rama
biskopen av holmlia
men dere kom jo på drivved, så hvem er vinner´n
gjesp.
sitter du oppe ennå?
har du ikke et hull i balja å plugge flesket i?
men dere kom jo på drivved, så hvem er vinner´n
ja, men hificollective sier at det kan ta 18 dager før de får pakken avgårde, siden spoler ikke er lagervare.ser bra ut....og spolene er underveis?
satser på det.ca 30 sec inn i første sporet, kommer du til å takke sleivkjeften fra Drøbak
Skal man kåre en vinner må man definere mål og mening med det hele."Vinner'n", LMC?
Som broder rama klokelig sa forleden. Vinnere er de som setter spor etter seg, folk som Einstein, Newton, Sartre osv. Resten av oss egennyttige borgere vil forsvinne stille, etter å ha kavet til oss det vi måtte klare av gods og gull. Jo mer man vektlegger de prestasjonene, jo mer patetisk vil det fortone seg. Noe i den duren, iaf essensen, som jeg oppfattet den (rama får korrigere ved behov).
Jeg er enig.
Det eneste sikre er at vi er forgjengelige, de aller, aller fleste av oss.Skal man kåre en vinner må man definere mål og mening med det hele.
Er målet å bli stående i historien? Er livet uten historisk betydning meningsløst? Er det mulig å finne andre mål med livet?
For egen del tenker jeg at Hjemme hos Fosse neppe kommer til å bli lest ved neste århundreskifte. Men det er klart, man vet aldri.
Har jeg noen «hensikt» ut over å ha liten betydning for Oslo i dag, og null betydning for verden om hundre år?
Nei, det blir for trist. Det ligger hvile i erkjennelsen av at man er ubetydelig for verden og at man finner mening i egne enkle gleder.
Hva som er meningsfylt får hver enkelt finne ut av, eller definere selv. Noen nyter en god vin, andre plukker plast på stranda eller reiser verden rundt - eller lytter til musikk foran anlegget. Einstein, feks, ble neppe drevet av målet å bli stående i historien - han gikk løs på større nøtter enn som så.Skal man kåre en vinner må man definere mål og mening med det hele.
Er målet å bli stående i historien? Er livet uten historisk betydning meningsløst? Er det mulig å finne andre mål med livet?
For egen del tenker jeg at Hjemme hos Fosse neppe kommer til å bli lest ved neste århundreskifte. Men det er klart, man vet aldri.
Har jeg noen «hensikt» ut over å ha liten betydning for Oslo i dag, og null betydning for verden om hundre år?
Nei, det blir for trist. Det ligger hvile i erkjennelsen av at man er ubetydelig for verden og at man finner mening i egne enkle gleder.
Hehe, pelsen kan være så fin den vil, og man kan pynte på med egenfortreffelighet og annet staffasje, men det er og blir en katt, ja. Ikke noe galt med det, seff. Katter er ålreite, de, selv om de ikke akkurat er mangelvare.Litt få fjær på Donald The Douche til å kvalifisere til påfugl synes jeg, kanskje litt pjuskete pels:
Vis vedlegget 673653
Mr.Trump er aldeles ingen katt, men ei jævla hyene!Høhøhø igjen, ingen kan ta fra ham det han har oppnådd, siden han sikkert har definert mål og mening med det hele.
Hehe, pelsen kan være så fin den vil, og man kan pynte på med egenfortreffelighet og annet staffasje, men det er og blir en katt, ja. Ikke noe galt med det, seff. Katter er ålreite, de, selv om de ikke akkurat er mangelvare.
Vi har alle vært der!fikk hjelp av bho til å sløye vekk 3mm av bunnplata, og nå sitter’n perfekt.
spolene kommer om et par uker, og da blir det fullt spetakkel i stua igjen.
det draget over ansiktet på kona når jeg styrer med disse tingene skal dere slippe å høre om.
nå er vi nede på et nivå der hun ikke skjønner hva all stresset og bannskapen er godt for, når sluttresultatet er at høyttalerne spiller akkurat som de gjorde igår.
Vis vedlegget 674725
Jeg har lekt meg litt med forskjellige spoler, har også ett par forskjellige størrelser av Jantzen 8awg foliespoler. Det er nok systemavhengig hvor stor oppgradering det er. Det er nok på større verdier det er mest å hente.ja, men hificollective sier at det kan ta 18 dager før de får pakken avgårde, siden spoler ikke er lagervare.
så jeg kan vente dem i slutten av måneden, tenker jeg.
er litt spent på hvordan lavere dcr vil slå ut lydmessig.
påvirker det dempefaktoren, f.eks?
og er det alltid kult å få dcr så lavt som mulig?
jeg har lite peil på disse greiene og er litt skeptisk til at overdimensjonerte spoler egentlig har noe for seg.
men prøve må man jo.