Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Bjaroen: Planar 1 går for NOK 2617,50 denne helga! Løp og kjøp! Den prisen gjør det imo til bortkastet å prøve å redde originalen din, såfremt den aksjonen ikke består i mer enn et Whitebelt. Mer musikk? You BET!
    www.platekompaniet.no

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.503
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva er egentlig greien i denne tråden? Helligbrøde å ødelegge en eller annen Rega-synergi, men det gjelder ikke PU? Et orakel som har svar på alt, og menigheten lytter høflig. By the way; den utskjelte Apheta 1 spiller kanonbra hos meg. Kan være den ikke gjør det hos mange andre, men det er ikke noe man kan lese seg til eller få svar på med et spørsmål, eksempelvis her. Har hatt Rega Aria. Nå skal ikke jeg påberope meg allverdens erfaring med RIAAer, men jeg byttet den ut med en for meg bedre RIAA i billigere prisklasse. Har senere byttet til en dyrere og bedre RIAA (i mine ører). Rega Aria er nok en god RIAA, men det finnes mye der ute som nok kan vri ut mer godlyd av Rega-oppsettet enn den. At det skulle ødelegge for en eller annen Rega sound/synergi; kom igjen, tenk/hør selv :)

Alltid greit med svart hvitt svar så man slipper å tenke/høre selv. Men, stol på deg selv og egne preferanser til lyd! Jeg er veldig fornøyd med dynamikken i min Rega-spiller, men dynamikken i denne tråden har absolutt forbedringspotensiale :cool::D

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    41.990
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hva er egentlig greien i denne tråden? Helligbrøde å ødelegge en eller annen Rega-synergi, men det gjelder ikke PU? Et orakel som har svar på alt, og menigheten lytter høflig. By the way; den utskjelte Apheta 1 spiller kanonbra hos meg. Kan være den ikke gjør det hos mange andre, men det er ikke noe man kan lese seg til eller få svar på med et spørsmål, eksempelvis her. Har hatt Rega Aria. Nå skal ikke jeg påberope meg allverdens erfaring med RIAAer, men jeg byttet den ut med en for meg bedre RIAA i billigere prisklasse. Har senere byttet til en dyrere og bedre RIAA (i mine ører). Rega Aria er nok en god RIAA, men det finnes mye der ute som nok kan vri ut mer godlyd av Rega-oppsettet enn den. At det skulle ødelegge for en eller annen Rega sound/synergi; kom igjen, tenk/hør selv :)

Alltid greit med svart hvitt svar så man slipper å tenke/høre selv. Men, stol på deg selv og egne preferanser til lyd! Jeg er veldig fornøyd med dynamikken i min Rega-spiller, men dynamikken i denne tråden har absolutt forbedringspotensiale :cool::D
    vel talt karmana :)
    Ha en fin helg

mvh

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    395

Er nok travele tider i Delphi ja.........

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Karmana: Motoren i den nevnte, originale Planar 3 er over 30 år, gammel og av gammel Philipstype. Det var disse motorene oppgraderinga fra Rega skulle gjøre noe med. Totalpris for ei "full overhaling" av maskinen vil beløpe seg til tilsvarende helgens pris på Planar 1, linka inn her oppe. Og det gjør sitt til at den overhalinga er liten vits i , ettersom dagens nye Regaer har fortsatt det Roy Gandy begynte med Planar 2 og - 3, lagt på enda litt mer og beholdt prisene "at sensible levels". Altså er VFM-faktoren høyere enn noen gang hos Rega. Det vet den som er ordentlig glad i merket- og har fulgt med fra begynnelsen. Anbefaler deg å lese "Rega-A Vibration Measuring Device" . Som en innføring...

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.503
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karmana: Motoren i den nevnte, originale Planar 3 er over 30 år, gammel og av gammel Philipstype. Det var disse motorene oppgraderinga fra Rega skulle gjøre noe med. Totalpris for ei "full overhaling" av maskinen vil beløpe seg til tilsvarende helgens pris på Planar 1, linka inn her oppe. Og det gjør sitt til at den overhalinga er liten vits i , ettersom dagens nye Regaer har fortsatt det Roy Gandy begynte med Planar 2 og - 3, lagt på enda litt mer og beholdt prisene "at sensible levels". Altså er VFM-faktoren høyere enn noen gang hos Rega. Det vet den som er ordentlig glad i merket- og har fulgt med fra begynnelsen. Anbefaler deg å lese "Rega-A Vibration Measuring Device" . Som en innføring...
    Mitt innlegg var generelt og hadde lite med motoren å gjøre. Den siste linjen viser for meg i klartekst hvor kjepphøy du er på deg selv!

Strålende at du er glad i merket, men kanskje burde du av og til la andre få litt luft og mulighet til å diskutere og kommentere sine synspunkt før du dundrer ned din subjektive hammer. Stikk fingeren i jorden, Auditor. Du er kun en kar som forfekter subjektive standpunkt som objektiv virkelighet! Fortsett gjerne med dine synspunkt, men ta høyde for at du kun er eier av din egen virkelighet! By the way; Roy Gandy lager suveren haifai, men i tillegg til deg har han ikke fasit på mine opplevelser :)

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.605
    Torget vurderinger
    49
    Tror de fleste klarer å tenke sjøl og gjør opp sine egne meninger.
    For litt ferske folk kan det være bra med direkte svar fra folk som tross alt har peiling. Selv om det er egne subjektive meninger, tror jeg det er for å hjelpe. Hvis andre vil hjelpe med sine subjektive meninger står de jo fritt til å gjøre det.
    Skjønner ikke hvorfor veteraner lar seg provosere av slikt, må alt pakkes inn og leveres ydmykt?
    Det å direkte angripe eller omtale personer negativt fordi man ikke er enig i meningene eller måten de blir servert på fører ikke noe konstruktivt med seg.
    Ta en øl, sett på litt musikk og chill:cool:

Lukter litt jantelov......

Othmas

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig med ovenstående som blir skrevet her. Selverklært orakel som beskriver belærende om hva jeg/vi skal høre/gjøre, uansett hvilken erfaring en har med Rega i ulike sammenhenger.
    Har dessverre fått hele Rega i vrangstrupen med den konstante belæringen. Faktisk så ille at jeg ikke snurrer plater mere på min P6. Handler heldigvis vinyl enda i påvente av å finne meg en ny platespiller. Ja, jeg har testet ulike riaa`er selv og kommet til MIN konklusjon som er at Rega sine er middelmådig i beste forstand.
    Boka har jeg også lest UTEN at jeg er blitt fanboy av den grunn.
    DSC_0292.jpg

ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    291
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Rega Aethos sammen med Dynaudio Confidence 20. Litt underlig kombo kanskje, men artig å høre det spille sammen med Aurender
    20200124_163414.jpg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.861
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hva er egentlig greien i denne tråden? Helligbrøde å ødelegge en eller annen Rega-synergi, men det gjelder ikke PU? Et orakel som har svar på alt, og menigheten lytter høflig.
    Greia (eller greien) i denne tråden er venner av Rega.
    Rega har såpass mange uvenner, at det blir litt uvennskap også. Det er for noen viktig å fortelle at de eide en Planar på åttitallet, og at Rega snurrer for fort. Samt prat om annet enn Rega, som seg hør og bør i en raus vennetråd.
    Auditor er Auditor, og tydelig på hva han mener. Repeterer gjør han også. Det er nok mer av hørt det før enn høflig lytting.
    Han fungerer fint som et anker når meningene svinger for mye ;)

• Liker
    Reaksjoner: oes

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.503
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror de fleste klarer å tenke sjøl og gjør opp sine egne meninger.
    For litt ferske folk kan det være bra med direkte svar fra folk som tross alt har peiling. Selv om det er egne subjektive meninger, tror jeg det er for å hjelpe. Hvis andre vil hjelpe med sine subjektive meninger står de jo fritt til å gjøre det.
    Skjønner ikke hvorfor veteraner lar seg provosere av slikt, må alt pakkes inn og leveres ydmykt?
    Det å direkte angripe eller omtale personer negativt fordi man ikke er enig i meningene eller måten de blir servert på fører ikke noe konstruktivt med seg.
    Ta en øl, sett på litt musikk og chill:cool:

Lukter litt jantelov......
    Jeg er faktisk ikke provosert eller sint. Hifi er ikke viktig nok til det! Med tanke på hvordan du opplever innleggene mine, E.I.A., så er det kanskje du som er mest opptatt av oss om at alt skal leveres silkemykt og pent innpakket? :rolleyes::D

Jeg angrep ikke Auditor direkte med navn/nick, men svarte ham når han svarte meg!

Som jeg skrev er det viktig med entusiaster på en hjemmeside, men når de fremstår som eiere av sannheten, kan det nok ha negative effekter for merkets fortreffelighet eller folks egne oppfatninger av modeller og oppgraderinger. Personlig synes jeg at Auditor bør fortsette med sine egne klare synspunkt, men åpne opp for at han ikke eier den evige sannhet om Rega. Tror det gagner både merket og folks forståelse av hobbyen!

Hvorvidt dette er konstruktivt eller ikke; nja derom strides sikkert de ulærde :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.503
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva er egentlig greien i denne tråden? Helligbrøde å ødelegge en eller annen Rega-synergi, men det gjelder ikke PU? Et orakel som har svar på alt, og menigheten lytter høflig.
    Greia (eller greien) i denne tråden er venner av Rega.
    Rega har såpass mange uvenner, at det blir litt uvennskap også. Det er for noen viktig å fortelle at de eide en Planar på åttitallet, og at Rega snurrer for fort. Samt prat om annet enn Rega, som seg hør og bør i en raus vennetråd.
    Auditor er Auditor, og tydelig på hva han mener. Repeterer gjør han også. Det er nok mer av hørt det før enn høflig lytting.
    Han fungerer fint som et anker når meningene svinger for mye ;)
    Kan være mange grunner til at vennesiden for Rega har mange venner og noen uvenner, RoDa. Selv har jeg eid komponenter fra Rega i snart to år, men det er en grunn til at jeg ikke har skrevet på vennesiden tidligere....:)

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4
    Må vel ikke bli så provosert av Auditor...vi løser ikke akkurat verdensproblemer her.

Mvh

bjaroen

Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    18
    Det var da virkelig ikke meningen at "venner" skulle begynne å snakke negativt om hverandre. Fikk svar fra Auditor, om hva som kunne gjøres. Jeg har sendt en e-post til Mono, for å høre hva dem anbefaler av oppdatering for min Rega. Hva jeg velger å gjøre avhenger av svaret fra dem. Vi høres...
    Bjarne

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.605
    Torget vurderinger
    49
    La oss i all vennskapelighet prøve og forbedre anlegg og lytte opplevelser:)
    Det er så mye enklere enn å prøve og forandre personer!

Plix

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Antall liker
    453
    Sted
    Skive, DK
    Støj fra Aria

Har en P6. + Aria RIIA. Når jeg skrur opp for volumet med Aria koblet til er det endel sus/støj fra højttalerne. Jo mer jeg skrur opp desto mere støj. Har en Rega Ania pickup. Kan ikke høres under avspilling. Syns ikke jeg har hatt det før.
    Kan Jeg gjøre noe? RIIA’en står ganske nærme den ene høytaler.
    5DE7C5A0-3DEC-4E9A-A9C2-BB1AED38298E.jpg

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.652
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg forstår godt grunntanken i å kjøre én linje (samhørighet, matching, synergi osv). Litt "trygt og godt" om man vil. Og det er langt fra feil å ha en slik innstilling i ryggmargen. Samtidig er det slik at det også finnes mye grønt gress utenfor Rega´s tomt, som med stort hell lar seg integrere mot en og annen Rega-komponent, eller et Rega-basert oppsett.

I overført betydning: Noen velger å dra på en all inclusive ferie, men der er ikke sikkert at det er det beste som reisemålet kan by på;).

Roqer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    227
    Rega RP3 med whitebelt som eneste "motoriske upgrade" går ujevnt.
    Er det lurt med flere upgrades som motor, spinner etc, eller er det bare å kjøpe noe nytt? Den er 5-7 år gammel, men ikke akkurat utslitt med tanke på spilletimer.

erikr

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Antall liker
    471
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Kan være mange grunner til at vennesiden for Rega har mange venner og noen uvenner, RoDa. Selv har jeg eid komponenter fra Rega i snart to år, men det er en grunn til at jeg ikke har skrevet på vennesiden tidligere....:)[/QUOTE]

Du er ikke alene....
    Har relativt mye erfaring med bl.a. Rega og kunnet sikkert ha bidratt med mange erfaringer, men når enkelte forfekter sine
    absolutte sannheter stor selvsikkerhet, gidder man ikke.

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.199
    Sted
    Bærum
    Jeg har lært mye av mange ulike folk i denne tråden og på sentralen. Mange er ganske bombastiske og har sterke meninger, men det går fint for meg. Det er tross alt musikklyttingen som er viktig for meg, om noen er i overkant ivrige i denne tråden, så slutter jeg ikke med det!

Vi lyttes, folkens!

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Roqer: Rega har sin feilmargin, men har du VELDIG ujevn gange kan det vel lønne seg å se på Motor Upgrade..Når skifta du forresten olje på Regaen din?

Sist redigert:

Roqer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    227
    Olje ja. Det var det. Finner ikke avtappningskruen så det har ikke blitt gjort... ??????
    Seriøst: hvilken olje?

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.199
    Sted
    Bærum
    Og, ja, jeg velger å kjøre med Rega PU på min Rega platespiller! Hvorfor? Ikke fordi det er "riktig" sånn sett, men fordi det er ekstremt enkelt å sette opp med, nærmest plug and play, og det låter bra nok for meg.

Roqer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    227
    Rega RP3:
    Olje sjekket, vateret opp spilleren da en av føttene hadde mistet en gummiring på 3 mm. Det hjelper også å sette platen på riktig. For stort hull gjorde at den testplaten lå skjevt på spilleren. Nå går alt så meget bedre.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Roqer: Greit! Reine platespillerklinikken:cool: Med en Rega er det tross alt svært lite som KAN være feil- eller kilde dertil-, ettersom de er såpass enkle. Så: Litt ettersyn og vedlikehold kan gjøre underverker.

Espendo: Nyt musikken, du:cool:

Kentimeter

Medlem
    Ble medlem
    05.01.2020
    Antall liker
    4
    Min nye planar 3 står "nesten" i vater. However, jeg savner muligheten for minimale justeringer på føttene, er dette mulig eller bør jeg finne noe annet å sette spilleren oppå (ei plate f.eks), for å rette opp denne?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Kentimeter: Ei Rega vegghylle, for eksempel...Da fjerner du det meste av negativer. Dessuten har den tilpassa "kopper" som føttene står i. Denne hylla har vært i produksjon i nesten 20- eller var det 30- år. Og det med god grunn. Den isolerer spilleren fra omgivelsene på en fremragende måte. Her hos meg har jeg et rack med individuell avkobling mellom ramma og de enkelte hyller- det funker også svært bra. Lagringen foregår i ei stålkule. Den er omgitt av ei gummihalvkule som funker som bindeledd mellom ramma og hyllene.

www.solidsteel.com

www.mono.no

Sist redigert:

bjaroen

Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    18
    Hei.
    Er det noen som har testet Rega Fono MM mk1 eller Schiit Mani? Skal brukes sammen med Rega planar 3 og Grado black eller, hva anbefales..?
    Bjarne

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Bjaroen: Eide Fono MM- utførelse Fono 2000- i fem år, og har idag samme for MC. Den er kjøpt ny i 2004, og den BLIR HER. Standard oppgradering fra Rega er Elys 2 eller Exact + Whitebelt. Men du kan selvfølgelig heve 4mm med en Rega Spacer. Og så gi den en Ortofon 2M Bronze eller Black. Sistnevnte er imo tidenes råeste MM-pickup..uansett pris. Detaljerer som de beste MCene, den. Og i mine ører spiller den bedre enn noen annen MM. Masse groove, svært lydbilde, power og punch i bøttevis. I det hele tatt en vanvittig kapabel PU..og det er Fono som RIAA også. Ingen vits i å kompromisse på noe: Gå rett til topps i MM-klassen, du. Det holder i massevis for årevis med LP-nytelse.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Bjaroen: Og så finner du en van den Hul D102 Mk3 RCA til bruk i overføringa mellom Fono og Hegelen:cool: Tipper den totalriggen nagler haka di til gulvet, jeg:cool:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Fortsett å vær konkret i dine anbefalinger du, Auditor:) Enkelte forveksler kanskje det å være konkret med å komme med absolutte sannheter? Jeg utfordrer heller dere andre til å være mer konkret for å oppnå god synergi i et oppsett. Synergi er for enkelte et fremmedord. Det å kunne foreslå konkrete Rega-oppgraderinger i en Rega-venne-tråd vil jeg si er helt innafor!! Trist at enkelte alltid må hakke på noen her inne.

Min erfaring er at Auditor har helt rett. Det å sette sammen mange Rega-komponenter gir en veldig fin synergi, og man opplever Rega-lyden. Så er det en annen ting om man liker den lyden eller ikke. Jeg kunne feks ALDRI satt en Grado pu på en Rega spiller. Det blir dårlig synergi i mine ører. En Ortofon ja, men kun Black. Bronze liker ikke jeg.

Av RIAA bør du heller velge en Rega Fono mk3 fremfor Schiit Mani. Sistnevnte er en veldig god RIAA på MM, men Rega mk3 har litt bedre oppløsning og bedre tempo. Elys 2 er helt ok. Exact er en glimrende pu og minst like god som 2M Black imho:)

Nyt hifi og musikken:)

bjaroen

Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    18
    Takk for syns punkter ChrisAndre. Angående Gradoen så tror jeg det ble kjøpt på hifi klubben Trondheim for ca 20 år siden. Vi for se hva det blir har ikke bestemt meg enda..
    Bjarne

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Bjaroen: Finner du en ny Fono til god pris fra forhandler, huk inn den før den blir borte! Det angrer du aldri på.

ChrisAndre: Du har som alltid forstått, du...takk;) Jeg prøver å gjøre det i ALLE mine systemanbefalinger. Skape synergien, dra ut noe større enn summen av delene. Det kan være vanskelig, men med merker som Rega, Audiolab og PMC er det nesten et kakestykke..Merkene hjelper den som skjønner hva de sier..Er du med?

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Bjaroen:
    Fono-linja til Rega har til nå kommet i 4 forskjellige kabinetter. Den ALLER første er tilpassa de gamle HAL og EXON minoblokkene, kalles bare Fono Clamshell- kom aldri til Norge, hadde kun svart finish.. I år 2000 kom det vi kaller Fono 2000, tilpasset desiignet på Exon 3, Cursa 3 og Mira/Brio 3. Den jeg har. Innvendig er denne kraftig forbedra kontra de originale clamshells, men internt har svært lite forandra seg fra Fono 2000 og opp til dagens Fono, Den har bare blitt tilpassa R-designet og nylig fått avrundede kabinetter. Uansett er disse imo de fineste . reine MM-trinn du får. Uansett pris. Så mye musikk, så mye liv og så mye reinspikka eierglede. Til prisen av etpar gode polflasker cognac. Denne boksen DEFINERER begrepet verdi for utlegg i musikksammenheng. For min del, ihvertfall.

Sist redigert:

IvarT

Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Antall liker
    5.028
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Denne multispaceren fungerer dårlig om man ikke skal bruke den på "toppen" (altså det høyeste hevingsnivået):

rega_multispacer.jpg

Om man prøver på de lavere "trinnene" er det ikke plass til armfestene. Det blir for trangt, rett og slett. Iallfall for min RB330-arm. Egentlig ganske rart at de da lager et slikt produkt, for RB330 er vel en av de vanligste armene til Rega.

Men men. Jeg får heller kjøpe noen vanlige 2 mm spacere.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    IvarT: 330 er ei videreutvikling av Bjaroens ur-RB 300. Det du kan gjøre er å se etter de klassiske, massive trepunktsspacerne, slik min RB700 har. Det bør gå. Ettersom en 330 har samme innfesting- slik jeg husker den, iallefall.. Ellers SKAL jo Multispacer også funke på ny Planar. Gjør det med Ortofon, iallefall..Men det må gjøres ordentlig når disse monteres. Og den hevringen RB300 skal ha er forskjellig fra Multispacer- hvis du finner en original, da..

Bjaroen: Har du en forhandler i nærheten som kan hjelpe deg å heve? Vil du slippe det, sett på en Exact:cool:Svært god, men ikke helt på linje med åpenheten og det knivskarpe fokuset til dansken. Så er den da også billigere. Fire tusen må du ut med. Kjemperesultater er garantert uansett hvilket valg mellom de to du lander på.

Sist redigert:

IvarT

Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Antall liker
    5.028
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    IvarT: 330 er ei videreutvikling av Bjaroens ur-RB 300. Det du kan gjøre er å se etter de klassiske, massive trepunktsspacerne, slik min RB700 har. Det bør gå. Ettersom en 330 har samme innfesting- slik jeg husker den, iallefall.. Ellers SKAL jo Multispacer også funke på ny Planar. Gjør det med Ortofon, iallefall..Men det må gjøres ordentlig når disse monteres. Og den hevringen RB300 skal ha er forskjellig fra Multispacer- hvis du finner en original, da..
    Ja, det blir disse spacerne:

rega_spacer.jpg

Det var på min nye P6 at jeg ikke fikk det til med multispaceren, der var det rett og slett for trangt. Men på min gamle RP1 funka det, så det har vel noe med designen på armfestet å gjøre.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn