Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    10
    Har du vurdert tannoy dc10ti? Jeg hadde forrige modellen, men dessverre ikke mulighet til å plassere de optimalt. Gitt litt guffe så rocker de sinnsykt bra, samtidig som de funker strålende på glattere hifimusikk.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.246
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    har mistet mobiltelefonen min

som overskriften sier, mobilen er søkk borte.

alle henvendelser må derfor gå igjennom PM inntil ny er i hus.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fant tlf min. Den er det noen som har levert til bussjåføeren og vi tok kontakt med hittegods. Så den blir hentet litt senere idag.
    Så blir Dynaudioene plukket opp.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kino...

Sitter å ser litt rundt på høyttalere og recivere naturligvis. Tenker å kjøpe en Atmos reciver evnt prosessor. Det blir nok litt på sikt, men kom på en ting. Min gamle gode Pioneer LX83 har jo analog innganger. Er det 7.1...

Uansett. kunne jeg koblet en prosessor på den (LX83), slik at jeg kunne bruke forsterkerkanalene i den til å drive atmos høyttalerene og surround høyttalerene? Og så bruke et godt effekttrinn til front og senter?

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2
    Sitter å ser litt rundt på høyttalere og recivere naturligvis. Tenker å kjøpe en Atmos reciver evnt prosessor. Det blir nok litt på sikt, men kom på en ting. Min gamle gode Pioneer LX83 har jo analog innganger. Er det 7.1...

Uansett. kunne jeg koblet en prosessor på den (LX83), slik at jeg kunne bruke forsterkerkanalene i den til å drive atmos høyttalerene og surround høyttalerene? Og så bruke et godt effekttrinn til front og senter?
    Ja det går helt fint , mange som gjør dette. Bare å sette den på fast MV 0db og la den stå der.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for tilbakemelding. Tipper det er mer brukerverdi enn pengeverdi på min forsterker.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og da var Dynaudio overtatt av ny eier. Tror de kommer til et godt hjem..

Så da får jeg titte meg litt rundt etter nye høyttalere.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hva har du stående av utsyr nå? (Lagertelling) :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lagertelling

Asr emitter 1
    Pioneer LX 83
    5stk klipsch B3
    Er par Klipsch ksp 3.1
    To svs tubesubber
    En klipsch senter sp1 tror jeg den heter..
    En en Rotel RB 993
    En Rotel integrert forsterker.
    Exasound dac

Det tror jeg var det meste..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjenner det står litt mellom klipsch rf7mk2 og Arendal Sound Tower. RF7 kjenner jeg og jeg vet den fungerer godt både til film og musikk. Arendal Sound er vel en utfordrer. ..

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Er det ikke på tide å kulan av aldri så lite?
    Selge ASR, så sitte på surrerundten og spille musikk + se film?

Har ikke du hatt RF7 før også? Hvorfor evt gå i samme fella?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Jo har hatt rf7mk1 solgte unna hele klipsch settet når jeg la ned kinoen sist. Hadde faktisk RF7 i over 2år

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får se om jeg får solgt ASR for en fornuftig pris. Skjer nok ikke noe før jeg vet hva som skjer med den.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Kommer nok til å sitte på både Pioneer, klipsch og svs. Ivertfall en god stund. Klipschene kan jo uansett brukes til surround eller atmos kanaler... Pioneeren kan brukes til effekttrinn til en evnt ny prosessor eller reciver.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Bare tenkte jeg skulle hjelpe deg Retep med å roe ned og sette på bremsene før alle andre bidragsyterne renner deg ned med flåsete tips om hva du skal kjøpe neste.
    Ser ut som jeg var for treig, jonas har allerede begynt....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jonas kommer med ca 3 tips i uka.. Hyggelig det, men tror nok ikke det blir psb heller og ivertfall ikke de JBL ene.

Roer meg nok ned litt nå. Har en i klubben som får et par Arendal Sound innen kort tid. Så da blir det nok å dra på besøk dit etter at de er innspillt og justert.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.246
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Bare tenkte jeg skulle hjelpe deg Retep med å roe ned og sette på bremsene før alle andre bidragsyterne renner deg ned med flåsete tips om hva du skal kjøpe neste.
    Ser ut som jeg var for treig, jonas har allerede begynt....
    Fra min side var det ikke et tips, men en fleip, da retep har nevnt at taket er på ca 40k.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Meningen var ikke å ødelegge morroa! :)

Høres fornuftig ut å ta det litt med ro, så ta en lytt rundtom. Arendal Sound låter sikkert bra :)

jonas: var ikke meningen å fornerme!! Ingenting i veien med JBLene ihvertfall, men tror prisen er litt stiv....

Mvh
    oks

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hehe! Ja, du var kjeppere med innlegg enn meg jonas :)

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    421
    Kan ikke annet enn å anbefale Arendal sound tower! spiller utrolig bra og åpent! Og med UFATTELIG basstrykk! jeg kjenner ikke til åssen musikk du hører på, de er nok ikke veldig tilgivende.. heller ærlige, men jeg tipper at de meste spiller bra! En noe varm effekt på dem så spiller det garantert krem! Den pioneeren du har vil faktisk drive de helt oK! Kjør bi amp!

60 dagers buy and try!

Har hørt rf7 ved flere anledninger og de har ikke imponert meg.. de spiller høyt og tøfft på tecno etc. men jeg har aldri falt helt for dem kontra de andre klipschene jeg har hatt.. Tower var umiddelbart MYE bedre imo!!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vel, vi får ta en tur til Highend å høre PBN før du bestemmer deg Retep. Det er mitt forslag.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Kan ikke annet enn å anbefale Arendal sound tower! spiller utrolig bra og åpent! Og med UFATTELIG basstrykk! jeg kjenner ikke til åssen musikk du hører på, de er nok ikke veldig tilgivende.. heller ærlige, men jeg tipper at de meste spiller bra! En noe varm effekt på dem så spiller det garantert krem! Den pioneeren du har vil faktisk drive de helt oK! Kjør bi amp!

60 dagers buy and try!

Har hørt rf7 ved flere anledninger og de har ikke imponert meg.. de spiller høyt og tøfft på tecno etc. men jeg har aldri falt helt for dem kontra de andre klipschene jeg har hatt.. Tower var umiddelbart MYE bedre imo!!
    Jeg har hørt både Klipsch rf7 og Tower og i den sammenligningen vil Klipsch lide ett sviende nederlag.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

60 dagers buy and try!

Jeg har hørt både Klipch rf7 og Tower og i den sammenligningen vil Klipch lide ett sviende nederlag.
    Hmm... I samme rommet?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13

60 dagers buy and try!

Jeg har hørt både Klipch rf7 og Tower og i den sammenligningen vil Klipch lide ett sviende nederlag.
    Hmm... I samme rommet?
    Uavhengig av rom ville de blitt svidd..

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Jonas kommer med ca 3 tips i uka.. Hyggelig det, men tror nok ikke det blir psb heller og ivertfall ikke de JBL ene.

Roer meg nok ned litt nå. Har en i klubben som får et par Arendal Sound innen kort tid. Så da blir det nok å dra på besøk dit etter at de er innspillt og justert.
    Hvem hvem ... ? ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

60 dagers buy and try!

Hmm... I samme rommet?
    Uavhengig av rom ville de blitt svidd..
    Hehe...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo, er sant det.. Jeg lurer på om jeg burde gått for stativ eller de gulvstående om jeg går for Arendal Sound. I og med at jeg kommer til p kjøre med subber...

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    421

60 dagers buy and try!

Jeg har hørt både Klipsch rf7 og Tower og i den sammenligningen vil Klipsch lide ett sviende nederlag.
    Syns også det altså...as har en meget tiltalende lyd! Klipsch har priset seg totalt ut imo!

aircanada

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Antall liker
    320
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Blir interessant å sjå kva neste kapittel i høgtalarverden blir! Trudde Dynaudio skulle bli en god match med kva du er ute etter.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.347
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

60 dagers buy and try!

Du verden!! :)

O

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Jo, er sant det.. Jeg lurer på om jeg burde gått for stativ eller de gulvstående om jeg går for Arendal Sound. I og med at jeg kommer til p kjøre med subber...
    Alle oppsett jeg har hørt hos deg har du kjørt med subbere tilkoplet til stereobiten så ser jo ingen grunn for at ikke det skulle bli en bedre og rimeligere løsning for deg, dvs om du ikke kjøper de svinedyre føttene som tilbehør, ikke trenger du dem heller.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13

60 dagers buy and try!

Du verden!! :)

O
    Dette er internett ingen tror på hva jeg skriver uansett :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn