Gipsautomat i " din kundegruppe" blir nok lett hektet sammen med beinbrudd Vidar... ;D
Gipsautomat som nevnes mht til verkøy er en skrudrill liknende sak , der skruene sitter i belter , og lades automatisk fra ei remse , dermed finner man ikke frem en og en skrue , men bare skrur fra automaten , som er en håndholdt drill på sett og vis , veldig effektivt.
Jeg har jobba som håndtverker / mekaniker i mange år , og etter jeg begynte i byggebransjen/monteringsbransjen , sverget jeg til hilti verktøy , jeg har driller og skrumaskiner enda fra oppstarten , og de er brukt hver bidige dag de siste ti åra utenom ferien( for da tar jeg ikke i sånt) ;D
Når vi for to år siden begynte med overgang til batteridrevent , og staben teller 40 fullspekkede servicebiler på landsbasis , ønsket firmaet å spare noe penger på verkøtøy , vi gikk derfor over til De Walt 18V utstyr , der vi nå bruker drill/ skrudrill/lommelykt/og stillsager og bajonettsager med like batterier , meget kjekt og hendig.
18V er noe tungt , så det kan være lurt , for hobbysnekkern å hellerkjøpe feks 9,6v eller 12v saker , det smarte er å velge rett ved oppstart, og supplere til samme batterikapasiteten/ volt....dermed brukes samme batterier på alt , noe man sparer på.
Jeg er veldig fornøyd emd DE Walt sakene , de har stått meg bi i 2 år nå , men når det kommer til slagdriller , bruker jeg fortsatt 230v hilti , den får gå tilden ryker , og det er sikkert 10 år til , så å si umulige å avlive .......en løsning er jo fritt fall... ;D
Syntes det står respetk av at du prøver Vidar , og finner det sikkert trivlig å fikse slikt selv , så er det jo pengebesparende .
PS ikke dra av HILTI gipsautomaten på legekontoret Vidar......spørs om det går. ;D ;D
Flott hus du har der , ser ut som ett trivlig sted å tilbringe livet på .
Morsom tråd , som det skal bli fryktelig moro å følge med på , relaxing grotto kommer nok til å bli kjempefin.
Mvh Espen