Hei Regafolks.
Jeg har en Planar 3 fra 1990 som jeg i går skifta motor på til ny 24V (orginal Rega-pakke). Jobben gikk greit, og jeg brukte som foreskrevet for denne spilleren den tykkeste limpadden mellom plint og motor. Det viste seg imidlertid at når jeg til slutt la tallerkenen på plass i spindelen, kom denne såvidt i kontakt med motorens drivhjul, så alt tyder altså på at motoren står for høyt opp ifht spindelen til tross for bruk av den tykkeste limpadden. Dette irriterte meg noe grådig, da kit`et burde og skulle passe for denne spilleren!
Har noen vært ute for samme problem, og har gode forslag til løsning? Jeg skjønner naturligvis at man kan røske løs motoren igjen, og evt bruke den tynneste padden i tillegg eller finne på andre Reodor-tiltak, men frykter vel bl.a. at det ville resultert i at drivreima havner for lavt igjen slik at den sporer av spindelhjulet ved 45 rpm...
Finnes det f.eks. noen mulighet til å øke høyden på spindelen/lagerbasen en tanke? Vet jo at dette vil påvirke VTA bl.a., men for meg virker det som beste alternativ slik det ligger an, og det er altså kun snakk om ørlite grann, et par tiendels mm kanskje.
Det andre jeg har i tankene er muligheten for å senke drivhjulet på motorakselen tilsvarende? Dette har ingen settskrue og virker til å være limt på akseltappen (Gud, hvorfor lages ikke ting slik de gjorde i Tandberg-tida, der absolutt ALT var justerbart???).
Jaja, enn så lenge får jeg vel leve med min egen "geniale" nødløsning som besto i å lage passende hull i senter av ei CD-plate, tre denne ned på spindelen, legge på tallerkenen og vips, klaring

. Videre flytta jeg armbasen opp et par mm ved å legge to tannpirkere mellom plint og base, trakk til kontramutteren under, og vips, økt VTA
Hehe, det fungerer altså, men dette er ikke noe jeg vil ha som varig løsning, så jeg vil bli svært takknemlig om noen har ordentlige forslag, særlig rundt det med spindel-lageret/motordrevet.
Mvh. Caron