Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja. Den kosta vel rett over 20 laken. Har annonsert en pakke med 7.2 systemet til en meget god pris. Tar man med Rotelen så får man en virkelig flott pakke. Er ikke alle som kan benytte seg av atmos. Får jeg ikke solgt den, så blur jeg nok til å bruke effekttrinnene i den til atmos kanaler. Jeg får vel brukt 7 av de 9 den har...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel har da sloss litt med ASR Emitter 'n. Fått den ned i en kasse. Som skal til Bodø imorgen. Bring kommer å henter.

    Har fått koblet Triangle på Pioneeren i 2 kanaler. Pure direct og jada dette spiller musikk det også. Er faktisk litt imponert over hva den LX83 leverer.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så da ser racket slik ut

    DSC_0230.jpg

    DSC_0231.jpg


    Tomt eller...?

    Det viktigste er vel at foten går... Kjenner at dette var riktig valg. Å få i hus Triangle var nok et smart trekk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå husker jeg hvorfor jeg er så glad i Triangle. Måten de fremstillier kassegitar og vokal er rett og slett svært bra. Vi snakker altså om en høyttaler til ca 20.000 for en del år siden. Rett og slett meget bra for mine ører. Hører at celius er enda litt skarpere oppover enn både Quartet. Lyrr og Chello.

    Så jeg får vel bare sende en epost til veridian tenker jeg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Neida Triangle er ikke verdensmester i alt. Jeg klar over det. Men det er bare så gøy når man treffer. Skjønner ikke hvorfor jeg solgt de gamle Chello jeg hadde.

    Om noen har et par. Skrik ut!!! ;)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.874
    Antall liker
    9.314
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Tror du trenger et par MF 750 Superchargere jeg.
    Veit om et par som står å støver ned et sted på Skjetten ;)
    Kan sette deg i kontakt med vedkommende. En trivelig fyr har jeg hørt rykter om.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror ikke jeg har Pæng til slike...

    Vet du hva'n ska ha?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hører litt på Mezzoforte her nå. Svinger greit dette uten bassene. Men vet nok at det må inn noe for å få det enda bedre til.

    Lurer på om jeg skal koble opp de Fatial bassene...

    Noen som vet hva Rotel RB993 klarer i 4 ohm?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    De var det noe galt med, noe med delefilter mest sannsynlig. Så de fikk jeg levere tilbake til selger som skulle ta dette videre med Triangle. Lurer litt på hvordan det gikk...
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er det Håvard sine du tenker på?
    Så har man den rf63 som flere mener er de beste klipsch har laget. De fåes jo for rett under 12000 nye. Og brukte ned mot 6-7000 innimellom.

    Hadde håpet på at han som har annonsert sine rf63 hadde senket prisen litt. Da hadde jeg nok tatt de og satsa på de var de rette. Da kunne jeg ha solgt de igjen om de ikke passet uten å tape penger.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Bladelius Thor Mk3 med Mjølner - Torget

    Her har du vel alt du ønsker.
    Dynamiske krefter i bøtter og spann.
    Råtøff og rytmisk bass, som også graver dypt.
    Nydelig klangballanse, hvor ingenting stikker ut.
    Ekstrem god på 3D lydbilde, med kirurgisk presisjon.
    Effekt delen er vel på høyde med Electrocompaniet til samme pris, men her for du også high-end pre del og HT-pass thrue på kjøpet.
    Har hatt en del Bladelius, både pre og Thor MkII og det er lydmessig kvalitet på veldig høyt nivå. Thor MkIII skal være bedre på alt, t.o.m å prestere fyldigere klang, men samtidig enda mer oppløst og gjennomsiktig.
    Har veldig tro på at den både vil rocke vilt og ta vare på middels innspillinger og gi hakeslepp på de gode.
    Bedre plug & and play forsterker finner du neppe med alle de egenskapene. (drar omtrent alt av høyttalere uten å svette)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for tips Jonas.
    Denne gangen skal jeg prøve rør og ser helst etter pre og effekt. Muligens rør pre og transistor effekt.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Om du bestiller Veridian Rør-dac med pre-funksjon, så er du jo nesten i mål alt da.
    Bare å finne seg en knallgod effektforsterker som passer til.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det som er tanken min. Håper virkelig den pre delen er god....
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da anbefaler jeg at du ser etter Coda effekt, gjerne eldre utgave som S12. Coda låter litt "rør", men har stramheten og kreftene til å drive alt. Det geniale med Coda amper er at de drar på noe helvete rundt 100-200hz, som gir en nydelig klangballanse og PrAT, men samtidig så er det super stramt og lager ingen faenskap. Den leverer mer og rydder opp booomen samtidig. Du kan jo betale det dobbelt for Electrocompaniet eller andre merker uten å få bedre lyd.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Kan støtte opp det meste Jonas skriver her.
    Jeg er kanonfornøyd med min Coda S12, og den blir neppe lagt ut for salg igjen. (Med mindre en sort s12.5 kommer ut til fin pris en dag)
    Det er den mest rør-lignende transistorforsterker jeg har hørt til nå. Den kan virkelig spille detaljert og luftig, samtidig som at den kan dra frem dypbass og en kanon mellomtone.
    Men at de drar på så veldig rundt 100-200 hz har jeg nå ikke merket så veldig til.
    Matchet med passende høyttalere og en god pre, er det virkelig gode odds for å lykkes med Coda.
    En kompis av meg har akkurat byttet ut sin EC AW250R til fordel for Coda TS til sine Elac 509vx, og det ble en oppgradering på nærmest alle områder.
    Mye penere lyd, langt fra så pågående i mellomtonen og en dypere og strammere bass.
    Ec låt ikke pent i det oppsettet, og det har plaget ham siden den ble innkjøpt.
    Mye mer fornøyd nå.
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ut i fra det jeg har hørt fra Triangle (liker lyden veldig), så tror jeg Coda er knall match. Tøff bass, åpen detaljert mellomtone og oppløst men behagelig diskant gjengivelse.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe.. Satt å leika meg litt i Jriver etter å ha koblet opp hele Triangle settet. Kom plutselig over en plass der jeg kunne rute lyden dit jeg ville. Dvs jeg kan nå spille med Pioneeren i pure direct men med subbene. Vel jeg tenkte jeg måtte høre på dette men ved en feil sendte jeg front venstre kanalen til surround back. That got me thinking. Så nå spiller jeg stereo i 7 kanaler pluss 2 subber. Skal jobbe litt med delay og med gain. Men dette høres faktisk meget morsomt ut. Plutselig blir jeg sittende inne i lyden på en helt annen måte enn tidligere. Det her fungerte. Tøft rett og slett.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da kom nyheten, nå vil dama flytte nærmere Oslo. Så da går jeg inn i en ny spennende runde av livet. Hus salg og kjøp. Hifi rom eller ikke... Så da avventer jeg med noe større innkjøp. Blir vel muligens å satse på headfi fremover mot neste vinter.

    Jaja
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men har jo huset inntil videre. Og jeg kommer til å leke meg med dette stereo i mange kanaler en del.

    Det første blir å sette timing riktig mellom alle kanalene. Så riktig gain. Men bare det lille jeg testa igår var faktisk ganske morsomt.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    4.719
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Da kom nyheten, nå vil dama flytte nærmere Oslo. Så da går jeg inn i en ny spennende runde av livet. Hus salg og kjøp. Hifi rom eller ikke... Så da avventer jeg med noe større innkjøp. Blir vel muligens å satse på headfi fremover mot neste vinter.

    Jaja
    Det blir sikkert greit mtp. reisevei og nærhet til aktiviteter.
    Hva slags objekter er det dere sikter dere inn på? Spesielle områder dere ser på? Problemet er jo bare at det har blitt så vanvittig dyrt å kjøpe nå.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.731
    Antall liker
    13.521
    Sted
    Sørlandet
    Dyrt? Obos har lagt ut for salg sitt nye prosjekt på Oksnøya. Prisene varierer fra 110 000,- pr kvm til 125 000 pr kvm. Alle de små leilighetene ble solgt på første visningshelg. Gjennomsnittsalder på kjøperne er 57 år.

    Velkommen til Oslo Retep!

    -BB-
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.459
    Antall liker
    3.729
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Nærmere Oslo kan fort være Lørenskog:) Kanskje du burde skaffe deg en slik, så du kan bevare minnet av lytterommet ditt: A16 News
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Spennende retep. Welcome to the jungle :)
    Oslo er ikke lenger for folk med gjennomsnitlig økonomi/inntekt.
    Selv på Lørenskog, hvor jeg bor har enkelte områder bortimot fordoblet seg de siste 24 mnd.
    Ved Strømmen Storsenter ligger det mange "nye" flotte leil, kun et steinkast fra togstasjonen og bussterminalen. Dette området er det lurt å innvestere i så stor leil som mulig, da prisene i slike sentrale områder rundt Oslo vil eksplodere snart.
    Det kommer badeland og hotell, noe som vil gi Strømmen høyere status.
    Med tåg, så er det 4 min til Lillestrøm og 12 minutter til Oslo. De aller fleste i Oslo er ikke i nærheten å kunne komme seg til sentrum på like kort tid.
    Området fra Oslo til Lillestrøm er også den minst trafikkerte biten i rushen. Både Oslo-Ski og Oslo-Asker er håpløse hvis bil skal benyttes.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.961
    Antall liker
    56.226
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Spennende retep. Welcome to the jungle :)
    Oslo er ikke lenger for folk med gjennomsnitlig økonomi/inntekt.
    Selv på Lørenskog, hvor jeg bor har enkelte områder bortimot fordoblet seg de siste 24 mnd.
    Ved Strømmen Storsenter ligger det mange "nye" flotte leil, kun et steinkast fra togstasjonen og bussterminalen. Dette området er det lurt å innvestere i så stor leil som mulig, da prisene i slike sentrale områder rundt Oslo vil eksplodere snart.
    Det kommer badeland og hotell, noe som vil gi Strømmen høyere status.
    Med tåg, så er det 4 min til Lillestrøm og 12 minutter til Oslo. De aller fleste i Oslo er ikke i nærheten å kunne komme seg til sentrum på like kort tid.
    Området fra Oslo til Lillestrøm er også den minst trafikkerte biten i rushen. Både Oslo-Ski og Oslo-Asker er håpløse hvis bil skal benyttes.


    Den der er jeg ikke enig i :) det står jo i fra langt nedenfor Helsfyr hotel til forbi AHus.
    Asker er helt håpløst det er jeg enig i ;).
    O
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    ALL rush i og utenfor Oslo sentrum er håpløs, men strekningen mot Gardemoen er minst belastet.
    Du er velkommen til Lørenskog / Strømmen. Da kan du sykle til både osten og meg, samt halve medlemsskaren av SA :D

    Spennende retep. Welcome to the jungle :)
    Oslo er ikke lenger for folk med gjennomsnitlig økonomi/inntekt.
    Selv på Lørenskog, hvor jeg bor har enkelte områder bortimot fordoblet seg de siste 24 mnd.
    Ved Strømmen Storsenter ligger det mange "nye" flotte leil, kun et steinkast fra togstasjonen og bussterminalen. Dette området er det lurt å innvestere i så stor leil som mulig, da prisene i slike sentrale områder rundt Oslo vil eksplodere snart.
    Det kommer badeland og hotell, noe som vil gi Strømmen høyere status.
    Med tåg, så er det 4 min til Lillestrøm og 12 minutter til Oslo. De aller fleste i Oslo er ikke i nærheten å kunne komme seg til sentrum på like kort tid.
    Området fra Oslo til Lillestrøm er også den minst trafikkerte biten i rushen. Både Oslo-Ski og Oslo-Asker er håpløse hvis bil skal benyttes.
    Den der er jeg ikke enig i :) det står jo i fra langt nedenfor Helsfyr hotel til forbi AHus.
    Asker er helt håpløst det er jeg enig i ;).
    O
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.874
    Antall liker
    9.314
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    ALL rush i og utenfor Oslo sentrum er håpløs, men strekningen mot Gardemoen er minst belastet.
    Du er velkommen til Lørenskog / Strømmen. Da kan du sykle til både osten og meg, samt halve medlemsskaren av SA :D

    Spennende retep. Welcome to the jungle :)
    Oslo er ikke lenger for folk med gjennomsnitlig økonomi/inntekt.
    Selv på Lørenskog, hvor jeg bor har enkelte områder bortimot fordoblet seg de siste 24 mnd.
    Ved Strømmen Storsenter ligger det mange "nye" flotte leil, kun et steinkast fra togstasjonen og bussterminalen. Dette området er det lurt å innvestere i så stor leil som mulig, da prisene i slike sentrale områder rundt Oslo vil eksplodere snart.
    Det kommer badeland og hotell, noe som vil gi Strømmen høyere status.
    Med tåg, så er det 4 min til Lillestrøm og 12 minutter til Oslo. De aller fleste i Oslo er ikke i nærheten å kunne komme seg til sentrum på like kort tid.
    Området fra Oslo til Lillestrøm er også den minst trafikkerte biten i rushen. Både Oslo-Ski og Oslo-Asker er håpløse hvis bil skal benyttes.
    Den der er jeg ikke enig i :) det står jo i fra langt nedenfor Helsfyr hotel til forbi AHus.
    Asker er helt håpløst det er jeg enig i ;).
    O
    Litt mer en 12 min fra Strømmen, alle tog fra der er tog som stopper på alle melkerampene den finner på sin vei.
    Tar vel ca 20 min til Strømmen.
    Men ja det bygges masse rundt i området vårt nå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke sett så nøye på områder. Må sette oss ned jeg og dama. Håper på å finne noe på ett plan og vi vil ha hageflekk. Og helst første etg eller heis er et must pga rullestol.

    Alphamale, ja kanskje det ja. Fra oss til Gardermoen tar det 14min med bil eller ca 20min med buss og tog.

    Vi skal pusse lurt opp småting og få en takst. Vi må finne ut budsjett.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    ALL rush i og utenfor Oslo sentrum er håpløs, men strekningen mot Gardemoen er minst belastet.
    Du er velkommen til Lørenskog / Strømmen. Da kan du sykle til både osten og meg, samt halve medlemsskaren av SA :D

    Spennende retep. Welcome to the jungle :)
    Oslo er ikke lenger for folk med gjennomsnitlig økonomi/inntekt.
    Selv på Lørenskog, hvor jeg bor har enkelte områder bortimot fordoblet seg de siste 24 mnd.
    Ved Strømmen Storsenter ligger det mange "nye" flotte leil, kun et steinkast fra togstasjonen og bussterminalen. Dette området er det lurt å innvestere i så stor leil som mulig, da prisene i slike sentrale områder rundt Oslo vil eksplodere snart.
    Det kommer badeland og hotell, noe som vil gi Strømmen høyere status.
    Med tåg, så er det 4 min til Lillestrøm og 12 minutter til Oslo. De aller fleste i Oslo er ikke i nærheten å kunne komme seg til sentrum på like kort tid.
    Området fra Oslo til Lillestrøm er også den minst trafikkerte biten i rushen. Både Oslo-Ski og Oslo-Asker er håpløse hvis bil skal benyttes.
    Den der er jeg ikke enig i :) det står jo i fra langt nedenfor Helsfyr hotel til forbi AHus.
    Asker er helt håpløst det er jeg enig i ;).
    O
    Mye er egentlig gjort bare man kommer seg til f.eks. Lillestrøm, for da slipper man stampingen som alltid er over Berger. Lurer på hva som egentlig feiler de folka som bor på strekningen Lindeberg - Frogner - Skedsmokorset, siden det alltid er der køen er verst både morgen og ettermiddag. ;D
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Dere får et fint sted å bo nærmere Oslo, for prisen av huset dere har.
    Et tips i starten, er å få en gratis verdivurdering av en eiendomsmegler.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Vil tippe innredning av loftet vil sørge for en betydelig verdistigning ifht. når dere kjøpte huset, iallfall.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk takst når loftet var ferdig. 4.2mill. Men det er jo noen år siden.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    4.2 MNOK - bør holde til et brukbart oppsett. Så leier dere hus istedenfor å kjøpe.:cool:

    Final
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Fikk takst når loftet var ferdig. 4.2mill. Men det er jo noen år siden.
    Er ganske sikker på at det har skjedd en del med boligprisene der du bor på noen år. Tror dere får et ganske hyggelig oppgjør, hvis dere selger nå. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn