Gagos galskap
så ble det plutselig natt.
sov godt folkens.
så ble det plutselig natt.
sov godt folkens.
Vedlegg
-
26 KB Visninger: 116
Parelius skrev:Bedre RIAA enn Holfien?
Håper du gnåler i vei, det er du flink til.Gago skrev:Parelius skrev:Bedre RIAA enn Holfien?
et klart "ja!".
kan godt skrive litt om lyden etter hvert, men lover å gnåle litt mindre enn vanlig.
Enig!Rojoh skrev:Synes 912 er råkul. Hadde jeg hatt vinyl, hadde nok en slik stått veeldig høyt på ønskelisten.
Mvh. Johan
BHO skrev:Har du tatt noen bilder fra innsiden av denne flotte preampen?
Kul pre Le!!JanOlav skrev:Kul pre Le!!Gratulerer så masse, håper du er/blir fornøyd!
![]()
Høres ut som du har truffet Gull. Bra! Selv unngår jeg hele greia med å bare spille sorte skiverGago skrev:disse ulike impedanseinnstillingene + en knott for å justere gain for mc (fra 64db opp til 76db) gjør btw preampen til en fest å bruke for vinylheads.
her kan man pu-rolle til man blir grønn i trynet, og uansett hvilken pu man slenger opp, så finner man innstillinger som gir et perfekt resultat.
jeg har f.eks. for første gang klart å matche nivået slik at platespilleren og cd-spilleren spiller like høyt uten at man trenger å skru opp volum når de svarte skivene skal snurres.
og da har jeg ikke en gang stilt mc gain på maks - her er det mer å gå hvis hvis hjertet lyster.
Enkelt og greit:Gago skrev:hvorfor er det så enorm stor forskjell mellom de ulike inntillingene på 912?
btw, 912 bruker trafo og ikke aktiv step up-forsterkning.
ligger svaret her?
JanR skrev:Hva syns du så langt kontra Thor ?
/jan
Kortidsminne er en gjenganger blant "hifi nisser"Gago skrev:JanR skrev:Hva syns du så langt kontra Thor ?
/jan
har brukt mest tid på vinyl, litt tidlig å kjøre noen sammenligning når det gjelder linjetrinnet.
dessuten begynner det å bli noen uker jeg hadde thor og bp, så enhver gnåling må baseres på (en tvilsom) lydhukommelse. :![]()
FallenA skrev:Det er nok en grunn til at leveringstiden er så lang som den er. Og finner man en av disse på markedet så er det bare å slå til imho![]()
Vi får vel til å prøve side ved side etterhvert.......om vi gidder. ;DGago skrev:JanR skrev:Hva syns du så langt kontra Thor ?
/jan
har brukt mest tid på vinyl, litt tidlig å kjøre noen sammenligning når det gjelder linjetrinnet.
dessuten begynner det å bli noen uker jeg hadde thor og bp, så enhver gnåling må baseres på (en tvilsom) lydhukommelse. :![]()
Din er mye kuulere!Gago skrev:FallenA skrev:Det er nok en grunn til at leveringstiden er så lang som den er. Og finner man en av disse på markedet så er det bare å slå til imho![]()
ifølge info jeg har fått, så skrur tdp sammen 912 selv, ingenting overlates til fotsoldatene.
de fleste går til lydstudioer rundt omkring.
det er derfor ventetiden er på over et år.
forhandlerne virker mer ivrig etter på pushe "hjemmeversjonen" 868p, som har et flottere chassis og et enklere innhold.
![]()
kwil skrev:Stiller meg i gratulantkøen jeg også, flotte saker ;D.
Håper på snarlige lytteinntrykk, hvis jeg husker tråden rett har jo et par gode alternativ vært innom for test hos deg i det siste. Ulikhetene kan vi gjerne høre om
Step up trafo i riaadelen ser jeg du beskriver, benytter den rør her? Eller er de pcc88 rørene kun i linjedelen?
lykke til
mvh