Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Jeg har snusa litt på Elicit-R, men den koster vel 3-gangern i forhold til Brio-R?
    Til den prisen finnes det mye bra annet også, hva som gjorde Brio-R såpass morsom å eie var nettopp hvor god denne var til prisen, og prisklassen over.
    Nærmere 4-gangeren (19000kr)
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Tror du Brioen blir for svak altså? Jeg har inntrykk av at de er relativt lettdrevene.
    Jeg er ikke auditor, men våger meg å svare likevel. Jeg har ikke hørt elicit r, men har hørt mye på elicit og enda mere på exon/cursa. Jeg har brio-r nå på ett sett rega r9 høyttalere. Det fungerer over all forventning. Hadde ikke trodd at den lille skoesken skulle klare å drive disse. Den kan bli litt andpusten ved høye lydnivå, men ikke et stort problem. På lave lydnivåer klarer den til og med å få palladium p39f til å gi lyd. Hadde ikke levd med den løsningen lenge, men forteller litt om hva som bor i brio. Jeg er i ferd med å bygge anlegg nr 3 nå og der skal det stå en elicit-r. Brio er klart et bedre kjøp om man tar pris tatt i betraktning enn elicit, men har du råd til elicit så, hvorfor ikke.

    Btw har har kjøpt rega dac , solgt den og kjøpt ny..
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har svært sjelden mulighet til å spille noe høyere enn moderat volum, også det er noe av det jeg likte med Brio, den låt veldig engasjerende også på lave og moderate nivåer.
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har svært sjelden mulighet til å spille noe høyere enn moderat volum, også det er noe av det jeg likte med Brio, den låt veldig engasjerende også på lave og moderate nivåer.
    Brio-r er sammen med Audiolab 8000a, Cyrus1+2 og Pioneer A400. Noe av de beste kuppene til prisen de siste 20årene etter min mening.
     
    K

    kveita

    Gjest
    Abbath: Gratulerer! Det der er en musikkmaskin av de helt store..


    Pahf: Selvfølgelig skal den ikke det, den clampen det tipses om her er det beste alternativ sålangt- den kan nemlig bare løftes av når du ønsker, og ikke skrus fast. Fullt reversibelt tweak. Er det fordi du sliter med skeive skiver?

    Sansui: En venn hadde også den..meget god! Strengt tatt skulle du hatt Elys II eller Exact på, men jeg har selv Ortofon på min P5, og er "Happy as Larry" med den:rolleyes: Anbefaler deg en lytt på Fono MM- da blir den enda bedre.

    Sirop: I mål igjen? RP1 er kul som få! KJøpte du en med Performance Pack? Ang dac er det helt riktig valg, imo..men kanskje du skulle se på Elicit R istedet? Da er det nemlig større sjans for at du "forblir" der..Grattis uansett! Dette varmer registens hjerte, gutter:rolleyes:

    Takk for tipset,Auditor, vedrørende Fono MM. Hatt planarn side den var ny og regner nok med å eie den også når 50-års utgaven er en realitet. Har faktisk tenkt på exact pickupen også, men så langt bare lekt med tanken. Er såre fornøyd med Ortofon blue, men neste nye blir garantert en exact.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Brior r blir for liten på gs 20 i mine øyne , jeg hørte brior på psb sine image t2 , og der fikk brior r lett puste problemer synes jeg. Var ikke så høyt før vi begynte og høre ugang i høyttalerene.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Er det noen som vet hva høydeforskjellen mellom undersiden av armfestet til platetallerken skal være med en RB-250/300?
    Skal montere 250 på en ikkeRega-spiller, har OM på armen men det er ikke beskrevet der.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Brior r blir for liten på gs 20 i mine øyne , jeg hørte brior på psb sine image t2 , og der fikk brior r lett puste problemer synes jeg. Var ikke så høyt før vi begynte og høre ugang i høyttalerene.
    Tenker du på Imagnine T2?
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Hadde Brio-R tidligere på Klipsch riktignok, og det funka veldig bra.
    Nå er jo GS20 et litt annet dyr, men etter hva jeg vertfall har lest så skal Brio-R ikke ha problemer med å drive middels store høyttalere på greit nivå, kansje med unntak av enkelte svært strømkrevende B&W modeller og lignende.
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Jeg har hatt Brio-R på et par Dynaudio Excite X16 som skal være ok å drive til å være fra denne produsenten. Selv om jeg likte lyden måtte jeg bytte den ut pga pustevansker. Det hørtes bra ut til klokken ti på volumkontrollen, over det ble det direkte ubehagelig/skrikende å høre på.

    Forsterkeren jeg hadde etterpå var en ganske kraftig Luxman fra midten av åttitallet, LV-117 med 2x110 i 8ohm. Denne viste meg hva Dynaudioene kunne, den leverte bedre i hele registeret ved alle lyttevolumer. Jeg hørte også detaljer i innspillingene jeg ikke hørte med Brioen. Det kan godt være at dine høyttalere er enklere å drive, men jeg fikk en aha-opplevelse da Luxmanen viste meg hva kraft har å si. Med den kunne jeg skru opp volumet så høyt jeg orket; alt ble større, bedre og dypere jo høyere jeg skrudde opp.

    Lyden fra Brioen hadde jeg ingenting i mot, men Luxmanen fra 1986 gjorde alt bedre hos meg. Forsterkeren var nok mer nøytral og detaljert enn Regaen, men det er ikke tvil om at kraften var veldig viktig for forbedringen hos meg.

    Bollis
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    At det blir bedre med en elicit er uten tvil, men jeg tror det blir bra med en brio også. Den kan drive laster ned til 1.7ohm og er mye sterkere enn størrelsen tilsier. I tester driver den både magnepan og Martin logan med glans. Begge disse er på papiret kjipere i drift enn dine.

    Hva av med å låne en fra butikken?

    lest denne?
    http://www.tonepublications.com/spotlight/rega-brio-r-worlds-first-review/
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg trudde selv psbene skulle være enkel og drive , men snarere tvert i mot di trenger effekt for og blomstre rett og slett. Glad jeg ikke kvittet meg med sherbournen min. Lel om jeg har 2x160 watt til rådighet på frontene mine må jeg skru opp ein del , for og spille litt høyt for og si det sånn. har jeg kunne skrudd tiden tilbake har jeg kjøpt sherbourn sin pa 7x350 wattern.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Er desverre ingen butikker her i Trondheim som fører Rega forsterkere, Soundgarden selger platespillerne, men that`s it.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Sirop: Til GS20? JA! Til Heresy III? NEI. Hvorfor? Lettdrevenhet fra Klipsch.

    Ellef: Ny Rega huslyd? Rega har hatt samme huslyd siden 1973- med forbedringer, selvsagt. Ang Elicit R: Jeg liker den. Som en Brio R med TURBO!!

    Naim vs New Naim: Litt som de nye Audiolabdelene vs Labs of Old. Det de gjør, er å beholde grunnverdiene i klangen, men er ikke fullt så nådeløse i det å være "på hele tida". Det betyr at de passer nye generasjoner Naimies, samtidig som "oldisene" får sitt. Nye Naims passer til flere høyttalere også enn det den gamle Oliveserien gjorde.

    TCE: PSB er tungdrevne, ser du..Brio kan låte SVÆRT om den har lettdrevne partnere.
     
    Sist redigert:

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Sirop: Til GS20? JA! Til Heresy III? NEI. Hvorfor? Lettdrevenhet fra Klipsch.

    Ellef: Ny Rega huslyd? Rega har hatt samme huslyd siden 1973- med forbedringer, selvsagt. Ang Elicit R: Jeg liker den. Som en Brio R med TURBO!!

    Naim vs New Naim: Litt som de nye Audiolabdelene vs Labs of Old. Det de gjør, er å beholde grunnverdiene i klangen, men er ikke fullt så nådeløse i det å være "på hele tida". Det betyr at de passer nye generasjoner Naimies, samtidig som "oldisene" får sitt. Nye Naims passer til flere høyttalere også enn det den gamle Oliveserien gjorde.

    TCE: PSB er tungdrevne, ser du..Brio kan låte SVÆRT om den har lettdrevne partnere.
    Du mener Brio-R kan funke greit til GS20?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    For liten, dessverre! Da er enten Elicit eller Cursa/Maia/Exon 3 bedre..Salgssjef hos Audio Physic, Stefan Dreischärf, viste tyske alternativer til GS i helga..
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Nå kjenner jeg litt frustrasjon her.

    Omøblerte litt blandt spillerene i dag. Har tidligere hatt RP6`en stående på veggen tvers over anlegget, med 8-9 meter signalkabler fra riaa-trinn til forsterkeren min, dette er ett resultat av at jeg vendte om hele stua her for en stund siden :p Regaen har alltid vært litt hoven på jordingstøy, og jeg ble aldri kvitt det skikkelig. Så i dag fikk jeg jo endelig prøvd å koble spilleren opp på nytt, uten alle meterene med kabel i mellom, i håp om forbedring. Ikke faen, heller forverring...sukk. Hadde en liten McGyver løsning med en jordingkabel mellom PSU og riaa tidligere, da fikk jeg bort den verste "virre" lyden. Nå var det ingen forskjell med eller uten. Plasserte jeg derimot 1 fing på både PSU og forsterker/riaa-chassis bedret det seg, jo flere fingre jo mindre støy. Så hva kan jeg bruke nå for å få slutt på ulyden? Leige inn en person som kan legge 3-fingre på forsterker og riaa? :rolleyes: En FEIT jævel av en jordingskabel?
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Er det noen som vet hva høydeforskjellen mellom undersiden av armfestet til platetallerken skal være med en RB-250/300?
    Skal montere 250 på en ikkeRega-spiller, har OM på armen men det er ikke beskrevet der.
    Ingen som vet dette eller hvor jeg kan finne informasjon om dette?

    Jeg snakker altså om høydeforskjellen mellom oversiden av armbordet og oversiden på platetallerken.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Fant dette på VE:
    VTA (Vertical tracking adjustment)

    To allow the cartridge needle to track at the correct angle it is important that the base of the arm is at the correct height in relation to the platter. Usually the optimum setting is such that the TOP edge of the arm is parallel with the surface of a FLAT record you can use a piece of card with parallel lines drawn on it to check this once the cartridge is fitted.
    Most cartridges have a height of 17mm and if this is the case, then the base of the arm should rest approximately 31mm below the top of the platter surface. If you cartridge height is different you can work out where the base of the arm should be from the preceding figures.

    Hele saken kan leses her:

    Installing Rega and Origin Live Tonearms | A Short Guide by Mark Baker | Vinyl Engine
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kjøpte en Rega RP40 og Fono 2 riaa for to uker siden.
    Har nesten ikke sett på fjernsyn eller streamet musikk på de to ukene.
    Plate etter plate er blitt spilt hver eneste dag.
    Det er vel sikkert to år siden sist jeg kjøpte en cd-plate og minst tyve år siden siste lp.
    Jeg har begynnt å kjøpe plater igjen og det er vinyl:)

    Det blir liksom litt mer stas å spille musikk, når jeg gjør noe fysisk med å legge på en ny plate for så å koste støv av den før stiften graver seg ned i rillene.
    Nå er det som sagt tyve år siden sist jeg snurret plater, men lyden fra RP 40 er vanedannende så det holder.
    Mye mindre knitring og støy enn slik jeg husker det og veldig engasjerende lyd.

    Er allerede begynt å lure på hvor god spilleren kan bli med en enda bedre pu enn elys 40 som fulgte med.
    Dette var virkelig gøy
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.568
    Antall liker
    1.108
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Må sjekke om det ikke er en ja mitchell jeg har liggende, for den jeg har får jeg ikke skruvd nok til at den setter seg, og da mister litt av poenget imho. Pga skeivhet i noen plater ja auditor
    Riktig! umulig å skru ned med oppgradert matte og 180g vinyl:) ...ellers virker den.
    Jeg trodde den var til å forhindre at platen fløy av sted pga. kort pinne:))

    Solgte min med min gamle P3. Det er vel delte meninger om nytteverdi. (les; skal resonanser stenges inne eller slippe ut....osv...samme med om lokk skal være på eller av ved avspilling)
     
    Sist redigert:

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.568
    Antall liker
    1.108
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Jeg kjøpte en Rega RP40 og Fono 2 riaa for to uker siden.
    Har nesten ikke sett på fjernsyn eller streamet musikk på de to ukene.
    Plate etter plate er blitt spilt hver eneste dag.
    Det er vel sikkert to år siden sist jeg kjøpte en cd-plate og minst tyve år siden siste lp.
    Jeg har begynnt å kjøpe plater igjen og det er vinyl:)

    Det blir liksom litt mer stas å spille musikk, når jeg gjør noe fysisk med å legge på en ny plate for så å koste støv av den før stiften graver seg ned i rillene.
    Nå er det som sagt tyve år siden sist jeg snurret plater, men lyden fra RP 40 er vanedannende så det holder.
    Mye mindre knitring og støy enn slik jeg husker det og veldig engasjerende lyd.

    Er allerede begynt å lure på hvor god spilleren kan bli med en enda bedre pu enn elys 40 som fulgte med.
    Dette var virkelig gøy
    Følger den. Solgt min 18 år gamle P3. Bestilt ny RP6 i går hos Resonans lyd og bilde i Stavanger. Skal bruke min SoundSmith otello (anbefales) på den. Godt å måtte jobbe lit for gledene i stedet for å laste de ned på glede.com:) Bestiller også jevnlig 180 gram vinyl på ebay. siste var The wall i 180g nypressing.


    PS: lokket er litt for lavt til andre PU på RP40 uten modd. (og p6)
    '
    Har lagt ut en REGA for salg i dag!
     
    Sist redigert:

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen med erfaringer med Groovetracer subplatter og lodd på Rp6? Ser de har egen subplatter spesielt til Rp6 bl.a.

    Frister litt å sende inn en bestilling.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Må vel melde meg inn her jeg også etter at det låg en RP40 under juletreet.:cool:
    Madammen hadde rett og slett vært og kjøpt helt uten min viten selv om jeg nok hadde antydet at en ny platespiller skulle kjøpes ganske snart.
    Flott spiller og både se og høre på er det ihvertfall, neste innkjøp nå må bli et nytt RIAA-trinn.
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Har gått fra det trygge (Rega Elys) til farlig farvann (Sumiko Pearl) og siden Elys 2 er 14mm lang fra stift til hode og Sumiko er 20mm samme avstand satt jeg på tre 2mm shims/spacers for å få rett VTA. Mulig jeg skal fjerne en av dem, for dessverre er VTA positiv for øyeblikket. Fjerner jeg 2mm blir det en milimeter negativ VTA, får håpe det blir bedre, akkurat nå låter det litt boks-aktig (kan jo forbedre seg med innkjøring av pick-up forsåvidt) ...

    Men: noen tips om hvordan man likevel kan bruke lokket? Skulle gjerne hatt stabilt lokk, det kommer av og til nieser og nevøer på besøk som er glad i å svinse rundt. Men hvordan få det stabilt festet? Noen som har en god ordning i heimen?
     

    robikris

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2013
    Innlegg
    21
    Antall liker
    11
    Sted
    Nordmøre
    Får vel melde meg på her jeg også, kjøpte en Rega RP1 med Fono Mini riaatrinn, og hentet fram gamle LP'er samt et par tre nye. Synes motoren støyer(durer) mye i forhold til min gamle Technics spiller, noen tips til årsak?
    Spiller i dag på en sorroundreciver og satelitthøyttalere, men venter på en Vincent SV234 og et par Monitor Audio GS20, og håper det blir litt bedre lydopplevelse:)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Men: noen tips om hvordan man likevel kan bruke lokket? Skulle gjerne hatt stabilt lokk, det kommer av og til nieser og nevøer på besøk som er glad i å svinse rundt. Men hvordan få det stabilt festet? Noen som har en god ordning i heimen?
    Tenker du på at lokket tar borti motveksloddet? Løsningen er vel å kjøpe et lodd med mindre diameter, som Rega sin tyngre variant, eller Mitchell Tecnoweight som henger under armen. Det koster dessverre en del. Jeg har problemet på min RP6 med AT OC9 og legger foreløpig litt papir imellom lokk og platespiller.
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Tenker du på at lokket tar borti motveksloddet? Løsningen er vel å kjøpe et lodd med mindre diameter, som Rega sin tyngre variant, eller Mitchell Tecnoweight som henger under armen. Det koster dessverre en del. Jeg har problemet på min RP6 med AT OC9 og legger foreløpig litt papir imellom lokk og platespiller.
    Takk for svar! Har også tenkt på papir eller skumgummi eller noe, kanskje jeg kan fikse noe delvis stabilt likevel. Men bra å ha mindre lodd som mulig utvei!!

    Edit: da har jeg sett litt på lodd, og du har rett i at Mitchell Tecnoweight er et godt alternativ, både som oppgradering og for lokkets skyld. Clearaudio har også et alternativ. Men prisen er høy i forhold til pick-up/platespillerens verdi. Også de små loddene fra Rega koster, så om man vil ha lokket stabilt satt på, ligger det rundt tusenlappen. Dermed: Reodorforsøk først!
     
    Sist redigert:

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Tenker du på at lokket tar borti motveksloddet? Løsningen er vel å kjøpe et lodd med mindre diameter, som Rega sin tyngre variant, eller Mitchell Tecnoweight som henger under armen. Det koster dessverre en del. Jeg har problemet på min RP6 med AT OC9 og legger foreløpig litt papir imellom lokk og platespiller.
    Da har jeg funnet løsningen (tror jeg) som ikke kostet skjorta. Dette loddet til drøye 400 kroner skal vel også være en oppgradering ifølge produsenten. Bare det ikke gjør armen (og klangen) dårligere, er jeg fornøyd! Takk igjen for tips, Bach_Man!
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Fikk min RP40 idag. Koblet den direkte inn i Rouge Perseus preampen sin riia, ingen direkte mening om det enda, men det spiller iallefall fyldig. Kanskje litt for fyldig, men det kan også skyldes riia trinnet i Perseus. :). Gleder meg til å bruke mer tid med spilleren.

    Endelig REGA venn, trodde det sku bli en RP6 i fremtiden, men syns RP40 hadde så gode spesifikasjoner, at de gikk jeg for den istede :).
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei Rega Folk!
    Vurderer sterkt RP6 som min første platespiller (og første steg i en omfattende oppgradering av anlegget)
    Tenker Soundsmith Othello MMC PU til denne. Denne kommer jo både i Medium og high compliance versjoner. Hvilken passer best til RB303 armen?

    Trenger også et RIAA trinn- (Har kun en Harman/Kardon Surround reciever inntil videre)
    Vurderer:
    -Graham Slee Era Gold V
    -Soundsmith MMP3
    -Musical Surroundings Phonomena II
    -Musical Fidelity M1 Vinl

    Kommentarer forslag tas i mot med takk:)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    RP6 er et glimrende valg som begynnerspiller. Den er bra nok til å kunne imponere og kjempeenkel å sette opp.

    Ser at Soundsmith er en moving iron-PU. Du bør i alle fall tenke på om du vil utelukke muligheten for å bruke en MC-pickup i fremtiden, det gjør du bla. hvis du velger Graham Slee (den kan kombineres med Elevator stepup, men det er ikke kostnadseffektivt). Ellers synes jeg det er klokt å overinvestere i RIAA relativt til pickup, pickuper kommer og går, mens RIAAer består.

    Noen grunn til å ikke velge en Rega pickup? Vær obs på at støvlokket på RP6 er såpass lavt at motvektloddet tar borti det dersom pickupens størrelse gjør at man må bygge opp høyden på armen.
     
    Sist redigert:

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg fikk meg en rp 6 for ca. 4 mnd. siden og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den, fantastisk spiller som har gjort meg helt hekta på vinyl. Hører mer musikk en noen gang! Lykke til med din rp6 vis du går for denne, dette er en spiller du kan nyte i mange år. (jeg bruker fabrikk montert exact og er strålende fornøyd med denne enn så leng)
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    RP6 er et glimrende valg som begynnerspiller. Den er bra nok til å kunne imponere og kjempeenkel å sette opp.
    Noen grunn til å ikke velge en Rega pickup? Vær obs på at støvlokket på RP6 er såpass lavt at motvektloddet tar borti det dersom pickupens størrelse gjør at man må bygge opp høyden på armen.
    Takk for innspill Bach_Man
    Vel, Vurderer Soundsmith mest på bakgrunn av omtaler blant annet her inne. Har hørt delte meninger om Exact, men har ikke lyttet til den selv så jeg kan egentlig ikke uttale meg. Fint du gjør meg oppmerksom på det med støvlokket:)

    Ingen her som har erfaring med Soundsmith Othello og RP6 sammen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn