Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    Keramikk og Glava går heller ikke godt sammen - noe med grunnstoffer, adhesjon og resonansfluxdestruksjon.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er ikke bekymret for mitt volum. Men slipper nok ikke til Jonas og Nico fri her inne...

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.134
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med nye høyttalere igjen :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har hørt igjenim noen låter i ulike sjangre. De klarer seg meget godt på egenhånd til det meste. Er kun på Electronica jeg savner subbene litt.
    Vil også takke Realchef for en flott dag. Fikk ryddet en del opp hos han også. Låt mye bedre når vi dro enn når jeg kom.

Nå blir det bare å kose seg med musikk fremover og satse på en brumlebass til film. Sikter meg inn på en eller to svs tønner. Fikk høre to hos Realchef på under 1/2 styrke og Duverden. Steike morro på film.

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye Retep. Fine høyttalere disse her ;)
    Kos det i sweetspot, og senk skuldrene. Det er aldrig feil å leve litt ;)

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Grattis med kanon høyttalere. Ikke stress med oppgradering av elektronikken. Slå deg til ro og nyt det du har. Kjøp kvalitet bit for bit etter tempoet til sparegrisen.

calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    212
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Grattis Retep:)

Supert å følge med her.
    I mangel av annet får mitt beste råd være, bare fortsett å peise på;)

Calaf

Realchef

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Har hørt igjenim noen låter i ulike sjangre. De klarer seg meget godt på egenhånd til det meste. Er kun på Electronica jeg savner subbene litt.
    Vil også takke Realchef for en flott dag. Fikk ryddet en del opp hos han også. Låt mye bedre når vi dro enn når jeg kom.

Nå blir det bare å kose seg med musikk fremover og satse på en brumlebass til film. Sikter meg inn på en eller to svs tønner. Fikk høre to hos Realchef på under 1/2 styrke og Duverden. Steike morro på film.
    Takk for en hyggelig Hifi dag. ble ryddet bra oppi lyden her.. fått justert siste finishen nå og kjører krellene i mono(fikk litt å jobbe med de nå, men ingen antydning til at de ikke tåler det), låter MEGET bra. Savner den lille meteren i bredden som du har, det lille jeg hørte av Bird i rommet ditt var veldig lovende! kos deg videre med de, håper for din del at de blir lenge.

NLS

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer masse med nye højtalere ja, håber du kan sænke skuldrene en stund :) De er sgu flotte altså...

Fik du hørt Arendal som planlagt?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble sent igår før jeg fant loppekassa. Men Marten Bird høres ut som en høyttaler som er riktig for meg. Blir en stund nå, der det blir lite utskiftninger. Jeg synes dette spiller virkelig godt.

Må frem med måleutstyr å finne den beste plasseringen for de, men tror nok jeg er i nabolaget nå. Men man må jo prøve å tweake ut alt man kan.

Kjenner at skuldrene har senket seg. Deilig deilig.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer masse med nye højtalere ja, håber du kan sænke skuldrene en stund :) De er sgu flotte altså...

Fik du hørt Arendal som planlagt?
    Blir nok til å høre på Arendal på messa. Gikk for en drøm jeg har hatt en stund. Helt siden jeg hørte Bird hos Autentic første gangen. Et minne jeg har hatt i hodet en del år. Men det har aldri klaffet før nå. Så jeg måtte bare slå til. Hadde ikke bilen gått til helvete så hadde jeg hatt mere kapital ( Simaudio Moon Evolution) å bruke sammen med Bird. Jeg tror det hadde vert en helt vidunderlig match.

Uansett, svært fornøyd med å få drømmen i hus. Nå blir det mye musikk fremover og jeg må rake sammen noen kroner for å teste andre forsterker på de.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis Retep:)

Supert å følge med her.
    I mangel av annet får mitt beste råd være, bare fortsett å peise på;)

Calaf
    Vi peiser nok på ettervert. Men har en følelse av at høyttalerene som står her nå. Blir en stund.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med kanon høyttalere. Ikke stress med oppgradering av elektronikken. Slå deg til ro og nyt det du har. Kjøp kvalitet bit for bit etter tempoet til sparegrisen.
    Du har nok rett i det Jonas. Og denne gangen stresser jeg ikke. Det spiller allerede nå meget godt.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Takk for en hyggelig Hifi dag. ble ryddet bra oppi lyden her.. fått justert siste finishen nå og kjører krellene i mono(fikk litt å jobbe med de nå, men ingen antydning til at de ikke tåler det), låter MEGET bra. Savner den lille meteren i bredden som du har, det lille jeg hørte av Bird i rommet ditt var veldig lovende! kos deg videre med de, håper for din del at de blir lenge.
    Fikk flyttet litt rundt på Bird igår. Og det låter enda bedre nå enn på den tilfeldige plasseringen vi satt de i. Har omtrent ikke toe-in nå. Noen få grader bare.

Håper ikke jeg ble for nerdete igår. Blir lett det når jeg holder på med slike ting som igår. Hilse til kona og si takk for kaffe og lånet av deg. Setter stor pris på hjelpen. Er det noe jeg kan hjelpe deg med så si ifra.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    Ble sent igår før jeg fant loppekassa. Men Marten Bird høres ut som en høyttaler som er riktig for meg. Blir en stund nå, der det blir lite utskiftninger. Jeg synes dette spiller virkelig godt.

Må frem med måleutstyr å finne den beste plasseringen for de, men tror nok jeg er i nabolaget nå. Men man må jo prøve å tweake ut alt man kan.

Kjenner at skuldrene har senket seg. Deilig deilig.
    Sene netter må til skal det bli resultater. Korte snutter er for pysete gutter.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tester med toe in her nå. Såpass at de krysser ca 1m bak meg.

Spiller Pantera med Piss. De kan faktisk rocke! Har allerede henta frem både luft gitar og lufttrommer.. Tøft

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Regner med du har prøvd det meste plasseringene, men jeg har veldig god erfaring med høyytalerne nermere. Gjerne litt bredere en avstand fra lytteposs. Tror det er noe sånt som 260 i mellom og 220 fra øre. Kraftig toe inn. Digert lydbilde med bra dybde perspektiv :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Regner med du har prøvd det meste plasseringene, men jeg har veldig god erfaring med høyytalerne nermere. Gjerne litt bredere en avstand fra lytteposs. Tror det er noe sånt som 260 i mellom og 220 fra øre. Kraftig toe inn. Digert lydbilde med bra dybde perspektiv :)
    Har ikk testet veldig mye enda. Er litt for mye musikk som går...

Skal nok teste med lytteposisjon litt nærmere ja. Takker for tips

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har også takket ja til en svs tubesubb som kommer imorgen. Mulig det blir 2.

Bråkebøtter til film. Men ja, skal teste å dele de dypt på musikk.

Vebbis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Antall liker
    426
    Torget vurderinger
    1
    Tester med toe in her nå. Såpass at de krysser ca 1m bak meg.

Spiller Pantera med Piss. De kan faktisk rocke! Har allerede henta frem både luft gitar og lufttrommer.. Tøft
    Piss, det var et uvanlig valg på en Pantera-låt :)

Liten pop-quiz som jeg regner med du tar:
    Piss ble aldri gitt ut på et album, men vers-riffet ble brukt i en av mine favoritt-låter.

Hvilken låt?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er vel fra en annen Pantera låt fra Far Beyond Driven om jeg ikke husker helt feil.. Use my third arm.... Kanskje det er den du tenker på? Er veldig glad i Pantera.

Vebbis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Antall liker
    426
    Torget vurderinger
    1
    Er vel fra en annen Pantera låt fra Far Beyond Driven om jeg ikke husker helt feil.. Use my third arm.... Kanskje det er den du tenker på? Er veldig glad i Pantera.
    Selvsagt :)

Både riffet og vokallinja er helt likt (midtpartiet på use my third arm).
    Men veldig mange får ikke det helt med seg, men regnet med du gjorde altså ;-)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har hørt mye på Pantera.. Nesten like mye som Metallica. Sitter ned vulgar display of power her nå.. Får spille hele den tenker jeg.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.869
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med par nr 1255324 eller noe sånt;)
    Må mobbe litt nå Peter, skal vi se, hvor lenge har de stått nå 4 dager.
    Håper disse får stå ifred en stund da.

Steinar.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bare å mobbe. Har vert igjenom mange par skal ta en dag å liste de opp. Men jeg ønsker ikke å ha noe jeg ikke er meget fornøyd med. De få timene jeg har til å lytte til musikk i uka. Da vil jeg hente frem både luftgitar og lufttrommer. Virkelig kose meg. De her har overlevelse muligheter. De her spiller på en måte som jeg virkelig liker.

Tror du de står her enda når hifimessa i Horten går av stabelen neste år? Jeg tror det.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok superlativer hagler her.. Jeg er skikkelig begeistret over de her. Men siden dette er mine første Marten. Så kan det jo godt hende de bare spiller slik jeg liker det. Kan det være en begeistret eier som har fått en større forandring bare... Jeg vet bare at jeg liker det jeg hører og det er vel det som er viktigst. Da kommer det to svs tuber imorgen. Here we go again, for å sitere whitesnake.. Ler meg skakk

Realchef

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Ok superlativer hagler her.. Jeg er skikkelig begeistret over de her. Men siden dette er mine første Marten. Så kan det jo godt hende de bare spiller slik jeg liker det. Kan det være en begeistret eier som har fått en større forandring bare... Jeg vet bare at jeg liker det jeg hører og det er vel det som er viktigst. Da kommer det to svs tuber imorgen. Here we go again, for å sitere whitesnake.. Ler meg skakk
    nice at det spiller som du ønsker da! hvilke tuber er det som kommer da?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn