Respons og Reidar Perssons Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.426
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Disse ht har vel ganske lav følsomhet,Har de ikke?
    Rundt 88db så jeg. trenger jo en del power for å blomstre skikkelig da.
    Husker jo Ascolta jeg hadde, ble ikke fart før de fikk 750W :=)
    Jepp, jeg opplever det slik også!
    Det jeg mente, om Responsene krevde mer kraft etter endringene som ble gjort.
    Her spiller det helt utmerket også med en 50watter. Den klarer fint 96db i snitt å 3meters avstand uten å få åndenød:)
    Har hørt de med både små og store amper.
    Ingen tvil hva,som løfter disse opp ganske mange hakk.
    Husk att jeg ikke har sagt att de ikke "fungerer" med små amper. De blir bare enormt mye bedre med store kvalitetsamper en små kvalitetsamper.
    Dette er jo ikke akuratt rakketforskning:=)
    Jeg kjører med 900w på ht med ca 100db følsomhet.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg også er enig att store kvalitetsforsterkere er kjekt å ha, det er også små kvalitetsforsterkere, en trenger ikke hundrevis av watt for få Responhøytalerene til å blomstre, det er bare tull og tøys. Respons høytaleren har en følsomhet på 87db og en helt rett impedans på minimum 4 ohm som går langt utefor det hørbare området (20-20000hz) faktist så er disse høytalerene veldig lett å drive med kvalitet forsterkere:)

    PS rettelse: Respons sjefen ringte akkurat Magna Musicum har 4 ohm


    231BD3E8-2F45-41B8-8AAC-40DEF2220CF7.jpg
     
    Sist redigert:

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Jeg opplevde Respons som mer effektspisende enn spec skulle tilsi. Mener de trenger forsterker med gode strømreserver skal de yte det de faktisk er i stand til.
     

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    Hei! Har kjøpt Respons Art. Veldig god høyttaler som jeg gjerne vil beholde. Kjører dem i dag på EC aw250r som er en forsterker jeg er veldig glad i, men på disse høyttalerene trenger jeg en forsterker som er strammere i bassen. Har nok muligens også ett romproblem , men etter å ha prøvd Hegel H20 skjønte jeg at det er noe å hente ved å bytte forsterker. Har nå tenkt å prøve Hegel H360, men ønsker å høre med andre her på forumet som har erfaringer med disse høyttalerene. Tips mottaes med takk:)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hypex eller Anaview AMS1000 er gode valg, stramme i bassen og med mye overskudd. Respons blir ofte brukt med Dynamic precision. Det er en velfungerende kombinasjon som gir god tyngde, dynamikk og avslappethet. DP 6.4 er et godt og relativt rimelig valg. Jeg har prøvd mange forsterkere på mine Respons (Dog ikke Hypex Ncore - det har jeg hørt i andre Respons oppsett). Aller best har DP A1 S vært hos meg. Anaview AMS1000 en god nr to.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Hei! Har kjøpt Respons Art. Veldig god høyttaler som jeg gjerne vil beholde. Kjører dem i dag på EC aw250r som er en forsterker jeg er veldig glad i, men på disse høyttalerene trenger jeg en forsterker som er strammere i bassen. Har nok muligens også ett romproblem , men etter å ha prøvd Hegel H20 skjønte jeg at det er noe å hente ved å bytte forsterker. Har nå tenkt å prøve Hegel H360, men ønsker å høre med andre her på forumet som har erfaringer med disse høyttalerene. Tips mottaes med takk:)
    Hei
    Har du bilde av de?
    Art er ukjent for meg.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Har kjøpt Respons Art. Veldig god høyttaler som jeg gjerne vil beholde. Kjører dem i dag på EC aw250r som er en forsterker jeg er veldig glad i, men på disse høyttalerene trenger jeg en forsterker som er strammere i bassen. Har nok muligens også ett romproblem , men etter å ha prøvd Hegel H20 skjønte jeg at det er noe å hente ved å bytte forsterker. Har nå tenkt å prøve Hegel H360, men ønsker å høre med andre her på forumet som har erfaringer med disse høyttalerene. Tips mottaes med takk:)
    Hei
    Har du bilde av de?
    Art er ukjent for meg.
    70D6C1D8-FCD8-4C77-9A90-F510F5184924.jpeg
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.426
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Art var jo den som gjorde han virkelig kjent.
    Det er den jeg i grunn siktet til.
    Den har 88db følsomhet.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Ja, husker nå at Reidar hadde en modell med 2 basser, kan det være på 90 tallet?
    Kjøpte en Baby på 80 tallet, som ble erstattet etter en tid med en gulvmodell. Trur Art kom etter det.
     

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    Ja, husker nå at Reidar hadde en modell med 2 basser, kan det være på 90 tallet?
    Kjøpte en Baby på 80 tallet, som ble erstattet etter en tid med en gulvmodell. Trur Art kom etter det.
    Mener de er fra 2000
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Hypex eller Anaview AMS1000 er gode valg, stramme i bassen og med mye overskudd. Respons blir ofte brukt med Dynamic precision. Det er en velfungerende kombinasjon som gir god tyngde, dynamikk og avslappethet. DP 6.4 er et godt og relativt rimelig valg. Jeg har prøvd mange forsterkere på mine Respons (Dog ikke Hypex Ncore - det har jeg hørt i andre Respons oppsett). Aller best har DP A1 S vært hos meg. Anaview AMS1000 en god nr to.
    Hadde ams1000 på mine. Latterlig god til prisen for en modul. Foretrekker likevel nåværende Hegel H4a.
    Vet ikke hva det er med den, men som de andre sier - stor amp gir en helt annen ro - større plutselighet.
    Klasse - D har perpektiv, stillhet, stålkontroll - Fantastisk på lavt volum, men kan og lett bli for nådeløs. Syns det og var større forskjell på dag/kveld/strømnett med ams1000. Mulig jeg har hatt godt av litt strømrens her i heimen.

    Og så skal man ikke kimse av eiergleden av 50 kg stål og alu i racket kontra et lite sort kinachassis på 3 kg. ;)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hypex eller Anaview AMS1000 er gode valg, stramme i bassen og med mye overskudd. Respons blir ofte brukt med Dynamic precision. Det er en velfungerende kombinasjon som gir god tyngde, dynamikk og avslappethet. DP 6.4 er et godt og relativt rimelig valg. Jeg har prøvd mange forsterkere på mine Respons (Dog ikke Hypex Ncore - det har jeg hørt i andre Respons oppsett). Aller best har DP A1 S vært hos meg. Anaview AMS1000 en god nr to.
    Hadde ams1000 på mine. Latterlig god til prisen for en modul. Foretrekker likevel nåværende Hegel H4a.
    Vet ikke hva det er med den, men som de andre sier - stor amp gir en helt annen ro - større plutselighet.
    Klasse - D har perpektiv, stillhet, stålkontroll - Fantastisk på lavt volum, men kan og lett bli for nådeløs. Syns det og var større forskjell på dag/kveld/strømnett med ams1000. Mulig jeg har hatt godt av litt strømrens her i heimen.

    Og så skal man ikke kimse av eiergleden av 50 kg stål og alu i racket kontra et lite sort kinachassis på 3 kg. ;)
    Ja, man skal ikke undervurdere eiergleden en stor, tung og varmeutviklende effektforsterker gir. Anaview AMS 1000 - brokoblet versjon settes av Marten inn i flotte kabinetter. Da blir det nok mer eierglede, men også en totalt annen pris. DP A1S EBW er tung og bygget med kvalitet tvers igjennom. Den låter mektig med tyngde, fundament, indre detaljering og en selvfølgelighet i gjengivelsen som jeg ikke har hørt annet matche. Anaview kommer litt til kort der, men har flott innsyn og indre detaljering. Samtidig er den kilen for støy i nettet, fra kabler som krysser hverandre osv, antagelig pga båndbredden.

    Anaview er et enkelt og rimelig valg.
     

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    Hei!

    Takk for gode innspill, må også se mot klasse D verdenen,noe jeg ikke har tenkt på tidligere :).
    Håper i alle fall at jeg kan beholde disse høyttalerene , bor mye bra i dem.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.426
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hypex eller Anaview AMS1000 er gode valg, stramme i bassen og med mye overskudd. Respons blir ofte brukt med Dynamic precision. Det er en velfungerende kombinasjon som gir god tyngde, dynamikk og avslappethet. DP 6.4 er et godt og relativt rimelig valg. Jeg har prøvd mange forsterkere på mine Respons (Dog ikke Hypex Ncore - det har jeg hørt i andre Respons oppsett). Aller best har DP A1 S vært hos meg. Anaview AMS1000 en god nr to.
    Hadde ams1000 på mine. Latterlig god til prisen for en modul. Foretrekker likevel nåværende Hegel H4a.
    Vet ikke hva det er med den, men som de andre sier - stor amp gir en helt annen ro - større plutselighet.
    Klasse - D har perpektiv, stillhet, stålkontroll - Fantastisk på lavt volum, men kan og lett bli for nådeløs. Syns det og var større forskjell på dag/kveld/strømnett med ams1000. Mulig jeg har hatt godt av litt strømrens her i heimen.

    Og så skal man ikke kimse av eiergleden av 50 kg stål og alu i racket kontra et lite sort kinachassis på 3 kg. ;)
    Ja, man skal ikke undervurdere eiergleden en stor, tung og varmeutviklende effektforsterker gir. Anaview AMS 1000 - brokoblet versjon settes av Marten inn i flotte kabinetter. Da blir det nok mer eierglede, men også en totalt annen pris. DP A1S EBW er tung og bygget med kvalitet tvers igjennom. Den låter mektig med tyngde, fundament, indre detaljering og en selvfølgelighet i gjengivelsen som jeg ikke har hørt annet matche. Anaview kommer litt til kort der, men har flott innsyn og indre detaljering. Samtidig er den kilen for støy i nettet, fra kabler som krysser hverandre osv, antagelig pga båndbredden.

    Anaview er et enkelt og rimelig valg.
    Glemte meget godt valg;=)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hypex eller Anaview AMS1000 er gode valg, stramme i bassen og med mye overskudd. Respons blir ofte brukt med Dynamic precision. Det er en velfungerende kombinasjon som gir god tyngde, dynamikk og avslappethet. DP 6.4 er et godt og relativt rimelig valg. Jeg har prøvd mange forsterkere på mine Respons (Dog ikke Hypex Ncore - det har jeg hørt i andre Respons oppsett). Aller best har DP A1 S vært hos meg. Anaview AMS1000 en god nr to.
    Hadde ams1000 på mine. Latterlig god til prisen for en modul. Foretrekker likevel nåværende Hegel H4a.
    Vet ikke hva det er med den, men som de andre sier - stor amp gir en helt annen ro - større plutselighet.
    Klasse - D har perpektiv, stillhet, stålkontroll - Fantastisk på lavt volum, men kan og lett bli for nådeløs. Syns det og var større forskjell på dag/kveld/strømnett med ams1000. Mulig jeg har hatt godt av litt strømrens her i heimen.

    Og så skal man ikke kimse av eiergleden av 50 kg stål og alu i racket kontra et lite sort kinachassis på 3 kg. ;)
    Ja, man skal ikke undervurdere eiergleden en stor, tung og varmeutviklende effektforsterker gir. Anaview AMS 1000 - brokoblet versjon settes av Marten inn i flotte kabinetter. Da blir det nok mer eierglede, men også en totalt annen pris. DP A1S EBW er tung og bygget med kvalitet tvers igjennom. Den låter mektig med tyngde, fundament, indre detaljering og en selvfølgelighet i gjengivelsen som jeg ikke har hørt annet matche. Anaview kommer litt til kort der, men har flott innsyn og indre detaljering. Samtidig er den kilen for støy i nettet, fra kabler som krysser hverandre osv, antagelig pga båndbredden.

    Anaview er et enkelt og rimelig valg.
    Glemte meget godt valg;=)
    Helt enig - meget godt valg:rolleyes:
     

    hifirutger

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2014
    Innlegg
    44
    Antall liker
    57
    Sted
    Gothenburg

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Hei.
    Er det noen som har erfaring med BRYSTON 14B³ og Respons Grand?
    Hva er de beste forsterker ti Respons?
    Mvh
    Svale.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Siden du ikke har fått svar - trolig har ingen akkurat denne erfaringen - av kombinasjonen du etterspør. Ikke så merkelig, da ingen av disse to merkene tilhører de mest solgte, derimot er de begge noe av det beste du kan erverve deg - slik jeg ser det. Kan ikke se hverken noen særegenheter, bakdeler eller andre ting av noen art i noen retning, faktisk, som skulle tilsi at dette ikke blir en bra match. Du selv vet jo hva høyttalerne står for, og du vet sannsynligvis også at de bare vokser med oppgaven jo større og bedre forsterker den får. Response MÅ ikke ha mye kraft for å spille, men viser seg allikevel VOKSER med oppgaven jo mer kontroll og kvalitet på det den fores med. Jeg har ikke hørt siste versjon av 14-ampen til Bryston, men det jeg har hørt av begge merker - fatter ikke annet enn at dette nærmest nødvendigvis må spille på øverste hylle.
     

    hifirutger

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2014
    Innlegg
    44
    Antall liker
    57
    Sted
    Gothenburg
    Fick precis information att det nu går att uppgradera Grand Artist med samma beryllium diskant som i Magna Musicum ;D
    Pris cirka 15K
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.107
    Fick precis information att det nu går att uppgradera Grand Artist med samma beryllium diskant som i Magna Musicum ;D
    Pris cirka 15K
    D3004-664000.jpg


    Ååå, det høres interessant ut. Softdomer tenner meg i mindre grad, så jeg har med glede beholdt mine Ringradiatorer selv om de har sine sider..
    Smaker det, så koster det. Femten lapper for diskantbytte er ikke vekslepenger, men sådan blir det vel på high-end nivå. Berylliumdiskantene er grisedyre komponenter.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Fick precis information att det nu går att uppgradera Grand Artist med samma beryllium diskant som i Magna Musicum ;D
    Pris cirka 15K
    Vis vedlegget 553465

    Ååå, det høres interessant ut. Softdomer tenner meg i mindre grad, så jeg har med glede beholdt mine Ringradiatorer selv om de har sine sider..
    Smaker det, så koster det. Femten lapper for diskantbytte er ikke vekslepenger, men sådan blir det vel på high-end nivå. Berylliumdiskantene er grisedyre komponenter.
    Ja, da er min Artist sendt for å bytte diskant m.m.
    Kjenner til Focal Utopia som bruker samme type element, de måtte spille ca 150 timer før de åpnet opp.
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Hei Jens.
    En liten presisering. Det er ikke samme type element i Focal som de som settes inn i dine Grand Artister. (ekstremt flott finish på dine Artist forresten) Focal benytter en diskant med membran som inneholder beryllium, men det er det eneste som er likt. Det viktigste på et diskantelement er ikke membranets materiale, men resten av elementet, selv om membranet også har betydning. Du har noe å se fram til :)

    Mvh Terje
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Ny Respons modell under utvikling

    Det er en ny liten Respons høyttaler under utvikling, Inspirert av b.l.a. klassikeren Rogers LS35A for de som er gamle nok til å huske den.
    Det lages i dag fortsatt kopier av LS35A og mange andre tablett høyttalere,
    Den nye modellen blir ingen kopi, men en liten høyttaler der kvaliteten er maksimalisert i alle komponenter. Det vil bli benyttet samme beryllium diskant som i Magna Musicum, dobbelt kabinett med viskoelastisk sjikt mellom inner og ytterlag m.m.
    Modellen forventes å være klar rundt nyttår.

    Bestyckning: 51/2 tum Bas-Mid. 1 tum Beryllium diskant
    Mått: H 32cm, B 19cm, D 21cm
    Finish: Oljad Valnöt
    Alla sidor 20mm Viskoelastisk dämpning.
    Delningsfilterkomponenter av högsta klass.
    CARDAS Högtalarterminal i Koppar
     

    Vedlegg

    M

    MusicBear

    Gjest
    Det er en ny liten Respons høyttaler under utvikling, Inspirert av b.l.a. klassikeren Rogers LS35A for de som er gamle nok til å huske den.
    Det lages i dag fortsatt kopier av LS35A og mange andre tablett høyttalere,
    Den nye modellen blir ingen kopi, men en liten høyttaler der kvaliteten er maksimalisert i alle komponenter. Det vil bli benyttet samme beryllium diskant som i Magna Musicum, dobbelt kabinett med viskoelastisk sjikt mellom inner og ytterlag m.m.
    Modellen forventes å være klar rundt nyttår.

    Bestyckning: 51/2 tum Bas-Mid. 1 tum Beryllium diskant
    Mått: H 32cm, B 19cm, D 21cm
    Finish: Oljad Valnöt
    Alla sidor 20mm Viskoelastisk dämpning.
    Delningsfilterkomponenter av högsta klass.
    CARDAS Högtalarterminal i Koppar
    Uhyre spennende, hvilken bassdriver Reidar vil putte inn der.
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Det vil bli benyttet en 5,5" bass/mellomtone med lang slaglengde og fibermembran. Jeg kjenner ikke fabrikatet :)
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Endelig kommer en etterlengtet, liten Respons igjen;D En NAD M10 og disse blir mitt i smørøyet for vår andre halvdel og innplassere i dagligstuen;)
     

    dpetersen

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    9
    Hej i Respons tråden.
    Jeg søger en med noget erfaring med både respons og Harbeth.

    Jeg er en lykkelig ejer af Harbeth SHL5 som jeg er meget glade for. Men det kribler i musikgenet og jeg er på jagt efter en højtaler med ligende naturlig lyd, og selvom SHL5 har en lille anelse varme i den øvre mellemtone så har de en fantastisk gengivelse af instrumenter og stemmer.
    Jeg er selv kommet frem til Harbeth 40.2 - QUAD ESL 2812.
    Efter jeg har læst om Respons vil jeg gerne høre meninger om hvordan disse højtalere lyder i forhold til Harbeth hvis nogen har prøvet dette. Hvor placeringsvanskelige er de. Hvor meget plads fra bagvæg og sidevæg skal de have til front/midt af højtaleren.

    Mvh. Dennis
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Hei Jens.
    En liten presisering. Det er ikke samme type element i Focal som de som settes inn i dine Grand Artister. (ekstremt flott finish på dine Artist forresten) Focal benytter en diskant med membran som inneholder beryllium, men det er det eneste som er likt. Det viktigste på et diskantelement er ikke membranets materiale, men resten av elementet, selv om membranet også har betydning. Du har noe å se fram til :)

    Mvh Terje
    Hei Terje.
    Det var Focal Utopia hodetelefoner jeg tenkte på - og at de trengte bortimot 150 timer for å åpne opp.

    Er veldig fornøyd med oppgraderinga av diskanter m.m. Underlig nok ble mellomtone og bass også forbedret. Anbefales på det sterkeste.

    Hilsen

    Jens
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Hej i Respons tråden.
    Jeg søger en med noget erfaring med både respons og Harbeth.

    Jeg er en lykkelig ejer af Harbeth SHL5 som jeg er meget glade for. Men det kribler i musikgenet og jeg er på jagt efter en højtaler med ligende naturlig lyd, og selvom SHL5 har en lille anelse varme i den øvre mellemtone så har de en fantastisk gengivelse af instrumenter og stemmer.
    Jeg er selv kommet frem til Harbeth 40.2 - QUAD ESL 2812.
    Efter jeg har læst om Respons vil jeg gerne høre meninger om hvordan disse højtalere lyder i forhold til Harbeth hvis nogen har prøvet dette. Hvor placeringsvanskelige er de. Hvor meget plads fra bagvæg og sidevæg skal de have til front/midt af højtaleren.

    Mvh. Dennis
    Hei Dennis
    Hvilken modell tenker du på?

    Hilsen

    Jens
     

    dpetersen

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    9
    Hej i Respons tråden.
    Jeg søger en med noget erfaring med både respons og Harbeth.

    Jeg er en lykkelig ejer af Harbeth SHL5 som jeg er meget glade for. Men det kribler i musikgenet og jeg er på jagt efter en højtaler med ligende naturlig lyd, og selvom SHL5 har en lille anelse varme i den øvre mellemtone så har de en fantastisk gengivelse af instrumenter og stemmer.
    Jeg er selv kommet frem til Harbeth 40.2 - QUAD ESL 2812.
    Efter jeg har læst om Respons vil jeg gerne høre meninger om hvordan disse højtalere lyder i forhold til Harbeth hvis nogen har prøvet dette. Hvor placeringsvanskelige er de. Hvor meget plads fra bagvæg og sidevæg skal de have til front/midt af højtaleren.

    Mvh. Dennis
    Hei Dennis
    Hvilken modell tenker du på?

    Hilsen

    Jens
    Hej Jens
    Beklager det sene svar. Jeg tænker på en af de 2 store modeller - Grand eller Magna. Mit rum er godt dæmpet, loftet er beklædt med troldtekt hvor der er 5 cm. isolering bagved og går i kip fra 2,6 meter til 4 meter i højde. Rummet er ca. 40 kvm. og der er gulvtæppe på hele arealet.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    9.782
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jeg gikk tilfeldigvis innom en hifi-butikk i Karlstad sommeren 1987 (!), og hørte på et anlegg bygget rundt et par pyramideformede høyttalere. Lyden gjorde et voldsomt inntrykk, såpass at jeg løp ut og fikk tak på en kompis så han også fikk høre. Han ble like imponert som meg. Vi var der for å gjøre opptak i studio, men det vi begge kommer inn på når det gjelder den turen er besøket i hifi-sjappa.

    Vi besøkte messa i Horten sammen i år, og hadde begge to stor glede av at Respons i våre ører antagelig sto for den beste lyden. Det var mye annet bra, men nå som i 1987 gjorde Respons skikkelig inntrykk.

    Nok anekdoter (og whisky) for i kveld, men om jeg noen gang gidder å bytte høyttalere blir det nok Respons. [emoji1303][emoji4]
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    hei venner af Respons / Reidar

    Et spørgsmål om opgradering af et sæt Respons Grand Artist fra Scan Speak Dome (er det en D2905/970000??) til den nye Ring Radiator eller Beryllium.

    Med Beryllium forstår jeg at man skal bytte en (stor) del af delefilter, men også at højttalerne ændrer klang karakter?!
    Med Ring Radiator er der ikke filter der skal udbyttes, men det er plug & Play, men det er tvilsomt hvor stor forbedring ger kommer i lyden?!

    er dette korrekt forstået?

    Takk på forhånd

    //Chris
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Chris, de to nyere S-S diskantene du her nevner, ingen tvil om at de er råbra! Men (!) syntes du den soft domen som nå sitter i Responsene dine spiller dårlig? Skal ikke råde deg til ikke å oppgradere, men JEG ville aldri gjort dette uten å ha lyttet særdeles nøye til en som har gjort det - først! Spesielt ikke dersom du ikke spiller på utpreget høyt volum.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.107
    Mulig jeg har misforstått, men for denne menighet gir ingen forandringer som er utført av andre enn Reidar kurans. Aldri plug'n play, kun nitidige justeringer foretatt av konstruktøren selv. Dyrt, men fornyer produktet fullstendig.
    Alle nevnte diskantelementer er ypperlige, men skulle man hoppe, gjør man vel kun det i dag med den dyreste løsningen? Med den blir nok ALT bedre selv om nettopp undertegnede er svært fornøyd med sine Ringradiatorer..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn