Jeg aner ikke hva alle disse tingene du slenger ut nå har med hverandre å gjøre.
USA ble grunnlagt i 1776 som et demokrati. Men det har "aldri vært demokrati" i USA.
Et merkelig demokrati med bare 2 partier, men sånn er systemet, om det er demokrati, tja.
Og årsaken er Biden, som ble valgt inn i 2020.[/QUOTE]
Det har jeg ikke påstått.
En annen årsak er kritisk kjønnsteori, som i beste fall kanskje kan sies å ha begynt med feminismebevegelsen på 60- og 70-tallet.[/QUOTE]
Når mannlige transer skal reversere det som feministene bygde opp på 60-70 tallet
En tredje årsak er Frankfurterskolen, som man tenker var avsluttet i 1969. Og en fjerde årsak er kommunismen, som vi kanskje kan si oppstod med Marx og Engels i 1848.[/QUOTE]
Kommunismen er død, men neososialismen er høyst oppegående og særlig tilstedet i debatter på høgskoler og universiteter.
Og alt dette gir gjenklang i at "Gud er død", som var Nietzsches utgangspunkt for samfunnskritikk siste halvdel av 1800-tallet.[/QUOTE]
Neososialiste har flere hester samtidig og flere ideer som skal markedsføres som mer hippt: Materialismen, Ateismen, Humanismen, Naturalismen og Marxismen.
Og en skole som kun forteller ungene hva som er svaret, uten å diskutere spørsmålet, er visst på en eller annen måte det motsatte av indoktrinering.[/QUOTE]
Små barn i barnehagen skal forholde seg og ha en mening om pride og at alle kan ha sex med eller elske den de vil. Midt oppi dette kommer kjønnsnøytral undervisning hvor barn skal finne sin identitet under et materialistisk, humanistisk, naturalistisk og ateistisk menneskesyn.
Jeg skjønner altså ikke sammenhengen her. Men jeg kan svare på en del misforståelser du har kommet med allerede.
Da ser jeg bort fra påstandene dine, siden jeg ikke kan vite om det er noe du har funnet på sjøl.
Det er lov å sende ungene på privatskole i Norge, hvis man synes det er viktig å skjerme ungene fra diskusjon. Og det er da definitivt åpen diskusjon om kjønnsspørsmål i det norske samfunnet nå om dagen. Det kan du ikke ha unngått å få med deg.
Små barn i barneskolen og barnehagen er ikke istand til å delta i en debatt. Men de kommer hjem til foreldrene sine kjønnsforvirret. Kjønnsnøytral pedagogikk vil ha det til at lek i smpskole og barnehage skal foregå på en måte hvor det ikke legges føringer på identitet i forhold til kjønn.
Som sagt er det en illusjon at akademia kan styre hva studentene tenker. Om folk "mister troa" av å studere, kan det ha tusen andre årsaker. En årsak kan selvfølgelig være at kristen/religiøs tenking blir erstattet med diskusjon og nye synspunkter. En annen kan være at studentene egentlig har sluttet å være religiøse før de begynner å studere, og oppdager at det er andre som er som dem. Kanskje de da tør å "komme ut" som ateister. En tredje kan være at det ikke er akademia som er årsaken, men at det rett og slett er et tegn i tida og at det er et tilfeldig sammenfall mellom at flere tør å si at de ikke lenger er religiøse, og at det skjer når folk begynner å bli voksne og flytter hjemmefra – som for mange er akkurat når man begynner å studere.
Det er vanskelig nok å få studentene til å faktisk gjøre det de blir bedt om, om vi ikke skal få dem til å forkaste religionen sin i tillegg. Sånn makt har vi bare ikke. Studenter er, tro det eller ei, fullstendige mennesker med behov, historier, motivasjoner, frustrasjoner, begjær, glede og lidelse – og det er
før de begynner å forholde seg til pensum i det hele tatt.
[/QUOTE]
De siste avsnittene kommenterer du hvordan studiemiljø er i Norge. Har du undervist i USA?
Man bruker løgnaktige myter om kristne oppfatninger for å vri det til at kristne er gammeldagse osv og blir latterligjort. Men dette skjer ikke i Norge.
Men da jeg tok engelsk grunnfag, hadde vi en amerikansk lærer og han prøvde seg med red state uppdate som var en parodisk latterligjøring av republikanere, gjort veldig elegant og smart, men som om alle som stemmer republikansk er dumme red necks. Der ser du holdninga og han var veldig grei og flink lærer.
Jeg skjønte ikke no av det da, men jeg skjønner litt mer nå.
Mange lærere er veldig anti conservative. Det er nesten ikke konservative i Norge, så det er ikke relevant.