Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    Du svake menneske..... skulle ikke du roe deg ned og begynne å gå på poesiforelesninger? Hva skjedde?

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.882
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    De fuglene skulle du nok gjerne hatt tak i:) Jeg tror de fleste ankepunktene jeg hadde til Bird hos Autentic var romrelaterte. Dette tror jeg er høyttalere etter din smak som vil gi deg støle legg og armmuskler etter euforisk takt tramping og dirigering/lufttrommer:)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er mange som blir glad av lukten av ny bil. Skikkelig stas sier de. Jeg derimot er en enkel sjel som gleder meg over både nye og gamle saker. Det nærmeste jeg har komme nybil lukt er da Osten for en tid tilbake plukket meg opp i Skodilacen.

Men for meg er det lite som slår...

DSC_0302.jpg

DSC_0303.jpg

.... lukten av en ny målemikrofon...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    De fuglene skulle du nok gjerne hatt tak i:) Jeg tror de fleste ankepunktene jeg hadde til Bird hos Autentic var romrelaterte. Dette tror jeg er høyttalere etter din smak som vil gi deg støle legg og armmuskler etter euforisk takt tramping og dirigering/lufttrommer:)
    Er ganske god pp både luftgitar og lufttrommer...

Ser litt på kroneflyten. Jævlig dumt den bilen skulle gå åt Helvetica...

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Lukten av nybrent eletronikk slår duften av ny bil, thats for sure :p

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Hah, romrelaterte du lissom - det var vel heller brennevinet som gjorde rommet vanskelig.

NLS

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Springer lige ind i tråden for at takke Peter for en aldeles hyggelig aften igår :) Samtidigt fik jeg et spark bagi for at komme igang med akustikken (Peter lagde ikke fingre imellem nej hehe) - og gode råd om hvordan det kan takles i netop min stue :) Er igang...

Håber du ikke lar dig distrahere fra at prøve Arendal Tower :) er nysgerrig på at høre dine indtryk i dit lytterum!

Hvad var det den kvindelige italienske sanger hed igen?

ps Magnus Cort vandt dagen Vuelta etape, det er torsdag aften og livet er godt. Hilsen til alle derude. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hah, romrelaterte du lissom - det var vel heller brennevinet som gjorde rommet vanskelig.
    Fløøde er vel istand til å både dempe toppen og dra frem lufttrommer og luftgitar. Et skikkelig tweak

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel, målemik måtte jo prøves

Frekvens
    FRQ.jpg

Impulse
    IP HØYRE.jpg

IP VENSTRE.jpg

Lett å se meg på impulse plotte5 ja.

Er også uten gulvplater. Psyco glatting

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.882
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke nekte for at du hadde mye nydelig XO-fløde:) Det er derfor jeg sier tror;)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Skal ikke nekte for at du hadde mye nydelig XO-fløde:) Det er derfor jeg sier tror;)

Husker jeg måtte fiske ut en cd plate som visstnok ikke passet helt der den ble puttet inn dagen etter dagen ;)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    retep, glem høytalerene og sjekk de råe kablene på bruktsidene nå.. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg ser jeg ser... Men ingen er lange nok. Faen der kunne jeg spart mange penger.... Typisk

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ahhh deilig å være blakk! Nå ligger både drømmeforsterkeren og drømmehøyttalerene mine på brukten. Burde fulgt litt bedre med på skolen... Jaja...

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Da er det vel bare å logge av noen dager.
    Spill musikk med det du har og kos deg. For det låter ikke dårlig det heller.
    :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det vel bare å logge av noen dager.
    Spill musikk med det du har og kos deg. For det låter ikke dårlig det heller.
    :)
    Man har da medisin til slikt.... Musikk er en god en. Får bruke helga på å fintune lyrrene.
    Subbsystemet er trolig solgt....

Så her er det bare å følge med. Mulig det blir oppgradering av høyttalerne....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er ikke helt på Bird nivå helt enda, men....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er en æra over her på loftet. Subbsystemet er bekreftet solgt og ny eier dukker opp om ikke så altfor lenge.

Fy søren, de subbene har gitt meg mye glede og mye frustrasjon. Mest glede med mange mange timer musikk og film. Kjenner faktisk jeg blir litt våt i øyekroken nå når jeg kjenner etter.

Hvor går så veien videre... noen forslag? Jeg aner ikke.

Har jo noen høyttalere i sikte og et par andre tilbud som frister. Der det ene valget er relativt sikkert. Jeg vil da gå til noe som er trygt og sikkert. Jada det er Triangle Magellan som er det sikre valget.

Regner ikke med jeg klarer å samle sammen nok til de Bird som er på torget. Som jeg har veldig lysst på. Har faktisk vurdert visa. for aller første gang. Men det sitter fryktelig langt inne.

Har begynt å spise så rimelig som mulig. Unngå småhandling av brus sjokolade pølser osv. Så her skal det samles sammen alle kronene jeg klarer. Sluttet å røyke skal jeg også. Kommer til å lage meg en sparebøsse, der jeg legger på 111kr annenhver dag. Sparebøssa skal være formet som en høyttaler. håper det vil hjelpe på motivasjon.

Blir en spennende høst og vinter dette...

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Lykke til med å nå målene!
    Som eks-røyker, så vet jeg hva det vil si å slutte.
    For min del, var det kun en ting som fungerte, og det var å bare bestemme for seg å slutte tvert.
    Prøvde tidligere med nedtrapping og erstatning med snus, men til ingen nytte.
    For 3,5 år siden sa jeg at nok var nok, og sluttet etter 13 år med suging på stresspinnen.
    Jeg beholdt siste pakningen i kartongen som et slags sikkerhetsnett.
    Det verste vi røykere vet, er jo å være uten tobakk og fyrtøy.
    Så det var med meg hele tiden den første måneden.
    Etter det, har det bare gått fremover.
    Men jeg har røykpakka enda. Med forsegling ubrutt.
    Men så godt det har vært å bli kvitt skiten.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lurer på å gi stativ høyttalere en sjanse på loftet. Har ikke hatt noen seriøse stativere før. Sånn bare for å teste. Selv om rommet mitt er stort.

Tenker også litt på hornsystem.

Realchef

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Det er mange som blir glad av lukten av ny bil. Skikkelig stas sier de. Jeg derimot er en enkel sjel som gleder meg over både nye og gamle saker. Det nærmeste jeg har komme nybil lukt er da Osten for en tid tilbake plukket meg opp i Skodilacen.

Men for meg er det lite som slår...

Vis vedlegget 398253
    Vis vedlegget 398254
    .... lukten av en ny målemikrofon...
    er denne bedre enn xtz sin room analyzer? Vurderer å skaffe med måleutstyr så jeg får perfeksjonert rommet mitt ;) forresten. Har en dip i 28-35 ish området, noen måte å få fikset dette på?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjenner ikke XTZ sin dessverre. Fordelen med umik er at du kan bruke måleprogrsmmet REW som er veldig utbredt.

Når det gjelder dippen din så kommer det jo an på flere faktorer...

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Spennende høyttaler jakt du bedriver, tror du må opp et eller to nivå for å finne noe som blir stående lengre en uker :)
    Venter spent på neste par som skal i ilden :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sikter høyt denne gangen Leikis. Trianglene har jo stått flere mnd....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    For å si det på en annen måte. Er jo ikke ofte slike beist dukker opp. Og selv om jeg virkelig trives med Triangle Lyrr så må man innimellom bare klemme til. Du vet hvordan dette er Lgrons...

Får jeg ikke tak i et av de to parene jeg har sikta meg inn på. Så gjør faktisk ikke det noe.

Koser meg nesten glugg ihjel med W4S settet og Lyrr. Men som nyskjerrig idiot som jeg er. Så blir det jo noe bytting. Og det hjelper lite at det står en slik rød djevel på den ene skuldra og hvisker, hva med...... Den hvite engelen på den andre skuldra er enten syk med dårlig stemne, eller så har den røde fullstendig målbinda den hvite. For hun klynker svakt i bakgrunnen...

Vi får se hva som skjer. Har jo litt håp om at et kjøp i denne prisklassen skal stoppe meg for videre oppgraderinger også. Og at det på en måte skal være en metode for å hjelpe meg med å hoppe av galskapen. Penger på konto er fint det til a rainy Day, men det er ikke så morsomt.

Den rainy Day kontoen fylles forøvrig opp raskt igjen samtidig. Men det er er en felles konto for begge. Der vi skal være enige om bruken. Høyttalere er IKKE noe frøken er opptatt av for å si det pent.

Jaja, er kjedelig å sitte på toget på vei til jobb. Så het er det mye ufornuftige og fornuftige tanker som kommer.

Where this goes nowone knows...

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.460
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her er det bånn gass som vanlig! Håper du kommer i mål etterhvert :)

BTW så tviler jeg på at innkjøp av dyrt utstyr demper byttetrangen ;)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Irriterende at du selger Triangle nå og ikke for 3mnd siden.. var på utkikk etter disse :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn