Selv om jeg innen hifi ikke har vært helt oppe på ditt nivå så følte jeg at jeg hadde drevet det relativt langt da jeg kom til nittitallet, og da jeg gikk inn i min andre periode i musikkbransjen forsvant deler av hifi-interessen i og med at bruken ble mindre (hjemme), og jeg nedskalerte. Beholdt riktignok et vellydende men betydelig mer kompakt anlegg (integrert forsterker, for eksempel). Men fant egentlig etterhvert ut at hele greia ble ødelagt av behov for andre apparater i hjemmet, som DAT-spiller for avspilling av innspillinger under produksjon.
Uansett, årene gikk og jeg forlot musikkbransjen til fordel for mer fornuftige måter å tjene til livets opphold på, og sakte men sikkert kom interessen tilbake igjen. Et par integrerte rørforsterkere har jeg levd med før jeg endte opp med monoblokker og slikt i fjor. Jeg tror det er naturlig å skalere ned i perioder, for det er tross alt musikken som er viktigst. Noen mister tråden for alltid fordi det egentlig aldri har vært musikken som har vært deres anker i hobbyen, men du er jo ikke blant dem. Derfor tipper jeg vi ser at også du, etter en tid med nedskalert lyd, vender tilbake med noe nytt. Kanskje en litt annerledes filosofi enn sist? Men enn sålenge, etter at du er kvitt alt du har stående til salgs kan du nyte en periode der musikken betyr alt og utstyrsmanien spiller andrefiolin.