Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Morro at man både kjøper og selger fra samme bruker. Blir ofte slik.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenker det skal trekke bra med 8x7 + 6x8 hos deg X-Cell....

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Godt å se det er litt aktivitet her. Selv om det i hovedsak er salg som foregår.

Du har sikkert skrevet noe om dette, men kommer du til å gi deg helt? Eller blir det stående noe?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Neida, gir meg ikke helt. Blir stående et ok oppsett her på gutterommet.

Men det er råflott å ha det jeg har siden det nesten ikke blir brukt til hverdags. Tenker å sette sammen noe til rundt 20 lapper eller noe slikt.

Overskudd blir stående på konto evnt invitert i andre greier.

Om jeg ikke får de kronene jeg vil ha så er jo ikke dette noe jeg må selge. Så da blir det stående. Høyttalere (Scorpio 25) reiser nordover kanskje imorgen alt. Så da blir det å koble opp noen små klipsch en stund til jeg får henta de andre jeg har avtalt kjøp på.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.050
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tror det blir morro med disse talerne her.. vis lydbildet blir like flott som alle sier AP leverer så gleder jeg meg stort :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har lydbilde på utsiden av veggene, både i dybde og bredde. Lyden slipper høyttalerene fullstending. Man enser ikke at det står høyttaere i rommet , kjempemorsomt.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.050
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Gleder meg til det.. opplevde mye av det med scansonic så håper disse tar det enda noen hakk lengere :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er Scorpioene pakket ned og klar for forsendelse. Koblet opp mine små gamle Klipsch KSB 3 og med subbene delt på 200hz 48db oktav. så er det i vertfall musikk her.

Ellers så står bruktmarked for min del helt stille. Får noen skikkelig low balls skambud på både effekttrinn og subbtårn. Som jeg høflig takker nei til.

Må jo heldigvis ikke selge. Kommer ikke til å gå lavere i pris heller. Så får man ikke det man vil ha så får det bare stå. Spiller som sagt helt greit. Nye rimelige talarar kommer forhåpentligvis på plass i løpet av uken. Står å venter på meg på Lillehammer.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.050
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Sikkert morro med monsterblokkene på så små talere.. husker jeg kjørte klipsch b3 på vincent 226.. headrom i massevis :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel.. Da er Scorpioene på vei nordover. Bruktmarked er dødt. Og snart er det ferie. Gleder meg til det. Blir en utenlands tur på oss. Skal til haggisens hjemland. Lenge siden jeg har vert der nå.

Hifien får nok mindre prioritet nå når jeg er tilbake i jobb, etter å ha vert hjemmeværende en kort periode.

Har fått ført en del musikk de siste dagene men det gir meg absolutt ingenting. Koser meg faktisk mer med lyd på radio på kjøkkenet.

Har et par ok innbytte forslag på mine gode forsterkere, men ikke noe jeg har virkelig lysst på. Håper på å selge når folk får ferie og skattekroner. Selv så kommer jeg nok til å satse på en bra integrert forsterker. To høyttalere og subber. Tårnene blir stående til jeg får en akseptabel pris.

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    19
    Tipper på Triangle je. ;)
    Merker sjøl at bruktmarkedet er ganske dødt for tida. :(

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tipper på Triangle je. ;)
    Merker sjøl at bruktmarkedet er ganske dødt for tida. :(
    Riktig det Trond B, kommer inn et par Triangle Genese Lyrr. Høyttalere jeg har hatt før og som jeg liker svært godt. Er et eller annet med lyden av Triangle som virkelig får meg til å smile. Blir å hente de ikveld.

De supre høyttalerene er likt av frøkna også. Så det er mulig de blir stående i stua i sommer. Så får klipsch-ene stå oppe sammen med tårna.

Har jo både squeezebox og forsterker liggende slik at stue hifi er mulig å sette opp.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    _20160601_225530.jpg

_20160601_225321.jpg

Da var småtassene kommet opp på rommet. Blir ikke lyd før imorgen.
    Dette er vel 9paret Triangle eller noe slikt. Så nå har jeg ivertfall lyd enten på hifirommet eller i stua. Som nevnt før dama synes de er pene.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Grattis. Lekre høyttalere. Håper salget av elektronikken går bra :D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe.
    Trianglene blir stående enten på lytterommet eller i stua. Kommer an på om frøken synes de er pene nok. Hun synes de er fine. Men får de innpass i stua, det er noe helt annet.

De er faktisk innkjøpt mee tanke på videre bruk i leilighet når den tid kommer.

Håper på å få tid til å koble opp idag. Kanskje få noen låter også.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.823
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer, Retep! :) Må passe deg så ikke hifi interessen får nye vekstvilkår igjen...:rolleyes::)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja vi skal flytte. Men usikker på når. Både jeg å dama jobber i byen. Så dette huset var en mulighet til å komme inn på markedet og tjene noen kroner. Og at jeg skulle ha mulighet til å prøve ut drømmen med eget rom.

Og om intr skulle kommet tilbake så er jo ikke noe bedre enn det.

Lyd blir det en eller annen plass i huset. Må bare finne ut hvor...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Selv om jeg innen hifi ikke har vært helt oppe på ditt nivå så følte jeg at jeg hadde drevet det relativt langt da jeg kom til nittitallet, og da jeg gikk inn i min andre periode i musikkbransjen forsvant deler av hifi-interessen i og med at bruken ble mindre (hjemme), og jeg nedskalerte. Beholdt riktignok et vellydende men betydelig mer kompakt anlegg (integrert forsterker, for eksempel). Men fant egentlig etterhvert ut at hele greia ble ødelagt av behov for andre apparater i hjemmet, som DAT-spiller for avspilling av innspillinger under produksjon. :rolleyes:

Uansett, årene gikk og jeg forlot musikkbransjen til fordel for mer fornuftige måter å tjene til livets opphold på, og sakte men sikkert kom interessen tilbake igjen. Et par integrerte rørforsterkere har jeg levd med før jeg endte opp med monoblokker og slikt i fjor. Jeg tror det er naturlig å skalere ned i perioder, for det er tross alt musikken som er viktigst. Noen mister tråden for alltid fordi det egentlig aldri har vært musikken som har vært deres anker i hobbyen, men du er jo ikke blant dem. Derfor tipper jeg vi ser at også du, etter en tid med nedskalert lyd, vender tilbake med noe nytt. Kanskje en litt annerledes filosofi enn sist? Men enn sålenge, etter at du er kvitt alt du har stående til salgs kan du nyte en periode der musikken betyr alt og utstyrsmanien spiller andrefiolin. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Baluba. Tror du er inne på noe vesentlig. Føler meg ferdig med hifi. Musikk intr har faktisk aldri vert større. Men lytter mye til musikk fra hodetelefoner mellom jobb og hjem.

Blir å satse på en integrert forsterker. Høyttalere har jeg nå. Og kanskje en liten subb eller to. Får se hva som skjer med salget av diverse.

Om saker ikke blir solgt så gjør ikke det noe heller. For det er gode komponenter. Ikke taper det seg i verdi heller. Ivertfall ikke mye.

Regner med at ting skjer når folk får tak i feriepenger og skattekroner. Har amper og basstårna annonsert på finn. Er mange over 20stk som har lagret annonsen på subbene og 12 på forsterkerene.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, sesongen ligger foran oss for denslags investeringer. Folk må jo ha noe å glede seg til å bruke når høstværet setter inn om noen uker/måneder.

Jeg har sett en klar tendens til at det å virkelig investere følelser i musikk, enten gjennom å lage den selv eller på en eller annen måte involvere seg i den prosessen, så senkes behovet for den ypperste gjengivelsen endel. Det er ikke alle som agerer på det, og et visst minimum vil i alle fall denne karen alltid ha i hus, men det skal ikke sååå mye til for glede en kall som lever og ånder for musikk. :rolleyes:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med Trianglene.
    De spiller flott det merket der. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja er noe med måten de presenterer lyden på som virkelig tiltar meg
    Fikk koblet de opp igår og noen låter ble det. Fikk ikke jobbet noe med plassering men alikevel så låter det bra. Får jobbe litt med plassering i ferien.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Feriepenger kom i dag. Det betyr at vi nå går inn i noen spennede kjøp og salg uker på bruktbørsen :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi får se da vettu Jonas. Håper jo på det skal løsne. Men jeg må jo på ingen måte selge. Spiller jo ikke dårlig her for å si det slik.

Har bestemt meg for rene salg. Så kan jeg velge den integrerte jeg vil ha. Har en i kikkerten, men vi får se om det blir den. Er jo en dyr sak, men tenker jeg litt fremover. Så kan jo den brukes både nå og evnt om anlegg blir stående i stua... Evnt i leilighet når den tid kommer. Jeg slipper å tenke mer på den saken på en måte.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Ja er noe med måten de presenterer lyden på som virkelig tiltar meg
    Fikk koblet de opp igår og noen låter ble det. Fikk ikke jobbet noe med plassering men alikevel så låter det bra. Får jobbe litt med plassering i ferien.
    Hadde Antal? Ikke de største, på rørforsterker Music Angel KT88 og det låt nydelig og veldi HI-END aktig med stram og flott bass.

Hvordan er dine, toler de mye mer effekt enn de jeg hadde?
    Jeg kjørte en periode to MA forsterkere og brukte en forsterker på bassen og da kunne jeg bunne høyttalerne hvis jeg ville :p
    Men kan jo og ha vert forsterkeren , hva vet nå jeg.
    Testet og 180 blokkene til EC på de og da spilte de tyngre men også flott.

Så savnet er der.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mener de tåler 140w Rms. Lyrr som jeg har var de største i serien over Antal. De låter mye større. Genese som er serien mine kommer fra er tjunet litt mørkere enn både Magellan og feks Antal

Skjønner at savner er der. Lyrr er jo også storebror til den mer kjente Quartet...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var jo på en biltur på onsdag for å hente høyttalerene. Ble en virkelig flott tur. Det har blitt meget fint oppover mit Lillehammer. Skikkelig flott natur og fine veier.

Fikk knipsa noen bilder på vei hjem. Tatt igjennom vinduet i 110-120km/t.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva finner man på når man har et snev av AD/HD og ikke får brukt energien sin på jobb. Prøvde å sitte stille ved kjøkkenbordet med en kaffe og høre litt på radio. Fungerte ikke veldig bra.

Jo man drar på Monter og kjøper seg en slik....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn