Slettes ikke umulig at det blir Triangle igjen. Men jeg har jo gått lei de tidligere. Kanskje dumt å gå tilbake dit også. ..
Har testa nærfeltNå klarer jeg ikke å holde kjeft lenger!
Med forbehold om at du, Retep, har hørselen igjen i vater og prøvd ut noen av tiltakene som er foreslått (som jeg ville ha foreslått selv).
C2 er ikke noe for deg. Synd, og antagelig frustrerende og skuffende nok for deg. Det høres ut fra "dag en" at diskanten faller ikke i smak, og forsøket på å venne deg til den, har vel vært fånyttes(?). Sjansen for at den blir et moment som irriterer og drar oppmerksomhet til seg under lytting, ser ut til å bare å øke i styrke med tiden. M2C, i beste mening
Om horn er "greia" for deg, vet bare du selv best. Men horn kan jo også være så mangt, så det blir en liten vei å gå der også. Hvis du tror at det gir noe utbytte, så er du selvsagt velkommen tilbake til meg for å lytte mer på anlegget mitt (som låter litt annerledes - jeg vil si bedre - enn sist du var her etter noen justeringer/forandringer).
-
Dette var jo ergerlig Retep!Kommer gjerne en tur til. Likte det jeg hørte. Både hos deg og hos HCS. Jeg vet bare at jeg kommer til å irritere meg over toppen. Det har du rett i. Er derfor jeg ser ann markedet nå.
Diskant som stikker av?Kanskje årsaken til diskantproblemet er å finne i innlegg 6959?
Er inne på tanken på Palladium ja. Er nok det som ligger å ulmer baki hodet...Mulig jeg har gått glipp av dette, men har du fått sjekka ut Klipsch Palladium-modellene?
Omtrent hver gang jeg leser innlegg der du konkluderer med at "dette var visst ikke noe for meg" og skal bytte, så tenker jeg at nå kommern til å ende opp på Palladium.
Nei, ikke ut fra hva som forklares med begrepet. Kanskje heller blir borte på annen måte. (Se tegningen)Diskant som stikker av?Kanskje årsaken til diskantproblemet er å finne i innlegg 6959?
Det låter kjedelig korrekt hifi sannsynligvis.Sitter nå med Avenged Sevenfold på greit nivå. Er ikke mye som mangler. Låter litt glatt på en måte. Ææhh vanskelig å forklare.
Helicon 800mk2 er bare helt hærlig! Selv for et "klipsch-hode" som meg selv, så er det noe med Helicon som tiltrekker meg veldig! Eide Helicon 800mk2 for noen år tilbake... og er nok dem jeg angrer mest på at jeg solgte der og da. Har sikla endel på de som ligger på finn nå, men finner ikke råd til å kjøpe dem :\.Har allerede fått innbytte alternativer.
Dali Helicon 800Mk2
Focal Alto Utopia
System Audio Explorer master
Tydelig at C2 er en drøm for mange..
Sitter nå med Avenged Sevenfold på greit nivå. Er ikke mye som mangler. Låter litt glatt på en måte. Ææhh vanskelig å forklare.
Signature Alpha kan kanskje være veien å gå. Jeg har ikke hørt den nye signature serien men den blir jo rost opp i skyene.Slettes ikke umulig at det blir Triangle igjen. Men jeg har jo gått lei de tidligere. Kanskje dumt å gå tilbake dit også. ..
Jeg vet ikke hvor veien går.
Er litt nysgjerrig på de Helicon 800 ja. Har hørt 400 mange ganger. Digger de til film. Er ikke helt sikker på musikk.Helicon 800mk2 er bare helt hærlig! Selv for et "klipsch-hode" som meg selv, så er det noe med Helicon som tiltrekker meg veldig! Eide Helicon 800mk2 for noen år tilbake... og er nok dem jeg angrer mest på at jeg solgte der og da. Har sikla endel på de som ligger på finn nå, men finner ikke råd til å kjøpe dem :\.Har allerede fått innbytte alternativer.
Dali Helicon 800Mk2
Focal Alto Utopia
System Audio Explorer master
Tydelig at C2 er en drøm for mange..
Sitter nå med Avenged Sevenfold på greit nivå. Er ikke mye som mangler. Låter litt glatt på en måte. Ææhh vanskelig å forklare.
Samt da er det faktisk RF63 plassen som står for fall, og det kan svi mer enn det smaker også. RF63 får du helt ned i 5000kr, om man har litt is i magen. Nye koster dem under 12000kr ifra audiocompaniet! ikke vurdert bare å kjøpe et par av dem da ? er det noe for deg, så selger du Dynaudio, og bruker overskuddet på en skikkelig grom forsterker.
Ser hva du nevner her Final. Er i tankene mine det også.Retep, du har nå skaffet deg et par kompetente høyttalere. Det er et godt utgangspunkt.
Du ønsker etter det jeg forstår egentlig høyttalere med to spesifikke signaturlyder. En signatur for metall - en signatur for annen musikk. Slike høyttalere finnes, som du selv er inne på, rett og slett ikke.
Løsningen, bytte og bytte og bytte tror jeg vil vise seg krevende og frustrende i overskuelig fremtid. Audiolense DSP med to forskjellige filtre - ett for metall - ett for annet - er veien jeg ville prøvd. Kjenner faktisk ingen andre reelle alternativer gitt dine uttrykte preferanser.
Audiolense har en viss brukerterskel, men jeg tror du vil synes det var verdt innsatsen.
Final
Pussig! Er som jeg har det også,er ikke humøret på plass er ikke lyden det heller. Knota rundt lenge med bytte sirkuset og fant vel ut til slutt at en skal i det minste gi det 4-5 uker før det byttes ut. Helst lengere også. Hadde om jeg var deg Peter prøvd Rør/hybrid før jeg byttet ut C2,kan hende svaret ligger der men dette finner du ut av selv tenker jeg,Palladium har jeg kun hadt de minste av. Men for all del en veldig god høyttaler som er glad i krefter og tempertert forsterkerHei,
For meg, som overhodet ikke kjenner deg, så kan det virke som om du er inne i en fase hvor det er mulig at selv ikke drømmeutstyret vil låte slik du ønsker. Da gjenstår "bare" eiergleden av å ha drømmen stående i stua og selv om det i mange tilfeller kan være nok så holder det som regel ikke når man i tillegg får "kick" av å bytte utstyr. Du dissekerer absolutt alt du får inn av utstyr og i det ene øyeblikket virker du happy og får rockefot men når neste dag kommer så utrykker du tvil og flytter rundt på flere subwoofere og knoter rundt med måleutstyr.
Hifi er for meg er krydder og de beskjedne greiene mine låter best når jeg selv har det bra. Er jeg stressa og har mange andre ting som tynger meg så låter det forferdelig og da kunne jeg byttet utstyr i "hue og ræva" og kun fått kortvarige gledeskick av selve bytteprosessen og ikke av hvordan musikken låter. Kicket kommer av at jeg gjør noe ved å bytte som kobler meg bort fra det som stresser meg selv om jeg egentlig vet at det er kortvarig lykke.
Jeg håper du ikke oppfatter dette som kritikk for det er virkelig ikke min mening!
Mvh
BB
Ser meg enig i disse deleneC2 har nok egenskapen til å forandre seg voldsomt av elektronikk bytte vil jeg tro.
Å selge dem allerede nå, virker useriøst, da du skylder deg selv å teste dem med masse forskjellig elektronikk og signalkilder.
Skulle du velge å bytte høyttalere, så er nok Focal Alto Utopia i en klasse for seg. Beryllium diskanten er ekstremt oppløst og har drivet i toppen. Mellomtonen er også av det ekstremt dynamiske slaget, mens bassen i dem kan flytte fjell. Dette er høyttalere som ikke bryr seg om det er metal, klassisk eller pling plong.
Det vil overraske meg. Jeg har selv hatt ASR (bare Emitter 1 Basic vel å merke) og den var på ingen måte snill i forhold til andre forsterkere jeg har hatt. Trengte faktisk litt tilvenningstid før jeg virkelig begynte å sette pris på energien og detaljeringen i toppen.Kan problemet være ASR? At de har for snill klangsignatur[...]?