rama
biskopen av holmlia
Gagos galskap
ingenting å beklage, jens.
det er korrekt, det du sier.
jeg smiler skjevt når jeg ser hvordan enkelte raljerer over sitt eget utstyrs fortreffelighet, det virker nesten som om det ikke finnes rom for forbedring.
virker som om de har vondt for å påpeke en eneste svakhet i anlegget sitt.
jeg kan nok ta av en gang iblant jeg også, men prøver å lande når jeg har blitt skikkelig kjent med ting, være litt realistisk.
da får det ikke hjelpe hvis andre leser det som at det jeg har kjøpt er midddelmådig.
kanskje det til og med kan gi dem økt selvtilit og større glede av de tingene de har hjemme, og det er jo bra, det.
Jens skrev:Flott skrevet GagoGago skrev:912 er en fantastisk god preamp, men ikke perfekt.
det er ingen av de andre jeg har testet her hjemme heller.
finnes det "perfekt" hi-fi?
i så fall har jeg ikke hørt det.
jeg synes uansett det er greit å være så presis og ærlig som mulig når man omtaler ting man har hørt, også egne ting.
(jeg er faktisk kjipere mot mine egne ting enn andres).
det finnes nok av de som skryter så hemningsløs av egne ting så man nærmest blir sjøsjuk, det er liksom "perfekt" alt de har.
Tolker også din beskrivelse som at dette er en svært god preamp noe som gir troverdighet.
Noe som IKKE inngir til troverdighet i mine øyne er når noen skriver side opp og side ned hvor fantastisk PERFEKT ens nyinnkjøpte "dings" er uten at det tilsynelatende finnes noe som helst som kan være mulig å gjøres bedre
Og noen uker senere annonseres gjerne nevnte komponent til salgs igjen.......... :
Det mest irriterende med denne slags skriverier er at folk etterhvert forventer seg at et noenlunde brukbart produkt blir beskrevet som et produkt overhodet uten svakheter/middelmådigheter i det hele tatt.
Når så endelig en ressursperson ( som f.ks. du Gago ) beskriver et produkt på en ærlig og rederlig måte så blir dette altså av enkelte tolket som om dette er et dårlig/middelmådig produkt, mens det kanskje i virkeligheten er totalt overlegent andre tilsvarende produkter som er beskrevet av andre på annet vis.
Hvor galt dette kan gå vistes forøvrig med all tydelig for noen år siden når en av våre aller mest kjente hifi-importører gikk fullstendig av støvelskaftet pga at det i en supertest (sannsynligvis i Fidelity) ble nevnt at det på enkelte punkter kunne finnes andre tilsvarende apparater som var like gode (eller tilogmed enda en tanke bedre).
I det øyeblikket mistet ihvertfall denne importøren all troverdighet i mine øyne og jeg bestemte meg der og da til å ikke stole mer på ham (noe som i praksis også selvfølgelig betyr null handel........)
PS. Beklager avsporingen..... :-\
ingenting å beklage, jens.
det er korrekt, det du sier.
jeg smiler skjevt når jeg ser hvordan enkelte raljerer over sitt eget utstyrs fortreffelighet, det virker nesten som om det ikke finnes rom for forbedring.
virker som om de har vondt for å påpeke en eneste svakhet i anlegget sitt.
jeg kan nok ta av en gang iblant jeg også, men prøver å lande når jeg har blitt skikkelig kjent med ting, være litt realistisk.
da får det ikke hjelpe hvis andre leser det som at det jeg har kjøpt er midddelmådig.
kanskje det til og med kan gi dem økt selvtilit og større glede av de tingene de har hjemme, og det er jo bra, det.