The Atl skrev:
wotg skrev:
Som nabo til sofienbergparken så sier noe meg at det er more than meets the eye til denne historien.
Ambulansefolkene plukker til daglig opp folk i mildt sagt skjør forfattning slik som narkomane, fylliker osv. jeg kan ikke se at en parson som har blitt slått ned og så har vert så uheldig å tisse på seg skulle gjøre noen forskjell for ambulansepersonalet, de ser jo som sagt slik dagelig - sikkert opptil flere ganger om dagen.
Et mere realistisk scenario er vel at den forulempede mannen ikke var alene og at de han var sammen med muligens kanskje var litt shady og aggressive?
kanskje det rett og slett bare var rasisme - hvem vet... jeg vet ihvertfall at de gangene jeg går over løkka og noen stopper meg så er:
-1 alltid personen mørkhudet.
-2 de spør alltid om man er interessert i å kjøpe stoff.
-3 de prøver ofte å lage bråk hvis man opplyser de om at det de gjør er ulovlig.
-4 voldtektene og ranene i år på grünerløkka området har så og si uten unntak vert gjort av personer med mørk hudfarge.
Er det rart folk er skeptiske?
Kanskje du rett og slett ser ut som en missbruker, noen må en jo selge til om en skal drive forretning?
Så lenge de ikke setter sitt eget eller andres liv og levn i fare ved det er ambulansepersonell forpliktet til å behandle og ta med seg skadede mennesker, det er - vil jeg tro - en del av jobbeskrivelsen. Om han er svart eller har pisset på seg som følge av hodetraume burde være sekundært.
Mennesker men den mentaliteten du og disse utviser burde holde seg unna den slags yrker.
Mvh
Jeg tror vi trygt kan slå fast at du gikk glipp av poenget i innlegget mitt...
Jeg vet ikke hvor du bor Atl, men jeg bor ved siden av denne parken, forøvrig en kjempefin park, bortsett fra mangel på toaletter, fellesgriller og det faktum at den er dårlig opplyst på kvelden. Noe som sikkert også er grunnen til at det på kveldstid er mye lugubre gjenger, narkiser og alkiser der.
kanskje det var rasisme, kanskje ikke. Men etter å ha bodd her i ti år og sett litt hvordan VIRKELIGHETEN er, så er jeg skeptisk til hele historien om ambulansepersonell som avviste en mann bare fordi han hadde tisset på seg.
Faktum er at her på løkka og i området rund har det vert en skarp oppgang i kriminalitet som ran, innbrudd, voldtekt, prostitusjon og spesielt salg av narkotika.
Det er også et faktum - enten du liker det eller ei at det er fremedkulturelle som gjør veldig mye av denne ugangen, jeg snakker da om fremmedkulturelle med mørk hud.
Hvis jeg skal prøve å summere, så vil jeg vel si det slik:
Det er ikke rart at folk her på løkka er skeptiske når de ser gjenger med mørhudete personer, all erfaring tilsier nemlig at det er de som tok din sønns sykkel, din datters mobiltelefon og prøvde å selge deg stoff sist lørdag på vei hjem fra en bytur. slik er realitetene, er det noen som burde gjøre noe med dette. Så er det innvandrermiljøne selv, slik oppførsel reflekterer dårlig på hele folkegruppen og resultatene blir deretter, høy arbeidsledighet, gettoifisering osv.
hvis du ikke snakker språket, skjønner de moralske kodene osv. så er svert få interesert i å ha noe med deg å gjøre, at endel av disse bruker rasismetrumfkortet for det det er verdt synes jeg er smakløst.
jeg har opplevd å bli kallt rasist på jobb fordi jeg ikke ville låne vedkommende butikkens toalett, jeg har blitt kalt nazist fordi jeg ba en person vente femminutter, da pølserburgeren han ville ha ikke var ferdig enda. mye av rasismen jeg har opplevd har gått andre veien.
Som sagt jeg regner med at denne mannen som ble slått ned ble nektet tur med ambulansen pga. andre grunner enn litt tis på buksa eller hudfarge. men er det slik at han ikke fikk hjelp pga. hudfargen sin er jo det beklagelig og bør få konsekvenser for de dette anngår.
jeg minner om at en taxi fra sofienbergparken til legevakten ville tatt under to minutter...