Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehehehe
    Kommer nok en bilde serie om en stund.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så da får man starte sparingen til en sub. Må jo ha subb til filmbruk...

X

X186841

Gjest
    Har snust litt på Usher dancer mini one Dmd som er til salgs på Skedsmokorset, men hvis du sier Usher får audiovector til å låte beskjedent er det nok ikke noe for meg. Da jeg kunne tenke meg noe som var litt mer beskjedne og ikke fullt så hifi som Audiovector. Kanskje snuse videre på Sonus Faber som jeg egentlig tenkte på først.

Dette er høyttalere du også bør vurdere sterkt. De får Audiovector til å låte beskjedent på alle områder.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ikke beskjedent på den måten. De er ekstremt linære og nøytrale, men de mini One er også fyldige samtidig som de er totalt gjennomsiktige. Bassen er et eget kapittel og mellomtonen er utrolig dynamisk. Toppen er av det aller ypperste, uten å låte hardt. Ikke la deg skremme av kun et element, fa de er i stand til jordskjelv, samt at mellombassen slår helt sinnsykt. Helheten fra topp til bunn på disse høyttalerene er rått, og jeg vil gå god for at de vil fungere bedre enn Audiovector, da de ikke er analytiske.
    Til 20k er det bare å slå til. Det beste ville vært om du kunne deponere på dem i 24 timer.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Snuste litt på de jeg også, men har jo hørt stativ utgaven i mitt rom. Selv om de spillte svært godt. Så tror jeg at jeg hadde blitt litt urolig av meg. Litt lyttetrett på en måte. Det var et eller annet som ikke traff meg skikkelig.

Nå ble det ikke jobbet mye med plassering ol så for alt jeg vet så kunne dette blitt svært bra.

Om du vil teste Triangle Lyrr hos deg, Lgrons. Så må du bare si ifra.

Nye høyttalere er bestillt.

Realchef

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Har snust litt på Usher dancer mini one Dmd som er til salgs på Skedsmokorset, men hvis du sier Usher får audiovector til å låte beskjedent er det nok ikke noe for meg. Da jeg kunne tenke meg noe som var litt mer beskjedne og ikke fullt så hifi som Audiovector. Kanskje snuse videre på Sonus Faber som jeg egentlig tenkte på først.

Dette er høyttalere du også bør vurdere sterkt. De får Audiovector til å låte beskjedent på alle områder.
    du bør få hørt minidancer 1, hadde minidancer 2 og de spilte helt fantastisk, men fikk mulighet til å oppgradere i samme serie og da nølte jeg ikke. Dancer 1 er grunnen til jeg kjøpte dancer2, hørte de på messa og jeg var solgt.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    By the way. Om noen leser her inne og er intr i Trianglene mine. Så kan de byttes i subber....

X

X186841

Gjest
    Hmm, får se om jeg kjører kjerringa på jobb i morra efta og havner på høyttaler kjøret :)
    Kanskje man får en åpenbaring i løpet av natten hvor Triangle eller Usher trer frem, eller man våkner til fornuft :rolleyes:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hmm, får se om jeg kjører kjerringa på jobb i morra efta og havner på høyttaler kjøret :)
    Kanskje man får en åpenbaring i løpet av natten hvor Triangle eller Usher trer frem, eller man våkner til fornuft :rolleyes:
    Du vet da noenlunde hvor Triangle plasserer seg. Har hørt noen par hos meg...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva er det fornoe tøys. Slipp musikken fri!!!! Nytt motto

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.045
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Åpne vindu!!

Den pausa du snakka om kan du skyte en lang pil etter... velkommen tilbake til galskapen... enten du vet det eller ikke ;).

;).

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Galskapen lenge leve.

Blir ikke flytting så da må man jo bare fortsette å jakte på noe som kan stå.

Om ikke de nye høyttalere kan stå så blir neste DIY.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Snuste litt på de jeg også, men har jo hørt stativ utgaven i mitt rom. Selv om de spillte svært godt. Så tror jeg at jeg hadde blitt litt urolig av meg. Litt lyttetrett på en måte. Det var et eller annet som ikke traff meg skikkelig.

Nå ble det ikke jobbet mye med plassering ol så for alt jeg vet så kunne dette blitt svært bra.

Usher er nådeløse, hvis det er noe svakhet i kjeden. selv har jeg alltid slitt med litt hard klang, men Usher Mini-X DMD spiller mer fløyel og har bedre klangballanse enn noen andre høyttalere jeg har hatt i hula. Bruker ikke lenger EQ i jriver, da det låter perfekt :cool:

X

X186841

Gjest
    Glemmer aldri lyden fra de Trianglene du hadde for ett par år siden, husker ikke modellen for øyeblikket, de var knallgode.

Du vet da noenlunde hvor Triangle plasserer seg. Har hørt noen par hos meg...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Usher er nådeløse, hvis det er noe svakhet i kjeden. selv har jeg alltid slitt med litt hard klang, men Usher Mini-X DMD spiller mer fløyel og har bedre klangballanse enn noen andre høyttalere jeg har hatt i hula. Bruker ikke lenger EQ i jriver, da det låter perfekt :cool:
    Tror mer på det går på smak og preferanser.

X

X186841

Gjest
    Jaggu var det ikke en sadist som nettopp la ut ett par Usher Mini-X DMD på torget nå, tror jeg heller bestiller time hos psykiateren og får meg noen små blå piller.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Han jonas er ikke trygg. Dette må være historiens raskeste bytte. Fløyel my Ass.... ;-)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Send en pip om du kommer imorgen Lgrons. Er hjemme til kl 18.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jonas. Hvor mange timer har du hatt de nå?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.392
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Lurte vel litt på disse når de lå på finn.. :) vis det er samme par vel og merke.. prisen er ikke helt den samme nå :)

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jonas. Hvor mange timer har du hatt de nå?
    Alle husker frasen fra filmen haisommer "We need a bigger boat!"
    "I need bigger speakers" from Usher :)

Trenger egentlig ikke det, da de nærmest lager setningsskader, men det er lov å prøve fiskelykken.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.459
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tviler ikke på at du har planer! Gratulerer med nye høyttalere forresten :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker blir spennende å få de i hus. Og spennende om sjåfør får bil til Horten messa.

Konkrete planer for subb har jeg ikke, men noe kommer nok inn etterhvert.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå kjenner jeg at jeg er lei pendling. Har sittet 2 timer å venta på det ene jævla toget som aldri kommer.

Og jeg som hadde planlagt en stor deilig biff, med ovnsbakte potetbåter, sopp frest lett i hvitløk og salt. Og en deilig rødvinsaus. Middag med dama og kanskje noe godt å drikke til maten. Vel toget kommer aldri, dama har spist siden det tar så lang tid å komme hjem. Tidlig opp skal jeg imorgen, så tid til musikk blir det heller ikke

Håper så inni innerste at jeg får den jobben jeg har søkt på i Jessheim.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kom meg endelig hjem. Fikk lest omtrent hele hetsing tråden. Det er jaggu mye rart folk har føre seg. Og nei det er ikke rart folk utenfor hifi miljøet ser rart på oss. Siden vi innenfor samme miljø ikke kan være uenige på en folkelig måte.

De får nå bare holde på...

Får starte nedtellingen til de nye høyttalere er på plass.

T minus 18 days...

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.288
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Hvilke jobber er det du har søkt på Jessheim?
    Grattis med nye talere hva enn det er. Ser ut til at jeg har startet juleferien nå etter "jobbhavari" så om du er på traktene mine på formiddagen en gang så er det bare å plinge på så jeg får se ansiktet bak nicket;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvilke jobber er det du har søkt på Jessheim?
    Grattis med nye talere hva enn det er. Ser ut til at jeg har startet juleferien nå etter "jobbhavari" så om du er på traktene mine på formiddagen en gang så er det bare å plinge på så jeg får se ansiktet bak nicket;)
    Er sjeldent fri på formiddagen desverre. Har fri annenhver tirsdag. Men reiser jo forbi Oslo 2 ganger daglig.
    Har søkt et par jobber, den ene er selger/ansvarlig på hifiavdelingen på spacegarden på Jessheim.

Du får vel komme en tur oppom her også etter hifimessa. Er skikkelig spent på de nye høyttalerene. Mulig Trianglene blir solgt idag, kommer i vertfall en å ser på de. De kronene kommer til å gå til subwoofere.Likker ikke mye jeg har lysst på ute desverre. Men det dukker vel opp noe etterhvert.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Takker blir spennende å få de i hus. Og spennende om sjåfør får bil til Horten messa.

Konkrete planer for subb har jeg ikke, men noe kommer nok inn etterhvert.
    Skal ikke være enkelt å bestille seg nybil idag, 2 gangen de har utsatt lev datoen men regner med det løser seg denne gangen :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper det ordner seg. Om ikke så får de bare fikse en leiebil.... Du kan da ikke være uten bil.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn