Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg vet! Værgudene er alltid blitt tillagt ulike klassetilhørighet, alt etter utfallet på dagen. Da arbeiderkampen gikk som verst gikk arbeiderne i tog i stri kuling med horisontalt isregn.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Spiralis:
    Nå gidder jeg faktisk ikke kommentere alt du skrive Deph. Jeg har helt klart ikke de samme muligheter som deg til å bruke uendelige mengder med tid her på HFS.
    Du fikk da med deg det meste.

    ;D ;D ;D Huff ja, jeg har så sørgelig lett for å la meg rive med. :D

    Må samtidig be Deph litt om unskyldning. Ser ved gjennomlesning at jeg har vært tidvis veldig ufin mot ham. Sorry Deph. Nå tror jeg nok at du overlever det,men uansett var det ikke pent gjort. :p

    Og til Vreden, ha en god 1. mai du også. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Jeg vet! Værgudene er alltid blitt tillagt ulike klassetilhørighet, alt etter utfallet på dagen. Da arbeiderkampen gikk som verst gikk arbeiderne i tog i stri kuling med horisontalt isregn.
    Da jeg var ung (før myndighetsalder i alle fall) gikk jeg i 1. Mai-tog på Åkra. Vinden var så sterk at bjelken til det banneret jeg var med på å bære brakk tvert av. På tross av store hull i selve banneret for å ta av for vinden. Det blåser friskt på vestsiden av Karmøy, selv på en vårdag.

    I Bergen holder værgudene/Gud en vernende hånd over arbeiderbevegelsen på denne solrike vårdagen. Likevel er jeg hjemme og lytter til Robert Wyatt. ;) Det siste kan kanskje sees på som en kompensasjon for hjemmesittingen, og at jeg må jobbe litt senere.

    GODE FØRSTE MAI TIL ALLE PÅ HFS. OG ELLERS I NORGE, EUROPA OG RESTEN AV VERDEN.
    Dessverre får vel neppe alle sammen oppleve en god dag i dag, slik som alle andre dager i verden. Derfor sender jeg ut en oppfordring om å tenke litt på de undertrykte og vanskelig stilte, både i vårt og andre samfunn over hele kloden.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Billedredaktøren på aftenposten nett har det gøy i dag.



    Det blir noen livlige år fremover. Gjestemedlem har helt rett når det gjelder norsk aversjon mot sterke menn. Vi har nå fem kvinnelige partiledere og toppledere i Administrasjonspartiet som valgte politikk fremfor skolekjøkken.

    Før et folk kan stå sammen om å bevare noe, må det bevise overfor seg selv at det representerer noe bevaringsverdig som det ønsker å kjempe for.
    Hva er bevaringsverdig i Norge? Hvilke sterke fellesverdier har vi som vi hegner om og er villige til å dø for "om så det gjelder?"
    Dette er ikke et forsøk på å være morsom, men snarere å sette fingeren på et stort problem. Hva har vi som vi brenner slik for at vi er villige til å ofre alt for å beskytte det, fordi vi mener at det har betydning for ettertiden?
     

    Vedlegg

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Hva er bevaringsverdig i Norge? Hvilke sterke fellesverdier har vi som vi hegner om og er villige til å dø for "om så det gjelder?"
    Dette er ikke et forsøk på å være morsom, men snarere å sette fingeren på et stort problem. Hva har vi som vi brenner slik for at vi er villige til å ofre alt for å beskytte det, fordi vi mener at det har betydning for ettertiden?
    En meget klok kommentar.

    Tabloidkomentaren må vel være at vi har det så jævlig fett i dette landet at vi gir fan i det meste!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Spiralis skrev:
    Fast fisk ! Han tok agn, krok, søkke og halve snøret ! ;)
    Passer jo bra på 1. mai og gi et par klessinger til det partiet som mer enn noen har motarbeidet vanlige arbeideres interesser og innflytelse. Selv Høyre er jo i dag mer moderate.

    Men kortversjonene blir vel noe slik:

    Vi lever i et av verdens beste, rikeste og mest fredelige land. Vi har aldri hatt det bedre i Norge noensinne enn vi har det i dag.

    Med dette som bakteppe er det komplett uforståelig at et dønn negativt syteparti som Frp har den oppslutningen de har. Det er jo seriøse partier for enhver smak å velge i. Den eneste grunnen må være at de er flinke til å spre negativitet og svartmaling, og deprimere og skremme folk til å tro at de har det forferdelig her i Norge og at en gjeng med næringslivssponsede halvfascistoide bygdetullinger er løsningen på alt som er forferdelig og galt i landet.

    Men nå er det snart opplading til Ultravox så dette får hvile til en annen dag.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Trommevirvel og fanfare. Vil nå kåre årets kosteligste kommentar på HF. Den går til Deph for følgende:

    "-Ja som eferpeer er man jo litt som en politisk sengevæter. Det finnes nok naturlige forklaringer og man skal være varsom med hvordan man konfronterer dette."

    Beklager Spiralis, men den der var det sus i. Kunne skrevet en lang eksegese om disse to settningenes brillians, man lar de skinne for seg selv.

    Ellers synes jeg Vreden er i godt driv i dag på det som vel er i fred med å bli hagearbeidernes dag. Handler nordmenns sterke reaksjoner mot muslimer mobilisering om det ynkelige faktum at når vi leter finner vi ingen ting å være så sikre på og samlet om? Vi har yttringsfrihet, men ingen ting å bruke den til,.. hvor kult er det?

    Mvh
    Sniff
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Sniff skrev:
    Handler nordmenns sterke reaksjoner mot muslimer mobilisering om det ynkelige faktum at når vi leter finner vi ingen ting å være så sikre på og samlet om? Vi har yttringsfrihet, men ingen ting å bruke den til,.. hvor kult er det?

    Mvh
    Sniff
    Ytringsfriheten bruker både du og jeg hver dag. Hadde vi ikke hatt den, ville vårt samfunn sett helt annerledes ut.

    Ellers ser jeg du stiller deg på samme side som Mona Sahlin, da hun på spørsmål om innvandring var en trussel mot svensk kultur, svarte: Hvilken kultur? Midtsommeraften eller slikt tull?

    Hvis et samfunn mister sin sammenhengskraft, sitt fellesskap, sin følelse av allmenn tilhørighet, ramler det sammen. Det er der vi er nå. Ved det "Nye Vi", som sjefsdekonstruktør Støre kaller det.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    - men så fint at noen kan bruke den (ytringsfirheten) til noe som setter verdier og overbevisning på spill da. Hva skal jeg med en ytringsfrihet som bare brukes på å sutre om hvor fælt det er å fly økonomiklasse, eller slå billige vitser om religion eller banne om nrk skulle putte en mikrifon i fjeset mitt? Ytringsfriheten får først reel verdi for meg når jeg:
    1. Enten bruker den til å uttrykke noe av reel verdi og viktighet for meg, eller
    2. når jeg kan være sikker på at det er mulig å gjøre det.
    Litt trist å se hvor fort det ropes på knebling når uttrykket ikke behager det brede tilfredse flertall. Heldigvis har jeg ikke hatt behov for å noe lignende punkt 1, men jeg føler meg tiltagende usikker i forhold til punkt 2.

    Men å leke litt med tanken om "Det nye vi" synes jeg er svært interessant.

    Mvh
    Sniff
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Med dette som bakteppe er det komplett uforståelig at et dønn negativt syteparti som Frp har den oppslutningen de har. Det er jo seriøse partier for enhver smak å velge i. Den eneste grunnen må være at de er flinke til å spre negativitet og svartmaling, og deprimere og skremme folk til å tro at de har det forferdelig her i Norge og at en gjeng med næringslivssponsede halvf..... bygdetullinger er løsningen på alt som er forferdelig og galt i landet.
    For en gangs skyld kom du med noe fornuftig her deph ;D

    I min kommune fikk Frp 45% oppslutning ved forrige stortingsvalg - hva skjer med folk? Her har vi så mye penger at en vanlig bil ikke er nok, men vi kjører barna i barnehage i en BMW X5, men klager på bomavgiftene... Jaja...
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Smorte24 skrev:
    Ja ja, ikke lett å være en person i FRP for dagen :'(

    Det hadde vel blitt jordskjelv på 8 i ritcherskalaen hvis FRP personer hadde funnet på noe slikt.

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10004924
    Det er tid og sted for det meste. Eferpister, selv de unge og uerfarne, må da fatte et de er omtrent like velkomne i et 1. mai tog som en uinvitert somalier i Oddgeirs sovekammers.
    Litt interessant den der, og den viser "holdninger". Vår "liberale" venn Deph tar det for gitt:

    Pkt 1
    At denne somalieren er av hannkjønn.

    Pkt 2
    At Oddgeir pr definisjon ikke er interessert i sex med menn .

    Under den tynne fernissen av moderne liberal inkuderende venstrepjatt, er altså Deph likevel så farget av "gode borgerlige holdninger" som han selv ville ha kalt det.

    Men jeg er ikke uenig med Deph, misforstå meg rett!
    Somalieren var nok ganske sikkert en mann. Hvorfor? Fordi over 90% av somaliske "flyktninger" er menn. De etterlater sine kvinner og barn i et land der det er fare for liv og helse og rømmer hit. Deph er i likhet med oss andre ganske klar over dette, selv om det er ganske politisk ukorrekt å påpeke det. Men av og til så pipler det fram indikasjoner på at selv den mest FrP hatende innerst inne vet med seg selv at også Siv har rett i ett og annet. :eek:

    Hva gjelder Oddgeir tar liberaleren Deph det også for gitt at han er hetero. Fy skamme seg Deph, dette er jo nedvurdering av de homofile! Når du tar det som en "selvfølge" at noen er hetero så sier du jo samtidig at det å være homofil er uvanlig, og indirekte at det er et avvik !! Nå må du skamme deg !! Dette er utrolig politisk ukorrekt av deg ! I sak skal jeg faktisk ikke si meg uenig. Om Oddgeir kommer rusende ut av et skap med bøy på håndleddet tror jeg flere enn meg vil få pustbesvær! ;D

    Jeg som "borgerligreaksjonærFrPflørter" kan tillate meg slikt, men du Deph, du er fanden plystre ute å sykler nå !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg ser du misforsto poenget en smule, ordet uinvitert er det vesentlige. Dine dagdrømmerier rundt Oddgeirs privatliv får stå som en illustrasjon på at allegorier han ha utilsiktede bivirkninger. Det er vel ikke uten grunn at kristendommen er delt opp i 100.000 ravende forskjellige kulter... alle basert på de samme tekstene.

    Til poenget:

    1. Mai er arbeiderbevegelsens kampdag. En dag der fagorganisasjonene fremmer sin sak om bedre arbeidsforhold, lønnsforhold, HMS, arbeidstid, sikkerhet mot uvilkårlig oppsigelse, organisasjonsrett, pensjonsordninger og solidaritet med hverandre.

    Frp er de fagorganisertes største fiende. De har alltid motarbeidet deres interesser, ser helst at arbeidstakeorganisasjonene mister all makt og innflytelse og at det igjen blir opp til enhver arbeide å klare seg alene... godta tilbudet de får eller få sparken.

    Når Frpere så vil blande seg i toget på denne dagen, så vil det bli sett på som en provokasjon og et hån mot alt denne dagen står for og de menneskene som går i tog her. At noen nyutklekkede historieløse ungdomseferpister ikke skjønner bedre får nå så være, man kan per definisjon ikke forvente all verden derfra. Men de blir jo nødt til å lære på den harde måten da, slik at de unngår slike brølere i fremtiden.

    Det er selvsagt helt legitimt for et parti å kjempe mot arbeidernes rettigheter. Det er en del av demokratiet, og de har også lov til å agitere for dette som de ønsker. Men å gjøre dette i et 1.mai tog er rimelig uintelligent. Da fortjener de stokkpryl og buksevann.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    Stokkepryl som politisk utrykksform har jeg lite til overs for. Det minner for meget om ting som skjedde for en generasjon eller to tilbake i tid, der "menn" i brune eller svarte skjorter banket meningsmotstandere. Det er noe jeg ikke ønsker tilbake.

    Når det gjelder FpU så tror jeg at de ville blitt skuffet om de hadde fått lov til å gå i toget. Mest sansynlig stillte de opp med et håp om utestengelse slik at de kunne få lov til å gråte litt i avisen. Ungdomspartier gjør av og til hodeløse ting.

    Likevel skal vi ikke glemme at ganske mange ( husker jeg feil om jeg antar ca 1/3 ? ) av LOs medlemmer stemmer FrP. Slik sett burde de fått lov. Dessuten ville det ha ført til at de ikke gadd å prøve neste år.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Spiralis skrev:
    Likevel skal vi ikke glemme at ganske mange ( husker jeg feil om jeg antar ca 1/3 ? ) av LOs medlemmer stemmer FrP. Slik sett burde de fått lov. Dessuten ville det ha ført til at de ikke gadd å prøve neste år.
    Det her de selvsagt full anledning til. Politikk handler jo om mye mer enn arbeidernes rettigheter, og det er jo ikke sikkert at alle setter dette punktet øverst på listen over hva som er viktig for dem. Det kan like gjerne være sigøynerfrykt, håpet om å få drømmehagen tilbake i beste sendetid, ønsket om en mer israelvennlig utenrikspolitikk, irritasjon over å få en bompengeregning i posten, drømmen om en stram uniformert politimann på hvert gatehjørne, håpet om at arveavgiften forsvinner før de gamle legger på røret.. folk er sammensatte. Så selv om det er en selvmotsigelse å være LO-medlem og Frper så blir dette gjerne sett på som to separate saker av noen. Mange er medlem fordi det forventes av dem på jobben, og fordi de får bedre betingelser som organiserte... men bryr seg likevel ikke om andre arbeidere og deres arbeidsforhold og betingelser.

    Situasjonen for arbeidere i Norge er jo også blitt så bra etter alle disse årene med organisert arbeid for dette, at mange er fornøyd med tingenes tilstand og tror på ramme alvor at vi hadde hatt det slikt selv uten fagbevegelsen og deres kamp for arbeidsforhold. Og mange ordninger er faktisk så gode i dag at det ikke kan gå så alt for lang tid før de må revurderes uansett. Sykelønn og pensjon er to områder som kommer til å bli kuttet i om ikke så mange år. Og det er på sin plass, med det blir ikke uten bråk fra dem som har forhandlet frem dagens ordninger.

    Okkesom, på 1.mai har ikke Frp noe i toget å gjøre. Det er som å se Arne Myrdal i et fakkeltog for Benjamin Hermansens minne. Det vil bli sett på som upassende, selv om intensjonene skulle være aldri så velfunderte i egne øyne.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    ............................ at mange er fornøyd med tingenes tilstand og tror på ramme alvor at vi hadde hatt det slikt selv uten fagbevegelsen og deres kamp for arbeidsforhold.
    "Selv blind høne finner korn" ;D ;D


    Der traff du en spiker på hodet. Mange, spesiellt unge, lider under denne oppfatningen. Desverre er det ikke coolt eller hipt eller hva det nå kalles i dag? å være medlem i fagforening. Det å yte litt for noe som ikke bare gavner meg selv er for mange unge også helt utenkelig.

    "La andre gjøre jobben og fikse saken så kan jeg spise deserten" synes å være livsmotto for mange unge av i dag. Den oppvoksende generasjonen består av alt for mange bortskjemte egoistiske mamma/pappa gutter/jenter ! Framtiden virker på visse områder jævlig mørk !

    Og det verste .......? Det verste er at det vi som foreldre som har gjort dem slik !! :-[
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det var en gang ... man bare kunne drømme om noensinne å oppleve det som stod på parolene.
    Registrerte at en "tea party organizer" fra USA gjorde stor lykke hos FrP på landsmøtet. Man må le. "I want the government (gummint) to keep its dirty hands off my Medicare" oppsummerer evnen til logikk hos amerikanernes Tea Party.






    Obama holdt en tale i går der han minnet amerikanere på hvorfor man har " the gummint."
    Kommentarene på YouTube er allerede mat for forskning i hvor totalt fullstendig komplett inn i helvete gærne folk er.
    http://latimesblogs.latimes.com/dcn...peech-to-explain-politics-and-government.html

     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Flott kronikk. Den ga meg en fin start på dagen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    Ser man det Parelius, Aftenposten er ingen dum avis. ;)

    Har ingen grunn til å si at mannen tar feil og han har nok ganske rett i sin analyse. Men da reises også et annet og ganske interessant spørsmål: Tatt i betraktning de "lysår" man skulle tro ligger mellom venstreradikale og ekstremt konservative mulimer når det kommer til livsanskuelse og syn på "idealsamfunnet", hvorfor i hule h..te finner disse hverandre?

    Den eneste fellesnevner jeg kan se er drømmen om et totalitært samfunn der "jeg" sitter på toppen ! "Jeg" i denne sammenheng er da imamen eller den venstreradikale demagogen. Nå tror jeg knapt at slike ytterligheter noensinne vil del makten, så hvorfor??

    Ja jeg vet at visse personer der ute til venstre tar det ille opp at jeg postulerer at de har et ønske om et totalitært samfunn. Derom blir vi nok aldri enige, så hvis vi bare kan aksptere hverandres uenighet på dette punktet, er det kanskje mulig å diskutere hvorfor disse så forskjellige retninger finner hverandre.

    Forøvrig vil jeg bare si at slike som kronikkforfatteren gjør at man kan få et litt mere optimistisk syn på framtiden.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    388
    Spiralis skrev:
    Ser man det Parelius, Aftenposten er ingen dum avis. ;)

    Har ingen grunn til å si at mannen tar feil og han har nok ganske rett i sin analyse. Men da reises også et annet og ganske interessant spørsmål: Tatt i betraktning de "lysår" man skulle tro ligger mellom venstreradikale og ekstremt konservative mulimer når det kommer til livsanskuelse og syn på "idealsamfunnet", hvorfor i hule h..te finner disse hverandre?

    Den eneste fellesnevner jeg kan se er drømmen om et totalitært samfunn der "jeg" sitter på toppen ! "Jeg" i denne sammenheng er da imamen eller den venstreradikale demagogen. Nå tror jeg knapt at slike ytterligheter noensinne vil del makten, så hvorfor??

    Ja jeg vet at visse personer der ute til venstre tar det ille opp at jeg postulerer at de har et ønske om et totalitært samfunn. Derom blir vi nok aldri enige, så hvis vi bare kan aksptere hverandres uenighet på dette punktet, er det kanskje mulig å diskutere hvorfor disse så forskjellige retninger finner hverandre.

    Forøvrig vil jeg bare si at slike som kronikkforfatteren gjør at man kan få et litt mere optimistisk syn på framtiden.
    Jeg tror at som prinsipp ønsker ikke venstreradikalerene et totalitært styresett. Men i sin mer eller mindre selvvalgte naivitet, ser de ikke at verktøyet som benyttes er nærmest perfekt tilpasset nettopp dette.
    I sin lammende tro på at "systemet" kan fange inn og rettlede alle menneskelige egenskaper, finner religiøsraddiser og venstreraddiser hverandre. Det sjuke er jo at av og til blir verden så ekstrem at også høyreraddisene finner en felles nerve med disse tankepolitiekstremistene.
    Fargerike fellesskap er jeg for. Men av og til blir fargene en eneste brun røre.

    Honkey
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Spiralis skrev:
    Tatt i betraktning de "lysår" man skulle tro ligger mellom venstreradikale og ekstremt konservative mulimer når det kommer til livsanskuelse og syn på "idealsamfunnet", hvorfor i hule h..te finner disse hverandre?
    Sosialismen er fundert på proletariatets opprør; at det store flertall av underpriviligerte reiser seg mot borgerskapet og etablerer en ny samfunnsorden basert på kollektivets suverenitet og styring gjennom konsensus. Hvis man ser bort fra det absurde i at et kollektiv skal kunne styre gjennom konsensus uten totalitær maktbruk, noe som selvsagt er helt umulig, så er uansett slike idéer fullstendige anakronismer i dag. Privat eiendomsrett/kapitalisme og individuelle rettigheter har i velutviklede vestlige rettsstater gitt det store flertallet tilfredsstillende livskvalitet, og ønsket om radikale samfunnsomveltninger er forbeholdt politiske ekstremiteter. Dette gjør at de forleste og kompulsive venstreraddisene må finne på nye sprell for å rasjonalisere sine vrangforestillinger. På 70-tallet selvproletariserte de seg; studerte ti år på universitet for så å ta jobb som søppelkjørere og sånt, mens de i dag bruker minoritetene for å etablere en ny underklasse. Sosialismen som ideologi er helt avhengig av at man har underpriviligerte, helst så mange som mulig, og innvandrere er hendige i så måte.

    Noen radikale muslimer og noen islamske læreretninger baserer seg på en virkelighetsoppfatning som strider mot filosofien bak det moderne vestlige demokratiet. Når disse får medieoppmerksomhet oppstår det naturlig nok friksjon og sosialistene løper til for å fremme illusjonen av den bestående klasses undertrykking. Selvsagt er dette særdeles skadelig for minoritetene fordi vanlige folk vendes mot dem, men igjen er hele idéen at de skal være undertrykte, slik at de kan gjøre opprør. Minoritetene er bare det nye proletariatet.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Parelius skrev:
    Nok et innlegg som gir mulig innsikt.

    KENAN MALIKs kronikk i Aftenposten
    Dette har skjedd før. Da man i USA ivret for å bli kvitt Spanias innflytelse over Cuba ble pressen aktivisert på tilsvarende vis.
    Siste setning viser hvor langt man dengang var villig til å gå for å få solgt aviser. Man kan lese 'muslimer' i stedet for katolikker og 'olje' i stedet for gull.

    The eruption of Cuban revolt, Weyler’s brutal tactics, and the popular fury these events whipped up proved to be a boon to the newspaper industry in New York City, where Joseph Pulitzer of the New York World and William Randolph Hearst of the New York Journal recognized the potential for great headlines and stories that would sell copies. Both covered Spain’s actions and Weyler’s tactics in a way that confirmed the extant popular disparaging attitude toward Spain in the U.S. In the minds, schoolbooks and scholarship of the mostly Protestant U.S. public, the Catholic Spanish Empire was a backward, immoral union built on the backs of enslaved natives and funded with stolen gold.[16]
    Most historians agree that William Randolph Hearst, who controlled the main yellow press, was responsible for the conflict because he increased the claim for war among the American population. The president would have been then forced to enter the war in order to increase his popularity before the elections. Some writers, like Hearst biographer Ferdinand Lundberg, stated that the Maine explosion was caused by Hearst himself or by one of his subordinates.[66]

    The Maine Explosion: http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Maine_(ACR-1)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    26-year old Mamel Marmouri became the first woman in Italy to be fined for wearing a burqa in public when she stopped at the post office on her way to the mosque near her home in Novara, in northern Italy. Anti-terrorist laws from the 1970s prohibit anyone from walking around in public with her face covered, but this wasn't enforced until recently, when the mayor of Novara — a member of the Northern League Party — started cracking down on things like immigration and mosque-building. Marmouri is Tunisian. Her husband, Ben Salah Braim, had this to say about the incident:
    I just don't know where we are going to get 500 euros to pay the fine. We thought as she was going to the mosque she was OK to wear the burqa.

    We knew about the law and I know that it's not against my religion but now Amel will have to stay indoors.

    I can't have other men looking at her.

    http://www.boingboing.net/2010/05/04/woman-fined-for-wear.htm
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    I can't have other men looking at her.
    Å låse inne kona er vel brudd på en eller annen lov vil jeg tro. Med slike holdninger vise gubben at han ikke aksepterer vestlig lovgivning, og burde dermed finne seg et annet land å leve ut paranoiaen sin i.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Kommentar som falt i smak:

    toolbag skrev:
    The only thing more asinine than fining someone for wearing a "mask" is forcing your spouse to spend the rest of their life inside so the opposite sex doesn't see them. When it comes to the east vs west culture clash it's almost like we're both locked in a see-who-can-be-the-biggest-asshole contest and we both think we're losing so we keep ratcheting up the stupid.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    oddgeir skrev:
    Å låse inne kona er vel brudd på en eller annen lov vil jeg tro. Med slike holdninger vise gubben at han ikke aksepterer vestlig lovgivning, og burde dermed finne seg et annet land å leve ut paranoiaen sin i.
    Slavehold er tillatt det, så lenge det kalles ekteskap.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Slavehold er tillatt det, så lenge det kalles ekteskap.

    Vet det Deph!

    Men EN DAG, EN VAKKER DAG vil vi slavebundne menn kaste slavelenkene av oss og reise oss som frie stolte menn ! En dag !!! ::)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dere må (ikke bør) skifte til NRK2 nå. Der går det en dokumentar som bekrefter mine påstander om Afghanistan som de homofiles mekka i Midtøsten, samtidig som den også tildels forklarer hvorfor homofile er så undertrykte i de kulturene. For som jeg har skrevet i et annet innlegg så forbindes homofili med pedofili i Midtøsten og Afrika, så er forklaringen på hvorfor homofile forfølges i de delene av verden ganske enkel å se når vi legger til side vår avsky overfor generell undertrykking.

    Bacha Bazi er den mest uspiselige seksuelle tradisjon jeg kjenner til, med tanke på aksepten og utbredelsen av fenomenet. Dette programmet er oppsiktsvekkende. I en debatt på en annen nettside fikk jeg en fathwa mot min person på grunn av mine utlegninger om homofili i islam. Dette programmet bare bekrefter de påstandene jeg har kommet med, både mot islam og homofil praksis i muslimske land. Skift kanal øyeblikkelig, og ha spyposen nær godstolen.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Jeg fikk ikke sett det, (jobba seint) men hva het programmet? Det ligger sikkert i NRK-skyen.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    I serien "Man skal høre mye" bidrar jeg denne gang med en artikkel om den radikale visesangenren Hans Rotmo.

    http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7112754

    Hvem skulle tro at han kunne ytre slikt som dette?

    – Norge blir jo muslimsk
    En annen grunn til at Hans Rotmo er redd for å si sin mening om islam er at han er sikker på at islam vil bli en rådende religion i Norge.

    – Norge blir jo muslimsk i løpet av 50 til 100 år, sier Hans Rotmo til NRK.

    Det er bare snakk om tida og veien før alt som heter norsk folklore og kristenkultur blir en relikt, sier artisten.

    – Dette er du overbevist om?

    – Ja. Det er bare å fremskrive kurvene på befolkningsstatistikken. Sverige og Frankrike kommer til å merke dette først.

    Hans Rotmo har ofte blitt assosiert med den politiske venstresiden i norsk politikk. Han tilstår at uttalselsene hans av mange vil kobles i en helt annen politisk retning.

    – Ja, men kloke tanker kan komme fra de rareste miljøer. Dette kommer av at alle andre er redde. Du kan bare se på Statistisk sentralbyrå. De må jo være livredde som ikke tør fortelle hvordan det faktisk blir, sier Hans Rotmo.
    Vi har ikke popcorn her på kontoret, men jeg henter meg et eple. ;D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Er negrene for dumme til å slippes løs i Norge og drive raseblanding? I hvertfall hvis man skal tro denne forskeren... :-\

    (Ole Jørgen Anfindsen (født 18. mars 1958) er en norsk informatiker og samfunnsdebattant. Han er mest kjent som redaktør for nettstedet HonestThinking.)

     

    Vedlegg

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    571
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    0
    He-he... Den logiske konsekvens blir vel da at innfødte nordmenn må "bestå" en intelligenstest for å få beholde sin forplantningsdyktighet....

    Navlebeskuelse?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Det beste ville være å lese boken vil jeg tro. Å danne seg egne meninger om boken basert på anmeldelsene den har fått fra politisk korrekte SV'ere i pressen gir ikke mening.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn