gut_man skrev:Gago, den step up'en, er det MC Cotteren til Fosse? Du må gi oss en fyldig tilbakemelding om hvordan dette låter!
cash 63 skrev:Madrid i all ære , men nær vår egen Zlatan spiller i Barca ;D
'LMC skrev:hallo
dette er vel ikke noe jævla fotballforum? :
mvh
Ka æ klokka?Gago skrev:'LMC skrev:hallo
mvh
tråden min er uansett føkka for lenge siden, så her kan folk skrive hva de vil.
Bra bra, fotball suger.Gago skrev:'LMC skrev:hallo
mvh
Jeg fikk brått en ide til innflyttingspresang. Hva er skonummeret ditt Jan?JanR skrev:Bra bra, fotball suger.Gago skrev:'LMC skrev:hallo
mvh
Nesten like ille som å gå i rose nike.
/jan
TAS skrev:Ka æ klokka?Gago skrev:'LMC skrev:hallo
mvh
Ligeså.Gago skrev:TAS skrev:Ka æ klokka?Gago skrev:'LMC skrev:hallo
mvh
klokka er "helg!".
ha en fin helg folkens.
Fosse skrev:Hvordan låter det Gago?
Spennende! du får si fra når du har tid til en lyttegjestGago skrev:Fosse skrev:Hvordan låter det Gago?
veldig bra, skal skrive litt mer iløpet av helgen.
har sittet pal foran anlegget ikveld.
65finger skrev:Spennende! du får si fra når du har tid til en lyttegjestGago skrev:Fosse skrev:Hvordan låter det Gago?
gismo skrev:Sleep well med Carlsberg og Real Madrid ;D ;D
Synd! men du får klore ned noen linjer om hvordan det låterGago skrev:65finger skrev:Spennende! du får si fra når du har tid til en lyttegjestGago skrev:Fosse skrev:Hvordan låter det Gago?
leverer prampen tilbake til bho imorgen ettermiddag, og tidligere på dagen skal jeg bort til horny for å 1) låne promitheus tvc jeg kan bruke mens jeg tenker på hvordan jeg skal erstatte thor-preampen, 2) høre på de nye ag duo omega han har kjøpt, 3) hjelpe han med å lodde et eller annet (husker ikke helt).
så jeg tror dessverre ikke du får hørt bp'n i anlegget mitt, finger.
dessuten er det vel hos deg de mest spennende tingene skjer for tiden, så jeg tar heller en tur bort dit neste helg.
Gago skrev:gismo skrev:Sleep well med Carlsberg og Real Madrid ;D ;D
;D
carlsberg er forresten draktsponsor for liverpool, så jeg pleier å holde meg unna det ølet dersom mulig.
Flott sammendrag og god lesning for oss BP slasker...BP'n er vell konstruert som du påpeker... en sterk allrounder uten store svakheter....ARC og BAT left on the menue then Gago ;DGago skrev:heck, har lakenskrekk og får ikke lagt meg, så jeg kan like gjerne skrive litt.
rett på sak:
bp'n til bho er ved siden av thor den beste preampen jeg har hatt i hus. jeg vil ikke si at den ene er bedre enn den andre, men de har to vidt forskjellige spillestil.
CD
bp vs. thor:
bp er fantastisk raffinert og atmosfærisk i området øvre mellomtone til diskant, og har klangfarger og tekstur til å dø for. i dette området er bp et hakk bedre enn thor, selv om sistnevnte ikke er noen sinke den heller.
dynamikkomfanget er også glimrende, med en stram og spretten mellomtone som umiddelbart fanger oppmerksomheten og lokker deg til å sitte ned og høre på musikk, i stedet for å virre rundt i stua og gjøre andre ting (som du egentlig bør få unnagjort).
lyden er generell varm og kropslig, men likevel stram og disiplinert, og dette er trekk den deler med thor. dog har bp'n en bredere og softere bassgjengivelse, særlig i bunnoktavene. mellombassen er herlig pumpende og rytmisk, mens det helt i bunn ikke oppleves like stramt og kontant som thor.
det må dog sies at thor er helt brutal når det gjelder bassdriv, basstrøkk og rytmikk - dette er disipliner hvor den har gitt samtlige andre preamper som har vært innom her grundig juling på. bp er vel den preampen som nærmest holder følge på disse "spesialdisiplinene" for thors del, og når man legger til det faktum at bp er hakket hvassere og mer delikat i frekvensene oppover, så føler jeg man trygt kan si at begge disse preampene forlater ringen med æren i behold.
jeg er ikke i stand til å kåre noen vinner blant disse to preampene, men hvis jeg fikk en pistol mot tinningen, så ville jeg nok valgt thor. dette fordi resten av anlegget mitt (og da særlig ag-høyttalerne, som tjener på så kjapp og kontant bassgjengivelse som overhode mulig) er "tunet" til å favorisere thor.
andre preamper jeg har hatt innom i løpet av det siste året har bl.a. vært cary slp05, hovland hp100 og audiovalve eklipse. alle disse tre er veldig gode preamper, med ulike styrker og karaktertrekk, men jeg synes likevel at bp pg thor har vært hakket foran totalt sett.
VINYL:
bp/mc step up vs. thor/holfi battriaa:
nok en uavgjort kamp. dette begynner kanskje å bli kjedelig? grunntrekkene jeg hørte i cd-gjengivelsen avtegner seg nemlig også når det gjelder vinyl. nok en gang var bp'n glattere og luftigere fra øvre mellomtone og oppover, mens thor + holfi hadde bedre punch og fremdrift i nedre mellomtone, mellombass og dypbass.
men, på vinyl var bildet likevel litt mer nyansert enn på cd, og på en rekke opptak så endte jeg opp med å foretrekke romsligheten og den smule mykheten i bassgjengivelsen som bp/step up kunne by på. dette gjaldt ikke minst på klassisk og akustisk jazz, hvor det som jeg ofte omtaler som "atmosfærebass" (ambience) er viktigere enn "slagbass".
kan dette skyldes at lydkvalitet/signatur på de beste vinylplatene varierer mer enn mellom de beste cd'ene?
jeg tror i alle fall det.
jeg skulle gjerne ha levd med bp'n en måned til, slik at jeg får et dypere og mer nyansert inntrykk på hva den kan prestere både som linjepreamp og pre/phono.
men, eieren savner den, så imorgen skal den returneres.
stor takk til bho og fosse for lån av utstyr.
Rett før "nestenslutt" 8)Cobra2 skrev:Når tid er "tilslutt" ???
Arne K ;D
Ja, helt klart et feil ord å benytte seg av "tilslutt".JanR skrev:Rett før "nestenslutt" 8)Cobra2 skrev:Når tid er "tilslutt" ???
Arne K ;D
/jan
Gago er like flakkete innen hifi som han er i blikket, snu IKKE ryggen til han. ;DJanOlav skrev:Ja, helt klart et feil ord å benytte seg av "tilslutt".JanR skrev:Rett før "nestenslutt" 8)Cobra2 skrev:Når tid er "tilslutt" ???
Arne K ;D
/jan
Nei, enig i at det ikke er så farlig, men det er faktisk mulig å slett andres innlegg i egen tråd.Gago skrev:hehe.
ække så farlig det, erland.
men du har et poeng, though.
Det er jo inn i tiden med en MK II trådErland skrev:Nei, enig i at det ikke er så farlig, men det er faktisk mulig å slett andres innlegg i egen tråd.Gago skrev:hehe.
ække så farlig det, erland.
men du har et poeng, though.
Har selv vurdert å rydde opp for å få egen tråd tilbake til en ren min hifi-bildetråd!
gut_man skrev:Hmm, hadde du gått for å beholde Thor og kjøpt deg en Rhea ville du fått en kanon kombo! Det testet vi i går. Jeg lurer veldig på om Vermin fremdeles mener at EAR 864s riaa var mer rocka? Tviler i grunnen på det Og btw XV-1s er en kanon match til SME armen ;D 8)