Tror problemet er mer at man ikke klarer å skille ideologier fra hverandre når man blander ulike politiske aspekter sammen. Man burde ha en linje for økonomisk politikk, en linje for maktkonsentrasjon, en linje for forhold til det bestående/kultur osv.Politikk er en sirkel, ikke en rett linje.
Vis vedlegget 301777
Noe som for enkelte er svært vanskelig å forstå.
Jeg har intet ønske eller tanker om å plante en øks i skallen din fordi du ikke deler mine verdier.På hvilken måte er du bedre enn disse islamistene? Du som etter hvert har begynt å forfekte et totalitært menneskesyn, der alt som ikke sammenfaller med dine egne meninger er å betrakte som mindreverdig?
Jeg venter på en redegjørelse.
Det du har forfektet i dine innlegg den siste tiden, går langt forbi religionskritikk. Du har lagt deg på en linje der du mener at det er legitimt at individets tanker skal detaljstyres. Du mener det er greit at vi skal forby visse meninger ved lov. Er det liberalisme? Neppe.Jeg har intet ønske eller tanker om å plante en øks i skallen din fordi du ikke deler mine verdier.På hvilken måte er du bedre enn disse islamistene? Du som etter hvert har begynt å forfekte et totalitært menneskesyn, der alt som ikke sammenfaller med dine egne meninger er å betrakte som mindreverdig?
Jeg venter på en redegjørelse.
Jeg vil ikke respektere deg om du skjærer strupen over på din datter fordi hun nektet å gifte seg med fetteren sin.
Jeg godtar ikke at du skylder på din "religion" hvis du insisterer på at din kone ikke skal få anledning til å vise seg offentlig uten å være inntyllet i et pledd med et lite kikkehull mot menneskeheten.
Jeg har ingen respekt for mennesker som tar livet av mennesker som bruker tegninger for å fremme en ide eller politisk ytring, og jeg har den aller dypeste forakt for mennesker som forsvarer slik barbarisk fremferd med ... åå vi må være varsom med å krenke de religiøse.
Jeg argumenterer for at politiet skal være fri for hijaber og annet slik. Jeg er også tilhenger av frankrikes modell der f.eks. ikke hijab eller niqab tillates i skolene og får tilbake av deg at ikke bare at jeg dermed har et "totalitært" menneskesyn, men også en grafisk illustrasjon at at du med det mener noe som er grovere enn både fascismen og kommunismen...Og du må gjerne vise meg hvor jeg har forsvart radikal islamisme. Ett lite hint: Det finner du ikke.
Viktig poeng. Linjen autoritær - liberal er vinkelrett på linjen individ - kollektiv.Politikk er en sirkel, ikke en rett linje.
Vis vedlegget 301777
Noe som for enkelte er svært vanskelig å forstå.
Islamfoben Pia Kjærgaards Dansk Folkepati dobbeltmoralske narcissisme i tørklæde-debatten udstilles af en af de desværre få begavede journalister i Danmark, som har tid til at sætte sig ind i tingene.Jeg argumenterer for at politiet skal være fri for hijaber og annet slik. Jeg er også tilhenger av frankrikes modell der f.eks. ikke hijab eller niqab tillates i skolene og får tilbake av deg at ikke bare at jeg dermed har et "totalitært" menneskesyn, men også en grafisk illustrasjon at at du med det mener noe som er grovere enn både fascismen og kommunismen...Og du må gjerne vise meg hvor jeg har forsvart radikal islamisme. Ett lite hint: Det finner du ikke.
"Islamofob" er et uttrykk som er introdusert av islamister og som en kraftfull hersketeknikk. Begrepet betegner dem som er motstander av Islam og islamisme som personer med en psykisk lidelse. En fobi er et medisinsk uttrykk fra psykiatrien, og når folk bruker dette begrepet så sykeliggjør og diskrediterer meningsmotstandere og dem som arbeide for en sekulær verden. I endel islamistiske land er ateisme regnet som en psykisk sykdom, og denne betegnelsen ønsker de samme krefter skal brukes om motstand mot Islam så vidt som mulig.Jeg har nok brukt ordet "islamofob" selv også fra tid til annen, men nå føler jeg et behov for å pensjonere det begrepet. Det blir for enkelt. Militante islamister kan sammenlignes med kristne utskudd som The Holy Order of the Phineas Priesthood, men vi kan da ta avstand fra galskapen uten å lide av kristenfobi eller å brenne ned kirker. Å bruke begreper som "islamofob" blir bare et forsøk på å diskreditere meningsmotstandere uten å ta stilling til innholdet i hva de sier. Dermed bidrar det til et bilde av islamistene som rettmessige hevnere av urett mot muslimer, og det fortjener de ikke.
Eller skal vi begynne å "respektere" de religiøse følelsene til Phineasene ved å forby raseblanding i ekteskapet? De har jo en tydelig bibelsk referanse for standpunktet, de også.
Skillet her går fortsatt ved å kreve at andre skal "respektere" eller etterleve en religiøs grupoes bronsealderfantasier. Folk må gjerne tro hva de vil, men hvis de ikke tåler å få troen sin latterliggjort, burde de kanskje ikke trodd på så latterlige ting i utgangspunktet.
1. Vel, når debattanter argumenterer for å innføre kles-, tanke- og trospoliti, deportere borgere osv. så mener jeg bruken av islamofob-begrepet er nettopp å ta stilling til innholdet.1. Jeg har nok brukt ordet "islamofob" selv også fra tid til annen, men nå føler jeg et behov for å pensjonere det begrepet. Det blir for enkelt. Militante islamister kan sammenlignes med kristne utskudd som The Holy Order of the Phineas Priesthood, men vi kan da ta avstand fra galskapen uten å lide av kristenfobi eller å brenne ned kirker. Å bruke begreper som "islamofob" blir bare et forsøk på å diskreditere meningsmotstandere uten å ta stilling til innholdet i hva de sier. Dermed bidrar det til et bilde av islamistene som rettmessige hevnere av urett mot muslimer, og det fortjener de ikke.
2. Eller skal vi begynne å "respektere" de religiøse følelsene til Phineasene ved å forby raseblanding i ekteskapet? De har jo en tydelig bibelsk referanse for standpunktet, de også.
3. Skillet her går fortsatt ved å kreve at andre skal "respektere" eller etterleve en religiøs grupoes bronsealderfantasier. Folk må gjerne tro hva de vil, men hvis de ikke tåler å få troen sin latterliggjort, burde de kanskje ikke trodd på så latterlige ting i utgangspunktet.
Så la oss kalle dem noe mer dekkende. Rasister, for eksempel.Islamofober hopper over punktet med at militante islamister er islams versjon av f.eks. nevnete The Holy Order. M.a.o. de mener alle mennesker fra sør/øst er muslimer. Ok, alle som kan kalles "av ikke-europeisk opprinnelse"
Nemlig. Der har du en Phineas-prest i fri dressur. Skyter vilt rundt seg i en suicidal berserkergang med henvisning til fjerde mosebok, 25te kapittel. Ingen forskjell på ham og de tre gærningene i Paris, annet enn at det er litt ulike mål for den hellige vreden.Huff, nå fikk jeg nesten kristendomfobi: The Christian Terrorist Movement No One Wants To Talk About | ThinkProgress
(Kristofob?)
Muslimer er ingen rase.Så la oss kalle dem noe mer dekkende. Rasister, for eksempel.Islamofober hopper over punktet med at militante islamister er islams versjon av f.eks. nevnete The Holy Order. M.a.o. de mener alle mennesker fra sør/øst er muslimer. Ok, alle som kan kalles "av ikke-europeisk opprinnelse"
1. Likevel synes jeg begrepet er lite dekkende. Det setter en pseudo-medisinsk diagnose på et politisk standpunkt, og det blir i enkleste laget. Autoritære ideer er noe annet.1. Vel, når debattanter argumenterer for å innføre kles-, tanke- og trospoliti, deportere borgere osv. så mener jeg bruken av islamofob-begrepet er nettopp å ta stilling til innholdet.
2. Er debattantene som jeg refererer til i pkt 1 "bedre" enn Phineasene, synes du?
3. Det bør være et skille her mellom hva folk tror på som ikke skader andre og et trosinnhold som direkte og/eller indirekte skader andre.
Vet da vel jeg også, men les innlegget jeg svarte på.Muslimer er ingen rase.Så la oss kalle dem noe mer dekkende. Rasister, for eksempel.Islamofober hopper over punktet med at militante islamister er islams versjon av f.eks. nevnete The Holy Order. M.a.o. de mener alle mennesker fra sør/øst er muslimer. Ok, alle som kan kalles "av ikke-europeisk opprinnelse"
1. Å tro at muslimer tar over Europa og innfører sharia og kalifatet er analogt til å være redd for edderkopper, altså araknofobi. Men når det er sagt så kan man ikke unnlate å argumentere for at det er irrasjonelt å være redd for å gå ut på grunn av edderkopper. Det at man tar stilling til islamofobe ideer erstatter altså ikke argumentasjon.1. Likevel synes jeg begrepet er lite dekkende. Det setter en pseudo-medisinsk diagnose på et politisk standpunkt, og det blir i enkleste laget. Autoritære ideer er noe annet.1. Vel, når debattanter argumenterer for å innføre kles-, tanke- og trospoliti, deportere borgere osv. så mener jeg bruken av islamofob-begrepet er nettopp å ta stilling til innholdet.
2. Er debattantene som jeg refererer til i pkt 1 "bedre" enn Phineasene, synes du?
3. Det bør være et skille her mellom hva folk tror på som ikke skader andre og et trosinnhold som direkte og/eller indirekte skader andre.
2. Kommer an på hvem du snakker om. "Debattantene" har vel ikke gått bananas med automatvåpen, men en viss Breivik gjorde det. Til slutt ble vi vel enige om ikke å sette en medisinsk diagnose på ham, men heller stenge han inne på ubestemt tid som den morderiske fascisten han er. Da blir det litt drøyt å sette kvasi-diagnoser på folk som bare deltar i en offentlig debatt.
3. Det er vanskelig å skade andre så lenge du bare går rundt og tror på noe, uansett hvor idiotisk det måtte være. Det blir først skadelig når noen agerer på det. Noen må gjerne ha en religiøs overbevisning om at menstruerende kvinner er urene og må skys som pesten, men hvis de krever forbud mot kvinner på bussen fordi noen av dem kan finne på å menstruere bør de finne et annet sted å bo enn Oslo. Og hvis de går løs med kjepp på kvinner som vil inn på bussen bør de settes inn bak lås og slå, uten å kunne påberope seg "religiøs krenkelse" som en tøddel av formildende omstendighet.
Fire arrestert for terrorplaner - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.noFire menn ble lørdag morgen pågrepet i den spanske enklaven Ceuta i Nord-Afrika, mistenkt for å være tilknyttet en terrorcelle, melder CNN.
Nej der skal netop være mere end et politisk standpunkt, der skal være et direkte had eller en irrationel frygt, eks.v at Muslimerne vil overtage vores land osv, og at de begrænser vores ytringsfrihed. http://en.wikipedia.org/wiki/Islamophobia1. Likevel synes jeg begrepet er lite dekkende. Det setter en pseudo-medisinsk diagnose på et politisk standpunkt, og det blir i enkleste laget. Autoritære ideer er noe annet.1. Vel, når debattanter argumenterer for å innføre kles-, tanke- og trospoliti, deportere borgere osv. så mener jeg bruken av islamofob-begrepet er nettopp å ta stilling til innholdet.