Retep, jeg syntes det er herlig at du deler dine gleder, dine sorger og dine frustrasjoner med oss andre her inne - takk! Når det gjelder enkeltes manglende folkeskikk så er min teori at andelen idioter er noe høyere på Oslos beste vestkant sammenliknet med andre plasser.For oss som jobber i butikk er dette den høytiden vi gruer oss mest til. Rett og slett fordi dere som kunder behandler oss som dritt. Absolutt alt av høflighet, generøsitet, humør ol legger dere igjen i bilen
Men vi har feks deltider som har sin første jul. Vi opplever faktisk at de kommer gråtende eller med tårer i øynene etter å ha prøvd å hjelpe deg så godt som mulig. Men får ei skyllebøtte tilbake.
Eller som en mor sa: livet er som en eske med sjokoladeLivet er som en rollercoaster
Jul ja, da er denne høytiden over oss. Høytiden der man skal vere snille og omgå andre med respekt og vennlighet.
For oss som jobber i butikk er dette den høytiden vi gruer oss mest til. Rett og slett fordi dere som kunder behandler oss som dritt. Absolutt alt av høflighet, generøsitet, humør ol legger dere igjen i bilen eller hva det enn er.
Jo det ER lange køer. Jo det er mangel på tynnribbe, jo det er mangel på sossiser, jo du burde ha kjøpt tynnribba når vi sa ifra. Jo det er mangel på kalkun osv.
Dette er faktisk ikke noe vi får gjort noe med. Det er faktisk tomt / svært liten tilgang nå de siste dagene før jul.
Vi som står bak disken og server dere, vi klarer ikke å trylle. Derfor hjelper det svært lite å kjefte og kalle oss saker og ting. Trur du virkelig at vi ikke vil selge?
Når du står der og prøver å hjelpe deg. Vi forstår situasjonen din. Prøv å snakke til oss som vi er mennesker. Ikke som om vi er ulydige hunder. 10-12 timer med slikt ER ikke morsomt. Jeg personlig er idag på min 15dag på rappen på jobb. Og jeg er lei av dere også, dere kunder som bare kommer og skal vrenge ut all gørr til oss. Du skulle bare visst hva vi blir kalllt. Jeg har holdt på med dette nå i over 15år. Så jeg er relativt herda.
Men vi har feks deltider som har sin første jul. Vi opplever faktisk at de kommer gråtende eller med tårer i øynene etter å ha prøvd å hjelpe deg så godt som mulig. Men får ei skyllebøtte tilbake.
Jul med din glede, deilig er jorden....
Tenk litt på dette neste gang du er ute å handler.
Min nisse..God jul til deg også din nisse.
Noen nyttårs forsetter?
"Finere fruer" har ingenting med klær og smykker å gjøre.Jo, det gjelder å ikke la seg affisere eller bli synlig berørt av slike mennesker. Jeg tenker ofte på det. De finere fruene ol som spyr ut diverse ord og setninger.
De som hele tiden skal konkurere om å vere, la oss si gjenstand for beundring. Se så fin bil, hus, pelskåpe, ringer osv jeg har for å få flotte kommentarer og beyndringsfulle blikk. Sånn som feks de tv seriene som svenske Hollywood fruer ol.
Hvordan har de det egentlig.. Ha så mye penger at man kan kjøpe seg det man vil. Hele tiden. Ikke trenge å jobbe. Hvordan er det egentlig å vere så rik?
Jeg tenker også på om jeg hadde hatt ubegrenset av penger, hadde jeg hatt det så bra som jeg har det idag? Ville jeg ha blitt like glad for feks et par høyttalere som jeg ofte blir? Ikke vet jeg. Og kommer heller ikke til å finne det ut.
Men jeg lurer veldig på hvorfor folk må være så nedlatende som noen er mot personer som meg feks, som bare jobber i butikk og ikke "duger" til andre ting.
Jeg tror slike folk ikke har det så bra egentlig. De som må rakke ned på andre for å komme høyere selv. Ikke vet jeg, er nok bare noen tanker jeg har innimellom.
Har ofte kunder innom som skal invitere gjester, de sier aldri venner, men gjester til middag. Og det handler ofte, nesten alltid om at de må overgå det siste måltidet da de var samlet. Er jo morsomt det for oss i butikken det. Da får vi solgt varer, mange varer man ikke selger "på landet". Det som er enda mer rart er at de skal servere mat 3 el 5 retters middag som de aldri har vært borti før.
Dette er jo spennende, men lag da noe du har sett eller spist før.
Jaja. Julen er over oss, jeg er på vei hjem. Ikveld skal pinnekjøttet i vann. Så er vi klare til den store dagen. Gleder meg kjenner jeg nå. Til god mat, familie, dattera til dama kommer ikveld. Så kommer det litt mer besøk i romjulen.
Ha en fortreffelig julefeiring alle sammen.
Jobbe med cola? Det er drømmen! Jeg ville satt konsernrekord i svinn! Det må være som å sende en nymfoman til tjeneste i et horehus!Jul ja, da er denne høytiden over oss. Høytiden der man skal vere snille og omgå andre med respekt og vennlighet.
For oss som jobber i butikk er dette den høytiden vi gruer oss mest til. Rett og slett fordi dere som kunder behandler oss som dritt. Absolutt alt av høflighet, generøsitet, humør ol legger dere igjen i bilen eller hva det enn er.
Jo det ER lange køer. Jo det er mangel på tynnribbe, jo det er mangel på sossiser, jo du burde ha kjøpt tynnribba når vi sa ifra. Jo det er mangel på kalkun osv.
Dette er faktisk ikke noe vi får gjort noe med. Det er faktisk tomt / svært liten tilgang nå de siste dagene før jul.
Vi som står bak disken og server dere, vi klarer ikke å trylle. Derfor hjelper det svært lite å kjefte og kalle oss saker og ting. Trur du virkelig at vi ikke vil selge?
Når du står der og prøver å hjelpe deg. Vi forstår situasjonen din. Prøv å snakke til oss som vi er mennesker. Ikke som om vi er ulydige hunder. 10-12 timer med slikt ER ikke morsomt. Jeg personlig er idag på min 15dag på rappen på jobb. Og jeg er lei av dere også, dere kunder som bare kommer og skal vrenge ut all gørr til oss. Du skulle bare visst hva vi blir kalllt. Jeg har holdt på med dette nå i over 15år. Så jeg er relativt herda.
Misunner dere ikke denne tiden her, med så mange stressende og utakknemlige folk i butikken. Jeg jobber også ute i dagligvare, men har da heldigvis bare "mine egne varer" å forholde meg til (Coca-Cola.. ble dette snikreklame?), så jeg slipper unna all den ufortjente kjefta dere får.
Da ville det blitt samleverdi på glasscola. Hvis det i det hele tatt hadde vært mulig å få tak iJobbe med cola? Det er drømmen! Jeg ville satt konsernrekord i svinn! Det må være som å sende en nymfoman til tjeneste i et horehus!Jul ja, da er denne høytiden over oss. Høytiden der man skal vere snille og omgå andre med respekt og vennlighet.
Misunner dere ikke denne tiden her, med så mange stressende og utakknemlige folk i butikken. Jeg jobber også ute i dagligvare, men har da heldigvis bare "mine egne varer" å forholde meg til (Coca-Cola.. ble dette snikreklame?), så jeg slipper unna all den ufortjente kjefta dere får.
Ingen fare for svinn... Kvotebrus er tingen Og ja, jeg drikker helt sikkert altfor mye Coca. Men det gjorde jeg før jeg begynte i Coca også.Jobbe med cola? Det er drømmen! Jeg ville satt konsernrekord i svinn! Det må være som å sende en nymfoman til tjeneste i et horehus!Jul ja, da er denne høytiden over oss. Høytiden der man skal vere snille og omgå andre med respekt og vennlighet.
2017 blir nok et år hvor jeg roer det godt ned. Blir heller til at jeg drar på besøk til de andre tullingene her inne ja.God jul P. Alt det beste for deg og dama , nå som ting roer seg sakte ned. Nyt det du har , lev i nuet og oppsøk de mange skrulligene som er der ute med denne hobbyen