Retep
Steine galen
Hakke peiling... Kanskje det står i manualen. Men den fungerer.Hvilke type filter er det antimode bruker? FIR-IIR eller kanskje begge? Layout på screen ser ganske lik ut som den som er i paradigm. PBK.
Hakke peiling... Kanskje det står i manualen. Men den fungerer.Hvilke type filter er det antimode bruker? FIR-IIR eller kanskje begge? Layout på screen ser ganske lik ut som den som er i paradigm. PBK.
0,0db er ref.volum. Dette er hva tiltenkt volum for avspilling er av de som har mixet filmen. Det er dermed ikke sagt at det passer for alle.-15-10?? Er ikke referanse volum-20?? -15 hos meg er sviin høyt.. Og huset rives.
Referansevolum kan vel ikke måles i volumkontrollen på forsterkere? Det blir jo vanvidd med sensitive høyttalere. Referansevolum må da vel måles i Db på gitt avstand med gitt signal?0,0db er ref.volum. Dette er hva tiltenkt volum for avspilling er av de som har mixet filmen. Det er dermed ikke sagt at det passer for alle.-15-10?? Er ikke referanse volum-20?? -15 hos meg er sviin høyt.. Og huset rives.
Etter dette er det mange hensyn og kompromisser som må taes som; Effekt, støy, forvrenging i samspill med høytalere. størrelse på rom og akustikken og sist men ikke minst nok subwoofere som gir mulighet for ref.volum over lfe med minst mulig forvrenging. Selv har jeg kalibrert mot ref.volum og har ingen problemer å se film ned mot -5db fra ref. Det er høyt i peakene men oppleves ikke ubehagelig på noen måte. Rommet mitt er 21m2 og er en dedikert kino som er akustikkbehandlet.
Var derfor jeg mente at -20 normalt sett var referanse volum... da det virker ut som at det er her målinger og romkorrigeringer legger seg på ca 80db, og justerer kanalene etter det. Men samme det egentlig, spiller så høyt/lavt man føler for.. men jeg tenker bare at hvis 0.0 er ref volum... da snakker dem veldig høyt på filmen for min del . Om rommet er større eller mindre har vel lite betydning, da det ser ut som at det fortsatt brukes -20 som referanse for å oppnå 80db pr kanal?!Referansevolum kan vel ikke måles i volumkontrollen på forsterkere? Det blir jo vanvidd med sensitive høyttalere. Referansevolum må da vel måles i Db på gitt avstand med gitt signal?0,0db er ref.volum. Dette er hva tiltenkt volum for avspilling er av de som har mixet filmen. Det er dermed ikke sagt at det passer for alle.-15-10?? Er ikke referanse volum-20?? -15 hos meg er sviin høyt.. Og huset rives.
Etter dette er det mange hensyn og kompromisser som må taes som; Effekt, støy, forvrenging i samspill med høytalere. størrelse på rom og akustikken og sist men ikke minst nok subwoofere som gir mulighet for ref.volum over lfe med minst mulig forvrenging. Selv har jeg kalibrert mot ref.volum og har ingen problemer å se film ned mot -5db fra ref. Det er høyt i peakene men oppleves ikke ubehagelig på noen måte. Rommet mitt er 21m2 og er en dedikert kino som er akustikkbehandlet.
Jeg vil tro at 0,0db er punktet hvor forsterkeren slipper gjennom linjesignalet uten hverken demping eller forsterkning.
Referanse er oppgitt som db og ikke via volumkontrollen.Referansevolum kan vel ikke måles i volumkontrollen på forsterkere? Det blir jo vanvidd med sensitive høyttalere. Referansevolum må da vel måles i Db på gitt avstand med gitt signal?0,0db er ref.volum. Dette er hva tiltenkt volum for avspilling er av de som har mixet filmen. Det er dermed ikke sagt at det passer for alle.-15-10?? Er ikke referanse volum-20?? -15 hos meg er sviin høyt.. Og huset rives.
Jeg vil tro at 0,0db er punktet hvor forsterkeren slipper gjennom linjesignalet uten hverken demping eller forsterkning.
Jo i grunn så kan det det. Hjemmekino receiverene balanserer jo hver kanal opp mot hverandre og opp mot en refereanse , så teoretisk så skal MV - 20 være like høyt hos alle uansett rom og ht. Men det er nok ikke helt sånn i praksisReferansevolum kan vel ikke måles i volumkontrollen på forsterkere? Det blir jo vanvidd med sensitive høyttalere. Referansevolum må da vel måles i Db på gitt avstand med gitt signal?0,0db er ref.volum. Dette er hva tiltenkt volum for avspilling er av de som har mixet filmen. Det er dermed ikke sagt at det passer for alle.-15-10?? Er ikke referanse volum-20?? -15 hos meg er sviin høyt.. Og huset rives.
Hørte på litt Stevie Ray i stad jeg også. Texas floods albumet gode greier.
Har hatt Pio tidligere , men det er noen år siden så jeg husker sikkert ikke alle detaljer. Men kan ikke helt komme på den du nevner der - de alternativene jeg husker er : symmetry , all channel adjust og front align. Der den første er symmetrisk justering , den andre så justeres alle ht individuelt , og på front align så gjøres ingen EQ på frontene , mens den prøver å få de andre høyttalerne til å ligne mest mulig på frontene sin klang.Spørsmål til dere som har hatt Pioneer sc lx serien.
Ved kalibrering så har jeg muligheten til å kalibrere etter frekvens alle kanaler, frekvens etter front, men så er det et valg som er kalibrering etter phase.... Den har jeg ikke vert borti før. Noen som vet eller kan tippe på hva den gjør/er.
Har en preset med frekvens og en med phase. Phase trøkker noe sinnsykt mer. Men låter generelt dårligere. I vertfall på musikk..
Ja dette er ein stor ulempe , og har man fronter som har litt ouput i bassen , så er man nesten garantert utfasinger dersom disse skal spille fullrange. Det som kan hjelpe er jo å tette bassportene på frontene.Dette er vel det som er den store ulempen med integrert forsterker...
Jeg kan jo alltids bare la være å bruke subbene til musikk også, men de står jo her og det ville være dumt å ikke bruke de, eller dele de svært lavt og bratt som nevnt over.
Dette er vel det som er den store ulempen med integrert forsterker...
Jeg kan jo alltids bare la være å bruke subbene til musikk også, men de står jo her og det ville være dumt å ikke bruke de, eller dele de svært lavt og bratt som nevnt over.