Gode forslag men nei. Det går ikke så godt frem av bildet, men den som har montert dusjbatteriet har åpenbart antatt at plasseringen av øvre festepunkt midt på stangen er greit.
Det viser det seg jo ikke å være når man senere forsøker å montere selve glidemekanismen for høyderegulering av dusjen. Montasjen av festestangen inn i veggen er jo midt i området hvor man behøver å justere dusjhodets høyde. Vet ikke om det fremgår av de diffuse bildene mine, men max høyde på dusjhodet er ca i overkant av min hodehøyde, til tross for at stanga er mye høyere og man med letthet kunne ha montert dette festepunktet mye høyere. Nå står festepunktet og hindrer at både barn og voksne kan bruke dusjen; fester man glideren over festepunktet for stanga så er det bra for voksne, men barn kan ikke regulere det nok ned. Fester man den under så blir det bra for barn, men umulig for voksne å bruke.
Tragisk teit spør du meg, også siden de jo nå har borret hull i skiferen. Men, man får være løsningsorientert. Er det mulig å bytte flisa? Eller i verste fall blende av hullet og lage et nytt lengre opp? Eller bør jeg finne meg i å feste dusjglideren over festepunktet for stanga og bare la det være med det. Hva synes dere? Har sendt forespørsel om samme til entrepenøren men får vel neppe svar før mandag.