Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Betsson kommer snart ut med oddsen?
    Håper handelen går i orden, da må de testes hjemme hos meg en gang også .-)

Ja, dette blir nok dine siste høyttaler Retep :)
    Blir spennende å høre hva du synes om de, jeg er i hvert fall veldig fornøyd med mine.
    Om det blir mine siste får man se..
    Håper å treffe med de der
    Hehe. Ja hva er odsen for at de blir stående ut 2017?

Skal nok få testa de hos deg om du vil.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper jo på å lande nå. Men ja, har sett litt på de der.
    Har jo sansen for Klipsch. Det er ett eller annet med de som tiltar meg.

Får vel gjøre meg ferdig med Dynaudio først.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.690
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Snasne!

Blir det en nedgradring, da? Er det noe som taler for det, annet enn at de er innbytteobjekt?

nøtteliten

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    10
    Sted
    os
    Ser ut som om du må bygge opp sofaen din for og få diskanten i rett høyde iforhold til lytteposisjon:)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gleder meg til å høre dine inntrykk hvis dette går veien :) Er som du sikkert vet
    Dynaudio fan selv ;)
    Er spent på både om Evo2 får plass i bilen og om jeg evnt liker Dynaudio. Høyttalere er produsert i 2012-2013 ifølge Dynaudio.
    Blir vel plass :) Evt ta med sag. Så bruker du litt trelim hjemme etterpå ;)
    De er ikke så gamle da om de er fra 2012/13. Har trua på dette :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Snasne!

Blir det en nedgradring, da? Er det noe som taler for det, annet enn at de er innbytteobjekt?
    Nei ikke annet enn at forskjellen på nypris på de parene er stor. utan at det betyr så veldig mye i utgangspunktet.

Er spent på hvordan så høye høyttalere vil fungere i rommet med skråtak

Håper dette går iorden nå.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut som om du må bygge opp sofaen din for og få diskanten i rett høyde iforhold til lytteposisjon:)
    Jepp. Kanskje jeg må få meg en sånn svevestol av en eller annen type.

Regner med Dynaudio har tenkt på dette.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.690
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Det regner jeg med også. De kan da ikke forvente at alle som vil nyte deres kreasjoner, så anskaffe seg en slik fødestol eller sitte på et pidestall?!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Det regner jeg med også. De kan da ikke forvente at alle som vil nyte deres kreasjoner, så anskaffe seg en slik fødestol eller sitte på et pidestall?!
    Er det noe galt med stolen min og nå da.. :mad::)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Åpenbart ingenting med slike høyttalere Retep skal ha seg. ;)

Det kan godt hende at dette er riktig valg siden du er så nølende i forhold til rør, Retep. Siden du ikke har fått den smekken du ville ha med Kharma så kan det ha sammenheng med det. Jeg vet i alle fall at mine Monopulse ikke får skikkelig smekk uten rør, det var i alle fall ikke den rette tyngden i basstromme og bassgitar hos han som solgte dem til meg. Var nok en kombinasjon med rom, men jeg har også hørt fenomenet tidligere på høyttalere som kan virke utviklet for rør. Dynaudio har nok ingen slik hangup, de krever bare krefter uansett om de kommer fra transistor eller rør.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.239
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Skulle dynaudio ha kommet inn i huset her igjen ville nok disse stått på første rekke etterfulgt av contour s3.4le

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har trua på de. Har jobbet litt mer med plassering av Kharma og justert subbene litt. Og det låter ikke ille her altså.

Så om bytte og salg skulle skjære seg, så er det ikke stor krise for å si det slik.

Men har nå lysst å teste Dynaudio. Så vi håper det står et par C2 her om ei uke.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er målemafiaen på vei til vinagunner.. Minitreff og jeg ligger frempå med nyttårs forsettet.

Blir spennende å høre et nytt oppsett.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.639
    Sted
    Smurfeland

Det kan godt hende at dette er riktig valg siden du er så nølende i forhold til rør, Retep. Siden du ikke har fått den smekken du ville ha med Kharma så kan det ha sammenheng med det. Jeg vet i alle fall at mine Monopulse ikke får skikkelig smekk uten rør, det var i alle fall ikke den rette tyngden i basstromme og bassgitar hos han som solgte dem til meg. Var nok en kombinasjon med rom, men jeg har også hørt fenomenet tidligere på høyttalere som kan virke utviklet for rør. Dynaudio har nok ingen slik hangup, de krever bare krefter uansett om de kommer fra transistor eller rør.
    Tror ikke du tar feil angående dette, men blir det ikke litt for generellt å bare si "rør", nå som det finnes såvidt forskjellige rørkonstruksjoner hvor noen etter sigende er like lineære og egnet til å drive forskjellige laster som det mange transistorforsterkere er?

Tenker du på høyttalere som er utviklet for å drives av f.eks. SET rørforsterkere med typisk hengekøyelyd, eller er det andre tonale egenskaper du mener følger alle rørkonstruksjoner og som gir en spesiell betoning som kler enkelte høyttalere uansett? Spør egentlig litt fordi mine egne høyttalere også etter sigende er utviklet for å brukes med rørforsterkere, men ikke nødvendigvis en hvilken som helst utgave av arten. Og de kan også låte fint med transistor.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Tror ikke du tar feil angående dette, men blir det ikke litt for generellt å bare si "rør", nå som det finnes såvidt forskjellige rørkonstruksjoner hvor noen etter sigende er like lineære og egnet til å drive forskjellige laster som det mange transistorforsterkere er?

Tenker du på høyttalere som er utviklet for å drives av f.eks. SET rørforsterkere med typisk hengekøyelyd, eller er det andre tonale egenskaper du mener følger alle rørkonstruksjoner og som gir en spesiell betoning som kler enkelte høyttalere uansett? Spør egentlig litt fordi mine egne høyttalere også etter sigende er utviklet for å brukes med rørforsterkere, men ikke nødvendigvis en hvilken som helst utgave av arten. Og de kan også låte fint med transistor.
    Forskjellige faktorer fører til forskjellige utfordringer. Nominell impedanse på 9 ohm er for eksempel ikke udelt positivt for alle transistorforsterkere. Jeg har lest eller hørt at det skal gi en fare for hengekøye og hissig topp. Det kan være årsaken i mitt tilfelle. De dipper aldri under 7 ohm.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.639
    Sted
    Smurfeland
    ^Den generelt høyere utgangsimpedansen på rørforsterkere kontra transistor som fellesnevner, da.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel så sitter man her da, og venter på de nye høyttalere. Lurer på om jeg skal snurre en film ikveld. Har fremdeles ikke sett den nye Star wars.

Var en tur til vinagunner igår. Til et oppsett som spiller overraskende godt til å være i en stue med de utfordringene det vil medføre.

Er morsomt å dra å treffe andre folk fra hifi miljøet. Har ikke vert så flink til det før men skal bli flinkere fremover nå.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vel så sitter man her da, og venter på de nye høyttalere. Lurer på om jeg skal snurre en film ikveld. Har fremdeles ikke sett den nye Star wars.

Var en tur til vinagunner igår. Til et oppsett som spiller overraskende godt til å være i en stue med de utfordringene det vil medføre.

Er morsomt å dra å treffe andre folk fra hifi miljøet. Har ikke vert så flink til det før men skal bli flinkere fremover nå.

Artig å møte andre. Høre musikk og bli kjent med ulike anlegg. Viktigst er jo at en blir enda mer stø på hva en selv liker. Å sitte med fasiten alene i et mørkt rom er det sjelden noen gjør. Håper jeg får stukket innom deg til uka. Trivelig å møtes slik vi gjorde i går.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Helt på sparket tur er morsomt. Skal du høre Kharma så har du neste uke på deg. Etter det så blir de borte.

Ja det er hyggelig å høre andre oppsett. Men tar alt jeg hører nå med noen klyper salt. Har litt feil trykk i ørene, så diskant kommer og går litt.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe.. Har sett den, men tror nok at jeg fortsetter uten senter jeg. Den senteren der koster jo mer enn en C2 brukt.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.690
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Takk for besøket, Retep.

Du var i god form og hørselen var på topp da du lyttet til mitt anlegg?!:confused::eek:

aircanada

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Antall liker
    320
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Nei ærlig talt..

Mulig spoiler-alert!!!

[FONT=&quot]- Donnie Yen va latterlig kul som religiøs force-fanatikar, og hadde en del badass-scene som i alle fall eg likte godt. [/FONT]
    [FONT=&quot]
    - Filmen har virkelig klart å halde "feelingen" fra orginal-filmen, alt er framleis operert med digre knappar, brytarar etc. Dei har klart å motstå fristelsen med å stappe masse touch- screens etc i den. Føle det er ei felle dei fort kunne gått i. Filmen føles som en retro-sci-fi. Herlig![/FONT]

[FONT=&quot]
    - CGI av dei "gamle" karakterane fra orginal-filmane! Herre! Det e som å sjå dei gamle skodespelarane, heilt fantastisk jobba!
    [/FONT]

[FONT=&quot]- Scriptet e bra. Det er brukt litt tid på både å bygge stemning og på å etablere karakterane, men ikkje mykje. Dette e berre positivt for min del, historia her er ikkje om karakterane med om hendingane.

- Det som trekte litt ned er at starten er vel oppstykka.

Terningkast 5.[/FONT]

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk ikke sett den igår. Skal få gjort det idag.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Koblet bort Kharma nå. Og inn med et av klipsch parene. Kan 3.1 ble front kanalene. Så kjører jeg med B3 i surround og surround back kanaler.

Kjørt ny kalibrering og jobbet litt med subbene.

Blir snart å rulle en film.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kom plutselig på at jeg skulle slutte å røyke for noen dager siden. Har tenkt på det en stund nå, så etter at jeg var hos gunner så har jeg ikke røyka. Gidder ikke det mer.

Går bra enda..

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.191
    Sted
    Sørlandet
    Kom plutselig på at jeg skulle slutte å røyke for noen dager siden. Har tenkt på det en stund nå, så etter at jeg var hos gunner så har jeg ikke røyka. Gidder ikke det mer.

Går bra enda..
    Sannsynligvis det smarteste valget du kommer til å ta i 2017! Stå på og fan ikke gi deg når suget kommer.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_0182.jpg

Kharma plassert i hjørnet. Klipsch har overtatt plassen..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Går bra enda..
    Sannsynligvis det smarteste valget du kommer til å ta i 2017! Stå på og fan ikke gi deg når suget kommer.
    Nei er såpass sta at jeg får til det jeg går inn for.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan funker Klipsch hos deg nå?
    Er nok bedre på film enn musikk. Er en del som blir borte i forhold til feks Kharma.

Men det er dybde i lyden her. Noe som man ikke får med Horn ifølge noen..

Du får nok høre det når du tar turen. Kharma reiser vel ut på lørdag..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn