Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Taket, mobber du den sorte fella mi... Nei det gidder jeg ikke.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk besøk av Authentic, så da er det klart for HD basert filmavspilling. Blir nok litt knoting imorgen siden dette er helt nytt. men lyd og bilde blir det.

    Vi sees imorgen.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.585
    Antall liker
    54.553
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Ser ut som det blir bra vær i morgen,så da reiser jeg nok ned til båten. Er kanskje like greit ;)

    O
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den er god Evo. Du får ta med deg han jeg møtte hos OHC en annen dag. Har mye ledig tid fremover nå.

    Er ikke så mange igjen nå. Men håper jo på at resten kommer, så vi blir en 4-5stk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Haha... Det ble ingen vei utenom etter å ha testa min. Jeg forstår deg godt. Den ER god.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.049
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Gleder meg til lørdag gutter. Har vert hjemme fra jobb en uke, så kjenner på meg at det skal bli godt med litt folk rundt seg.

    Vil gjerne at de som er usikre, melder ifra om de kommer eller ikke. Så jeg ikke står ned matrester hele påfølgende uke.

    Håper på stygt vær, for det blir fort varmt på lytteromet.
    Bekrefter at jeg kommer :)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Den er god Evo. Du får ta med deg han jeg møtte hos OHC en annen dag. Har mye ledig tid fremover nå.

    Er ikke så mange igjen nå. Men håper jo på at resten kommer, så vi blir en 4-5stk.
    Kommer sterkere tilbake, når jeg har fått orden på ryggen. Lykke til i morgen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da blir vi en liten gjeng. Nettopp knotet rundt en del på den nye avspilleren. Fungerer kjempemessig. Ser frem til en hyggelig dag imorgen. Ta med musikk. Evnt så har jeg Spotify og en del cd plater.

    Vel møtt!!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Topp Joneinar. Da blir vi 6-7 stk. Thohaug kommer utpå dagen. Hadde no på tapeten på formiddagen.

    Har alle fått posisjon til gpsene sine som trenger? Om ikke si ifra.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper ikke det låter for sært her nå. Har jo litt spes smak skal vite...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Da blir vi en liten gjeng. Nettopp knotet rundt en del på den nye avspilleren. Fungerer kjempemessig. Ser frem til en hyggelig dag imorgen. Ta med musikk. Evnt så har jeg Spotify og en del cd plater.

    Vel møtt!!
    Jeg følger med på forumet og oppdateringer rundt Kodi problematikken og back-buttom knappen, så for vi ordnet dette. Kommer nok en fix snart. Om ikke går det ann å laste ned en annen tidligere versjon.

    Forresten har du oppdateringen som gir native DTS-X avspilling, syntes det var noe rart der når vi prøvde og det slo meg at dette er en software oppdatering ?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp har alle oppdateringene foruten auro 3d
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men må sjekke igjen. Data og slikt er jo ikke min sterkeste side.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.729
    Antall liker
    26.461
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her er det som vanlig liv tidlig på morgenen! Lykke til med "treffet" i dag :)
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.015
    Antall liker
    17.707
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Håper ikke det låter for sært her nå. Har jo litt spes smak skal vite...
    Det låter helt sikkert mer enn godt nok, Retep. Ingen anlegg spiller all slags musikk like godt. Vil alltid være noe å utsette her eller der. Trikset er å prioritere og leve med det, noe det ser ut som også du nå har innsett og oppnådd. Tror ikke hverken du eller din smak er særere enn andres, men antagelig er du en mer rastløs sjel enn flere. ☺

    Kos dere. Jeg må til Tønsberg og besøke gamle far. Ta deg gjerne en tur hit igjen når du ønsker (mange forandringer siden sist).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her er det som vanlig liv tidlig på morgenen! Lykke til med "treffet" i dag :)
    Ja er oppe tidlig, ble slik ettet jeg passerte 30. Fra å være B menneske til A menneske.

    Gleder meg til folkene. Blir morro.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper ikke det låter for sært her nå. Har jo litt spes smak skal vite...
    Det låter helt sikkert mer enn godt nok, Retep. Ingen anlegg spiller all slags musikk like godt. Vil alltid være noe å utsette her eller der. Trikset er å prioritere og leve med det, noe det ser ut som også du nå har innsett og oppnådd. Tror ikke hverken du eller din smak er særere enn andres, men antagelig er du en mer rastløs sjel enn flere. ☺

    Kos dere. Jeg må til Tønsberg og besøke gamle far. Ta deg gjerne en tur hit igjen når du ønsker (mange forandringer siden sist).
    Takker for det. kommer nok nedom serru.

    Ja lydmessig så innser jeg nok at det er bortimot umulig å få absolutt alt jeg er ute etter i ett oppsett. Nå er jeg såpass nærme min lyd at, ja, jeg vil nok slite med å finne noe mye bedre / nærmere. Så da får jeg nyte musikk og film. Noe jeg til de grader gjør. Svært fornøyd med oppsettet. Slik det er idag. Varier litt om jeg liker lyden best fra 2 eller multikansls. Dagsform har mye å si
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da blir vi en liten gjeng. Nettopp knotet rundt en del på den nye avspilleren. Fungerer kjempemessig. Ser frem til en hyggelig dag imorgen. Ta med musikk. Evnt så har jeg Spotify og en del cd plater.

    Vel møtt!!
    Jeg følger med på forumet og oppdateringer rundt Kodi problematikken og back-buttom knappen, så for vi ordnet dette. Kommer nok en fix snart. Om ikke går det ann å laste ned en annen tidligere versjon.

    Forresten har du oppdateringen som gir native DTS-X avspilling, syntes det var noe rart der når vi prøvde og det slo meg at dette er en software oppdatering ?
    Har sjekket. Er kun auro 3D oppdatering tilgjengelig.

    Men tittet litt inne på Faq sidene til Marantz. At jeg ikke får valg om å spille native DTSX er visst et kjent problem. Dvs om jeg forstår riktig. Dtsx neo 6 i native DTSX format der vil det stå dtsx neo 6 O display. Men den spiller dtsx.
    Fant også ut at HD master audio + Dolby digital opsjonen det et det atmos upmixeren til Dolby Digital heter.

    Så da får jeg se of teste dette ut på filmer jeg må upmixe. Har til nå kun brukt DTS sin. Dvs dtsx neo6
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da gutter ble det sol og temperaturen er allerede 16 grader i skyggen. Dvs det blir varmt på lytteromet. Shorts og t-skjorte er uniformen idag. Får nok ta noen luftepauser innimellom.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Hei igjen folkens!

    Beklager min tidlige exit, men med meldinger fra hjemme om 2 unger som hadde kranglet omtrent non-stop siden jeg dro derfra var hodet mitt egentlig en annen plass. (hører mindre på mamman enn pappan, da mamman er flinkere til å skjemme de bort :mad: )

    Hyggelig var det uansett å hilse på nye folk, som jeg skjønner har mye heftig utstyr og gjort masse med rommene sine. Jeg er ikke så teknisk begavet ei heller særlig fingernem men mer flink til å nyte musikk, så det er det jeg gjør.

    Så kanskje i fremtiden blir det anledning for nye (ikke amputerte) treff.

    Takk igjen Retep for at du åpnet døren. Masse godlyd var det på lytterommet ditt.

    (Og en stor takk til moren til John_Harald for deilig kake ;D )
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for at du tok turen. Er morsomt å treffe nye folk. De siste gutta reiste nettopp. Kjørte litt film de siste timene.

    Håper du synes turen var verdt tiden. Har du lysst til å ta turen igjen så sier du bare fra.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker gutter for en morsom lørdag.
    Ekstra takk til Joneinar og Skorob som kom langveis fra. John Harald som tok med en herlig eggestang og som glemte munkholmene sine. Samt takk til Thomas + kompis ( sorry er svært dårlig på navn) som hadde med et brett Pepsi.

    Har gleda meg til denne dagen. Og for min del innfridde den. Håper dere synes det var verdt turen.


    Vet at det kommer flere treff fremover nå i klubben. Så håper på at aktiviteten tar seg opp. Hører noen rykter om en sommerfest.... Før fellesferien tar til.
     
    Sist redigert:

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Det var absolutt verdt turen, og har ikke noe imot mer "kvalitets tid" :cool: i sweetspot'n din:cool:
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.678
    Antall liker
    9.041
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hørte jeg sommerfest, hvor? Tydeligvis har noen snakka om att jeg har nevnt det.
    Skal se om jeg kan klemme inn en fredag eller lørdag.
    er veldig usikkert enda, så jeg lover ikke noe.
    Kjenner at barna er i en alder nå som mye skjer, men dette er jeg jo klar over med 4 stk+ at den nest eldste har skjønt hvordan han får til å lage meg til farfar:)
    Det fine er jo at kona ikke blir bestemor da dette er fra første runde.
    Sommeren er rimelig full allerede med turer både hit og dit.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er bare rykter enda. Litt på planlegging stadiet. sier ikke mere før riktig person åpner ballet.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ting var helt perfekt idag. Bra folk, bevertning og ikke minst KANON lyd. Uansett hva vi kasta på anlegget, så spilte det musikk.

    Jeg storkosa meg iallefall. Helt klart verdt turen!!!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ting var helt perfekt idag. Bra folk, bevertning og ikke minst KANON lyd. Uansett hva vi kasta på anlegget, så spilte det musikk.

    Jeg storkosa meg iallefall. Helt klart verdt turen!!!
    Takker Skorob. Gøy at det falt i smak. Har jo vandret rundt i ring en god stund. Føler vel at nå har jeg kommet helt rundt
    Endestasjon, kanskje...?

    Du treffer nøyaktig et punkt som er viktig for meg. Det spiller musikk, uansett hva man slenger på. Og det er underholdende.

    Takker for oppmøte. Mulig jeg får ta meg en tur nordover...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    PS skal hilse fra dama. Det rista i hele huset visstnok.... ;)

    Men velkommen tilbake skulle dere vere alle mann. Kjekke karer mente hun.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Tusen takk for hyggelig selskap :) bra som alltid ! Triangle later til å være innertier hos deg :)
    Ps: navnet mitt skrives fortsatt med H ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det som er extra gøy med slike treff er å høre på ny musikk. Dvs musikk som de besøkende tar med seg. Denne gangen var det spes den ene gruppa Mamnuth som Joneinar dro frem som har blitt spillt av flere ganger igår.

    Jeg har et litt ambivalent forhold til growling. ( autokorretur ville ha meg til å skrive grilling) På noe musikk så går det bra og på annen så fungerer det ikke for meg. Nå er vokalen i låtene varierende, muligens derfor det fungerer. Stemningen i musikken er skikkelig tung og dyster akkurat slik jeg innimellom spiller.

    For meg var Mamnuth ukjent inntil lørdag. Nå ligger de på spillelisten min.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror jeg trekker meg tilbake og burer meg inne noen dager.

    Drar litt på med denne nå.
    images (13).jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn