Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.445
    Torget vurderinger
    0
    Nei knapt småbrisen,..... men hva er unskyldningen din da?? ;)

Nei seriøst; fant ikke noen stor mening i det du skrev?? Nå er dette OT, men likevel??
    Små brisen på morrakvisten? Ja enten begynner man veldig tidlig eller har ikke avsluttet når man burde:D
    Du må lese flere inlegg i rett rekkefølge. Jeg utrykker enighet med Eros i at han nok ikke engang er brisen, og så spør jeg om hva som da er unskyldningen hans for formuleringer jeg knapt finner mening i !

Lettere å forstå nå??:rolleyes:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.445
    Torget vurderinger
    0
    Ein viss skilnad på å forby ein religion og å tykkje at dei mest ekstreme går alt for langt kanskje?
    Nå er det jo faktisk det politisk korrekte her på OT å være prinsippielt mot all religion. Vi som i ulik grad synes det kan være greit med en personlig tro er nok i mindretall skulle jeg tro.

Jeg er av den oppfatning at folk må få tro det de vil, og de må også få være så ytterliggående som de vil, MEN da må de finne seg i å bli samlet sammen "i haug" med andre likesinnede så de ikke forsurer livet til de som ikke ønsker å ha det slik! Hvis det er slik der du kommer fra at kvinner mishandles i Guds navn så bør du heller holde deg der, istedet for å komme hit og forlange retten til å fortsette denne mishandlingen her, samtidig som du også vil at vi som faktisk har bodd her noen generasjoner skal begynne å leve på ditt barbariske vis!

Det er dette jeg setter ned foten for. Men slike tanker beskrives da gjerne i vårt tolerante samfunn som rasisme og islamofobi. Javel, da er jeg en rasistisk islamofob! Og vet du hva palmaris, jeg er stolt av det!! Jeg ønsker at min datter skal få leve og bo i et fritt land der det er likhet for loven og ingen kjønnsdiskriminering. At min datter skal måtte venne seg til et samfunn der hun ikke kan gå på gaten uten å iføre seg et telt, å måtte gå sammen med bror eller mann, aldri alene og Allah forby, å kjøre bil!! Det er et samfunn som hører middelalderen til, og der ønsker jeg ikke å leve selv og jeg ønsker ikke at mine barn skal bo der heller!

Jo jeg vet at det er de ekstreme som ønsker en slik utvikling, men de finnes faktisk allerede her i landet og de sier høyt hva de ønsker skal skje med samfunnet. De sier også høyt at de vil bruke terror vold og drap for å få det som de vil! Slike mennesker ønsker jeg ikke ha noen dialog med. Ikke at jeg er i mot meningsutveksling, men disse har gjort det så klart allerede at de gir fan i å høre på det vi har å si. De har også gjort det helt klart at moderate muslimer som utrykker uenighet med dem er frafallne og skal drepes! Slike elementer burde returneres til sine fedres land så kan de få leve i sitt middelalderparadis! Her har de intet å gjøre! Jeg prøver ikke prakke min religion på dem, og jeg tar det som en selvfølge at de gjør likeså overfor meg og det samfunn jeg om mine forfedre har laget i dette landet!

Når Batthi og andre tullinger får lov til å gå fritt i dette landet og spre terror og frykt og sitt mørkemannspreik kan vi like godt hjelpe dem "hjem" til det paradis de forlot. Jeg nekter dem ikke si det de har å si, jeg vil bare ikke ha dem her!

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Nei knapt småbrisen,..... men hva er unskyldningen din da?? ;)

Nei seriøst; fant ikke noen stor mening i det du skrev?? Nå er dette OT, men likevel??
    Små brisen på morrakvisten? Ja enten begynner man veldig tidlig eller har ikke avsluttet når man burde:D
    Du må lese flere inlegg i rett rekkefølge. Jeg utrykker enighet med Eros i at han nok ikke engang er brisen, og så spør jeg om hva som da er unskyldningen hans for formuleringer jeg knapt finner mening i !

Lettere å forstå nå??:rolleyes:
    Næh, bare beit meg merke i de siste bemerkninger, da resten ikke angår meg...:p
    Jeg prøver ikke å være respektløs. Det bare virker slik. Kommer inn på et sent nivå i meningsutvekslingen og ville bare være humoristisk på demses bekostning. Ble dette tatt op i en alvorlig mening vil jeg bare si at det var ikke min mening. :rolleyes:

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.624
    Torget vurderinger
    1
    Me en nok ganske einige, Spiralis. Ekstremisme og vald skal ikkje forsvarast. Likevel tykkjer eg det er å ta litt i å forby ein religion, slik som Fjernkontrollen segjer i posten sin. For min del lyt folk få tru på kva dei måtte ynskje, sjølv om eg fortel gutungane at dei må segja at religion er tant og fjas. Deira sebisk-ortotokse mor er ikkje heilt einig med meg og bornehagen er driven av indremisjonen, men eg toler litt kjeft:)

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Me en nok ganske einige, Spiralis. Ekstremisme og vald skal ikkje forsvarast. Likevel tykkjer eg det er å ta litt i å forby ein religion, slik som Fjernkontrollen segjer i posten sin. For min del lyt folk få tru på kva dei måtte ynskje, sjølv om eg fortel gutungane at dei må segja at religion er tant og fjas. Deira sebisk-ortotokse mor er ikkje heilt einig med meg og bornehagen er driven av indremisjonen, men eg toler litt kjeft:)
    Befolkningen i Iran sa sikkert det samme da Khomeini vant makten i 70 årene, se på linken til Gjestemedlem der det ser ut til at de lever slik som vi gjorde.
    Se på Iran nå, alt det som kalles demokrati er borte.

I Saudia Arabia er andre religioner enn Islam forbudt, hvorfor kan ikke vi da forby Islam, koranen har en ideologi som er veldig skremmende, i likhet med en bok fra 1923 som er forbudt.
    Det ser ut som at flere og flere blir mer ekstrem, forby denne religionen i vesten og si at den er velkommen tilbake når de moderer seg i likhet med andre religioner.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.120
    Man må skille mellom religion og menneskers bruk av religion. For 99.9% er religion kun en ...religion, mens for den resterende 0.1% er den et redskap for å få makt. Det er denne 0.1% vi må konsentrere oss om.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Man kan ikke forby religion, gudetro og tilbeding. Det er viktig for endel mennesker og da må de få lov til å holde på med det. Men det er fult mulig å insistere på at dette skal være en privat virksomhet, og ikke tillate offentlig finansiering av gudedyrking eller religiøse organisasjoner. Ta bort statsstøtte til all religiøs virksomhet, fjerne skattefradrag for donasjoner til slike organisasjoner, forby Norsk Tipping å gi penger til religiøse organisasjoner osv. Videre kan man bruke skoleverket til å forklare barna at guder og gudedyrkinger er gammel overtro og advare dem mot å vikle seg inn i slike samfunn.

Så man kan absolutt respektere privatmenneskers valg og selvråderett over sine liv og tanker, men samtidig arbeide mot at religion skal få spille en politisk rolle. Man kan vise respekt for religiøse mennesker og deres valg og samtidig ha den dypeste forakt for den organiserte religionen som noe av det mest inhumane menneskeheten har klekket ut. De kan forvente og forlange respekt for seg selv som mennesker, men ikke for deres overtro og organiserte tilhørighet.

S

Slubbert

Gjest
    I Saudia Arabia er andre religioner enn Islam forbudt, hvorfor kan ikke vi da forby Islam...
    Fordi det ikke er noen god idé å ta etter Saudi Arabia? Fordi Saudi Arabia ikke er et godt forbilde? Fordi man her, i motsetning til i Saudi Arabia, i ganske stor grad har erkjent at ytrings- og tankefrihet er grunnleggende friheter staten ikke kan ta fra folk? Mine fem cent, staten forbyr alt for mye som det er.

Man må skille mellom religion og menneskers bruk av religion. For 99.9% er religion kun en ...religion, mens for den resterende 0.1% er den et redskap for å få makt. Det er denne 0.1% vi må konsentrere oss om.
    Det er nok dessverre atskillig mer enn 0.1% som i tillegg til "kun en religion", definerer eventyrene som leveregler og noe både deres egne liv og verden forøvrig bør innrettes etter. Folk som er slavisk bokstavtro har sjelden motforestillinger mot at Sannheten skal påtvinges alle, senere tids demonstrasjoner forsterker dette inntrykket.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg tror at det vi ser fra islamistene ikke først og fremst handler om religionen men skyldes et sterkt behov for å bli respektert. De opphøyer seg selv gjennom religionen, og de vantro i vesten er en laverestående bande, og når noen derfra viser at ikke respekterer dem er det mer enn man kan tåle. Dette er ikke noe spesielt for muslimene. Nordkoreanerne krever også respekt, men gjennom våpenarsenalet i stedet for koranen. Derfor må de rasle med sablene hver gang de føler at Obama eller Myung-bak har gitt dem for lite oppmerksomhet i det siste. Samene trenger et eget ting og særfordeler for å føle det samme, rumenerne krever respekt hvorhen de kommer. Vi krever også respekt for våre verdier, som ytringsfrihet, liv, materielle verdier, penger og trygd og lignende.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.445
    Torget vurderinger
    0
    Nei å forby dem vil være feil. Men vi kan faktisk si at vi ønsker ikke disse rabiessmittede ekstremistene her i vårt land! Hvor mange prosent de utgjør vet jeg ikke, men der de får herje fritt tar de faktisk kontrollen! Hadde de nøyd seg med demokratiske virkemidler ville jeg følt en forplikteklse til å la dem drive sitt politiske spill. Jeg ser liten forskjell på islamistisk ideologi og nazistisk. Ikke så mye på grunn av jødehatet, men på grunn av den generelle menneskeforakten de utviser.

Feilen vi gjorde da disse "fremmede" kom var å tro på Egners vise som sier at "inni er vi like". Det er grunnleggende feil!! Forskjellen i hudfarge er mye mindre enn den innvendige forskjellen! Man burde for lenge siden stillt krav til de nyankommne istedet for å stakkarsliggjøre og klientifisere dem. Det burde blitt stillet strenge krav til "de nye" at de fikk tilpasse seg vårt samfunn og ikke akseptert deres oppfatning av at det skulle være motsatt. De som ikke ville leve her i tråd med våre etablerte verdier kunne da fått klar melding om å dra hjem! Slike som "flykter" fra diktatur men sender barna "hjem" for at de ikke skal bli "norske" burde blitt sendt på hodet ut av landet!!

Vi kunne hatt ganske enkle regler: Du aksepterer å leve etter de kjøreregler som gjelder hos oss ellers ryker du ut. Prøver du å livnære deg som kjeltring/banditt så ryker du ut. Lager du kvalme og rabalder så ryker du ut! Tvangsgifte av dine barn fører til utkastelse. Du får selvsagt beholde din religion, men i det øyeblikk du setter din religion over våre lover og sedvaner så ryker du ut!

Vi har tatt imot fremmede i Norge i mange år, ungarere, tsjekkere og indere som ble utvist fra Uganda. Vi har tatt imot amerikanere, folk fra Sør Afrika under apartheidregimet, folk fra Namibia, et lass med Filipinere og båtflyktninger fra Vietnam. Det er KUN muslimene som har laget bråk og rabalder i stor skala. De andre har vi knapt merket, de har funnet seg jobber og deltatt i samfunnet. Men hvem er det som lever på NAV og holder hælvete??

Sorry, men min tolmodighet med disse er brukt opp! Litt ydmykhet for at de har fått komme hit hadde ikke vært helt feil! Hvis huset ditt brenner og du får flytte inn hos en nabo er det faktisk ansett som ganske dårlig oppførsel at du begynner med å kritisere maten du får og så følger opp med å klage på madrassen før du til slutt kaster naboen ut i regnet for at du vil ha hans soverom!! Sånn for å toppe det hele voldtar du hans datter og kone også! Nei beklager, min tolmodighet har for en tid siden nådd en grense der jeg mener vi nå må dra en strek i sanden og si STOPP!!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.683
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje man da skal konsentrere seg om hvordan å få de "99,9" til slutte å la seg bruke av de "0,1" ?

Det spiller liten rolle om de er bare "0,1%" så lenge de får sette dagsorden for resten.
    Husker jeg rett er det ca 500-800.000 ortodokse jøder i Israel av en befolking på 8mill., og som fullstendig setter den politiske agendaen, ikke bare for Israel, men for hele regionen. På samme måte er det et mindretall av jøder og nyevangelister som setter agendaen for den amerikanske utenrikspolitikken i midtøsten og sikrer den økonomiske støtten Israel trenger for å fortsette å la de ultra ortodokse bestemme utenrikspolitikkene (selvom Palestina vel egentlig er innenrikspolitikk i Israel).

Det hjelper også forbannet lite at det bare er "0,1%" som bruker Islam for å oppnå makt når det er de samme som holder igang borgerkriger og terrorvelde for å trumfe gjennom sine sharialover.

Det gjelder like lite at det er en bare en håndfull tusen katolske prester, biskoper etc. som er maktsøkende så lenge de predikerer til hele den katolske verdensbefolkningen et forkvaklet og middelaldersk syn på prevensjon og abort.

Hadde det virkelig vært små 0,1% av de religiøse som var maktsøkende så hadde vel heller ikke religionene vært så forbannet opptatt av å fortelle alle andre hvordan de skal leve livene sine.

Du kan i grunn ta de "0,1%" langt opp der vi hvite er brunest. De er jo så få og ubetydelige at det sikker går som smurt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det burde blitt stillet strenge krav til "de nye" at de fikk tilpasse seg vårt samfunn og ikke akseptert deres oppfatning av at det skulle være motsatt. De som ikke ville leve her i tråd med våre etablerte verdier kunne da fått klar melding om å dra hjem! Slike som "flykter" fra diktatur men sender barna "hjem" for at de ikke skal bli "norske" burde blitt sendt på hodet ut av landet!!
    En forståelig tanke. Men det er mange ekstremister som er norske. Arfan Bhatti er norsk statsborger f.eks. og uansett hvor lite man liker det så er det Norge som er hjem for ham, og man kan ikke utvise norske statsborgere fra Norge fordi man ikke liker dem. Man løser uansett ingen problemer med å gå løs på folk man ikke liker.

Vi får gjøre det vi kan slik at disse miljøene får minst mulig oppslutning. Å behandle dem med respekt er i alle fall ikke aktuelt.

Men like viktig er det å behandle moderate stemmer med respekt, og ikke gå etter folk bare fordi de har samme religion. Artikkelen som Slubbert refererer til er forøvrig vel verdt å lese.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.120
    Burde vi kristne vise litt respekt for Islam når vi besøker islamske land? Jeg mener, er det høflig overfor dem å ta det som en selvfølge at menn og kvinner skal være nesten nakne sammen, på en badestrand? Er det høflig å forlange at en muslim skal servere oss alkohol til alle døgnets tider? Svinekjøtt på menyen?
    Vi, de kristne fra vesten, forlanger å få lov til å gjøre som vi ønsker i muslimske land. Vi forlanger at spanjoler rydder gatene for at vårt 17.Maitog skal passere. Vi skal ha VG og fårikål når vi er i Bangkok.
    Vi kan vel ikke forlange at alle andre skal respektere oss, de kristne fra vesten, når vi ikke respekterer dem.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.600
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Ja, dette er vanskeleg. Vi ser at USA, som er 99% basert på innvandrarar, som dessutan ein stor del (om ikkje eit fleirtal) består av såpass ekstremistiske trusretningar at dei ikkje fekk lov å tru slikt i heimlanda dei kom i frå, har greidd å sameksistere som nasjon.
    Men på same tid ser vi at det kanskje er like mange % ekstremistar i USA som i Iran, med sine tankar frå intelligent design og avvising av evolusjonslæra til mormons bok.....?

Religion (og politisk overtyding) er frykteleg vanskeleg. Folk må ha åndsfridom slik at kan tru/praktisere det dei vil. Men når dette kjem i konflikt med åsfridom for andre, går det berre ikkje.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Burde vi kristne vise litt respekt for Islam når vi besøker islamske land? Jeg mener, er det høflig overfor dem å ta det som en selvfølge at menn og kvinner skal være nesten nakne sammen, på en badestrand? Er det høflig å forlange at en muslim skal servere oss alkohol til alle døgnets tider? Svinekjøtt på menyen?
    Vi, de kristne fra vesten, forlanger å få lov til å gjøre som vi ønsker i muslimske land. Vi forlanger at spanjoler rydder gatene for at vårt 17.Maitog skal passere. Vi skal ha VG og fårikål når vi er i Bangkok.
    Vi kan vel ikke forlange at alle andre skal respektere oss, de kristne fra vesten, når vi ikke respekterer dem.

Vi respekterer ingen mennesker ved å se på et land som muslimsk. Da kapitulerer man for det barbariske maktmisbruket og den brutale undertrykkingen som denne misantropiske religionen er. Det er også skivebom å se på nordmenn som "oss kristne". For Norge er et sekulært land og ikke et "kristent" land.

Man skal ikke definere land som religiøse bare fordi noen religiøse maktmisbrukere har kontrollen der. Man må derimot følge et lands lover, og er det forbudt å gå med kortbukse eller forbudt for kvinner å besøke landet uten anstand av deres eiere så må man være lydig. Men helst bør man sky slike land som pesten og aldri reise dit med mindre det er høyst nødvendig, og i alle fall ikke på en innholdsløs strandferie.

En viss respekt for skikk og bruk er å anbefale, og man bør vel vokte seg for å komme i bråk med politi og myndigheter. Men å vise underkastelse for religioner er å selge sin integritet på feighetens loppemarked. Velger man å besøke et tempel tar man av seg på beina, og velger man å besøke en moske kler man på seg tilstrekkelig. Men når man ikke besøker slike "hellige" steder, så skal man ikke behøve å oppføre seg som en lydig troende.

17.maitog i andre land er forøvrig ufattelig smakløst. Men nordmenn i utlandet kan være det. Om de får problemer med slik oppførsel har de ikke min sympati. Men om man spiser norsk mat i andre land er ikke det mer uhyggelig eller skremmende enn å gå på kinarestaurant i Bergen.

Sist redigert av en moderator:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.445
    Torget vurderinger
    0

Helt enig i det du påpeker her Pinky. Ganske ofte har vi god grunn til å skjemmes over våre udannede landsmenns oppførsel i utlandet. Man har jo sett på TV vår norske berikelse av spansk kultur! Det er flaut!! Den eneste grunnen til at dette går "bra" er at spanjoler er høflige mennesker som ikke kakker disse utfløtta FrPerne i hodet med noe hardt!

Nå bruker jeg ikke frekventere muslimske land, ei heller Israel, men hvis jeg nå skulle dit ville jeg selvsagt fulgt det som var normen der nede! Har de alkoholforbud så ville det ikke falle meg inn å be om få alkohol, selv ikke i turistgettoene der det likevel tillates. Det har noe med respekt for vertskapet å gjøre. Jeg ville også vært noe tilbakeholden til å la kone/datter bruke bikini på stranden. Dog ikke burka, men nå er ikke jeg noen badeløve så mest sansynlig ville vi uansett gjort andre ting enn å ligge på stranden.

Men at det finnes representanter (dessverre for mange ) av arten "Homo Ola Dunk Sapiens" som aldri burde fått utreisetillatelse er hevet over all tvil. Brautende bondeknøler! ( Og i det ligger ikke at det har tilknytning til nevnte primærnæring, men det er et nedsettende begrep! )

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    821
    Nei å forby dem vil være feil. Men vi kan faktisk si at vi ønsker ikke disse rabiessmittede ekstremistene her i vårt land! Hvor mange prosent de utgjør vet jeg ikke, men der de får herje fritt tar de faktisk kontrollen! Hadde de nøyd seg med demokratiske virkemidler ville jeg følt en forplikteklse til å la dem drive sitt politiske spill. Jeg ser liten forskjell på islamistisk ideologi og nazistisk. Ikke så mye på grunn av jødehatet, men på grunn av den generelle menneskeforakten de utviser.

Feilen vi gjorde da disse "fremmede" kom var å tro på Egners vise som sier at "inni er vi like". Det er grunnleggende feil!! Forskjellen i hudfarge er mye mindre enn den innvendige forskjellen! Man burde for lenge siden stillt krav til de nyankommne istedet for å stakkarsliggjøre og klientifisere dem. Det burde blitt stillet strenge krav til "de nye" at de fikk tilpasse seg vårt samfunn og ikke akseptert deres oppfatning av at det skulle være motsatt. De som ikke ville leve her i tråd med våre etablerte verdier kunne da fått klar melding om å dra hjem! Slike som "flykter" fra diktatur men sender barna "hjem" for at de ikke skal bli "norske" burde blitt sendt på hodet ut av landet!!

Vi kunne hatt ganske enkle regler: Du aksepterer å leve etter de kjøreregler som gjelder hos oss ellers ryker du ut. Prøver du å livnære deg som kjeltring/banditt så ryker du ut. Lager du kvalme og rabalder så ryker du ut! Tvangsgifte av dine barn fører til utkastelse. Du får selvsagt beholde din religion, men i det øyeblikk du setter din religion over våre lover og sedvaner så ryker du ut!

Vi har tatt imot fremmede i Norge i mange år, ungarere, tsjekkere og indere som ble utvist fra Uganda. Vi har tatt imot amerikanere, folk fra Sør Afrika under apartheidregimet, folk fra Namibia, et lass med Filipinere og båtflyktninger fra Vietnam. Det er KUN muslimene som har laget bråk og rabalder i stor skala. De andre har vi knapt merket, de har funnet seg jobber og deltatt i samfunnet. Men hvem er det som lever på NAV og holder hælvete??

Sorry, men min tolmodighet med disse er brukt opp! Litt ydmykhet for at de har fått komme hit hadde ikke vært helt feil! Hvis huset ditt brenner og du får flytte inn hos en nabo er det faktisk ansett som ganske dårlig oppførsel at du begynner med å kritisere maten du får og så følger opp med å klage på madrassen før du til slutt kaster naboen ut i regnet for at du vil ha hans soverom!! Sånn for å toppe det hele voldtar du hans datter og kone også! Nei beklager, min tolmodighet har for en tid siden nådd en grense der jeg mener vi nå må dra en strek i sanden og si STOPP!!

Har du hørt om begrepet hyklersk Spirre?
    Du ramser opp programmet til FrP, samtidig som du holder for nesen over "ufyselighetene".
    God bedring!

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Du ramser opp programmet til FrP, samtidig som du holder for nesen over "ufyselighetene".
    God bedring!
    Forsåvidt interessant at man kan skrive et helt partiprogram i løpet av noen få setninger. Tenk om verden hadde vært så enkel! ;)

Honkey

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

God bedring!
    Forsåvidt interessant at man kan skrive et helt partiprogram i løpet av noen få setninger. Tenk om verden hadde vært så enkel! ;)

Honkey
    De rød/grønne sitt program kan du skrive med en setning.

Øke skatter,avgifter og ansette flere i byråkratiet.

Men det er kun en religion som er aggresiv nå og det er Islam, så lenge vi logrer med halen med engang muslimene tyr til vold vil det aldri stoppe.

På tide å si stopp, be de lære seg hva menneskerettigheter er, at de aksepter andre mennesker som ikke har den samme tro som dem.
    Gjør de ikke det så må Islam bli forbudt i de landene de ikke styrer, de lever faktisk etter en bok som ble skrevet for 1500 år siden, i tillegg har de har de tatt til seg det værste religøse tullet Khomeini innførte i Iran.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Islam og Kristendom er egentlig akkurat samme religion. Det er den samme gudefiguren de dyrker, og har noen variasjoner i sin brutalitet og liturgi. Samt litt kjekling om hvem som er nestkommanderende til sjefsånden.

Skal man forby Islam må man også forby de andre variantene av midtøstenreligionen (Kristendom og Jødedom).

Hadde jo vært kjekt å blir kvitt all denne mannevonde overtroen en gang for alle, men dessverre forsvinner den ikke med å vedta noen forbud.

Man kan i bunn og grunn ikke gjøre så mye annet enn å hjelpe folk ut av religionen og organisere samfunnet på en slik måte at religion ikke rammer andre enn dem som frivillig utsetter seg for den.

C

Cyber

Gjest
    Islam og Kristendom er egentlig akkurat samme religion. Det er den samme gudefiguren de dyrker, og har noen variasjoner i sin brutalitet og liturgi. Samt litt kjekling om hvem som er nestkommanderende til sjefsånden.

Skal man forby Islam må man også forby de andre variantene av midtøstenreligionen (Kristendom og Jødedom).

Hadde jo vært kjekt å blir kvitt all denne mannevonde overtroen en gang for alle, men dessverre forsvinner den ikke med å vedta noen forbud.

Man kan i bunn og grunn ikke gjøre så mye annet enn å hjelpe folk ut av religionen og organisere samfunnet på en slik måte at religion ikke rammer andre enn dem som frivillig utsetter seg for den.
    Har de drukket?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Den eneste grunnen til at vi i dag ser forskjell på Kristendom og Islam i praksis er at vi i vesten har kastrert kristendommen og gjort dem rimelig harmløs og lever i sekulære samfunn, mens Islam fremdels har innflytelse og makt over undersåttene sine.

C

Cyber

Gjest
    Den eneste grunnen til at vi i dag ser forskjell på Kristendom og Islam i praksis er at vi i vesten har kastrert kristendommen og gjort dem rimelig harmløs og lever i sekulære samfunn, mens Islam fremdels har innflytelse og makt over undersåttene sine.
    Det er vel gått av moten, men før sa man at noen "løy så de trodde det selv". Kom bare på den tilfeldigvis. De to "religionene" du skisserer er vel noe av det minst like jeg kan tenke meg, men jeg har jo blitt vant til at kunnskaps og stemmenivået på det du ytrer her jevnt over korellerer nokså dårlig.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.120
    Burde vi kristne vise litt respekt for Islam når vi besøker islamske land?
    Uten å legge meg for mye opp i hva dere kristne gjør, ville jeg foreslått å eventuelt ta det opp i plenum før neste meninghetstur.
    Jeg tror nok du skjønner hva jeg mener. Den jevne tyrker ser på alle fra Norge som kristne på samme måte som den jevne nordmann ser på alle fra tyrkia som muslim.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg tror nok du skjønner hva jeg mener. Den jevne tyrker ser på alle fra Norge som kristne på samme måte som den jevne nordmann ser på alle fra tyrkia som muslim.
    I Norge blir jo folk tvangsinnmeldt i kirken, og statistisk regner man mer eller mindre alle som "kristne". Formålet er både å gi inntrykk av at flere er gudedyrkende enn hva som er tilfelle, samt å tilrane seg offentlig støtte man ikke burde ha krav på. Den norske kirke er ikke så ulik Tjen Folket når det kommer til forholdet til offentlige støtteordninger.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er vel gått av moten, men før sa man at noen "løy så de trodde det selv". Kom bare på den tilfeldigvis. De to "religionene" du skisserer er vel noe av det minst like jeg kan tenke meg, men jeg har jo blitt vant til at kunnskaps og stemmenivået på det du ytrer her jevnt over korellerer nokså dårlig.
    Islam er jo bare kristendommen slik den var før den ble uskadeliggjort av sivilisasjonen. Det er jo den samme gudefiguren man dyrker, det samme man tror på, de samme figurene som går igjen i fortellingene (Abraham, Moses, Jesus og alle de andre karakterene). Men noen små variasjoner i hvordan dyrkingen helst skal foregå, samt den innbyrdes rangeringen av figurene. Litt teologisk spissfindigheter om Jesus bare er en profet eller en del av treenigheten etc. Samt om det er fredag eller søndag som er den mest "hellige" dagen etc. Det ER samme religion. De bygger alle på de samme historiene fra primitive ørkenstammer, deres sagn og legender, overtro og skrømt.

Jeg skjønner jo det at tilhengerne av de forskjellige variantene er svært opptatt av de små forskjellene, men sett fra utsiden er er det i bunn og grunn ikke rare variasjonene. Det er mest de praktiske skadevirkningene på samfunnet som er forskjellige.

Sist redigert av en moderator:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.120
    I Norge blir jo folk tvangsinnmeldt i kirken, og statistisk regner man mer eller mindre alle som "kristne". Formålet er både å gi inntrykk av at flere er gudedyrkende enn hva som er tilfelle, samt å tilrane seg offentlig støtte man ikke burde ha krav på. Den norske kirke er ikke så ulik Tjen Folket når det kommer til forholdet til offentlige støtteordninger.
    Gi beng i hva slags menighet folk er mer eller mindre frivillig innmeldt i. I India er alle hinduer, basta. I Iran er alle mennesker muslimer og i Tyskland er alle kristne. Du bor i et land som er definert som kristent, dermed er du pr. definisjon kristen, uansett hvor mye du protesterer.

S

Slubbert

Gjest
    Enkelte vil ikke ta opplysningstiden innover seg på våre breddegrader heller, tydeligvis.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.120
    Enkelte vil ikke ta opplysningstiden innover seg på våre breddegrader heller, tydeligvis.
    Hva med å prøve å se på seg selv som man ser på andre? Med ditt lyse hår og blå øyne er du helt sikkert kristen, like sikkert som han mørkhårede, brunøyde og mørhudede er muslim.

S

Slubbert

Gjest
    Føler meg overhodet ikke truffet, beklager. Mulig du heller bør dra den mot noen innvandringsmotstandere.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.445
    Torget vurderinger
    0
    God bedring!

Nå er det ikke FrPs politikk vedrørende innvandring som byr meg i mot. La det være sagt. Jeg synes faktisk FrP har en grei tilnærming der. De anser folk for å være i stand til å ta vare på seg selv og de mener at også innvandrere må ta ansvar for sine handlinger. Dette i motsetning til partier lenger til venstre som kun ønsker å "stakkarsliggjøre" og "klientifisere" de som kommer hit uten ønske eller vilje til å tilpasse seg vårt samfunn. Det er slik jeg ser det intet ufyselig over det! Jeg har vel også tilgode å se i programmet til partiet at man ønsker å kaste ut folk på grunnlag av hudfarge, men derimot er de meget villige til å lempe ut de som begår kriminalitet her. Det synes jeg også er greit. Det nærmeste man kommer offisiell rasisme i FrP er vel at de aller fleste i FrP i likhet med meg og ganske mange andre har "fått mer enn nok av" muslimer. Da det å være muslim knapt kan sies å være en rasemessig særegenhet kan man nok heller ikke beskylde partiet for rasisme! Det finnes helt sikkert et fint fremmedord for det å mislike en religion sterkt uten at jeg kjenner det ordet.

Men som sagt Gubra, mine motforestillinger i forhold til FrP kommer i meget liten grad av innvandringspolitikken!! Men det er ikke en sak for denne tråden.

At det finnes enkeltpersoner som stemmer/støtter FrP og som har en klar rasistisk agenda er ikke noe jeg vil holde partiet ansvarlig for.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Trist å lese hvordan søppelmuslimer har okkupert en hel bydel i Oslo og begynner å jage bort lokalbefolkningen.

- Homofili er ikke tillatt på Tøyen - osloby

Jeg har vanskelig å se for meg andre religiøse grupper som ville oppført seg på samme måten, selv de mest konservative.
    Ro deg ned. Vær nå litt politisk korrekt og ha toleranse for intoleransen.
    Folk må gjerne være så intolerante de bare vil for meg, men når det går over i vold og trakassering av andre mennesker så er det ikke greit. Og det blir enda verre når det er politisk eller religiøst motivert. Om noen blir banket og jaget fordi de er kvinne, neger, homo eller muslim etc. så må man reagere. En mild måte å reagere på er å frata slike grupper all offentlig støtte.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn