Religøse Mørkemenn Truer

J

Jurassic

Gjest
Første uka mi i ny jobb så jeg har ikke tid til å argumentere.

Forøvrig mener jeg at det er forskjell på en butikk kjede og en kunstform og den forskjellen ser nok du også dersom du ønsker det.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Jurassic skrev:

Forøvrig mener jeg at det er forskjell på en butikk kjede og en kunstform og den forskjellen ser nok du også dersom du ønsker det.
Lunchtid Jurassic? ;)

Jeg har i allefall fri, og kaster ikke bort arbeidsgiverens tid på dette, men synes Schau bare er usmakelig og udannet, så jeg ser ikke programmet eller reklamen. Men hvis jeg hadde kunnet blitt kvitt Kristin Halvorsen ved å klage til de som reklamerer før/etter debattprogram med henne så blir jeg med på en slik aksjon.. :eek: :eek:
Sleiven

G

Gjestemedlem

Gjest
De mest morsomme i det hele er at TV2 og Schau nå har fått en fantastisk reklame for programmet sitt. De kunne nok ikke ha regissert dette bedre selv om det hadde brukt millioner på det. Og annonseplasssene kommer nok til å fylles av produkter og bedrifter som gjerne assossiere seg med Schau og tar avstand fra de religøse mørgemennene. :D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Synes begge typer av boikott i dette tilfellet er urettferdig og meningsløs, man kaster dessuten stein i glasshus når man selv påstår at man vil boikotte om man ikke får viljen sin. En uskyldig tredjepart er den som taper her, hvor rettferdig er egentlig det?
Det er egentlig et godt poeng. Og det er derfor slike tredjeparter bør holde seg unna politkk og religon. I denne saken valgte noen av dem side ved å være lydige mot aktivistene, og dermed asossieres man med den siden man har valgt. Jeg mistenker ikke Expert for å ha en religiøs agenda, men det er viktig å vise dem og andre at de ikke skal la seg bruke av pressgrupper selv om det koster dem noen kroner. Hvis man ikke reagerer mot dette er det jo fritt frem for alle slike særinteressegrupper å true frem sine saker med utpressing og trusler. Det er en svært uheldig utvikling.

Expert kommer nok til å klare seg de, men jeg håper at de og andre i deres situasjon har lært noe av dette. De har mistet mye respekt pga. dette.
De kan velge å være lydige mot aksjonistene eller mot deg. Hva de enn gjør vil noen boikotte dem. Enten vil de blir assosiert med mørkemenn eller så vil de bli assosiert med KS, sannsynligvis ønsker de ikke å bli assosiert men noen av delene.
Du er like mye med i en pressgruppe som de kristne ekstemistene, ser du ikke det? Er nødvendigvis din mening noe mer verdt objektivt sett?
Særinteressegrupper har lov å engasjere seg like mye som alle andre, kanskje er du en del av en særinteressegruppe du og, du truer i alle fall gjennom dine meninger på akkurat samme måte som de du kritiserer.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Gjestemedlem skrev:
De mest morsomme i det hele er at TV2 og Schau nå har fått en fantastisk reklame for programmet sitt. De kunne nok ikke ha regissert dette bedre selv om det hadde brukt millioner på det. Og annonseplasssene kommer nok til å fylles av produkter og bedrifter som gjerne assossiere seg med Schau og tar avstand fra de religøse mørgemennene. :D
Schau proklamerte rabalder allerede i sommer, så han er nok godt fornøyd. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Du er like mye med i en pressgruppe som de kristne ekstemistene, ser du ikke det?
Javel... Jeg presser på for at elektronikkbedrifter ikke skal blande seg inn i religon og politikk og delta i pressgruppers kampanjer. De skal ikke forfekte hverken mitt eller andres syn på slike saker. De skal selge sine produkter og ikke la seg styre av andre. De skal selv velge hvis de vil annonser og ikke forandre sine planer etter påvirking fra noen pressgrupper.

Hvis det gjør meg til en ekstremist også så er jeg vel sikkert det da.

G

Gjestemedlem

Gjest
jowil skrev:
Gjestemedlem skrev:
Schau proklamerte rabalder allerede i sommer, så han er nok godt fornøyd. :)
Han storkoser seg nok nå ja. ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
885
Enda et eksempel på at markedsøkonomien presser vår kultur og våre verdier.

J

Jurassic

Gjest
Sleiven skrev:
Jurassic skrev:

Lunchtid Jurassic? ;)
Sitter da ikke å surfer i lunchen ;D

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Hva er mest skadelig for samfunnet i dette tilfellet, religiøse mørkemenn eller Schau og hans program?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Du er like mye med i en pressgruppe som de kristne ekstemistene, ser du ikke det?
Javel... Jeg presser på for at elektronikkbedrifter ikke skal blande seg inn i religon og politikk og delta i pressgruppers kampanjer. De skal ikke forfekte hverken mitt eller andres syn på slike saker. De skal selge sine produkter og ikke la seg styre av andre. De skal selv velge hvis de vil annonser og ikke forandre sine planer etter påvirking fra noen pressgrupper.

Hvis det gjør meg til en ekstremist også så er jeg vel sikkert det da.
Du mener tydeligivs at dine meninger er mer betydningsdfulle enn andres.
Skal man betale for reklameplass bør man ha rett til å velge når man vil at det skal sendes. Om man føler at man kaster bort penger på markedsføringen bør man ha rett til å velge vekk enkelte program, det er ikke å blande sg inn i noe som helst, det er å tenke på egen økonomi.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.288
Fush skrev:
Jurassic skrev:
Hvis du ikke ser forskjellen så er vel det bare et tegn på kristent trangsyn....
Dette var jo både et saklig og overbevisende innlegg... Gått tom for argumenter allerede?
Ahh, det var jo bare et tidsspørsmål før det gode gamle "gått tom for argumenter allerede?" måtte komme også i denne tråden. Som på de fleste andre fora reflekterer det først og fremst bredde og brodd i avsenders argumentarsenal...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Siden vi sammenligner:

A. De danske karikaturtegnerne blir å sammenligne med Kristoffer Schau, siden de står for det kunstneriske uttrykket.

B. Jyllandsposten blir å sammenligne med TV2, siden det er de som formidler det.

C. Imamene blir å sammenligne med de som står bak de norske protestene, siden det er de som protesterer og utøver press.

D. De som bøyer av for presset er norske aviser og den norske regjeringen i muhammedsaken og expert i schausaken.

Ad A: Kunstnere har en selvfølgelig rett til å uttrykke seg uten at det skal få konsekvenser fro dem eller deres familier.

Ad B: Dette er ansvarlig redaktørs selvfølgelige rett å bestemme hva som skal formidles.

Ad C: Alle har lov å protestere på hva de vil, så lenge man holder seg innenfor loven. Imamene gikk til ulovligheter. I Schausaken holder man seg til loven.

Ad D: Det er å forvente at man ikke forskjellsbehandler noen. Norske aviser og regjering ble ikke kritisert i nevneverdig grad. Det blir derimot expert, for å gjøre akkurat det samme.

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Antall liker
10
Jeg mener at Schaus program i bunn og grunn ikke er morsomt, hvis da ikke det å flytte på grenser for hva som kan vises i et underholdningsprogram er synonymt med morsomt?

Altså: er Christopher, i dette programmet, morsom? Eller flytter han grenser? Hva krever mest fantasi? Jeg mener at det faktisk ikke er veldig fantasifullt og for eksempel sette seg midt på Karl Johan og drite, som noen nevnte tidligere i tråden, men det overrasker, støter (noen) og flytter grenser. Er det automatisk morsomt av den grunn?

Jeg forstår uansett ikke greia.. hvis poenget er "å sjekke" om gud fortsatt finnes, så finner han vel ikke ut det før etter sin død? Da havner han i såfall ikke i himmelen? Da er det kanskje uansett for sent å angre?

Det er også slik at han faktisk spotter Gud.

Jan Terje

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.588
Torget vurderinger
4
jan-terje skrev:
Jeg mener at Schaus program i bunn og grunn ikke er morsomt, hvis da ikke det å flytte på grenser for hva som kan vises i et underholdningsprogram er synonymt med morsomt?

Altså: er Christopher, i dette programmet, morsom? Eller flytter han grenser? Hva krever mest fantasi? Jeg mener at det faktisk ikke er veldig fantasifullt og for eksempel sette seg midt på Karl Johan og drite, som noen nevnte tidligere i tråden, men det overrasker, støter (noen) og flytter grenser. Er det automatisk morsomt av den grunn?

Jeg forstår uansett ikke greia.. hvis poenget er "å sjekke" om gud fortsatt finnes, så finner han vel ikke ut det før etter sin død? Da havner han i såfall ikke i himmelen? Da er det kanskje uansett for sent å angre?

Jan Terje
Det er da også revnende likegyldig for debatten om han er morsom eller ikke. I et demokrati må det da også være lov selv å spotte gud. Lakkmustesten for et demokrati er om man forsvarer retten til å ytre selv det man ikke liker.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Trane skrev:
Det er da også revnende likegyldig for debatten om han er morsom eller ikke. I et demokrati må det da også være lov selv å spotte gud. Lakkmustesten for et demokrati er om man forsvarer retten til å ytre selv det man ikke liker.
Selvsagt har Schau rett til å ytre nøyaktig det han måtte ønske. Men det er ikke automatisk slik at man burde, eller at det er hensiktsmessig eller ønskelig, å gjøre alt man har rett til. Det er det kristne over hele landet prøver å si fra om.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.877
Det som begynner å klarne nå er at det er helt ok å å harselere med andre. Med en gang noen går direkte på deg som person så er det personangrep.
Jeg kunne godt ta på meg en kunstnerkappe og si "HFS medlem xxx er en tufs og idiot med en stor nese" Da benytter jeg meg av ytringsfriheten. Hvis jeg gjør det samme som HFS medlem så bedriver jeg personforfølgelse.

Alfred

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.10.2007
Antall liker
0
Schau er uinteressant. Hvem gidder betale for reklametid før/etter hans program?

O

OldBoy

Gjest
Gjest skrev:
Enda et eksempel på at markedsøkonomien presser vår kultur og våre verdier.
Markedsøkonomien er da en del av vår kultur og våre verdier. En altfor viktig del, vil enkelte kanskje si.

Når en aktør i et marked sier at "dette vil jeg ikke være med på", er dette like legitimt som å si at "dette vil jeg være med på". Markedet forutsetter ingen begrunnelser, er sånn sett uten moral. Det var dette Adam Smith hadde store problemer med, rent etisk: at noe så til de grader uten moral som markedsøkonomi, kunne føre til så mye godt for så mange mennesker.

Markedsøkonomien forutsetter at alle aktører i markedet agerer med henblikk på å ivareta egne interesser. Den som handler dumt, får sin straff, den som handler klokt, får sin belønning. Det er bare i ettertid at man, kanskje, kan se hva som var riktig.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
885
Det er mange som blir rike på å gjøre dumme ting i en markedsøkonomi. F.eks narkolangere.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Selv om man kan diskutere kvaliteten på programmet til hr Schau, finnes det muligheter for kristenfundamentalister som blir støtt av programmet til å se på en annen kanal eller f.eks sette på en CD-plate med kristen, oppbyggelig musikk isteden. Jeg har ingen problemer med programmet, uansett gjelder ytringsfriheten også for et TV-program.

Når det gjelder boikott fra Expert, Telenor osv, er det for så vidt opp til annonsørene å bestemme i hvilken kontekst man ønsker sine produkter/tjenester profilert, jeg har en viss forståelse for at man kanskje ikke ønsker seg profilering i kombinasjon med dette programmet. På den annen side er det lite heldig at børsnoterte selskaper forsøker seg som over-redaktører på TV2. Generelt bør man forsvare og sette ytringsfriheten høyt i Norge, særlig når man ser den vanvittige reaksjonen på Muhammed-tegningene i mange muslimske land, derfor hadde det vært mer prisverdig hvis selskapene hadde fortsatt med reklameinnslagene under henvisning til ytringsfriheten. Det hadde vært en riktig og modig beslutning. Nå fremstår isteden Expert som et firma uten ryggrad og prinsipper, det er dårlig reklame og potensielt mer skadelig enn at en håndfull kristenfundamentalister kjøper vaffeljern et annet sted.

Ellers demonstreres dobbeltmoralen til kristenfolket tydelig når man forsvarer ytringsfriheten i sammenheng med Muhammed-tegningene, mens man roper om sensur og blasfemi fordi Kristoffer Schau utfordrer en ganske uaktuell del av det gamle testamentet. Det er dobbeltmoral av verste sort, faktisk kan det defineres som en dødssynd.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Det er ingen forslag om sensur eller forbud som har kommet fra de kristne. Nå må dere skille mellom det å ha ytringsfrihet, og det å la alle ytringer være uimotsagte. Selv om alle ytringer er tillatt, er det slett ikke alle ytringer som er like mye verdt, eller fortjener like mye publisitet. Noen ytringer kan være direkte negative og skadelige, og det må være full anledning til å bekjempe disse ved å komme med motytringer.

Når det er sagt, så er ytringsfriheten på ingen måte absolutt her i Norge, bare så ingen skulle tro det. Det finnes ytringer som er forbudt ved Norsk lov. Så det må hele tiden pågå en debatt på hva som bør ligge innenfor og utenfor det tillatte.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Skal man betale for reklameplass bør man ha rett til å velge når man vil at det skal sendes. Om man føler at man kaster bort penger på markedsføringen bør man ha rett til å velge vekk enkelte program, det er ikke å blande sg inn i noe som helst, det er å tenke på egen økonomi.
Var det slik var det heller ikke noe problem. Det som er problematisk er at de lar Sæle og Norge i Dag få bestemme dette for dem. Disse har startet en kampanje for å presse TV2s annonsører til å være lydige mot dem. Jeg handler ikke med folk som lar seg underkue av Sæle og hans medsammensvorne religøse fanatikere.

Hvis du ennå ikke har fått med deg dette kan du titte her: http://www.idag.no/

G

Gjestemedlem

Gjest
jan-terje skrev:

Jan Terje
Hva så..? Ingen klager hvis noen spotter Oslokgubben og Julenissen.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.288
Fush skrev:
Det er ingen forslag om sensur eller forbud som har kommet fra de kristne. Nå må dere skille mellom det å ha ytringsfrihet, og det å la alle ytringer være uimotsagte. Selv om alle ytringer er tillatt, er det slett ikke alle ytringer som er like mye verdt, eller fortjener like mye publisitet. Noen ytringer kan være direkte negative og skadelige, og det må være full anledning til å bekjempe disse ved å komme med motytringer.

Når det er sagt, så er ytringsfriheten på ingen måte absolutt her i Norge, bare så ingen skulle tro det. Det finnes ytringer som er forbudt ved Norsk lov. Så det må hele tiden pågå en debatt på hva som bør ligge innenfor og utenfor det tillatte.
Jeg vet neimen ikke hvem som er mest tungnem her. Du bør kanskje rydde litt opp i egen forståelse av både den prinsippielle og den normative betydning og verdi av ytringsfrihet i et demokrati før du gir deg i kast med å belære andre.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.877
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Var det slik var det heller ikke noe problem. Det som er problematisk er at de lar Sæle og Norge i Dag få bestemme dette for dem. Disse har startet en kampanje for å presse TV2s annonsører til å være lydige mot dem. Jeg handler ikke med folk som lar seg underkue av Sæle og hans medsammensvorne religøse fanatikere.

Hvis du ennå ikke har fått med deg dette kan du titte her: http://www.idag.no/
Dette begynner å bli morsomt. Tror du på ramme alvor at Coca-Cola, Telenor o.s.v. lar seg presse av en liten filleavis? Disse bedriftene har vist seg sterke og ikke latt seg presse av TV2 istedet, mener jeg.
Heretter skal jeg ha alle mine teleabonementer hos Telenor, drikke kun Coca-Cola og handle all elektronikk hos Expert. Disse andre som dilter etter TV2 og Kristoffer Schau får ikke en øre av meg.

O

OldBoy

Gjest
Gjest skrev:
Det er mange som blir rike på å gjøre dumme ting i en markedsøkonomi. F.eks narkolangere.
Har du blitt rik i en markedsøkonomi, har du pr. definisjon handlet klokt. Det er det som er markedets logikk.

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Dette begynner å bli morsomt. Tror du på ramme alvor at Coca-Cola, Telenor o.s.v. lar seg presse av en liten filleavis?
Man skulle jo ikke tro det. Det ville jo være litt trist for CC om deres hovedprodukt nå ble kalt for Sælevann i stedet. :)

Disse bedriftene har vist seg sterke og ikke latt seg presse av TV2 istedet, mener jeg.
TV2 prøver da ikke å presse noen. De lar annonsørene selv velge hvordan og hvor de vil annonsere. Hvilke pressforsøk er det du har oppdaget nå da?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
885
OldBoy skrev:
Gjest skrev:
Har du blitt rik i en markedsøkonomi, har du pr. definisjon handlet klokt. Det er det som er markedets logikk.
Ja, og det er det som blir samfunnets problem å rydde opp i. Det mye krim og grå snusk i et liberalt samfunn der markedet er fritt.

M

Morpheus

Gjest
Synes sålangt at dette har vært en meget god tråd der saklighetsnivået er høyt så det er sagt.

Jeg har et rimelig så abivalent forhold til denne diskusjonen. Jeg har i utgangspunktet sansen for Schau. Jeg lyttet til hybel for mange år siden som gikk mellom 1700-1800 søndagsettermiddag. Det var virkelig banebrytende den gang. Videre har jeg fått med meg "matinnslagene" i XL, også det hysterisk morsomt. Karate var et program jeg lyttet til. Det programmet inneholdt avansert, ja nærmest kvasiintellektuelle kvaliteter, og viste i tillegg en utrolig kreativ dynamikk hos brødreparet Schau. Husker enda hva som måtte til for at Bjørn Eidsvag skulle slå igjennom i utlandet. Han måtte skifte navn til "Born Aids" :D.

Jeg så fast på hans "forfall" og syntes at dette også var banebrytende selv om han beveget seg inn på områder som jeg tildels følte avstøtende. Så selvfølgelig på "team Anthonsen" der jeg syntes Schau var den klart morsomste, med unntak av "joker nord". Jeg har kjøpt "matboken" til Schau som også gir innblikk i et kreativt univers.

Jeg så programmet sist torsdag, og jeg er faktisk glad for at noen reagerer. Det er kontroversielt det han driver med! Selv om jeg oppfattet programet som mer informativt en morsomt så ser jeg ingen grunn til at vi skal rive ned alle grenser og normer som vi har bygget opp gjenom x antall hundre år iløpet av et tiår! Jeg tar det som et sunnhetstegn for vårt sammfunn at vi ikke er blitt så "comfortably numb" at ingen reagerer på noe lengre.

Jeg tror ikke vi skal okke oss over at en kristen gruppering øver makt på en slik uskyldig måte som i denne saken. Programmet til Schau er jo i utgangspunktet en hån mot kristendommen der han skal bryte alle de 7 dødsynder. Hans budskap er jo egentlig at "jeg gir faen i troen deres, og ønsker å latterligjøre den mest mulig". Klart denne gruppen må få reagerer og sanksjonere på dette. Poenget er jo at de bruker legitime virkemiddler som er en legal aksjonsform i vårt demokrati! Lobbyisme er såvidt meg bekjent ikke forbudt...

Hvor "nummen" skal vi egentlig bli? Den dagen noen driter midt på Karl Johan uten at noen reagerer nærmer vi oss et normfritt samfunn. Er det ønskelig?

Jeg leser fortiden URO av Finn Skårderud som gir et beskrivende bilde på hvordan mange opplever samfunnet idag, og samtidig forklarer hvorfor det er blitt slik. Kan forresten anbefales.

Jeg linket en video tidligere av Neil Young og "keep on rocking in a free world". Med dette ønsket jeg å vise at både Schau og den kristne grupperingen kan "rocke" fordi vi fortsatt lever i en ganske fri verden. Still deg spørsmålet; dersom Schau var muslim, og tok for seg de muslimske "7 dødsynder" og fikk dette publisert på Saudi Arabisk fjernsyn, hvordan ville da reaksjonene vært? Tror alle er enige at det ville vært en utenkelighet! Jeg synes altså at det er helt legitimt at de kristne aksjonere så lenge aksjonformen er så uskyldig som den er.

Tror faktisk at i denne saken er den muslimske og den kristne del av befolkningen samlet. Tror nok at annonsørene har tenkt på det også...

Til slutt vil jeg sende en dagsaktuell link til uttalelser fra nestlederen i Oslo arbeidersamfunn som vil sette hele denne diskusjonen i et litt annet perspektiv:
http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article1431552.ece
Så "keep on rocking in a free world så lenge det varer... "

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Veldig bra innlegg Nostrum. Av og til må det være lov å si i fra når man mener at noe går for langt.
Og det er også akkurat poenget, man sier ifra, man bruker lovlige metoder, det er ytringsfrihet i praksis.

G

Gjestemedlem

Gjest
Nostrum skrev:
Tror faktisk at i denne saken er den muslimske og den kristne del av befolkningen samlet.
Et saklig og bra innlegg Nostrum.

Men i enhver sak der den kristne og muslimske del av befolkningen står samlet er det god grunn til å frykte det verste. Caveat Civis!

M

Morpheus

Gjest
OldBoy skrev:
Gjest skrev:
Takker Komponenten. Ville bare si min ærlige mening i en interessant tråd!

Du treffer spikeren på hodet her Oldboy. Penger lukter ikke.... Ingen idag som tenker på at Røkke fikk fiskeribestanden på Pollock til å stupe etter at han hadde utviklet ny teknologi som innbød til rovfiske. Han hadde aldri hatt sine økonomiske muskler idag om han ikke hadde drevet rovfiske utenfor Alaska. Idag blir han hedret mer eller mindre som en hedresmann. Men jeg er ikke blind for at Røkke innehar noen unike egenskaper slik at det er sagt. Kjenner jeg kunne skrevet litt her ja, men skal ikke spore helt av fra en god tråd.

Takker for tilbakemelding Gjestemedlem. Så ikke innspillet ditt før etter jeg hadde postet.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.588
Torget vurderinger
4
Jeg er helt enig i at de bruker lovlige metoder og at de utøver demokrati i praksis. Det jeg reager på er måtoden de bruker ved å ta tredjeparter som gisler.

Vi har diskutert det på min arbeidsplass før det ble tatt en avgjørelse i dag, og det er i det hele tatt en jævla møkkasak. Det er enormt frustrerende å bli presset inn i en konflikt man i utgangspunktet ikke er en part i, spesielt når man uansett hva som gjøres blir stående med svarteper ift sine kunder. En ting er hva man mener som privatperson, en annen ting er når man skal ivareta forholdet til en forbrukergruppe som favner absolutt alle samfunnsgrupper det være seg alder, religion, etnisitet etc. Vår bedrift blir trukket feilaktig inn i konflikter ofte nok som der er. Å forsvare seg eller ta standpunkt i saker vi har interesse av eller part i er så sin sak, - men vi vil gjerne velge våre slag selv.

Dersom kristenfundamentalistene hadde nøyd seg med å yttre sin mening i om selve saken og boikottet den de kritiserer ville jeg ikke hatt noen problemer med det. Hvorfor oppfordrer de ikke heller til seerboikott av kanalen som sender programmet ? Da ville de redusert kanalens seerflate og følgelig inntektsgrunnlag proporsjonalt med sin reelle gjennomslagskraft.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
885
Nostrum skrev:
OldBoy skrev:
Gjest skrev:
Takker Komponenten. Ville bare si min ærlige mening i en interessant tråd!

Du treffer spikeren på hodet her Oldboy. Penger lukter ikke.... Ingen idag som tenker på at Røkke fikk fiskeribestanden på Pollock til å stupe etter at han hadde utviklet ny teknologi som innbød til rovfiske. Han hadde aldri hatt sine økonomiske muskler idag om han ikke hadde drevet rovfiske utenfor Alaska. Idag blir han hedret mer eller mindre som en hedresmann. Men jeg er ikke blind for at Røkke innehar noen unike egenskaper slik at det er sagt. Kjenner jeg kunne skrevet litt her ja, men skal ikke spore helt av fra en god tråd.
Det er faktisk noen som tenker på det.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Mullah Krekar tar taxi fra Oslo tinghus til Grønland. Krekar er en dritt og en fare for samfunnet. Taxisjåføren er sannsynligvis medlem i en organsiert skattesvindler og narkloliga. Over hele taxiens høyre side er det reklametrykk for "Bilruta car-glass". Bilen er en Mercedes.
La oss boycotte Bilruta car-glass og Mercedesimportøren.

Honkey

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.877
Honkey-Chateau skrev:
Mullah Krekar tar taxi fra Oslo tinghus til Grønland. Krekar er en dritt og en fare for samfunnet. Taxisjåføren er sannsynligvis medlem i en organsiert skattesvindler og narkloliga. Over hele taxiens høyre side er det reklametrykk for "Bilruta car-glass". Bilen er en Mercedes.
La oss boycotte Bilruta car-glass og Mercedesimportøren.

Honkey
Da er du en fundamentalist av en eller annen type siden du gjør oss oppmerksomme på dette. ;)

Topp Bunn