IvarT
Fløyelsgutten
Jeg har hatt en liten RIAA-test mellom Thorens og Rega i dag, og kan betrygge alle Rega-vennene med at den typiske britiske PRaT-lyden lever i beste velgående også i Rega Aria
Jeg har hatt begge de nevnte på en RP10, og det kan trygt anbefales. De er meget god match både i teorien og i praksis.Ellers kan man spare noen kr på å gå for Audio Technica AT33ptg eller ART9.
Min planar 8 gikk i følge RPM på 33,4. Har ikke justert den dog...Jeg bruger og har brugt RPM app'en på min RP6 og før bytte af subplatter gik den for hurtigt på ca. 33,4-33,5. Skal en pladespiller gå 33,3 skal den altså gå 33,3 og det irriterede mig men med bytte til groovetracers subplatter går den stabilt på 33,3 og der er ro i sjælen hehe.
Og noe usikker på presisjonen i målingene...Min planar 8 gikk i følge RPM på 33,4. Har ikke justert den dog...Jeg bruger og har brugt RPM app'en på min RP6 og før bytte af subplatter gik den for hurtigt på ca. 33,4-33,5. Skal en pladespiller gå 33,3 skal den altså gå 33,3 og det irriterede mig men med bytte til groovetracers subplatter går den stabilt på 33,3 og der er ro i sjælen hehe.
Sent from my iPhone using Tapatalk
33,4 med plate påOg noe usikker på presisjonen i målingene...Min planar 8 gikk i følge RPM på 33,4. Har ikke justert den dog...Jeg bruger og har brugt RPM app'en på min RP6 og før bytte af subplatter gik den for hurtigt på ca. 33,4-33,5. Skal en pladespiller gå 33,3 skal den altså gå 33,3 og det irriterede mig men med bytte til groovetracers subplatter går den stabilt på 33,3 og der er ro i sjælen hehe.
Ja, jeg tror ikke det nødvendigvis er selve appen sin feil, men hardwaren i telefonen. Synes ikke alltid den gjør en veldig god jobb i andre appen som bruker gyro. Det er jo mulig å justere, men tror i så fall jeg da vil forsøke å måle med et bedre instrument.Hej alle.
Even S
Ja, problemet kan løses på mange måder. Hvor mange mm spacer bruger du? Og er det den samme gummi-dut i alle fire hjørner?
Zack
Ændrede hastigheden sig fra 33,4-5 til 33,3 da du skiftede til Groovetracers subplatter? Er det fordi, at Groovetracers subplatter har en lidt større diameter? Eller er der en anden årsag?
Men flot at du har fået din RP6 til at gå nøjagtigt med 33,3 omdrejninger.
BeetleBug
Tak for ideen med Hana SL og ML pickupperne. Jeg har hørt mange positive beretninger om Hana ML. Og så er det en rigtig god ting, at pickupperne ikke behøver spacers. Jeg vil indrømme, at jeg bliver lidt nervøs ved tanken om at skulle demontere armen på så dyr en pladespiller som P8
Har Hana pickupperne nøjagtig samme højde som REGA pickupperne?
_RoDa_
Super billede. Sådan skal det bare gøres! Stor respekt! Du må da være selvskreven til et job i REGAs marketingsafdeling.
Jonas_H
Jeg har haft samme tanke med RPM app’en. Måler den overhovedet rigtigt? Men jeg mener at have læst, at REGA anbefaler og bruger app’en. Jeg tror, at jeg læste det i brugsvejledningen til P8 (på nettet). Er der ikke noget om, at man kan regulere hastigheden i step på 0,01 ved hjælp af REGA NEO PSU’en? Men jeg har også fået den opfattelse, at man helst ikke skal rode for meget med hastighedsreguleringen - jeg ved ikke rigtigt hvorfor.
Jeg har selv prøvet at måle min gamle Thorens TD 320 MK II med RPM app’en. Den måler således:
Vis vedlegget 573768
Hastighed 33,45. Det er vel OK for sådan en gammel pladespiller.
Wow/flutter 0,08%. Er det godt eller dårligt?
Mange hilsener fra Danmark
Vinylfan DK
Det er en enkel jobb å heve armen og det finnes også spacere der ute man slider på plass etter at man har løsnet skruene som holder armen på plass uten å måtte fjerne armen helt for å på dem på plass.Tak for ideen med Hana SL og ML pickupperne. Jeg har hørt mange positive beretninger om Hana ML. Og så er det en rigtig god ting, at pickupperne ikke behøver spacers. Jeg vil indrømme, at jeg bliver lidt nervøs ved tanken om at skulle demontere armen på så dyr en pladespiller som P8 Har Hana pickupperne nøjagtig samme højde som REGA pickupperne?
Ja hastigheden ændrede sig efter bytte til groovetracerHej alle.
Even S
Ja, problemet kan løses på mange måder. Hvor mange mm spacer bruger du? Og er det den samme gummi-dut i alle fire hjørner?
Zack
Ændrede hastigheden sig fra 33,4-5 til 33,3 da du skiftede til Groovetracers subplatter? Er det fordi, at Groovetracers subplatter har en lidt større diameter? Eller er der en anden årsag?
Men flot at du har fået din RP6 til at gå nøjagtigt med 33,3 omdrejninger.
BeetleBug
Tak for ideen med Hana SL og ML pickupperne. Jeg har hørt mange positive beretninger om Hana ML. Og så er det en rigtig god ting, at pickupperne ikke behøver spacers. Jeg vil indrømme, at jeg bliver lidt nervøs ved tanken om at skulle demontere armen på så dyr en pladespiller som P8
Har Hana pickupperne nøjagtig samme højde som REGA pickupperne?
_RoDa_
Super billede. Sådan skal det bare gøres! Stor respekt! Du må da være selvskreven til et job i REGAs marketingsafdeling.
Jonas_H
Jeg har haft samme tanke med RPM app’en. Måler den overhovedet rigtigt? Men jeg mener at have læst, at REGA anbefaler og bruger app’en. Jeg tror, at jeg læste det i brugsvejledningen til P8 (på nettet). Er der ikke noget om, at man kan regulere hastigheden i step på 0,01 ved hjælp af REGA NEO PSU’en? Men jeg har også fået den opfattelse, at man helst ikke skal rode for meget med hastighedsreguleringen - jeg ved ikke rigtigt hvorfor.
Jeg har selv prøvet at måle min gamle Thorens TD 320 MK II med RPM app’en. Den måler således:
Vis vedlegget 573768
Hastighed 33,45. Det er vel OK for sådan en gammel pladespiller.
Wow/flutter 0,08%. Er det godt eller dårligt?
Vinylfan DK
Fin spiller og fin plateTør ikke melde på "våre" pickuper i kampen om de vakreste annet sted på HFS, men her i tråden går det vel bra?
Vis vedlegget 573854
Jeg liker Exact best av de tre, men har tatt vare på Elys 40 også
Vis vedlegget 573855
Rega RP40
Endringer:
Groovetracer Reference Subplatter
Edwards Audio Little Belter
Rega (new) Planar 3 tallerken
Project Leather It platematte
Rega Exact
Kan fortsatt stilles tilbake til 100% original, som jeg synes er sånn det skal være siden det er en jubileumsversjon.
Ja, det er tross alt små marginer det snakkes om, og det finnes alltid usikkerhet i målinger. Selvfølgelig forventer jeg jo at en platespiller til en relativt høy pris skal gå riktig, men som sagt så velger jeg ikke å justere den på bakgrunn av målinger gjennomført med mobiltelefon. Det viktigste er tross alt at den går jevnt.Hej alle.
Jonas_H
Ja, du har helt ret. Måler disse mobiltelefoner rigtig?
Nu har jeg prøvet at sammenligne RPM’appen med en app, der hedder TURNTABULATOR. Jeg målte skiftevis med de to apps og i alt fem gange med hver apps. Det gav nedenstående resultater:
RPM’appen: 33,46 - 33,45 - 33,45 - 33,45 - 33,46
TURNTABULATOR: 33,43 - 33,41 - 33,40 - 33,41 - 33,41
Mon ikke bare vi skal bruge vores ører, og sålænge det lyder godt, er det vel OK?
Og du har helt ret i, at de fleste nok ikke kan høre forskel på en ændring fra 33,45 til 33,33 omdrejninger. Jeg kan formentligt ikke.
Vi skal jo heller ikke ændre en måske forkert hastighed til en ny måske også forkert hastighed.
Der var ellers gang i den i går her i huset. De gamle var ude at danse på gulvet. Og hold da op, hvor er ELICIT R en god “danseforstærker”. Den leverer en super rytme, en fast dynamisk bas, og et output med masser af reserver.
Vinylfan DK
Synes i grunnen at alt snart får class A rating i StereophileSer Rega Planar 10 nå har fått class A rating i Stereophile. Den ble testet i Stereophile med Apheta 3, så jeg vil anta ratingen innbefatter deres nye arm og denne puen. Alle puene til Rega er da kanskje ikke så dårlige som noen synes eller har lest seg til å synes
Takk for innspill! Gjør et forsøk med Rega exact og Neo TT-psu. Etter hva jeg kan lese vil dette ihvertfall bidra til bedre musikkopplevelser en RP3/Elys II komboen (selv om det sikkert finnes enda bedre løsninger). Var -15% hos stereofil.no på alt nå, så da er de lagt i handlekurven Har ikke montert pu selv før, men ser det finnes flere guider på nett. Noen som har erfaring med å oppgradere RP3 eller tilsvarende med TT-PSU og kan fortelle om resultatet?Hei,
det er nok litt banning i kirka her, men jeg har hatt diverse Rega-spillere og bl.a. Elys 2, Exact 2 pluss diverse andre pickuper på disse spillerne og diverse RIAAer, og finner at det er noen merker jeg rett og slett ikke liker (får fot av).
De to merkene som for MEG faller bort er Rega sine egne pickuper og Ortofon (har hatt diverse fra flere 2M til MC30 Super).
Det er noe livløst, blodfattig og uengasjerende over dem.
Merker jeg heller foretrekker er diverse AT, Denon (f.eks. DL110), Shure (hvis du finner).
Disse har ikke samme signatur, men på hvert sitt vis engasjerer de på måter som Regas og Ortofons pickuper ikke makter.
Mvh
KL
Ser ut til at det var din-kabelen som ikke var helt på topp. Fikk prøve ny fra forhandler og nå virker alt meget bra.Har ingen tips på løsning, men du får vel en ny på garantien.