Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ls 3/5

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.07.2021
    Antall liker
    220
    Sted
    Bryne
    @Ls 3/5 .....men i bakhodet nå vil du heeeele tiden tenke at du ikke utnytter den nye pickup'en din heeeeelt optimalt....at det er noen få prosenter igjen som du kan tyyyyne ut :LOL: ;)
    Sånn ER bare vi audiofile.
    Hehe ….😄
    Akkurat her med denne pickupen tror jeg nok ikke jeg mister nattesøvnen. Kan ikke svare for andre, men på min spiller ble det fint slik som dette …..også ift kontroll-linjene på Rega arket (red.)

Sist redigert:

Uttern

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Antall liker
    509
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm.....bare slenge pickupen på og skru fast :eek:???? Protractor må brukes for å få alle vinkler og overhang rett. Har ganske mye å si for sluttresultatet. Kunne ikke ramle meg inn å gjøre det. Menmen, hver sin lyst:)

Uttern

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Antall liker
    509
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Brukte Cartalign i min tid på Audioscan, fint verktøy. I dag brukes Dr Feickerts protractor, da får du alt heeelt korrekt, absolutt alle vinkler. Til slutt testplate. Blir litt småprovosert når jeg ser videosnutter på nett av pickupmontering på Rega, det er liksom bare å slenge den på med en pappskivemal, som overhodet ikke tar hensyn til armgeometri seriøst. Greit at Rega P2, P3 etc ikke er de dyreste spillerne, men de fortjener at man tar armgeometri/ pickupmontering seriøst. Er nå min mening da :)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.494
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Regas egne pickuper med tre skruer har korrekt overheng for Regaarmenes geometri, som er svært lik Stevenson (og også Technics-spillernes). Overhenget er relativt lite.
    Dersom man ønsker noe i nærheten av Baerwald/Loefgren A må pickupen 3 mm eller så lenger fram i armhodet og også vris litt.
    Hvor skruene sitter er ikke relevant for geometrien.
    En Rega ND og en vanlig Ortofon 2M er omtrent like høye, er de ikke?

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    858
    Torget vurderinger
    4
    En Rega ND og en vanlig Ortofon 2M er omtrent like høye, er de ikke?
    Så man trenger altså en spacer hvis man skal bruke en ND ?
    Jeg bruker en 2mm spacer på min 2M Black i min RP6 men kunne nok brukt 3mm også.

Ls 3/5

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.07.2021
    Antall liker
    220
    Sted
    Bryne
    Armmastene på nye Rega armer har samme høyde som di gamle Rega armene, ND serien til Rega trenger ingen spacer.
    ….. på internasjonale forum leser jeg at flere bruker de opprinnelige 2M picupene uten spacers.
    Jeg brukte spacer på en eldre P3/2M Bronze kombo jeg hadde, men testet også uten ….og det var god klaring da også

Sist redigert:

gunnarium

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2004
    Antall liker
    80
    Sted
    Rogaland Bryne
    Torget vurderinger
    3
    ….. på internasjonale forum leser jeg at flere bruker de opprinnelige 2M picupene uten spacers.
    Jeg brukte spacer på en eldre P3 jeg hadde, men testet også uten og det var god klaring da også
    Ortofon 2MR er produsert for Rega platespillere di er lavere en 2M serien.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.522
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Rega var fremtidsrettet da de for mange år siden mente at VTA er sterkt ovedrevet.
    Passer bra nå som de selv leverer høyere pickuper. 😅 :D
    Tror jeg ville brukt spacer på ND. Men så bruker jeg jo også platebørste, så ingen ekte Reganer.
    mvh

haralddo

Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    83
    Rega var fremtidsrettet da de for mange år siden mente at VTA er sterkt ovedrevet.
    Passer bra nå som de selv leverer høyere pickuper. 😅 :D
    Tror jeg ville brukt spacer på ND. Men så bruker jeg jo også platebørste, så ingen ekte Reganer.
    mvh
    Jeg bruker den hvite filtmatten fra Rega på p3 og ND7. Låter bra og har ingen problemer selv om den ligger tett på plata.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn