Er en skikkelig vrien nøtt det der Retep. Vi vil ha detaljer fleng, samtidig som vi kan spille gode gamle slagere(gjerne med litt volum).. Lett for å bli skarpt og slitsomt (samt tamt på lavt volum!).
Testa selv min barndomsfavoritt The Prodigy (Music for the Jilted... og Fat of the land), gud bedre så tamt og livløst det spiller på mitt "hifi" anlegg...Mens på stue anlegget, med Rotel og Klipsch RF63, så sitter det som ei kule, og trøkk og fylde ifra Cerwin Vega tiden min er gjennkjennelig igjen på sånn musikk...
Jeg reddet meg endel inn nå med å få inn SVS'ene i stereodelen. Er faktisk delt så lavt som 50hz.. men gud bedre å det hjalp. Virker som at SVS får frem "booomen" og fylden på låtene her igjen igjen. (gjelder fortsatt innspiller som er litt tamme.. gode innspillinger spiller strålende uten sub!).
Klipsch Cornwall er den høyttaleren jeg har hatt som har greid "all" musikk med bravur! Kjøpte Tannoy'ene litt på impuls... og må si de innfrir på 90% av musikken, mens Cornwall i mine ører innfridde 100%, da "feilene" dem gjorde pr sjanger ikke var så nøye for min del. Tannoy er dog endel bedre på de 90 prosentene som dem spiller bra på!
Har hatt Mcintosh (rimelig heftig rigg), der får du fylde og feit lyd oppover. Her kunne man spille så si hva som helst uten at det ble tegn til lyttetretthet. Men det kan virke litt "tregt". Hos meg ble Accuphase redningen på alle områder, i førsten syns jeg det spilte litt tynt, spesielt på Enter Sandman (metallica), men testet ampen jeg hadde på prøve (av Tor, hvil i fred..) enda lengre, og fant ut at jeg blir jo faktisk ikke lyttetrett av dette, det hele er bare sinsykt "skarpt" på en positiv måte.. Tror Accuphase har en vanvittig fin balanse her. Men som skrevet først, Prodigy ble skikkelig tamt på Tannoy GRF (var rimelig bra på Cornwall, men også der merka jeg nok litt tegn til kjip mixing men veldig overlevbart). Men når jeg fikk inn subbene på Tannoy så syns jeg mye falt veldig bra på plass.
Med McIntosh er du iallefall "garantert" at musikken blir tatt hånd om på en "romatisk" og "varm" måte... Jeg vurderer faktisk å skaffe meg en integrert Mcintosh amp til å bruke på mindre bra innspillinger...
Og, svært få anlegg greier å spille alt med bravur...