V
vredensgnag
Gjest
Jeg vet! Værgudene er alltid blitt tillagt ulike klassetilhørighet, alt etter utfallet på dagen. Da arbeiderkampen gikk som verst gikk arbeiderne i tog i stri kuling med horisontalt isregn.
vredensgnag skrev:Spiralis:
Du fikk da med deg det meste.Nå gidder jeg faktisk ikke kommentere alt du skrive Deph. Jeg har helt klart ikke de samme muligheter som deg til å bruke uendelige mengder med tid her på HFS.
Da jeg var ung (før myndighetsalder i alle fall) gikk jeg i 1. Mai-tog på Åkra. Vinden var så sterk at bjelken til det banneret jeg var med på å bære brakk tvert av. På tross av store hull i selve banneret for å ta av for vinden. Det blåser friskt på vestsiden av Karmøy, selv på en vårdag.vredensgnag skrev:Jeg vet! Værgudene er alltid blitt tillagt ulike klassetilhørighet, alt etter utfallet på dagen. Da arbeiderkampen gikk som verst gikk arbeiderne i tog i stri kuling med horisontalt isregn.
En meget klok kommentar.vredensgnag skrev:Hva er bevaringsverdig i Norge? Hvilke sterke fellesverdier har vi som vi hegner om og er villige til å dø for "om så det gjelder?"
Dette er ikke et forsøk på å være morsom, men snarere å sette fingeren på et stort problem. Hva har vi som vi brenner slik for at vi er villige til å ofre alt for å beskytte det, fordi vi mener at det har betydning for ettertiden?
Passer jo bra på 1. mai og gi et par klessinger til det partiet som mer enn noen har motarbeidet vanlige arbeideres interesser og innflytelse. Selv Høyre er jo i dag mer moderate.Spiralis skrev:Fast fisk ! Han tok agn, krok, søkke og halve snøret !
Ytringsfriheten bruker både du og jeg hver dag. Hadde vi ikke hatt den, ville vårt samfunn sett helt annerledes ut.Sniff skrev:Handler nordmenns sterke reaksjoner mot muslimer mobilisering om det ynkelige faktum at når vi leter finner vi ingen ting å være så sikre på og samlet om? Vi har yttringsfrihet, men ingen ting å bruke den til,.. hvor kult er det?
Mvh
Sniff
For en gangs skyld kom du med noe fornuftig her deph ;DGjestemedlem skrev:Med dette som bakteppe er det komplett uforståelig at et dønn negativt syteparti som Frp har den oppslutningen de har. Det er jo seriøse partier for enhver smak å velge i. Den eneste grunnen må være at de er flinke til å spre negativitet og svartmaling, og deprimere og skremme folk til å tro at de har det forferdelig her i Norge og at en gjeng med næringslivssponsede halvf..... bygdetullinger er løsningen på alt som er forferdelig og galt i landet.
Det er tid og sted for det meste. Eferpister, selv de unge og uerfarne, må da fatte et de er omtrent like velkomne i et 1. mai tog som en uinvitert somalier i Oddgeirs sovekammers.Smorte24 skrev:Ja ja, ikke lett å være en person i FRP for dagen :'(
Det hadde vel blitt jordskjelv på 8 i ritcherskalaen hvis FRP personer hadde funnet på noe slikt.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10004924
Hehe ;DGjestemedlem skrev:Det er tid og sted for det meste. Eferpister, selv de unge og uerfarne, må da fatte et de er omtrent like velkomne i et 1. mai tog som en uinvitert somalier i Oddgeirs sovekammers.Smorte24 skrev:Ja ja, ikke lett å være en person i FRP for dagen :'(
Det hadde vel blitt jordskjelv på 8 i ritcherskalaen hvis FRP personer hadde funnet på noe slikt.
Litt interessant den der, og den viser "holdninger". Vår "liberale" venn Deph tar det for gitt:Gjestemedlem skrev:Det er tid og sted for det meste. Eferpister, selv de unge og uerfarne, må da fatte et de er omtrent like velkomne i et 1. mai tog som en uinvitert somalier i Oddgeirs sovekammers.Smorte24 skrev:Ja ja, ikke lett å være en person i FRP for dagen :'(
Det her de selvsagt full anledning til. Politikk handler jo om mye mer enn arbeidernes rettigheter, og det er jo ikke sikkert at alle setter dette punktet øverst på listen over hva som er viktig for dem. Det kan like gjerne være sigøynerfrykt, håpet om å få drømmehagen tilbake i beste sendetid, ønsket om en mer israelvennlig utenrikspolitikk, irritasjon over å få en bompengeregning i posten, drømmen om en stram uniformert politimann på hvert gatehjørne, håpet om at arveavgiften forsvinner før de gamle legger på røret.. folk er sammensatte. Så selv om det er en selvmotsigelse å være LO-medlem og Frper så blir dette gjerne sett på som to separate saker av noen. Mange er medlem fordi det forventes av dem på jobben, og fordi de får bedre betingelser som organiserte... men bryr seg likevel ikke om andre arbeidere og deres arbeidsforhold og betingelser.Spiralis skrev:Likevel skal vi ikke glemme at ganske mange ( husker jeg feil om jeg antar ca 1/3 ? ) av LOs medlemmer stemmer FrP. Slik sett burde de fått lov. Dessuten ville det ha ført til at de ikke gadd å prøve neste år.
"Selv blind høne finner korn" ;D ;DGjestemedlem skrev:............................ at mange er fornøyd med tingenes tilstand og tror på ramme alvor at vi hadde hatt det slikt selv uten fagbevegelsen og deres kamp for arbeidsforhold.
Jeg tror at som prinsipp ønsker ikke venstreradikalerene et totalitært styresett. Men i sin mer eller mindre selvvalgte naivitet, ser de ikke at verktøyet som benyttes er nærmest perfekt tilpasset nettopp dette.Spiralis skrev:Ser man det Parelius, Aftenposten er ingen dum avis.
Har ingen grunn til å si at mannen tar feil og han har nok ganske rett i sin analyse. Men da reises også et annet og ganske interessant spørsmål: Tatt i betraktning de "lysår" man skulle tro ligger mellom venstreradikale og ekstremt konservative mulimer når det kommer til livsanskuelse og syn på "idealsamfunnet", hvorfor i hule h..te finner disse hverandre?
Den eneste fellesnevner jeg kan se er drømmen om et totalitært samfunn der "jeg" sitter på toppen ! "Jeg" i denne sammenheng er da imamen eller den venstreradikale demagogen. Nå tror jeg knapt at slike ytterligheter noensinne vil del makten, så hvorfor??
Ja jeg vet at visse personer der ute til venstre tar det ille opp at jeg postulerer at de har et ønske om et totalitært samfunn. Derom blir vi nok aldri enige, så hvis vi bare kan aksptere hverandres uenighet på dette punktet, er det kanskje mulig å diskutere hvorfor disse så forskjellige retninger finner hverandre.
Forøvrig vil jeg bare si at slike som kronikkforfatteren gjør at man kan få et litt mere optimistisk syn på framtiden.
Sosialismen er fundert på proletariatets opprør; at det store flertall av underpriviligerte reiser seg mot borgerskapet og etablerer en ny samfunnsorden basert på kollektivets suverenitet og styring gjennom konsensus. Hvis man ser bort fra det absurde i at et kollektiv skal kunne styre gjennom konsensus uten totalitær maktbruk, noe som selvsagt er helt umulig, så er uansett slike idéer fullstendige anakronismer i dag. Privat eiendomsrett/kapitalisme og individuelle rettigheter har i velutviklede vestlige rettsstater gitt det store flertallet tilfredsstillende livskvalitet, og ønsket om radikale samfunnsomveltninger er forbeholdt politiske ekstremiteter. Dette gjør at de forleste og kompulsive venstreraddisene må finne på nye sprell for å rasjonalisere sine vrangforestillinger. På 70-tallet selvproletariserte de seg; studerte ti år på universitet for så å ta jobb som søppelkjørere og sånt, mens de i dag bruker minoritetene for å etablere en ny underklasse. Sosialismen som ideologi er helt avhengig av at man har underpriviligerte, helst så mange som mulig, og innvandrere er hendige i så måte.Spiralis skrev:Tatt i betraktning de "lysår" man skulle tro ligger mellom venstreradikale og ekstremt konservative mulimer når det kommer til livsanskuelse og syn på "idealsamfunnet", hvorfor i hule h..te finner disse hverandre?
Dette har skjedd før. Da man i USA ivret for å bli kvitt Spanias innflytelse over Cuba ble pressen aktivisert på tilsvarende vis.Parelius skrev:
Å låse inne kona er vel brudd på en eller annen lov vil jeg tro. Med slike holdninger vise gubben at han ikke aksepterer vestlig lovgivning, og burde dermed finne seg et annet land å leve ut paranoiaen sin i.Gjestemedlem skrev:I can't have other men looking at her.
toolbag skrev:The only thing more asinine than fining someone for wearing a "mask" is forcing your spouse to spend the rest of their life inside so the opposite sex doesn't see them. When it comes to the east vs west culture clash it's almost like we're both locked in a see-who-can-be-the-biggest-asshole contest and we both think we're losing so we keep ratcheting up the stupid.
Slavehold er tillatt det, så lenge det kalles ekteskap.oddgeir skrev:Å låse inne kona er vel brudd på en eller annen lov vil jeg tro. Med slike holdninger vise gubben at han ikke aksepterer vestlig lovgivning, og burde dermed finne seg et annet land å leve ut paranoiaen sin i.
Gjestemedlem skrev:Slavehold er tillatt det, så lenge det kalles ekteskap.
Vi har ikke popcorn her på kontoret, men jeg henter meg et eple. ;D Norge blir jo muslimsk
En annen grunn til at Hans Rotmo er redd for å si sin mening om islam er at han er sikker på at islam vil bli en rådende religion i Norge.
Norge blir jo muslimsk i løpet av 50 til 100 år, sier Hans Rotmo til NRK.
Det er bare snakk om tida og veien før alt som heter norsk folklore og kristenkultur blir en relikt, sier artisten.
Dette er du overbevist om?
Ja. Det er bare å fremskrive kurvene på befolkningsstatistikken. Sverige og Frankrike kommer til å merke dette først.
Hans Rotmo har ofte blitt assosiert med den politiske venstresiden i norsk politikk. Han tilstår at uttalselsene hans av mange vil kobles i en helt annen politisk retning.
Ja, men kloke tanker kan komme fra de rareste miljøer. Dette kommer av at alle andre er redde. Du kan bare se på Statistisk sentralbyrå. De må jo være livredde som ikke tør fortelle hvordan det faktisk blir, sier Hans Rotmo.