Refurbishment of 100HZ - Midbass conical to exponential.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kevlar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Antall liker
    867
    Torget vurderinger
    10

Kevlar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Antall liker
    867
    Torget vurderinger
    10
    Både tre og metall , horn-stuff har jeg stort sett tatt på tre dreiebenk, utallige kompresjons ringer og ulike horn greier. Men nå er jo 3D print i skuddet, og kommer for å bli 💥💪🏼😁

Kevlar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Antall liker
    867
    Torget vurderinger
    10
    En EMCO 8.6 jeg kjøpte av en oppe ved Gardemoen, fra et dødsbo. Alt av EMCO som kommer på FINN blir oftest borte på 1-2 uker, gammelt godt østerisk merke med urmaker presisjon, de lager ikke EMCO hobby serien lenger som kom på 70 tallet. Eierglede til tusen, og stiger i verdi hvis en behandler det pent😇☝

Vedlegg

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.978
    Sted
    Holmestrand
    En EMCO 8.6 jeg kjøpte av en oppe ved Gardemoen, fra et dødsbo. Alt av EMCO som kommer på FINN blir oftest borte på 1-2 uker, gammelt godt østerisk merke med urmaker presisjon, de lager ikke EMCO hobby serien lenger som kom på 70 tallet. Eierglede til tusen, og stiger i verdi hvis en behandler det pent😇☝
    Jeg har sikla på dreibenk ei stund, og Emco er et alternativ.

Kevlar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Antall liker
    867
    Torget vurderinger
    10
    For et oppsett!
    Jeg har en Valvet E2 effekt. Bra saker.
    Jeg har en VALVET E2 selv, den måtte vike for en PP EL84 til CORAL hornet, det var close race. Den kommer for salg snart, kjøpte den ny av Vidar AudioArt. Det er den mest detaljerte og dynamiske SS jeg har hatt i hus, har ikke sammenliknet men noen sier den er bedre en SIT til Pass lab. Uansett, det er noe med rør og fulltone, da var EL84 PP på ca 10 watt hakket bedre, omtrent samme detaljnivå men EL84 har den magiske «forvrenginga» som mykner klangen i fulltone, kan ikke forklare hvorfor men til visse ting gjelder rør rett å slett😇🙏

Kevlar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Antall liker
    867
    Torget vurderinger
    10
    Eller en slik ….
    Vis vedlegget 1106460
    480mm over vange, 3200mm dreielengde
    😂
    Å i helvete, det er jo prisen du får for stålvekta på skroten der der….😅 Livs farlige saker, river av en arm i et lett jafs😬 for spesielt interesserte, bønder som driver med egen HMS, og fikser akslinger til skurtreskere, sagbruk med mere 😁👍

Kevlar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Antall liker
    867
    Torget vurderinger
    10
    Eksperiment med ulike faseplugger BD3 i det slakt-modda Altec hornet, modellerte i jakopor , beste resultat fra lyttepos var den flate versjonen, mellomtonen kom mer fram i lydbildet, litt avrundet topp. Nyanser men allikevel hørbare ulikheter/forbedringer😊 sikkert mer å hente med ytterligere prøv og feil, men det er veldig tidkrevende. Sluttversjon versjon i valnøtt etter rester fra en kjøkken benk plate.

Vedlegg

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.028
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Å i helvete, det er jo prisen du får for stålvekta på skroten der der….😅 Livs farlige saker, river av en arm i et lett jafs😬 for spesielt interesserte, bønder som driver med egen HMS, og fikser akslinger til skurtreskere, sagbruk med mere 😁👍
    VDF er veldig bra maskiner, men trenger ikke så stor😁
    Har noen 100 timer med det merke. Okuma er også veldig bra Coltchester er og veldig bra.

Kevlar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Antall liker
    867
    Torget vurderinger
    10
    Colchester er regnet som veldig bra, Shaublin er regnet for top of the line av mange, holder seg vanvittig i pris, hadde en på handa før jeg kjøpte EMCO men den forsvant på et blunk , men det var 20k høyere i pris og uten fres så bruker anvenlighet var mindre. Generelt er det ikke farlig å kjøpe noen av disse maskinene , de holder seg i pris og i tilfeller stiger de også😁

Kevlar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Antall liker
    867
    Torget vurderinger
    10
    VDF er veldig bra maskiner, men trenger ikke så stor😁
    Har noen 100 timer med det merke. Okuma er også veldig bra Coltchester er og veldig bra.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.028
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, vi hadde 3 stk av de. Små fine maskiner.
    Fotbrems som gjorde att du fikk stoppet de fort ved gjenging på trange steder. Men ikke mye krefter i de.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn