rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Om ikke annet ser det lekkert ut... Regner med at det iallfall spiller balalaika forrykende..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Amare-ampene, for fanden!! Det er TRE ledige plasser!!

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvorfor handle supratek når man har amare???

hehe, neida, bare litt luremusing for å gjøre seg interessant en onsdags kveld.
    ikke noe mer dramatisk enn at gunner er på vei opp for å hjelpe meg med ny tv på vegg, måtte rydde unna litt.

kjører ellers samme trikset som den verdenskjente materialisten karmana:
    passe på å få inn en jevn strøm av pakker, for å kjenne at man lever.
    idag kom det en pakke fra okkas finest.

IMG_7108.jpg

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lavere spiller på plass.
    ny tv på plass.
    nå trenger jeg et lavere lokk.

IMG_7122.jpg

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.098
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Full fart skjønner jeg :) Skjønner godt at du selger lokket, men skjønner ikke helt hvorfor ny eier av gammel-spilleren ikke la ut et par ekstra kroner for det. Tok en rask kontrollmåling her, men det blir nok litt for snaut :(

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.870
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du må ha minst 20cm klarering i alle retninger sånt som du super alkohol foran anlegget, Karmis. Tror du meg ikke, så gå og tell opp anrall bildebevis i din tråd.

I beste mening!:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.098
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du må ha minst 20cm klarering i alle retninger sånt som du super alkohol foran anlegget, Karmis. Tror du meg ikke, så gå og tell opp anrall bildebevis i din tråd.

I beste mening!:)
    Pøh, så lenge jeg i lett rødvinsrus klarer å håndtere en PU uten lift, burde litt plexi-glass gå som en lek ;)

Har vel likevel funnet ut at for meg blir lokk mer hassle enn praktisk nytte :) Får heller kjøre en omgang med peisblåseren innimellom ;)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    "nå må du ikke gjøre noe mer med anlegget ditt!", sa folk

Vis vedlegget 506790
    Låter ganske fett nå.
    Har jo hørt det opp gjennom årene. Nye Fostex gjorde susen. Sub likeså.
    Men kan du få et knepp til? Hmm. Er iallefall en ting jeg kunne tenkt meg å testet ut. 8)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Full fart skjønner jeg :) Skjønner godt at du selger lokket, men skjønner ikke helt hvorfor ny eier av gammel-spilleren ikke la ut et par ekstra kroner for det. Tok en rask kontrollmåling her, men det blir nok litt for snaut :(
    aviden ble demontert og pakket etter alle kunstens regler for sending til sverige.
    jeg og kjøper kom frem til at det var best at han fikk litt avslag og jeg beholdt lokket, slik at jeg slapp å ta hensyn til det da pakken skulle stappes.
    forhåpentligvis kan noen andre få bruk for lokket, det er et flott lokk.

Sist redigert:

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 506790
    Låter ganske fett nå.
    Men kan du få et knepp til? Hmm. Er iallefall en ting jeg kunne tenkt meg å testet ut. 8)
    hva slags knepp?
    Egentlig bare en idé. Men kjøre 3 veis med Raal og Fostex på toppen. Vet ikke om det fungerer eller er noe vits i det. Det låter jo i grunn kanon.

2

2xJ

Gjest
    Det er en ting som jeg testet, men ikke tok fullt ut, og det var og legge noen tunge ting i trappa nederst... for og få enda bedre tilkobling til gulvet.
    Og det gav merkbart bedre bass.

På gartnerier/hagesentre, så får en slik pyntestein... legg det i og test....
    Gir ingen bakdeler ellers ift lydbølgene.....

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg gikk i kjeller'n i kveld.
    siden sclalars har en byggetråd og ikke en hjemme hos-tråd, så poster jeg besøksinntrykk her i min beskjedne lekegrind også.

arbeidet som er nedlagt er vel godt dokumentert i denne tråden, så jeg skal ikke utbrodere noe mer utover å konstatere at det var innsatsen verdt - og vel så det!
    som filmmann var det ikke fritt for at siklet rant fritt da jeg fikk se dette rommet i virkelighet.
    herregud.

men det var musikk det skulle dreie seg om i kveld, og dette er virkelig et anlegg som spiller alle musikkgenre på en svært overbevisende måte.
    "spill hva du vil" var beskjeden fra sclalars, og som sagt, så gjort.
    steve dobrogosz, sonny rollins, alphaville, john lennon, mozart, anne sofie von otter, depeche mode og michael jackson ble svelget unna med glupsk apetitt og stor overbevisning.
    sjeldent hører man så dyp og distinkt bass uten unoter og kjipe romforplantinger - og selv om skaleringen er noe snauere, så minner bassgjengivelsen i kjeller'n ganske mye om det jeg har hørt hos f.eks. sluket og roald.
    oppover var det også ryddig og romslig, med en sprudlende spilleglede og stå på-vilje, uten å tippe over til det masete.
    hele klangbalansen i lyden tiltalte meg voldsomt.
    skulle jeg absolutt ønsket meg noe mer, så var det å prøve en virkelig god dht se (basert på f.eks. 211 eller 2x300b i parallell) på fulltonene istedenfor mc275.
    eventuelt en kompentent pp-amp med el34 i utgang.
    da hadde man kanskje kommet enda nærmere mine idealer om "pust", nærhet og gyllen tone i mellomregisteret - men muligens samtidig også mistet noe?
    ikke godt å si, og uansett bare å gi sclalars en solid skulderklapp for det han har fått til i kjeller'n.

20180513_2154541_zpsolw7i4xa.jpg

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    jeg gikk i kjeller'n i kveld.
    siden sclalars har en byggetråd og ikke en hjemme hos-tråd, så poster jeg besøksinntrykk her i min beskjedne lekegrind også.

arbeidet som er nedlagt er vel godt dokumentert i denne tråden, så jeg skal ikke utbrodere noe mer utover å konstatere at det var innsatsen verdt - og vel så det!
    som filmmann var det ikke fritt for at siklet rant fritt da jeg fikk se dette rommet i virkelighet.
    herregud.

men det var musikk det skulle dreie seg om i kveld, og dette er virkelig et anlegg som spiller alle musikkgenre på en svært overbevisende måte.
    "spill hva du vil" var beskjeden fra sclalars, og som sagt, så gjort.
    steve dobrogosz, sonny rollins, alphaville, john lennon, mozart, anne sofie von otter, depeche mode og michael jackson ble svelget unna med glupsk apetitt og stor overbevisning.
    sjeldent hører man så dyp og distinkt bass uten unoter og kjipe romforplantinger - og selv om skaleringen er noe snauere, så minner bassgjengivelsen i kjeller'n ganske mye om det jeg har hørt hos f.eks. sluket og roald.
    oppover var det også ryddig og romslig, med en sprudlende spilleglede og stå på-vilje, uten å tippe over til det masete.
    hele klangbalansen i lyden tiltalte meg voldsomt.
    skulle jeg absolutt ønsket meg noe mer, så var det å prøve en virkelig god dht se (basert på f.eks. 211 eller 2x300b i parallell) på fulltonene istedenfor mc275.
    eventuelt en kompentent pp-amp med el34 i utgang.
    da hadde man kanskje kommet enda nærmere mine idealer om "pust", nærhet og gyllen tone i mellomregisteret - men muligens samtidig også mistet noe?
    ikke godt å si, og uansett bare å gi sclalars en solid skulderklapp for det han har fått til i kjeller'n.

Vis vedlegget 507364
    Ja har blitt helt fantastisk det rommet altså. Veldig behagelig å oppholde seg i.
    Jeg forsvant ut døren der en liten time før du kom i går :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    1/3 av nypris, likevel var det noen bargain hunters som klagde på at de ble gjentatt avertert uten å sette ned prisen ytterligere. Jajaja, de får finne seg en surre-receivere til gibortpris. Er iaf glad at jeg har fått gleden av å ha fått hørt på NC 250.
    Regner med denne var mynta på meg. Da vil jeg bare fortelle deg at, nei, når jeg nevnte det med pris i en tråd så var det mynta på noe helt annet. Dessuten så trives jeg svært godt uten noen dedikert stereo komponent i mitt 2 kanals oppsett. Du må gjerne ta en tur om du har intr av å høre noe billig ræl.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.870
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bruktbørsen her på HFS er en fattig skue. Pt så har vi fire(4) skarve sider med annonser fra privatpersoner hvor det er flest tilbud (kategorien forsterkere). Ellers tynt over hele fjøla. Man gjenkjenner kjapt annonser som er gjengangere, så da er det bare å la være å klikke på de. Ingen grunn til å synes at det er dumt eller smart. Men det er meg, andre får ha sin mening (jeg stoppet opp da vi hadde meningsutveksling om emnet i en annen tråd, så du fikk da siste ordet).

Bruktsalg er en rar greie. Man kan ha samme annonse ute over langt tid uten respons, for så plutselig dukker det opp 1-3 interessenter som kniver om tilbudet (jeg solgte nylig en køyeseng som lå ute på finn i over et år. Men helt ute av det blå tok to stk kontakt og nærmest kranglet om å få kjøpe den). Man trenger altså kun den ene kjøperen, og noen ganger kreves det tålmodighet for å finne vedkommende.

Tviler ikke et sekund på at du trives godt med det du har, Retep. Det samme gjelder antagelig for mange andre også, med eller uten dyre kabler osv. Det er jo deres anlegg og musikk, som jeg ikke har et døyt å formene om. Prøver også å holde meg på matta og ikke komme med gjengrodde vitser på deres bekostning, selv om det kan ligge stor glede i å harselere med andre.

Du liker selv å omtale det du har som billig ræl (jeg kan iaf ikke huske at andre har noensinne gjort det om ditt anlegg). Jeg vet om mange musikkelskere som har langt billigere anlegg, og som trives med det. Alt er relativt; 100 kr for den ene kan være like mye verdt som 10 000 kr for noen andre. Sånn sett liker jeg godt det jeg har, selv om det også er billig ræl (i mine øyne):)

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bruktbørsen her på HFS er en fattig skue. Pt så har vi fire(4) skarve sider med annonser fra privatpersoner hvor det er flest tilbud (kategorien forsterkere). Ellers tynt over hele fjøla. Man gjenkjenner kjapt annonser som er gjengangere, så da er det bare å la være å klikke på de. Ingen grunn til å synes at det er dumt eller smart. Men det er meg, andre får ha sin mening (jeg stoppet opp da vi hadde meningsutveksling om emnet i en annen tråd, så du fikk da siste ordet).

Bruktsalg er en rar greie. Man kan ha samme annonse ute over langt tid uten respons, for så plutselig dukker det opp 1-3 interessenter som kniver om tilbudet (jeg solgte nylig en køyeseng som lå ute på finn i over et år. Men helt ute av det blå tok to stk kontakt og nærmest kranglet om å få kjøpe den). Man trenger altså kun den ene kjøperen, og noen ganger kreves det tålmodighet for å finne vedkommende.

Tviler ikke et sekund på at du trives godt med det du har, Retep. Det samme gjelder antagelig for mange andre også, med eller uten dyre kabler osv. Det er jo deres anlegg og musikk, som jeg ikke har et døyt å formene om. Prøver også å holde meg på matta og ikke komme med gjengrodde vitser på deres bekostning, selv om det kan ligge stor glede i å harselere med andre.

Du liker selv å omtale det du har som billig ræl (jeg kan iaf ikke huske at andre har noensinne gjort det om ditt anlegg). Jeg vet om mange musikkelskere som har langt billigere anlegg, og som trives med det. Alt er relativt; 100 kr for meg kan være like mye verdt som 10 000 kr for noen andre. Sånn sett liker jeg godt det jeg har, selv om det også er billig ræl (i mine øyne):)
    Lar annonse greiene ligge siden dette er Rama sin tråd. Men inviterer gjerne både deg Vina og bruttern. Billig ræl er jo med glimt i øyet. Men er også ment som et tilsvar på kommentaren ser en nevner "vere fornøyd med snurrerunt reciver" fritt etter hukommelsen.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.870
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    "surre" (= surround), "rørsleder"/"strømslukere"/"varmeovner" (= kl A og rørforstekere), "snurrer" (= platespillere), "transvetitt" (= transistor) osv ... eksempler på omskriving for å få litt (morsomt) variasjon i det fattige språket mitt, for egen del. Uansett, så lenge den som bruker dingsene er fornøyd. Er sikker på at du ikke vil bytte ut det du har med det jeg har, så jeg ser ikke helt "fornærmelsen".

Din gjestfrihet er viden kjent. Kudos for det! Svarer kun for meg selv, men jeg er en lat jævel når det kommer til å besøke andre (har dog fått med meg noen anlegg her og der likevel). Kan iaf si at jeg tenker på oppsettet ditt de få gangene jeg fliser forbi Gardemoen-traktene.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi får jo se om dere dukker opp. Hadde vert hyggelig det.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Vis vedlegget 506790
    Låter ganske fett nå.
    hva slags knepp?
    Egentlig bare en idé. Men kjøre 3 veis med Raal og Fostex på toppen. Vet ikke om det fungerer eller er noe vits i det. Det låter jo i grunn kanon.
    frister ikke å introdusere et mer komplekst filter og dra ned følsomheten på begge fostexene for å tilpasse "ræl".
    ser dessuten ikke vitsen med to diskanter når hele eksistensen min er basert på å gjøre ting så enkelt som mulig.
    systemet er allerede treveis inkludert suben, og hadde jeg ønsket fjortenveis, så hadde jeg valgt andre prinsipper helt fra starten.

synes det låter fett som faen, hvorfor fikse ting som ikke er ødelagt.

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    hva slags knepp?
    frister ikke å introdusere et mer konplekst filter og dra ned følsomheten på begge fostexene for å tilpasse "ræl".
    ser dessuten ikke vitsen med to diskanter når hele eksistensen min er basert på å gjøre ting så enkelt som mulig.
    systemet er allerede treveis inkludert suben, og hadde jeg ønsket fjortenveis, så hadde jeg valgt andre prinsipper helt fra starten.

synes det låter fett som faen, hvorfor fikse ting som ikke er ødelagt.
    Skjønner tegninga, og hvordan du tenker.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det nye lokket ble fint.
    litt tykkere gods enn det gamle (6mm vs. 4mm), og frøkna er fornøyd med at det ikke lenger står i veien for tv'n.
    6mm holder støvet mer effektivt ute enn 4mm.
    kanskje litt voldsomt med utsparring til kabler langs hele baksiden, men da er jeg i alle fall sikret at det passer til alle spillere i noenlunde samme høyde.

P1030096.jpg

P1030098.jpg

P1030102.jpg

P1030101.jpg

Sist redigert:
    6

65finger

Gjest
    skal dekke hele gulvet med hamsterflis.
    to vedstabler og fire bildekk til å henge på veggen er på inngående.
    dekke bakveggen med bildekk er en kanonide! ta en tur på fyllinga og orge bildekk per omgående

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.083
    skal dekke hele gulvet med hamsterflis.
    to vedstabler og fire bildekk til å henge på veggen er på inngående.
    Bildekk blir for puslete rama, her må det traktodekk til, samt hjullater dekk i inn og utgangspartiene til bopelen :rolleyes:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kan bli litt spretten lyd av bildekk.. Gå for noe tyngre. :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lekkert dette rama. Gutta på Kreativ som har lagd dette og? Med tanke hvor stort anlegget ditt er så har du fått et meget delikat uttrykk, lett misunnelig :p:)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.870
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Som kjent her på HFS, så er det ikke noe forskjell på DAC likevel, i beste fall forsvinnende små, og iaf ikke verdt pengene!;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn