Det finnes visst en brukbar løsning for NOS dac og dual TDA1541. Jeg har ikke prøvd, den inebefatter en halv WS forskyvning, som skulle bety noe i nærheten av en smule mørkere klang....på grunn av oppbyggingen. Bildet er lastet fra DIYaudio.com
HM ? siden jeg har Nederlandsk navn og har jobbet med Grekenland som base i noen år... så stusset jeg fælt ! Kanskje du ikke har SÅ dårlig peil likevel ! Ha god helg og lykke til med fortsettelsen.Takk for forklaringa. Setter pris på at du har tatt deg tid.
Ja, jeg må nok innrømme at jeg strever når det gjelder digitale kilder. Sampling og bits er helt gresk for meg eller i hvertfall nederlandsk. Ja, egentlig alt som involverer transistorer. Er mer glad i rør, men en god kilde må jo alle ha så jeg har nå kastet meg ut i det. Vi får se hvordan det går. Det blir uansett spennende å sammenligne med Twisted Pears Buffalo IIISE som jeg bruker nå.
Takk for det. Ja, den vil nok endre seg en del. Mange komponenter som skal spilles inn. Når det gjelder deler så er langt fra siste ordet sagt. Det første jeg skal gjøre er å kjøpe to Rhopoint Squaristor GG102A I/V motstander, eller rettere sagt fem siden dette er minimumantallet for å legge inn en bestilling (hvis det er noen som har lyst til å være med på et innkjøp av 56R så ikke nøl med å ta kontakt per mail). Ellers er jeg allerede på utkikk etter Double Crown.Gratulerer med nytt fungerende spennende diy prosjekt!
Artig å følge med på,og ser frem til å høre mer om lyden og hvordan den oppleves kontra Bøffelen.
Regner med du har litt deler slengende som du etter hvert kan voice balansen med viss den forblir for mørktlydende,men vil vel tro den også kan forandre seg litt med innspilling av ferske komponenter og loddinger.
si fra hvis du finner flere S2 enn du trenger. Har et par S1 "bare"Takk for det. Ja, den vil nok endre seg en del. Mange komponenter som skal spilles inn. Når det gjelder deler så er langt fra siste ordet sagt. Det første jeg skal gjøre er å kjøpe to Rhopoint Squaristor GG102A I/V motstander, eller rettere sagt fem siden dette er minimumantallet for å legge inn en bestilling (hvis det er noen som har lyst til å være med på et innkjøp av 56R så ikke nøl med å ta kontakt per mail). Ellers er jeg allerede på utkikk etter Double Crown.Gratulerer med nytt fungerende spennende diy prosjekt!
Artig å følge med på,og ser frem til å høre mer om lyden og hvordan den oppleves kontra Bøffelen.
Regner med du har litt deler slengende som du etter hvert kan voice balansen med viss den forblir for mørktlydende,men vil vel tro den også kan forandre seg litt med innspilling av ferske komponenter og loddinger.
Det blir nok en FT-3 over K75 ja, men det er jo Duelund som er det endelige målet. Det er imidlertid litt bortkastet å kjøpe en alt for dyr kondensator før jeg har kommet til enighet med meg selv om jeg kommer til å bruke SRPP-trinnet i fortsettelsen. Har en mistanke om at ting kan gjøres bedre.Kult prosjekt! Hvis det er russiske K75 du bruker som koblingskondensatorer, så låter de litt mørkt. En liten teflonkondensator (eller kanskje russisk silver mica?) i parallell med disse kan være verdt å prøve. Russisk teflon blir vel for stort til at du får plass.
Huset til kondensatoren er meget magnetisk. Ser at flere hevder at de låter bedre dersom det magnetiske huset byttes med noe umagnetisk.
Det er olje inni, men ikke så mye at det renner, og kaslingen bør være tett. Enten et plastrør eller trerør som tettes med bivoks eller annen ikke korrosiv tetningsmasse. På sidene til dhtrob.com ser du hvordan de modder en elektrolytt.Det blir nok en FT-3 over K75 ja, men det er jo Duelund som er det endelige målet. Det er imidlertid litt bortkastet å kjøpe en alt for dyr kondensator før jeg har kommet til enighet med meg selv om jeg kommer til å bruke SRPP-trinnet i fortsettelsen. Har en mistanke om at ting kan gjøres bedre.Kult prosjekt! Hvis det er russiske K75 du bruker som koblingskondensatorer, så låter de litt mørkt. En liten teflonkondensator (eller kanskje russisk silver mica?) i parallell med disse kan være verdt å prøve. Russisk teflon blir vel for stort til at du får plass.
Huset til kondensatoren er meget magnetisk. Ser at flere hevder at de låter bedre dersom det magnetiske huset byttes med noe umagnetisk.
Hadde vært interessant å prøve å få kondensatoren ut av metallhuset, men er litt usikker på hvilken "guffe" som er inni, og om den nye innkapslinga må være helt tett. Tørker ikke kondensatorene ut ellers?
Nå har jeg fått kondensatorene ut av metallhuset. Foretrekker fortsatt lyden med Jensen bypass, men lyden ble bedre. Ingen tvil om det. Mer holografi, mer luft og enda mer analog klang.Det er olje inni, men ikke så mye at det renner, og kaslingen bør være tett. Enten et plastrør eller trerør som tettes med bivoks eller annen ikke korrosiv tetningsmasse. På sidene til dhtrob.com ser du hvordan de modder en elektrolytt.Det blir nok en FT-3 over K75 ja, men det er jo Duelund som er det endelige målet. Det er imidlertid litt bortkastet å kjøpe en alt for dyr kondensator før jeg har kommet til enighet med meg selv om jeg kommer til å bruke SRPP-trinnet i fortsettelsen. Har en mistanke om at ting kan gjøres bedre.Kult prosjekt! Hvis det er russiske K75 du bruker som koblingskondensatorer, så låter de litt mørkt. En liten teflonkondensator (eller kanskje russisk silver mica?) i parallell med disse kan være verdt å prøve. Russisk teflon blir vel for stort til at du får plass.
Hadde vært interessant å prøve å få kondensatoren ut av metallhuset, men er litt usikker på hvilken "guffe" som er inni, og om den nye innkapslinga må være helt tett. Tørker ikke kondensatorene ut ellers?
With the d3a, please note the caps that bypass the heater to ground, and also cathode to ground at RF. The stage will tend to oscillate without them. 1206 SMD between the pin and centre spigot would be best, and reduce lead length to <1mm if not.
Also, ferrite bead + 100R CC to replace 1k grid stopper reduces noise by factor 10x, although still very low otherwise, it makes sense to have 1541A ~-110dB as the limiting factor.