kjører taxi i Oslo, så det blir mye gåing fremover. ;D
Hvis man unnlater å betale skatt samtidig som man melker sosialen blir det vel ikke så aller verst......fjellvåk skrev:Det gjør det, ingen nordmenn tar slike lavstatusyrker lengre. Da måtte det i så tilfelle bli at prisen går drastisk opp men det vil vi heller ikke.oddgeir skrev:Det er ikke så mange andre enn muslimer som kjører taxi i Oslo, så det blir mye gåing fremover. ;D
Precisely. Jeg tror Gud har stor humor og det står i "skriften" at han ser til hjertene. Heldigvis for meg.Spiralis skrev:Jeg anser meg for å være en kristen person, men gidder faktisk ikke la meg provosere av at noen lager spøk og gøy på "bekostning" av kristendommen ! Hvis denne guden, hva enten det er min Gud eller muslimenes Allah, føler seg støtt av spøk og spas, er han enten et smålig, selvhøytidelig fjols! Og hvis han, om han er støtt av det ikke er i stand til å "gjøre noe med det" på egen hånd, - uten hjelp av terrorister, ja da er han søren meg ikke mye til gud å regne med ! Da kan egentlig bare ha det så godt !! IMHO !
Det er riktig men du får aldri en nordmann til å drive taxi på den måten, han ønsker å drive på skikkelig vis, og da må prisen drastisk opp skal han leve av det samt at det blir litt status å kjøre taxi.Gubra skrev:Hvis man unnlater å betale skatt samtidig som man melker sosialen blir det vel ikke så aller verst......fjellvåk skrev:Det gjør det, ingen nordmenn tar slike lavstatusyrker lengre. Da måtte det i så tilfelle bli at prisen går drastisk opp men det vil vi heller ikke.oddgeir skrev:Det er ikke så mange andre enn muslimer som kjører taxi i Oslo, så det blir mye gåing fremover. ;D
Dette er tull slikt finner man i mange storbyer jeg har selv sett mange feire sin nasjonaldag med mer i fremmed land.17. Mai-tog er vel egentlig ok der det finnes en overveldende stor overvekt nordmenn, selv om det er helt utenkelig for andre nasjoner å gå i tog for å feire sin nasjonaldag i utlandet. Det er med andre ord litt dårlig folkeskikk, det er jeg helt enig med Spiralis i. Men dårlig folkeskikk er typisk norsk, så det er et spørsmål om nasjonal oppdragelse.
Du leste resten av innlegget mitt? For jeg skriver at det er akseptabelt å feire nasjonaldagen i utlandet, men det med å indikere okkupasjon bevisst eller ubevisst er ikke akseptabelt. Men det er lovlig, da. Men uakseptabelt ifølge spanjoler. Vi vet vel ikke bedre, tipper jeg.Roald skrev:Dette er tull slikt finner man i mange storbyer jeg har selv sett mange feire sin nasjonaldag med mer i fremmed land.17. Mai-tog er vel egentlig ok der det finnes en overveldende stor overvekt nordmenn, selv om det er helt utenkelig for andre nasjoner å gå i tog for å feire sin nasjonaldag i utlandet. Det er med andre ord litt dårlig folkeskikk, det er jeg helt enig med Spiralis i. Men dårlig folkeskikk er typisk norsk, så det er et spørsmål om nasjonal oppdragelse.
Hvilket som er helt ok og setter litt farge på tilværelsen, problemet oppstår når man bruker mer energi de resterende 364 dagene på og forandre landet man er gjest i enn å tilpasse seg
http://www.carnaval.com/cityguides/newyork/parades.htm
Jeg syne dette lager litt liv og røre, noe ikke spiralis synesselv om det er helt utenkelig for andre nasjoner å gå i tog for å feire sin nasjonaldag i utlandet.
Og jeg mener ikke bare den norske nasjonaldagenPersonlig finner jeg 17 mai tog i utlandet meget upassende
Men det passer det jo bra å tegne oss med. Vi er i tillegg flinke til å trekke den ned over øynene, uansett hvilken side i politikken vi tilhører.Cassandra skrev:Har ikke lest alle innlegg men 17mai tog i utlandet er fint, men de kunne kanskje sprites opp med litt dekkbrenning, ruteknusing etc spesielt i Sverige der de hele tiden tegner oss med nisselue!?
Det er helt klart at den dama sliter så inderlig med å sette dagsorden for tiden at hun må langt ned i veske på jakt etter trumfkort. Det hun finner der begynner å bli rimelig slitt og stinkende...fjellvåk skrev:Nå har Siv begynt med snikparanoidiseringen sin igjen.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=584172
Hva med å be om en kvinnelig sjåfør?coolbiz skrev:Man ventet bare på det: "Hallo, er det Taxisentralen? Kan dere sende meg en hvit, kristen sjåfør, takk"
;Dcoolbiz skrev:Det går rykter om at det på PST's nettsider ligger en link til hifisentralen.no. Det var nok det tryggeste at den off-topic tråden dere vet ble slettet før Dagbladet tok saken.
Hifisentralen er primært et forum for diskusjon av hi-fi utstyr og musikk, og ikke en arena hvor det er lov til å trakkasere eller slenge dritt om folks relgiøse holdninger. Vi tillater folk å snakke om stort sett det meste under Off Topic, men et sted går grensen, og det tror jeg de fleste har forståelse for.lomt skrev:Er ytringsfriheten et passert stadium her på sentralen?
He he, virker som en god ide i utgangspunktet. Dessverre for de som prøver det så tror jeg sentralen kommer til å bli litt misstenkelig på motivene for en slik bestilling hvis den kommer fra en bedugget mannsperson. :lomt skrev:Hva med å be om en kvinnelig sjåfør?coolbiz skrev:Man ventet bare på det: "Hallo, er det Taxisentralen? Kan dere sende meg en hvit, kristen sjåfør, takk"
Det er vel i hovedsak et forvrengt bilde skapt av sensasjonspressen. Stor hurlumhei rundt en og annen sak som belyser pussig saksbehandling eller en og annen regel som er litt lite gjennomtenkt. I det store og hele lever vi i et av de landene i verden der vanlige folk er best beskyttet mot myndighetene og har best rettigheter.Spiralis skrev:Når man følger med i media slik man er oppdratt til å gjøre, man skal jo holde seg orientert må vite, blir man stadig mer og mer oppgitt over det som på lokal nordnorsk dialekt her jeg bor nok vil omtales som: "Haulaushet" (Hode-løshet). I sak etter sak ser man at "de styrende" ignorerer folkevilje, folkets rettferdighetssans og rettsoppfattelse. Dette skjer slik man på "grunnplanet" oppfatter det fordi "de styrende" føler seg høyt hevet over almuen som presumtivt ikke forstår sitt eget beste.
Så du ser dine betraktninger som representative som "den vanlige arbeidene", "folk flest", mannen i gata eller hvilken floskel man nå velger å bruke?Dette gjelder ikke bare religion, rasisme, justis, skatte avgifts -politikk. Det gjelder vel etterhvert alt som er med på å legge premisser for hvordan vi "vanlige arbeidende" mennesker skal kunne leve livene våre her i landet. Jeg kjenner at jeg føler meg avorlig sviktet av "våre tillitsmenn" de som er valgt for å sørge for en fornuftig styring av dette landet.
Ja som eferpeer er man jo litt som en politisk sengevæter. Det finnes nok naturlige forklaringer og man skal være varsom med hvordan man konfronterer dette.Her på HFS kommer det klarere og klarere fram en skillelinje som går ved FRP. Dette er nok ikke spesiellt for HFS. Jeg tror vi å mange måter speiler befolkningen med unntak for vår "ikke ubetydelige" lydfetisj. En smule uro preger befolkningen og fler og fler sier i private samtaler at NÅ, nå skal de stemme FRP ved neste valg! Det gjør de sevsagt ikke, til det er man for redde for det uprøvede og ukjente, så det blir nok AP den neste gangen også. Det må tillegges at som den dannede person jeg er sier jeg ikke dette til den bekjente jeg snakker med. Det ville jo vært uhøflig. Jeg sier vel noe i retning av: "Good for you!".
De er vulgært å stemme Frp. Å stemme utifra frustrasjon, VG-oppslag og ubegrunnet angst for sine medmennesker er ikke videre rasjonelt når man lever i et land som Norge og ikke i f.eks. Ungarn. Det handler dog ikke om "bedre borgerskap" for det er nettopp her partiets eiere og sponsorer befinner seg. Det er nesten utelukkende slike som finansierer driften av partiet fordi de har økonomiske egeninteresser i dette. Finansfyrster, matvarebaroner og bildekklangere. De er om ikke "det bedre borgerskap", så i hvertfall det dårlige.Selv må jeg, om jeg skal være helt ærlig, innrømme visse reservasjoner mot å stemme FRP. Født inn i det "det bedre borgerskap" med intelektuelle, lærere, og venstrefolk, i generasjoner tilbake på farsiden og mor fra en etablert bank og handelsfamilie der Høire ( med i ) var det eneste tenkbare alternativ, føles det "en lille smule" vulgært å skulle stemme FRP. Det må inrømmes ! Og det er sikkert mange med meg som føler det slik.
Den borgerlige siden i Norge har ingen menn overhodet, og langt fra noen sterke. Høyre og Frp er styrt av sleipe usympatiske kjerringer, Venstre styres av en frøken og Krf ledes riktig nok av et hannkjønn, men han er vel like mandig og sterk som Dag Frøland. På venstresiden er det kun feminister og kjerringer der også.I denne litt beklemte situasjonen er det at jeg stadig oftere tar meg i å ønske. Det skal man som kjent være forsiktig med, fordi man risikerer å faktisk få det man ønsker seg! Jeg ønsker meg "En Sterk Mann!" En som kan rense opp og fikse alt det som "folk flest" oppfatter som feil i samfunnet. Litt "ordning muss sein!" hadde kanskje vært på sin plass? Jeg har etterhvert kommet til at dette nok ikke skyldes drypp eller andre somatiske problemer under topplokket. La meg legge til at enn så lenge har klart å "ta meg inn igjen".
Så du har latt deg frustrere litt over dagens politikk om religion, rasisme, justis, skatte avgifts -politikk, så har av dette utviklet en forståelse for hvorfor folk kunne stemme på NSDAP? :-\Men en bivirkning av dette er, tror jeg, at jeg nå etter alle disse årene har funnet svarene på mine hittill ubesvarte spørsmål. Jeg tror jeg forstår HVORFOR folk, vanlige anstendig tyskere kunne velge Hitler, jeg tror også at jeg kanskje forstår HVORDAN det kunne ha seg at de samme anstendige menenskene ikke hevet røstene og sa: "Nei nu Adolf! Nu går De over streken!!" da han begynte å gasse jøder. Folket var gått lei, de hadde fått nok, de ville bare ikke finne seg i tøys lengere!
Jeg klarer ikke å se dette logiske sjumilssteget ditt her. Noen sutrer litt over noen avgifter, er lei seg fordi de religiøse ikke har større kontroll, det løper rundt litt vel mange negre i Oslo og Politiet må ennå forholde seg til dommere og ikke har ikke frie tøyler til å ignorere folks privatliv, personvern og menneskerettigheter?Ikke bare tror jeg at jeg begynner å forstå dette, jeg er redd jeg i deres situasjon muligens kanskje ville gjort det samme ! Og når jeg ser det samfunnet som er i ferd med å vokse fram her hjemme ser ser jeg det som en ikke helt usansynlig framtidsvisjon at vi kan komme i den situasjon der man også i Norge kan få muligheten til å stemme over hvorvidt "Den Sterke Mann" skal få komme inn i varmen og gi ordre om at "ordnung muss sein!"
Hadde jeg vært alene om denne oppfatningen ville jeg kunne vært enig med deg, men det bekymringsverdige er at det faktisk begynner å bli ganske så mange! Hvorav veldig mange som "sogner til " grunnfjellet i AP. Det burde kanskje gi grunn til bekymring? At vi har det "bra" er ingen grunn til å ikke få med seg at mangt kunne vært både bedre og på en annen måte.Gjestemedlem skrev:Det er vel i hovedsak et forvrengt bilde skapt av sensasjonspressen. Stor hurlumhei rundt en og annen sak som belyser pussig saksbehandling eller en og annen regel som er litt lite gjennomtenkt. I det store og hele lever vi i et av de landene i verden der vanlige folk er best beskyttet mot myndighetene og har best rettigheter.Spiralis skrev:Når man følger med i media slik man er oppdratt til å gjøre, man skal jo holde seg orientert må vite, blir man stadig mer og mer oppgitt over det som på lokal nordnorsk dialekt her jeg bor nok vil omtales som: "Haulaushet" (Hode-løshet). I sak etter sak ser man at "de styrende" ignorerer folkevilje, folkets rettferdighetssans og rettsoppfattelse. Dette skjer slik man på "grunnplanet" oppfatter det fordi "de styrende" føler seg høyt hevet over almuen som presumtivt ikke forstår sitt eget beste.
Det er med andre ord oppfattelsen det er noe i veien med.
Ja faktisk så tror jeg det du. Selvsagt er det folk, mange også, som mener noe annet, og takk for det !Gjestemedlem skrev:Så du ser dine betraktninger som representative som "den vanlige arbeidene", "folk flest", mannen i gata eller hvilken floskel man nå velger å bruke?Spiralis skrev:Dette gjelder ikke bare religion, rasisme, justis, skatte avgifts -politikk. Det gjelder vel etterhvert alt som er med på å legge premisser for hvordan vi "vanlige arbeidende" mennesker skal kunne leve livene våre her i landet. Jeg kjenner at jeg føler meg avorlig sviktet av "våre tillitsmenn" de som er valgt for å sørge for en fornuftig styring av dette landet.
Det er jo disse menneskene som nettopp har valgt politikere med den politikken på de områdene du nevner. Så at det finnes en furtende, tungt religiøs, forskremt og småforvirret undergruppe av befolkningen som ikke forstår hvor bra ( Pjatt ! Folk behøver ikke være furtende, tungt religiøse eller forskremt og småforvirret for å være uenige med deg. Dette er så utrolig respektløst skrevet av deg !) i har det er ikke et utslag av at det er noe galt med grunnlinjene i denne politikken. (Enten det er Ap eller Høyre/sentrum som har ført den).
Du fortjener egentlig ikke noe svar når du legger deg på et såvidt lavt intelektuellt nivå, men i anledning dagen skal jeg "lide meg igjennom" og svare deg på dette inlegget likevel. Forvent dog ikke at du får respons om du kommer med ytterligere "utgjydelser".Gjestemedlem skrev:Ja som eferpeer er man jo litt som en politisk sengevæter. ( Igjen en utrolg respektløs karateristikk av meningsmotstandere! ) Det finnes nok naturlige forklaringer og man skal være varsom med hvordan man konfronterer dette. ( Varsom ?? Du er jaggu den siste som skal mane andre til varsomhet!! Begynn med deg selv gutt !! )Spiralis skrev:Her på HFS kommer det klarere og klarere fram en skillelinje som går ved FRP. Dette er nok ikke spesiellt for HFS. Jeg tror vi å mange måter speiler befolkningen med unntak for vår "ikke ubetydelige" lydfetisj. En smule uro preger befolkningen og fler og fler sier i private samtaler at NÅ, nå skal de stemme FRP ved neste valg! Det gjør de sevsagt ikke, til det er man for redde for det uprøvede og ukjente, så det blir nok AP den neste gangen også. Det må tillegges at som den dannede person jeg er sier jeg ikke dette til den bekjente jeg snakker med. Det ville jo vært uhøflig. Jeg sier vel noe i retning av: "Good for you!".
Det du her bedriver er enten å stikke hodet i sanden, eller så har du en usedvanlig kort horisont. Mulig du er politiker og ikke evner å se lenger fram i tid enn maksimalt 4 år ( til neste valg ). Hvis du prøver ( tør?? ) å "framskrive" saker og ting som skjer i Norge i dag 10-20-30 år er det faktisk meget lett å se for seg situasjoner og konstellasjoner som du mener er helt umulige i Norge. Er man villig til å innse at der kan ligge farer forut og samtidig klok nok til å ta nødvendige forholdsregler vil som oftest det man frykter mest ikke innteffe. Men følger man ditt syn, som du forøvrig deler med dagens "styrende" gjør man som kaptein Edward John Smith. Ignorerer varsel om isfjell og steamer på i full fart! Vi vet alle hvordan det endte!Gjestemedlem skrev:Risikoen for det ukjente er forståelig, spesielt når dette ukjente står for en politikk som går på tvers av alt det som har gjort Norge til et av verdens beste land å bo i. Art slike bevegelser kan slå rot i land som nå holder på å gå konkurs, som Hellas, Portugal og UK er forståelig. Når de offentlige budgetter må skjæres til beina, folk må begynne å betale skatt, offentlige støtteordninger kuttes og man desperat ser seg om etter noen utlendinger man kan skylde på så er et klima der slike politikere kan få makt mer forståelig. I Norge er det ingen grunn til å rasere landet riktig ennå.
At du sier du synes det er vulgært å stemme Frp forbauser ikke, men jeg tror ikke ay du mener det, "deep in your heart". I ganske mange debatter her har du frontet FrP politikk og Frp meninger "en bloc". Du sier ikke selv at det er Frp politikk men, "when it looks like a duck, quaks like a duck and walks like a duck......."Gjestemedlem skrev:De er vulgært å stemme Frp. Å stemme utifra frustrasjon, VG-oppslag og ubegrunnet angst for sine medmennesker er ikke videre rasjonelt når man lever i et land som Norge og ikke i f.eks. Ungarn.Spiralis skrev:Selv må jeg, om jeg skal være helt ærlig, innrømme visse reservasjoner mot å stemme FRP. Født inn i det "det bedre borgerskap" med intelektuelle, lærere, og venstrefolk, i generasjoner tilbake på farsiden og mor fra en etablert bank og handelsfamilie der Høire ( med i ) var det eneste tenkbare alternativ, føles det "en lille smule" vulgært å skulle stemme FRP. Det må inrømmes ! Og det er sikkert mange med meg som føler det slik.
Hvis du evner å lese, å analysere det du leser, samt å resonere litt over menigen i det du leser ser du kanskje ( det burde da være mulig for et oppegående menneske, hvis du nu kan rubriseres som et slik ? ) at jeg ser framover. Det jeg beskriver er da slett ikke "nuläget" som svenskene ville kalt det. Det dreier seg om foruroligende muligheter noe fram i tid. Jeg beklager selvsagt at jeg overvurderte dine intelektuelle evner !Gjestemedlem skrev:Den borgerlige siden i Norge har ingen menn overhodet, og langt fra noen sterke. Høyre og Frp er styrt av sleipe usympatiske kjerringer, Venstre styres av en frøken og Krf ledes riktig nok av et hannkjønn, men han er vel like mandig og sterk som Dag Frøland. På venstresiden er det kun feminister og kjerringer der også.Spiralis skrev:I denne litt beklemte situasjonen er det at jeg stadig oftere tar meg i å ønske. Det skal man som kjent være forsiktig med, fordi man risikerer å faktisk få det man ønsker seg! Jeg ønsker meg "En Sterk Mann!" En som kan rense opp og fikse alt det som "folk flest" oppfatter som feil i samfunnet. Litt "ordning muss sein!" hadde kanskje vært på sin plass? Jeg har etterhvert kommet til at dette nok ikke skyldes drypp eller andre somatiske problemer under topplokket. La meg legge til at enn så lenge har klart å "ta meg inn igjen".
Selvfølgeligheter !Gjestemedlem skrev:Vårt politiske system er lagt opp til at lederne skal representere befolkningen. Sterke menn representerer kun seg selv og styrer over folket. Det er lite å trakte etter.
I dag, ja. Men slik utviklingen går er jeg slett ikke like overbevist hva gjelder morgendagen!Gjestemedlem skrev:Sterke menn som Berlusconi, Franco, Mugabe og Putin passer ikke for oss. Nordmenn er ikke tilstrekkelig underkuet, religiøse eller lutfattig til å la seg styre slik. Vi er for individualistiske og har det for bra til det.
Et totalbilde av dagens situasjon, samt en smule fantasi og evne til å sette seg litt inn i andre menneskers situasjon og følelser gjør at jeg faktisk kanskje kan forstå hvorfor de gjorde som de gjorde. Forståelse for handlingerer dog noe helt annet enn 100% aksept for de samme handlinger. Jeg begynner å forstå at du har noe tungt for å forstå at dette er mulig.Gjestemedlem skrev:Så du har latt deg frustrere litt over dagens politikk om religion, rasisme, justis, skatte avgifts -politikk, så har av dette utviklet en forståelse for hvorfor folk kunne stemme på NSDAP? :-\Spiralis skrev:Men en bivirkning av dette er, tror jeg, at jeg nå etter alle disse årene har funnet svarene på mine hittill ubesvarte spørsmål. Jeg tror jeg forstår HVORFOR folk, vanlige anstendig tyskere kunne velge Hitler, jeg tror også at jeg kanskje forstår HVORDAN det kunne ha seg at de samme anstendige menenskene ikke hevet røstene og sa: "Nei nu Adolf! Nu går De over streken!!" da han begynte å gasse jøder. Folket var gått lei, de hadde fått nok, de ville bare ikke finne seg i tøys lengere!
For å ta det siste først. Joda jeg kan nok se deg for meg der du står ved din kontrollpost og ber folk om "Ausweis" ! ;DGjestemedlem skrev:Jeg klarer ikke å se dette logiske sjumilssteget ditt her. Noen sutrer litt over noen avgifter, er lei seg fordi de religiøse ikke har større kontroll, det løper rundt litt vel mange negre i Oslo og Politiet må ennå forholde seg til dommere og ikke har ikke frie tøyler til å ignorere folks privatliv, personvern og menneskerettigheter?Spiralis skrev:Ikke bare tror jeg at jeg begynner å forstå dette, jeg er redd jeg i deres situasjon muligens kanskje ville gjort det samme ! Og når jeg ser det samfunnet som er i ferd med å vokse fram her hjemme ser ser jeg det som en ikke helt usansynlig framtidsvisjon at vi kan komme i den situasjon der man også i Norge kan få muligheten til å stemme over hvorvidt "Den Sterke Mann" skal få komme inn i varmen og gi ordre om at "ordnung muss sein!"
Arizona har nettopp tatt en eferpeer, og resten av USA ser nå på staten med undring og avsky.
Papieren bitte!
Du fikk da med deg det meste.Nå gidder jeg faktisk ikke kommentere alt du skrive Deph. Jeg har helt klart ikke de samme muligheter som deg til å bruke uendelige mengder med tid her på HFS.