Hvordan vart lyden etter oppgradering i Mini Grande. Jo mildt sakt veldig bra;D
Lyden med gammelt diskant/filter/inntern kabling. Var egentlig veldig bra, helt du hører noe som er bedre;D
Her hørers lyden mer innelukket, slipper likså ikke høytalerne så lett, diskanten virker treg og den ringer, det er lett og høre at diskanten ikke starter å stopper fort nok. Hører det spesielt på piano tangent annslag og symbaler, gitarstrenger. Hele lydbildet var mindre,tykkere det virket som alt hanger litt etter.
Lyden med ny diskant/filter/inntern kabling.
Første jeg legger merke til, er større og mye mer ro i lydbildet, samt at alt er mye klarere og deffinert, diskanten er mye mer stabil, fast, ringer ikke, (stikker ikke av) det er lett og høre at denne diskanten har en helt annen motor å drive lyden med. Atakk på piano tangenter er helt noe annet, gitarstrenger høres mye mer riktig ut nå, strenger med metal høres ut som metal, resonansen i strengene høres mye lettere. Symbaler har mye mer oppløst lyd, hører lett når trommestikken treffer symbalen og slaget komme med en gang, henger ikke etter.
Den tonale balansen i høytaleren er mye bedre, hører lett at lyden er mer sømløs fra topp til bunn.
En kan tru at lyden vart lysere, men lyden vart faktisk varmere,klarere og deffinert.;D
Jeg spurte kona om hun hører forskjell nå etter oppgradering;D En må være ganske tunghørt vis en ikke hører forskjell på dette.;D Jeg spurte hva er det du legger mest merke til nå da. Lyden er mer inni stuen nå og ikke inni der sa hun og pekte på høytalerne;D
Det som jeg synest er trist er at en så fantastisk god høytaler ikke produseres lenger !
Denne hadde også en godkjent Kone faktor 8) Lett og plassere i en stue som hele familien bruker;D
Vis vedlegget 447304