Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.712
    Antall liker
    9.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Alphamale: flytt hjem igjen ;)

    Retep: du får flytte nordover.. vil gi betydelig overskudd til stereo ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.086
    Antall liker
    20.555
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Satt og titta litt på hvilke utlegg vi har for å komme oss til og fra jobb i mnd. Dama kjører bil tur/retur Stovner og jeg kjører tog. Litt forenklet dvs uten bom avgifter så havnet jeg på ca 7000kr. Vil bli betydelig mindre om vi flyttet inn til Oslo, Lillestrøm området.

    Vi må finne en plass det er enkelt å komme seg til både Stovner og Lysaker. Får se litt på dette fremover. Men at jeg mister hifirommet er nok ganske sikkert.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.086
    Antall liker
    20.555
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Alphamale: flytt hjem igjen ;)

    Retep: du får flytte nordover.. vil gi betydelig overskudd til stereo ;)
    Jeg hadde faktisk ikke hatt noe problem med å bo oppi gokk. Men så er det dette med jobb da..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Satt og titta litt på hvilke utlegg vi har for å komme oss til og fra jobb i mnd. Dama kjører bil tur/retur Stovner og jeg kjører tog. Litt forenklet dvs uten bom avgifter så havnet jeg på ca 7000kr. Vil bli betydelig mindre om vi flyttet inn til Oslo, Lillestrøm området.

    Vi må finne en plass det er enkelt å komme seg til både Stovner og Lysaker. Får se litt på dette fremover. Men at jeg mister hifirommet er nok ganske sikkert.
    Lillestrøm/Lørenskog/Fjellhamar er jo fine plasser og ikke så dyrt som inne i byen da :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    6.045
    Antall liker
    4.900
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Satt og titta litt på hvilke utlegg vi har for å komme oss til og fra jobb i mnd. Dama kjører bil tur/retur Stovner og jeg kjører tog. Litt forenklet dvs uten bom avgifter så havnet jeg på ca 7000kr. Vil bli betydelig mindre om vi flyttet inn til Oslo, Lillestrøm området.

    Vi må finne en plass det er enkelt å komme seg til både Stovner og Lysaker. Får se litt på dette fremover. Men at jeg mister hifirommet er nok ganske sikkert.
    Dere bør finne noe nært t-bane. Veldig fleksibelt. Har det helt konge på Risløkka men her har det også vært boliggalopp.
    Nye Økern/Hasle bør være innafor for dere. fireroms
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.339
    Sted
    Smurfeland
    Satt og titta litt på hvilke utlegg vi har for å komme oss til og fra jobb i mnd. Dama kjører bil tur/retur Stovner og jeg kjører tog. Litt forenklet dvs uten bom avgifter så havnet jeg på ca 7000kr. Vil bli betydelig mindre om vi flyttet inn til Oslo, Lillestrøm området.

    Vi må finne en plass det er enkelt å komme seg til både Stovner og Lysaker. Får se litt på dette fremover. Men at jeg mister hifirommet er nok ganske sikkert.
    Lillestrøm/Lørenskog/Fjellhamar er jo fine plasser og ikke så dyrt som inne i byen da :)
    Fjellhamar er dyrt, og ikke minst preget av eneboligbebyggelse og veldig få blokker. Ikke like dyrt som f.eks. Vinderen eller Grefsen i Oslo, men ikke akkurat gratis heller. Har man derimot hele Lørenskog som nedslagsfelt er det en del mer å velge i med både rekkehus og blokker.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.956
    Antall liker
    9.431
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hele det sentrale området rundt Lillestrøm, Strømmen og Lørenskog er blitt et stort pressområde som prisene er blitt høye.
    Huset vi kjøpte på 190m2 for 3 år siden for 4,7 som var nytt, det siste som ble solgt fikk de rundt 7 for.
    Dette er en galskap som ikke er bra for samfunnet. Stakkars de som skal ut på markedet for første gang.
    Bunnløs gjeld er det de får.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.468
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    "Startet med tomme hender og nå har jeg millioner i gjeld":)

    Hele det sentrale området rundt Lillestrøm, Strømmen og Lørenskog er blitt et stort pressområde som prisene er blitt høye.
    Huset vi kjøpte på 190m2 for 3 år siden for 4,7 som var nytt, det siste som ble solgt fikk de rundt 7 for.
    Dette er en galskap som ikke er bra for samfunnet. Stakkars de som skal ut på markedet for første gang.
    Bunnløs gjeld er det de får.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Boligprisene på Stovner er svært lave.
    Der er det mulig å fremdeles realisere eget lytterom og dere sitter igjen med noen millioner til hva det skal være av hifi.
    Har selv bodd store deler av livet mitt i byen, trivdes veldig godt på Grefsen, Vinderen, Smestad og Holmenkollen.
    Dere må selv finne ut hva som er best for dere.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    946
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    10
    Satt og titta litt på hvilke utlegg vi har for å komme oss til og fra jobb i mnd. Dama kjører bil tur/retur Stovner og jeg kjører tog. Litt forenklet dvs uten bom avgifter så havnet jeg på ca 7000kr. Vil bli betydelig mindre om vi flyttet inn til Oslo, Lillestrøm området.

    Vi må finne en plass det er enkelt å komme seg til både Stovner og Lysaker. Får se litt på dette fremover. Men at jeg mister hifirommet er nok ganske sikkert.

    Ringerike / Hole er stedet , dersom du jobber på Lysaker .
    Myyyyyyye billigere å kjøpe bolig enn i Akershus , samt kort avstand til Lysaker / Oslo med bra bussforbindelse !
    Og enda bedre blir det nå som det er vedtatt å bygge ringeriksbanen !
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.991
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Anbefaler dere å kjøpe i pressområdene rett utenfor Oslo, da disse stedene vil prisene øke hele tiden og det er en glimrende investering. Kompis av meg kjøpte på Vestli for ti år siden, og prisene har nesten stått stille, sammenlignet med vårt rekkehus på Lørenskog, som snart har 3 fordoblet seg.

    Hele det sentrale området rundt Lillestrøm, Strømmen og Lørenskog er blitt et stort pressområde som prisene er blitt høye.
    Huset vi kjøpte på 190m2 for 3 år siden for 4,7 som var nytt, det siste som ble solgt fikk de rundt 7 for.
    Dette er en galskap som ikke er bra for samfunnet. Stakkars de som skal ut på markedet for første gang.
    Bunnløs gjeld er det de får.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Anbefaler dere å kjøpe i pressområdene rett utenfor Oslo, da disse stedene vil prisene øke hele tiden og det er en glimrende investering. Kompis av meg kjøpte på Vestli for ti år siden, og prisene har nesten stått stille, sammenlignet med vårt rekkehus på Lørenskog, som snart har 3 fordoblet seg.

    Hele det sentrale området rundt Lillestrøm, Strømmen og Lørenskog er blitt et stort pressområde som prisene er blitt høye.
    Huset vi kjøpte på 190m2 for 3 år siden for 4,7 som var nytt, det siste som ble solgt fikk de rundt 7 for.
    Dette er en galskap som ikke er bra for samfunnet. Stakkars de som skal ut på markedet for første gang.
    Bunnløs gjeld er det de får.
    I motsetning til jonas, anbefaler jeg dere å flytte dit det er best for dere. Å bruke historisk avkastning de siste 10 årene, i dagen ville boligmarked som er ingen garanti for fremtidig avkastning. Det skal ikke så store endringene til før at boligprisene endrer seg. F.eks økt arbeidsledighet og økte renter. Anbefaler å flytte der man ønsker å bo og ikke bruke bolig som et investeringsobjekt der man skal tjene mest mulig.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.301
    Antall liker
    28.977
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Boligprisene på Stovner er svært lave.
    Der er det mulig å fremdeles realisere eget lytterom og dere sitter igjen med noen millioner til hva det skal være av hifi.
    Har selv bodd store deler av livet mitt i byen, trivdes veldig godt på Grefsen, Vinderen, Smestad og Holmenkollen.
    Dere må selv finne ut hva som er best for dere.
    Her har du to svært lavt prissatte boliger på Stovner!
    Leilighet
    https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=90584079
    Enebolig
    https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=89637991

    Vet ikke jeg om det er så veldig billigt? Har selv enebolig på Gamle Stovner kjøpt -05 da var prisen 3mill nå godt over 6mill. En kollega kjøpte igår rekkehus i Moss typ vanlig 110-20kvm 2.750mill og 4k i måneds avg. Ska nok lang ivei om det skall være billig.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.018
    Antall liker
    4.140
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Når jeg ser prisene på leiligheter og eneboliger i nærheten av Oslo så begynner jeg å lure på om dere ikke tjener det dobbelte av hva vi gjør i Grenland..

    pris ex i Skien og Porsgrunn:

     

    Vedlegg

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.712
    Antall liker
    9.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Alphamale: flytt hjem igjen ;)

    Retep: du får flytte nordover.. vil gi betydelig overskudd til stereo ;)
    Jeg hadde faktisk ikke hatt noe problem med å bo oppi gokk. Men så er det dette med jobb da..
    Jobb er det nok for deg.. lokale kjøttprodusenten i narvik har søkt jevnt etter folk.. :) tror du hadde fått noe der fort. Vet ikke hva fruen din jobber med :)

    Alphamale: flytt hjem igjen ;)

    Retep: du får flytte nordover.. vil gi betydelig overskudd til stereo ;)
    Jeg hadde faktisk ikke hatt noe problem med å bo oppi gokk. Men så er det dette med jobb da..
    Hehe,hører du det X? Du er en gokking:):)

    O
    Såå såå Ove.. bedre som en gokking enn en gakking ;)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    hmmm en stund lurte jeg på om jeg hadde forlatt tråden Retep's lytterom og havnet på finn ved en feiltagelse, men neida det var vist ikke jeg som hadde gjort feil :p
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Ser blokkleilighet er nevnt, men det har eg liten tru på, blir for mye å holde styr på for å dra på litt en kveld.
    Hvem er på hytta, hvem er til elskeren, hvem er på ferie, hvem er på nattskift, hvem er døv, hvem gir fan, hvem hører altfor godt etter lissom. Tror ikke du sakl satse på noe annet en enebolig, til nød 2 mannsbolig, ikke at jeg har dårlig trua på evnene dine til å holde styr på naboene ;) men du er jo en hifinerd (i possitiv forstand) som liker volum.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.086
    Antall liker
    20.555
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har titta litt på den linken Vidarje, men skjønner ikke helt hva dette er for noe..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.086
    Antall liker
    20.555
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi satt og titta litt på bopel igår. Og det ser ut til at vi sikter oss inn på leilighet på ett plan. Med minimum 2 soverom. Vi ønsker heller ikke mer lån da dagens situasjon er helt topp kronemessig.


    Så det er mulig at alt av hifi film utstyr blir solgt fremover. For å starte med blanke ark senere.

    Så om noen er på utkikk etter høyttalere, subber, kinoamp effekttrinn ol. Send en pm. Selger for samme eller litt lavere pris enn jeg kjøpte for. Driver ikke butikk.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.339
    Sted
    Smurfeland
    Vi satt og titta litt på bopel igår. Og det ser ut til at vi sikter oss inn på leilighet på ett plan. Med minimum 2 soverom. Vi ønsker heller ikke mer lån da dagens situasjon er helt topp kronemessig.


    Så det er mulig at alt av hifi film utstyr blir solgt fremover. For å starte med blanke ark senere.

    Så om noen er på utkikk etter høyttalere, subber, kinoamp effekttrinn ol. Send en pm. Selger for samme eller litt lavere pris enn jeg kjøpte for. Driver ikke butikk.
    Det her kan bli ordentlig bra, det. Tenker innimellom det samme etter å ha samlet på meg en haug med komponenter og høyttalere, at det kanskje hadde vært deilig å kvitte seg med alt og starte på nytt med den kunnskapen og erfaringen man har gjort seg underveis. Burde gi grunnlagg for litt mer målrettet oppbygging av neste anlegg, for da vet man bedre hva man liker og egentlig vil ha. Problemet kan jo ofte være at man egentlig ikke vil selge ting man liker skikkelig godt, selv om man ikke bruker det og det helller egentlig ikke passer så bra sammen i helheten.

    Wipe the slate clean.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Får starte med Head fi...
    Du får nok bra head fi for det du sitter igjen med ved salg av hifi, trenger jo ikke store krypinnet heller så du kan vel spe på med litt etter hus salget også. Lukter head fi i upper class ;)
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    458
    Antall liker
    420
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Headfi, noen digitale filter og VR-briller!
    Kan du lure sansene til å tro at du er i ett svært lytterom med nytt utstyr hver dag, uten at det koster noe ekstra ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn