rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er forøvrig litt spent.
    ikke på innholdet i boksen, men fordi linh skal ha en venninne på overnattingsbesøk i kveld, og da ble vi enige om at elin og jeg tar oss en tur ut for ramen og drinks på løkka, slik at tenåringene får ha stuen alene noen timer.
    satser på at ikke kåken fylles opp med jenser og mohammeder og mustafaer.
    og skulle så skje, så satser jeg på at de bare drikker te og spiser grønnsaker og spiller trivial pursuit, og at stereon ikke er rasert når vi kommer hjem...

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hakke noe valg, sluket!
    ble overkjørt av både mor og datter her.
    if you can't beat them, please them.
    vurderer å sette opp skilter med retningspil og bilde av linh på i hele stekningen fra nordstrand ned til oppegård.
    kanskje oslo s også, med info om togtider og veibeskrivelse.

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    525
    Torget vurderinger
    23
    Husker første gangen Gangster Jr. fikk ha fest hjemme en helg jeg var borte.
    Av en eller annen merkelig grunn hadde de klart å pepre veggen bak anlegget med egg, uten så mye som en dråpe søl på hifien.
    Bra karma8)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    et tips til de som ikke allerede vet det:
    kjøp det russiske røret 6n23p.
    ekvivalente til e88cc/6922 (og ergo tett på ecc88/6dj8, kan fint brukes om hverandre).
    glemte at jeg hadde 6 stk liggende fra gamle dager, aldri orket å teste dem før nå.
    mildemoses så godt de spiller i manley steelhead!
    saftig bass og glatt, jevnt og luftig oppover, ingen flising og ikke den trange lyden man ofte opplever fra mediokre rør i denne familien.
    for 10 år siden kunne man få en kasse gratis bare man gadd å betale en eller annen obskur russer for frakten.
    nå har prisene steget, og særlig de lillamerkede, millitærgraderte rørene begynner å bli vanskelig å oppdrive til fornuftige priser, men de er fremdeles å få tak i uten å måtte blø neseblod.
    de har en estimert levetid på 10.000 timer.
    tipper de vil være like ettertraktede som tfk <>, sh og andre svinedyre nos-greier om 10-20 år.

6N23P .jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ingen nyhet dette Rama, men takk for påminnelsen. Bare pass på, strømtrekket fra kretsen er ikke helt identisk har jeg hørt..

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Pakke fra Underwood HiFi?

ørneblikk!
    nok en boks jeg tok inn på begynnelsen av 2000-tallet, og som nå kommer i retur.
    tok faktisk inn 3 sånne fra underwood på den tiden.
    en til meg selv, en til gunner og en til en annen kompis.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ingen nyhet dette Rama, men takk for påminnelsen. Bare pass på, strømtrekket fra kretsen er ikke helt identisk har jeg hørt..
    vet at det ikke er noen nyhet, var derfor jeg skrev "de som ikke allerede vet dette", for å unngå smartass-kommentarer.
    mulig de er mer lik pcc88, lenge siden jeg leste meg opp på dem, og hukommelsen er bare rør.
    men selv om de skulle dra 7v på heatern, så kan de fint erstatte e88cc i de fleste tilfeller.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    vet at det ikke er noen nyhet, var derfor jeg skrev "de som ikke allerede vet dette", for å unngå smartass-kommentarer.
    mulig de er mer lik pcc88, lenge siden jeg leste meg opp på dem, og hukommelsen er bare rør.
    men selv om de skulle dra 7v på heatern, så kan de fint erstatte e88cc i de fleste tilfeller.
    Jupp, i de "fleste" tilfeller... Prisene på gode 6922 er helt blåst om dagen, med en økning som er tidvis skremmende. Betalte 300,- for to stk Simens CCA, NOS, tidlig på 2000 tallet. Tror ikke de ligger på det nå i pris..

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Jupp, i de "fleste" tilfeller... Prisene på gode 6922 er helt blåst om dagen, med en økning som er tidvis skremmende. Betalte 300,- for to stk Simens CCA, NOS, tidlig på 2000 tallet. Tror ikke de ligger på det nå i pris..

sikker på at du ikke tenkte på 6n1p, hcs?
    det var et rør som veldig mange hifinisser kjøpte i sin tid for å erstatte ecc88/e88cc, men som eveanna manley advarte meg mot.
    jeg mener å huske at 6n23p skal være 100% interchangeable med e88cc, men må løpe nå og og rekker ikke å google.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

sikker på at du ikke tenkte på 6n1p, hcs?
    det var et rør som veldig mange hifinisser kjøpte i sin tid for å erstatte ecc88/e88cc, men som eveanna manley advarte meg mot.
    jeg mener å huske at 6n23p skal være 100% interchangeable med e88cc, men må løpe nå og og rekker ikke å google.
    Tror du har rett, litt for lite kaffe her i dag.. :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ok, da kan jeg fortsette å påstå at russiske 6n23p med lilla miilitærmerking er glimrende erstatning for e88cc, da.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    noen vintage-kyndige som kan hjelpe?
    jeg har en tullete plan om å selge min bow og legge på en pen slump penger for å kjøpe samme forsterker av nyere dato.
    i den anledning har jeg fått tilbud om å ta en accuphase e-202 som delbetaling.
    den skal visstnok være renovert for noen år siden og alt virker som det skal.
    hva kan den være verdt?
    send gjerne pm hvis du er sjenert og ikke vil spekulere i pris på offentlig forum.

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    har fått et vettug innspill på pm allerede, og det setter jeg stor pris på.
    flere som vil lufte sin mening?
    all hjelp mottas med takk.
    pm er nok mest ryddig for både deg, meg og vedkommende som eier accuphasen.
    jeg holder selvsagt ingen ansvarlig for sine ord, det er jo en veldig gammel forsterker vi snskker om her.

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    helsike!
    satt og storkoste meg med kaffe, påskeegg, mikrofon og audiolense i ettermiddag da dattera mi kom inn i stua uten forvarsel.
    hun dukket opp i target som en dipp på 1.8db mellom 464 - 497 hz, så jeg måtte jage henne ut igjen!
    og nå har jeg likegodt kjørt henne til gardemoen og kastet henne på flyet til besteforeldrene i florø, der moren hennes allerede venter.
    dermed er det duket for noen hektiske dager med jobb, sosiale sprell og mer tid i sweet spot.
    rørmonoblokkene er hentet frem igjen, bare to uker etter at jeg påsto at jeg skulle pakke dem vekk for en laaaang stund.
    glad påsk til the people's front of judea!

lob174-2-cropped.jpg

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.071
    Torget vurderinger
    1
    helsike!
    satt og storkoste meg med kaffe, påskeegg, mikrofon og audiolense i ettermiddag da dattera mi kom inn i stua uten forvarsel.
    hun dukket opp i target som en dipp på 1.8db mellom 464 - 497 hz, så jeg måtte jage henne ut igjen!
    og nå har jeg likegodt kjørt henne til gardemoen og kastet henne på flyet til besteforeldrene i florø, der moren hennes allerede venter.
    dermed er det duket for noen hektiske dager med jobb, sosiale sprell og mer tid i sweet spot.
    rørmonoblokkene er hentet frem igjen, bare to uker etter at jeg påsto at jeg skulle pakke dem vekk for en laaaang stund.
    glad påsk til the people's front of judea!

Vis vedlegget 537627

:eek: Solstikk, påskefylla eller ironi

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ironi, sarkasme og humor!
    en mangelvare hos for mange her inne.
    senk skuldra, gjenkjenne en lidelse når man ser den i speilet, ha det gøy med den, la andre smile.

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    satser på rette ut humøret med audiolense i løpet av påsken.
    en svak fallende target med en bratt deling fra halsen og opp er veien å gå.

Sist redigert:
    • Liker

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.071
    Torget vurderinger
    1
    Er nå ikke bare her inne, nå til dags kan man knapt åpne kjeften uten at noen vil føle seg krenket og det hjelper selvsagt ikke med et forum fullt av gretne gamle gubber som tror de har hørsel som jenter i tenårene og kjøper superdiskanter en flaggermus verdig….. :cool:

• Liker

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hey, husk at jeg bruker rørforsterkere som ruller av som et helvete i toppen, så det hjelper ikke stort med superdiskant.
    hverken jeg eller flaggermusene hører en dritt over 17-18khz, maks.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.093
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    hey, husk at jeg bruker rørforsterkere som ruller av som et helvete i toppen, så det hjelper ikke stort med superdiskant.
    Skrytkuk :D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

karmana!
    daddy's home.
    kos deg foran pc'n i friuka.
    tips: få en dsp-guru på besøk for å få maks ut av de nye fuglekassene dine. sett den perfekte targeten i audiolense. gå så til elkjøp. sett bind for øyne. be selgeren snurre deg rundt mens du peker med fingeren og synger "å var jeg en sangfugl". stopp når sangen er slutt, ta av bindet. det anlegget du nå peker på, er minst like perfekt som ditt!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.093
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

karmana!
    daddy's home.
    kos deg foran pc'n i friuka.
    tips: få en dsp-guru på besøk for å få maks ut av de nye fuglekassene dine. sett den perfekte targeten i audiolense. gå så til elkjøp. sett bind for øyne. be selgeren snurre deg rundt mens du peker med fingeren og synger "å var jeg en sangfugl". stopp når sangen er slutt, ta av bindet. det anlegget du nå peker på, er minst like perfekt som ditt!
    Slemme, slemme mannen! Skamme seg :mad: Du har ikke mer enn skysset kona og dattera på dør før du slår om deg. Hvordan skal denne påsken gå.....

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, bra dere er våkne og holder meg med selskap.
    sitter og skriver på en gørrkjedelig sak som må leveres imorgen.
    i don't give a fuck.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    før det ble accupiss?

fikk den som delbetaling da jeg solgte bow.
    tenkte i utgangspunktet ikke å beholde den, bare flippe den videre til en vintage-entusiast.
    planen er å kjøpe en bow zz one av nyere dato enn den jeg hadde.
    tullete prosjekt, egentlig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn