vel talt karmanaHva er egentlig greien i denne tråden? Helligbrøde å ødelegge en eller annen Rega-synergi, men det gjelder ikke PU? Et orakel som har svar på alt, og menigheten lytter høflig. By the way; den utskjelte Apheta 1 spiller kanonbra hos meg. Kan være den ikke gjør det hos mange andre, men det er ikke noe man kan lese seg til eller få svar på med et spørsmål, eksempelvis her. Har hatt Rega Aria. Nå skal ikke jeg påberope meg allverdens erfaring med RIAAer, men jeg byttet den ut med en for meg bedre RIAA i billigere prisklasse. Har senere byttet til en dyrere og bedre RIAA (i mine ører). Rega Aria er nok en god RIAA, men det finnes mye der ute som nok kan vri ut mer godlyd av Rega-oppsettet enn den. At det skulle ødelegge for en eller annen Rega sound/synergi; kom igjen, tenk/hør selv
Alltid greit med svart hvitt svar så man slipper å tenke/høre selv. Men, stol på deg selv og egne preferanser til lyd! Jeg er veldig fornøyd med dynamikken i min Rega-spiller, men dynamikken i denne tråden har absolutt forbedringspotensiale
Er nok travele tider i Delphi ja.........Hva er egentlig greien i denne tråden? Helligbrøde å ødelegge en eller annen Rega-synergi, men det gjelder ikke PU? Et orakel som har svar på alt, og menigheten lytter høflig. By the way; den utskjelte Apheta 1 spiller kanonbra hos meg. Kan være den ikke gjør det hos mange andre, men det er ikke noe man kan lese seg til eller få svar på med et spørsmål, eksempelvis her. Har hatt Rega Aria. Nå skal ikke jeg påberope meg allverdens erfaring med RIAAer, men jeg byttet den ut med en for meg bedre RIAA i billigere prisklasse. Har senere byttet til en dyrere og bedre RIAA (i mine ører). Rega Aria er nok en god RIAA, men det finnes mye der ute som nok kan vri ut mer godlyd av Rega-oppsettet enn den. At det skulle ødelegge for en eller annen Rega sound/synergi; kom igjen, tenk/hør selv
Alltid greit med svart hvitt svar så man slipper å tenke/høre selv. Men, stol på deg selv og egne preferanser til lyd! Jeg er veldig fornøyd med dynamikken i min Rega-spiller, men dynamikken i denne tråden har absolutt forbedringspotensiale
Mitt innlegg var generelt og hadde lite med motoren å gjøre. Den siste linjen viser for meg i klartekst hvor kjepphøy du er på deg selv!Karmana: Motoren i den nevnte, originale Planar 3 er over 30 år, gammel og av gammel Philipstype. Det var disse motorene oppgraderinga fra Rega skulle gjøre noe med. Totalpris for ei "full overhaling" av maskinen vil beløpe seg til tilsvarende helgens pris på Planar 1, linka inn her oppe. Og det gjør sitt til at den overhalinga er liten vits i , ettersom dagens nye Regaer har fortsatt det Roy Gandy begynte med Planar 2 og - 3, lagt på enda litt mer og beholdt prisene "at sensible levels". Altså er VFM-faktoren høyere enn noen gang hos Rega. Det vet den som er ordentlig glad i merket- og har fulgt med fra begynnelsen. Anbefaler deg å lese "Rega-A Vibration Measuring Device" . Som en innføring...
Greia (eller greien) i denne tråden er venner av Rega.Hva er egentlig greien i denne tråden? Helligbrøde å ødelegge en eller annen Rega-synergi, men det gjelder ikke PU? Et orakel som har svar på alt, og menigheten lytter høflig.
Jeg er faktisk ikke provosert eller sint. Hifi er ikke viktig nok til det! Med tanke på hvordan du opplever innleggene mine, E.I.A., så er det kanskje du som er mest opptatt av oss om at alt skal leveres silkemykt og pent innpakket?Tror de fleste klarer å tenke sjøl og gjør opp sine egne meninger.
For litt ferske folk kan det være bra med direkte svar fra folk som tross alt har peiling. Selv om det er egne subjektive meninger, tror jeg det er for å hjelpe. Hvis andre vil hjelpe med sine subjektive meninger står de jo fritt til å gjøre det.
Skjønner ikke hvorfor veteraner lar seg provosere av slikt, må alt pakkes inn og leveres ydmykt?
Det å direkte angripe eller omtale personer negativt fordi man ikke er enig i meningene eller måten de blir servert på fører ikke noe konstruktivt med seg.
Ta en øl, sett på litt musikk og chill
Lukter litt jantelov......
Kan være mange grunner til at vennesiden for Rega har mange venner og noen uvenner, RoDa. Selv har jeg eid komponenter fra Rega i snart to år, men det er en grunn til at jeg ikke har skrevet på vennesiden tidligere....Greia (eller greien) i denne tråden er venner av Rega.Hva er egentlig greien i denne tråden? Helligbrøde å ødelegge en eller annen Rega-synergi, men det gjelder ikke PU? Et orakel som har svar på alt, og menigheten lytter høflig.
Rega har såpass mange uvenner, at det blir litt uvennskap også. Det er for noen viktig å fortelle at de eide en Planar på åttitallet, og at Rega snurrer for fort. Samt prat om annet enn Rega, som seg hør og bør i en raus vennetråd.
Auditor er Auditor, og tydelig på hva han mener. Repeterer gjør han også. Det er nok mer av hørt det før enn høflig lytting.
Han fungerer fint som et anker når meningene svinger for mye
Ja, det blir disse spacerne:IvarT: 330 er ei videreutvikling av Bjaroens ur-RB 300. Det du kan gjøre er å se etter de klassiske, massive trepunktsspacerne, slik min RB700 har. Det bør gå. Ettersom en 330 har samme innfesting- slik jeg husker den, iallefall.. Ellers SKAL jo Multispacer også funke på ny Planar. Gjør det med Ortofon, iallefall..Men det må gjøres ordentlig når disse monteres. Og den hevringen RB300 skal ha er forskjellig fra Multispacer- hvis du finner en original, da..