morbid
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 24.08.2018
- Innlegg
- 4.599
- Antall liker
- 2.989
Det var nå bare litt fjas, men uansett så er det ganske enkelt å se for seg at det kunne ha endt med kræsj i en annen bil i den tilstanden "sjåføren" var i.
Ja, men det unnskylder ikke Teslas uansvarlige markedsføring, som fører til mange ulykker og nesten-ulykker. Tesla inngikk forlik i et massesøksmål i 2018, med kunder som gikk lei av å vente på selvkjøring som skulle vært på plass forlengst.Det var nå bare litt fjas, men uansett så er det ganske enkelt å se for seg at det kunne ha endt med kræsj i en annen bil i den tilstanden "sjåføren" var i.
Tesla utsetter Cybertruck til 2022
Tesla-eiere tvinges til å kjøre forsiktig
En uke uten halsbrekkende stunt for å få selvkjøring.
Ønsker/håper å få solgt min desember 2017 tesla Model X 75d. Bilen har gått ca 34500km hvorav 4500km har gått med til å kjøre til og fra service senter. Bilen har alt utstyr du kunne få kjøpt i 2017. Bilen er kun kjørt av undertegnede og service personell fra Tesla. Bilen er nå litt over 2år men har vært inne til "service" totalt 22uker litt usikker på om jeg kan trekke det fra på bilens alder. Bilens farge er et tynt lag sort metallic, som etter bilklargjørerens utsagn var "Jeg er overrasket hvor lite lakk det er mulig å legge på en bil og fortsatt få den til å se sort ut". Bilens interiør er sort med sorte skinnseter som faktisk er gode å sitte i. Bilen har en stor hovedskjerm som er så treig at den får en Nokia 1610 til å føles som å være det siste og råeste. Det følger også med 20 toms vinterhjul på Nokian Hakkepelita R3 godt med mønster. Hjulkoppene på disse felgene er litt ødelagt men hva kan du forvente etter å sette Norges rekord i antall ganger på 4hjuls kontroll.
Ønsker du deg en bil som aldri slutter å overraske, samtidig som du er over gjennomsnittet glad i å kjøre bil med hørselsvern er dette helt klart bilen for deg. Du må nok belage deg på noe km til og fra service senter men det er jo bare ta på seg Peltorene og dunke på radio rock så går alt som en drøm. Bilen har en tendens til å dra mot høyre men ikke mer enn at du er utenfor veibanen i løpet av 4-5 sekunder så her har du god tid til å få justert inn retningen. Bilen går som et olje av lyn og vil garantert gi deg et smil om munnen, det samme kan også sies om den adaptive cruise controlen når som helst kan den bestemme seg for å hugge inn bremsene å gi deg en skikkelig støkk. Denne featuren er også veldig praktisk for de som ligger bak deg, de får liksom skjerpet sansene litt. Og ingenting er som når en 2.4 tonns bil hugger inn bremsene på speilblankt føre med en 10-12 biler bak deg. Verdens sikreste bil kalles den vist. Er du også av typen som er lei av at alt bare virker så vil nok denne bilen skinne godt i lag med deg. Dørene på bilen lever sitt eget liv noen dager virker de mens andre dager virker de ikke, men gleden entre bilen fra passasjersiden er alltid der. Understellet på bilen er blitt byttet 3 ganger så det tror jeg skal være i veldig bra stand, sist gjort sommeren 2019. Fikk bilen igjen fra "service" med bremsevæske lekkasje sommeren 2019 litt usikker på om det er fikset fordi når jeg kom for å hente bilen og jeg spurte hva de hadde gjort så fikk jeg til svar "byttet dekk" men at de hadde glemt å fjerne en lapp inni bilen hvor det stod NB "Break fluid leakage". Da bilen var 3mnd så var den inne på "service" og en av tingene som skulle fikses var konstant skrangling fra solskjermen som sitter rett over hodet ditt, måten Tesla løste dette på må jeg bare ta av meg hatten for. Siden dette problemet mest sannsynlig kom til å oppstå på nytt valgte vedkommende å teipe bilens solskjerming fast, jeg bare elsker agil tankegang og litt sånn utenfor boksen måte å løse problemer på. Så kjøper du denne bilen kjøp for guds skyld et par veldig mørke solbriller da den har en gigantisk frontrute. Igjennom hele bilens levetid så slår bilens lufteanlegg seg av når som helst og dette er ganske så upraktisk med tanke på dugg osv, dette påpekte jeg nok en gang da bilen var inne til jule spabehandling i desember 2019. Når jeg hentet bilen fikk jeg til svar at dette var noe de hadde lagt merke til men det var "as designed" så da vet jeg det. Bilen har også en funksjon som heter navigate on autopilot eller som den burde hete jeg kommer mest sannsynlig til å ta livet av deg. Prøvde denne et par ganger men etter at bilen valgte å kjøre rett over rundkjøringen lot jeg det være med det. Bilens standard autopilot er i utgangspunktet veldig hendig og skal få deg som sjåfør til å slappe litt mer av under kjøreturen, ulempen er at de andre bilistene tror du er en drita full 16 åring med hjemlengsel da bilen prøver å kjøre av på alle avkjøringsramper som finnes langs veien. Ellers har bilen vært inne å fått justert 56 ulike feil og mangler, noen av disse er prøvd å fikse opp til flere ganger. Bilen kan fortiden ikke vises da den er på "Service", denne gangen skulle den inn for 8 feil men under kjøreturen til Tesla kom det frem 4 nye feil. Så jeg er litt usikker når bilen er klar for fremvisning. Eventuelt kan du ta en tur innom Tesla skøyen kikke etter en sort Tesla model X med 2 store dørmerker på hver side av bilen som kom til da Tesla glemte å reparere bilen men leverte den tilbake med disse merkene. It´s all in a days work som vi sier.
Som sagt selges pga fare for kommende hjerteinfarkt og høyt blodtrykk.
PS skal sette deg grundig inn i hvordan du booker "Service" i Tesla appen for det kommer du til å gjøre oftere en du tror.
15:25Lars Martin Gimse
Full forvirring om gigaavtale:
Nylig ble det kjent at bilutleiegiganten Hertz har lagt inn en kjempebestilling på Teslaer. 100 000 stykker skal de ha, som et ledd i å elektrifisere bilparken.
Den avtalen har nå Teslas eksentriske eier Elon Musk sådd tvil om.
«Dersom noe av dette bygger på Hertz, så vil jeg understreke at vi ikke har signert noen kontrakt ennå», tvitret Musk, som åpenbart siktet til Teslas kraftige børsoppgang den siste tida.
Det førte til at Tesla-aksjene falt 2 prosent tirsdag morgen, skriver CNN.
Hertz på sin side står fast ved at det finnes en avtale kjøp av 100 000 Teslaer.
- Vi kan bare snakke for Hertz, og vi står ved planen vi offentliggjorde forrige uke. Leveransene av Teslaene har allerede startet. Vi ser en veldig stor etterspørsel etter Tesla i vår utleieflåte, noe som reflektere etterspørselen etter Tesla i markedet, sier kommunikasjonsdirektør i Hertz, Lauren Luster.
06:42Oline Birgitte Nave
ØST POLITIDISTRIKT ADVARER TESLA-EIERE
I løpet av natten har politiet i Øst fått melding om to tyverier av Tesla Model S fra private gårdsplasser på Frogner og Jessheim, skriver de på Twitter.
– Bileierne har nøkkelkortene. Eiere av tilsvarende biler henstilles til å være vaktsomme. Sannsynligvis er det profesjonelle tyver i distriktet, skriver politiet.
Ifølge operasjonsleder Svein Walle er i Øst politidistrikt er det uklart hvordan bilene ble stjålet.
– Det vi vet er at de ble stjålet mens nøklene var i eiers besittelse, men det blir opp til etterforskningen å finne ut av hvordan det har skjedd, sier han til VG.
E18 måtte stenges etter ulykke: - Skremmende
20.26 rykket nødetatene ut etter at en bilist hadde kjørt inn i veisperringen langs E18 ved Botnetunnelen i Holmestrand. Veisperringen var satt opp i forbindelse med veiarbeid på stedet.
- Da skjedde det igjen, det er skremmende at folk ikke følger med på veien. Heldigvis framsto fører som ikke alvorlig skadet, sier brannmester Jardar Aftret.
Helt klart, han skulle aldri stolt på sikkerhetssystemet i en amcar, burde heller ikke kjøpt bilen med flest feil i verden....^ Jeg tror det heller er sjåførens sikkerhetssystem som har sviktet.
- Den opprinnelige muligheten til å manuelt endre regenereringsmodus var tilpasset de eldre bilene våre. Siden den gang har vi gjort betydelige forbedringer, og systemene for veigrep og stabilitetskontroll i de nyeste bilene våre er betraktelig mer sofistikerte, sier kommunikasjonssjef hos Tesla, Even Sandvold Roland, til Elbil24.
Han bekrefter at man ikke har mulighet til å endre regenereringsnivået selv på nye Tesla-er, og at dette ble tatt bort for over ett år siden.
- Det betyr ikke at regeneringsnivået i bilen er fast – bilene våre overvåker veigrep og kjøreforhold kontinuerlig, og gjør dynamiske tilpasninger for å gi de best mulige kjøreegenskapene og optimalt forbruk til enhver tid, sier han.
Vi har spurt Teslas norske talsmann Even Sandvold Roland og oppdaterer artikkelen hvis eller når vi får svar.
Oppdatert: Tesla Norge ønsker ikke å kommentere saken.
Det trøblet med styringen er ingen bagatell. Skjer det en fundamental feil i fart er det ikke bare å stoppe å hoppe ut. Det er en gedigen konstruksjons/designfeil.
En begynnende brann merker man derimot i god tid.....
For noe tull! Ingen har sagt at det ikke er alvorlig, bare at det er like alvorlige feil hos andre produsenter, som bremseproblemer, airbagger som går av seg selv og motorer som stopper i høy hastighet. Feil som kan medføre relativt farlige situasjoner.Det trøblet med styringen er ingen bagatell. Skjer det en fundamental feil i fart er det ikke bare å stoppe å hoppe ut. Det er en gedigen konstruksjons/designfeil.
En begynnende brann merker man derimot i god tid.....