rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    ;D

    du ville gjort enhver persepsjonspsykolog stolt og glad, tas.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    gut_man skrev:
    Gago, den step up'en, er det MC Cotteren til Fosse? Du må gi oss en fyldig tilbakemelding om hvordan dette låter!

    den kommer fra fosse, ja.
    altec lansing 4722.
    prøver'n imorra.
    jeg har en omgang igjen av fotballkampen (internet), og elin skulle visst se på noe møl på tv'n ikveld.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    cash 63 skrev:
    Madrid i all ære ;), men nær vår egen Zlatan spiller i Barca ;D

    zlatan er nok et utskudd.
    en skam for alle svensker, cash.

    ps! real vant 3-0 i kveld... :-* 8)
    synd jeg ikke veddet med lf. :(
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Gagos galskap

    Zatan er jo sympatisk sammenlignet med guttegutten Ronaldo.
    Jeg må inrømme at jeg har en smule dårlig samvittighet for å ha loppet kasse på kasse med pils fra en utilfredstilt Madrit fan. Jeg ser likevel ikke bort fra at det blir mye øl på meg også denne sesongen, Le.
    Går svært bra med RM nå, så jeg tar meg den frihet å minne deg om denne kampen:
    http://www.youtube.com/watch?v=fZRXbuS7AmU

    YNWA

    lf
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    kjære lf, jeg vet det er tungt å være loserpool fa(e)n for tiden.
    du har min dypeste sympati.

    men, hvis du liker å snakke om snøen som falt, så la meg minne deg på at real madrid er den store sjefen i europa med sine 9 seire i merstercupen.

    og hvis du heller vil snakke om årets sesong, så ta en kikk på cl-tabellene:

    Group E
    Pld Pts
    Lyon 2 6
    Fiorentina 2 3
    Liverpool 2 3
    Debrecen 2 0


    Group C
    Pld Pts
    Real Madrid 2 6
    Zürich 2 3
    Milan 2 3
    Marseille 2 0



    jaha, og hvordan er så ståa i de hjemlige seriene, mon tro?


    england:

    1 Manchester U. 7 6 0 1 17 - 6 18
    2 Chelsea 7 6 0 1 16 - 6 18
    3 Liverpool 7 5 0 2 22 - 10 15


    spania:

    Real Madrid 5 15
    Barcelona 5 15
    Sevilla 5 12
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    spiller riktig så bra, denne preampen!
    fikk endelig opp step up'n til fosse igår, så i kveld blir det vinylsnnurring for alle penga.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.358
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Gagos galskap

    hallo
    dette er vel ikke noe jævla fotballforum? ::)
    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    LMC skrev:
    hallo
    dette er vel ikke noe jævla fotballforum? ::)
    mvh
    '


    tråden min er uansett føkka for lenge siden, så her kan folk skrive hva de vil.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    LMC skrev:
    hallo
    dette er vel ikke noe jævla fotballforum? ::)
    mvh
    '


    tråden min er uansett føkka for lenge siden, så her kan folk skrive hva de vil.
    Bra bra, fotball suger.
    Nesten like ille som å gå i rose nike.

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gagos galskap

    JanR skrev:
    Gago skrev:
    LMC skrev:
    hallo
    dette er vel ikke noe jævla fotballforum? ::)
    mvh
    '


    tråden min er uansett føkka for lenge siden, så her kan folk skrive hva de vil.
    Bra bra, fotball suger.
    Nesten like ille som å gå i rose nike.

    /jan
    Jeg fikk brått en ide til innflyttingspresang. Hva er skonummeret ditt Jan?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Gagos galskap

    Hvordan låter det Gago?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    Fosse skrev:
    Hvordan låter det Gago?

    veldig bra, skal skrive litt mer iløpet av helgen.
    har sittet pal foran anlegget ikveld. :D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    65finger skrev:
    Gago skrev:
    Fosse skrev:
    Hvordan låter det Gago?

    veldig bra, skal skrive litt mer iløpet av helgen.
    har sittet pal foran anlegget ikveld. :D
    Spennende! du får si fra når du har tid til en lyttegjest

    leverer prampen tilbake til bho imorgen ettermiddag, og tidligere på dagen skal jeg bort til horny for å 1) låne promitheus tvc jeg kan bruke mens jeg tenker på hvordan jeg skal erstatte thor-preampen, 2) høre på de nye ag duo omega han har kjøpt, 3) hjelpe han med å lodde et eller annet (husker ikke helt).

    så jeg tror dessverre ikke du får hørt bp'n i anlegget mitt, finger.
    dessuten er det vel hos deg de mest spennende tingene skjer for tiden, så jeg tar heller en tur bort dit neste helg.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    gismo skrev:
    Sleep well med Carlsberg og Real Madrid ;D ;D

    ;D

    carlsberg er forresten draktsponsor for liverpool, så jeg pleier å holde meg unna det ølet dersom mulig.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    65finger skrev:
    Gago skrev:
    Fosse skrev:
    Hvordan låter det Gago?

    veldig bra, skal skrive litt mer iløpet av helgen.
    har sittet pal foran anlegget ikveld. :D
    Spennende! du får si fra når du har tid til en lyttegjest

    leverer prampen tilbake til bho imorgen ettermiddag, og tidligere på dagen skal jeg bort til horny for å 1) låne promitheus tvc jeg kan bruke mens jeg tenker på hvordan jeg skal erstatte thor-preampen, 2) høre på de nye ag duo omega han har kjøpt, 3) hjelpe han med å lodde et eller annet (husker ikke helt).

    så jeg tror dessverre ikke du får hørt bp'n i anlegget mitt, finger.
    dessuten er det vel hos deg de mest spennende tingene skjer for tiden, så jeg tar heller en tur bort dit neste helg.
    Synd! men du får klore ned noen linjer om hvordan det låter
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.751
    Antall liker
    33.109
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    gismo skrev:
    Sleep well med Carlsberg og Real Madrid ;D ;D

    ;D

    carlsberg er forresten draktsponsor for liverpool, så jeg pleier å holde meg unna det ølet dersom mulig.


    Da funker Ringnes sommerøl når det er varm og den dyp røde når det er som nå ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    heck, har lakenskrekk og får ikke lagt meg, så jeg kan like gjerne skrive litt.

    rett på sak:
    bp'n til bho er ved siden av thor den beste preampen jeg har hatt i hus. jeg vil ikke si at den ene er bedre enn den andre, men de har to vidt forskjellig spillestil.


    CD

    bp vs. thor:

    bp er fantastisk raffinert og atmosfærisk i området øvre mellomtone til diskant, og har klangfarger og tekstur til å dø for. i dette området er bp et hakk bedre enn thor, selv om sistnevnte ikke er noen sinke den heller.

    dynamikkomfanget er også glimrende, med en stram og spretten mellomtone som umiddelbart fanger oppmerksomheten og lokker deg til å sitte ned og høre på musikk, i stedet for å virre rundt i stua og gjøre andre ting (som du egentlig bør få unnagjort).
    lyden er generell varm og kropslig, men likevel stram og disiplinert, og dette er trekk den deler med thor. dog har bp'n en bredere og softere bassgjengivelse, særlig i bunnoktavene. mellombassen er herlig pumpende og rytmisk, mens det helt i bunn ikke oppleves like stramt og kontant som thor.

    det må dog sies at thor er helt brutal når det gjelder bassdriv, basstrøkk og rytmikk - dette er disipliner hvor den har gitt samtlige andre preamper som har vært innom her grundig juling på. bp er vel den preampen som nærmest holder følge på disse "spesialdisiplinene" for thors del, og når man legger til det faktum at bp er hakket hvassere og mer delikat i frekvensene oppover, så føler jeg man trygt kan si at begge disse preampene forlater ringen med æren i behold.

    jeg er ikke i stand til å kåre noen vinner blant disse to preampene, men hvis jeg fikk en pistol mot tinningen, så ville jeg nok valgt thor. dette fordi resten av anlegget mitt (og da særlig ag-høyttalerne, som tjener på så kjapp og kontant bassgjengivelse som overhode mulig) er "tunet" til å favorisere thor.

    andre preamper jeg har hatt innom i løpet av det siste året har bl.a. vært cary slp05, hovland hp100 og audiovalve eklipse. alle disse tre er veldig gode preamper, med ulike styrker og karaktertrekk, men jeg synes likevel at bp og thor har vært hakket foran totalt sett.


    VINYL:

    bp/mc step up vs. thor/holfi battriaa:

    nok en uavgjort kamp. dette begynner kanskje å bli kjedelig? grunntrekkene jeg hørte i cd-gjengivelsen avtegner seg nemlig også når det gjelder vinyl. nok en gang var bp'n glattere og luftigere fra øvre mellomtone og oppover, mens thor + holfi hadde bedre punch og fremdrift i nedre mellomtone, mellombass og dypbass.

    men, på vinyl var bildet likevel litt mer nyansert enn på cd, og på en rekke opptak så endte jeg opp med å foretrekke romsligheten og den smule mykheten i bassgjengivelsen som bp/step up kunne by på. dette gjaldt ikke minst på klassisk og akustisk jazz, hvor det som jeg ofte omtaler som "atmosfærebass" (ambience) er viktigere enn "slagbass".

    kan dette skyldes at lydkvalitet/signatur på de beste vinylplatene varierer mer enn mellom de beste cd'ene?
    jeg tror i alle fall det.
    jeg skulle gjerne ha levd med bp'n en måned til, slik at jeg får et dypere og mer nyansert inntrykk på hva den kan prestere både som linjepreamp og pre/phono.
    men, eieren savner den, så imorgen skal den returneres.

    stor takk til bho og fosse for lån av utstyr.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gagos galskap

    Flott beskrivelse!! Håper du finner Thor 2000
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.030
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    heck, har lakenskrekk og får ikke lagt meg, så jeg kan like gjerne skrive litt.

    rett på sak:
    bp'n til bho er ved siden av thor den beste preampen jeg har hatt i hus. jeg vil ikke si at den ene er bedre enn den andre, men de har to vidt forskjellige spillestil.


    CD

    bp vs. thor:

    bp er fantastisk raffinert og atmosfærisk i området øvre mellomtone til diskant, og har klangfarger og tekstur til å dø for. i dette området er bp et hakk bedre enn thor, selv om sistnevnte ikke er noen sinke den heller.

    dynamikkomfanget er også glimrende, med en stram og spretten mellomtone som umiddelbart fanger oppmerksomheten og lokker deg til å sitte ned og høre på musikk, i stedet for å virre rundt i stua og gjøre andre ting (som du egentlig bør få unnagjort).
    lyden er generell varm og kropslig, men likevel stram og disiplinert, og dette er trekk den deler med thor. dog har bp'n en bredere og softere bassgjengivelse, særlig i bunnoktavene. mellombassen er herlig pumpende og rytmisk, mens det helt i bunn ikke oppleves like stramt og kontant som thor.

    det må dog sies at thor er helt brutal når det gjelder bassdriv, basstrøkk og rytmikk - dette er disipliner hvor den har gitt samtlige andre preamper som har vært innom her grundig juling på. bp er vel den preampen som nærmest holder følge på disse "spesialdisiplinene" for thors del, og når man legger til det faktum at bp er hakket hvassere og mer delikat i frekvensene oppover, så føler jeg man trygt kan si at begge disse preampene forlater ringen med æren i behold.

    jeg er ikke i stand til å kåre noen vinner blant disse to preampene, men hvis jeg fikk en pistol mot tinningen, så ville jeg nok valgt thor. dette fordi resten av anlegget mitt (og da særlig ag-høyttalerne, som tjener på så kjapp og kontant bassgjengivelse som overhode mulig) er "tunet" til å favorisere thor.

    andre preamper jeg har hatt innom i løpet av det siste året har bl.a. vært cary slp05, hovland hp100 og audiovalve eklipse. alle disse tre er veldig gode preamper, med ulike styrker og karaktertrekk, men jeg synes likevel at bp pg thor har vært hakket foran totalt sett.


    VINYL:

    bp/mc step up vs. thor/holfi battriaa:

    nok en uavgjort kamp. dette begynner kanskje å bli kjedelig? grunntrekkene jeg hørte i cd-gjengivelsen avtegner seg nemlig også når det gjelder vinyl. nok en gang var bp'n glattere og luftigere fra øvre mellomtone og oppover, mens thor + holfi hadde bedre punch og fremdrift i nedre mellomtone, mellombass og dypbass.

    men, på vinyl var bildet likevel litt mer nyansert enn på cd, og på en rekke opptak så endte jeg opp med å foretrekke romsligheten og den smule mykheten i bassgjengivelsen som bp/step up kunne by på. dette gjaldt ikke minst på klassisk og akustisk jazz, hvor det som jeg ofte omtaler som "atmosfærebass" (ambience) er viktigere enn "slagbass".

    kan dette skyldes at lydkvalitet/signatur på de beste vinylplatene varierer mer enn mellom de beste cd'ene?
    jeg tror i alle fall det.
    jeg skulle gjerne ha levd med bp'n en måned til, slik at jeg får et dypere og mer nyansert inntrykk på hva den kan prestere både som linjepreamp og pre/phono.
    men, eieren savner den, så imorgen skal den returneres.

    stor takk til bho og fosse for lån av utstyr.
    Flott sammendrag og god lesning for oss BP slasker...BP'n er vell konstruert som du påpeker... en sterk allrounder uten store svakheter....ARC og BAT left on the menue then Gago ;D

    mvh,
    tas
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    er redd magen sprekker før jeg får spist meg gjennom halve menyen, tas.
    massevis igjen, vet du.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.127
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Gagos galskap

    Blir moro å se hva vår gode venn Gago ender opp med tilslutt. :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    her var det mye dritt.
    og jeg som prøver å holde tråden på et seriøst nivå og greier.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Gagos galskap

    BØØØØØØ
    Du har da selv bidratt til at denne fine tråden du startet er blitt en i rekken av "rølp og vas-trådene" på xx antall sider uten mye innhold ;)

    Du skiver svært godt, og når du glimter til og lyser opp tråden med bilder og beskrivelser er det til stor glede.

    Det er bare så synd at man må lete mellom alt våset for å finne gullet ;)
    (i beste mening)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    hehe.
    ække så farlig det, erland.

    men du har et poeng, though.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gagos galskap

    Derfor skapte store ugh "Mitt anlegg og......."
    Der kan man slippe seg løs litt.
    Ingen-lese-tvang ;)

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    hehe.
    ække så farlig det, erland.

    men du har et poeng, though.
    Nei, enig i at det ikke er så farlig, men det er faktisk mulig å slett andres innlegg i egen tråd.

    Har selv vurdert å rydde opp for å få egen tråd tilbake til en ren min hifi-bildetråd!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gagos galskap

    Erland skrev:
    Gago skrev:
    hehe.
    ække så farlig det, erland.

    men du har et poeng, though.
    Nei, enig i at det ikke er så farlig, men det er faktisk mulig å slett andres innlegg i egen tråd.

    Har selv vurdert å rydde opp for å få egen tråd tilbake til en ren min hifi-bildetråd!
    Det er jo inn i tiden med en MK II tråd ;)

    /jan
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Gagos galskap

    Hmm, hadde du gått for å beholde Thor og kjøpt deg en Rhea ville du fått en kanon kombo! Det testet vi i går. Jeg lurer veldig på om Vermin fremdeles mener at EAR 864s riaa var mer rocka? Tviler i grunnen på det :) Og btw XV-1s er en kanon match til SME armen ;D 8)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    gut_man skrev:
    Hmm, hadde du gått for å beholde Thor og kjøpt deg en Rhea ville du fått en kanon kombo! Det testet vi i går. Jeg lurer veldig på om Vermin fremdeles mener at EAR 864s riaa var mer rocka? Tviler i grunnen på det :) Og btw XV-1s er en kanon match til SME armen ;D 8)

    jepp, jeg skulle nok ha beholdt thor.
    jeg innser det.

    akkurat nå har jeg ikke peiling på hvordan jeg skal finne en fullgod erstatter innenfor budsjettet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn