Var ikke opp i noen av snurrene igår.
Alikevel Jonas, jeg tror du kommer til å havne på en kabel med snudd polaritet uansett. Nettopp fordi du nå vet om dette og du kommer hele tiden til å lure på om det har noe å si. Siden du kan enten sende et av parene du har til HB52 eller kjøpe nye fra han for ca 500kr. Så er det nok like greit å bare gjøre det med en gang, slik at kablene er ihus når ampen ankommer. Skal få testa litt iløpet av dagen eller morradagen. Alt etter når jeg finner litt tid. Mulig kinoen blir opptatt av besøket vi har ikveld.
Men du kan spille musikk med normale kabler. Utifra husken så er tonaliteten lik. Men at med normale kabler så fløt lyden mer enn med snudd kabel. Der lyden var bedre plassert. Lettere å se innover i lyden. Se de ulike "lagene" men for all del. Jeg brukte jo normale kabler ei uke tror jeg det var..
At testere ikke vet eller bryr seg om dette viser (for meg) hvor forsiktig man skal vere å tro alt man leser i tester. Og hvor lite testere vet om de produktene de tester, eller hvor lite forskjell det er på kabler, eller hvor lite forskjell det er på snudd eller ikke snudd fase.
Jeg merket forskjell sist, så det blir spennende å se om inntrykket mitt fremdeles står seg. Har tatt feil før jeg.
Om du vil bruke dine kjøpekabler, så kan du jo snu fasen ved høytalerne. Ved å koble pluss og minus riktig på forsterker. Og så koble minus på pluss på høyttalerene.
Men klarer du å sove på natten med det?
Vel. Kjøper du signalkildene dine fra Marantz også, tipper jeg det ikke er noe som helst problem med kompatibiliteten på XLR koblingene.Både denne forsterkeren og Accuphase forsterkere har vært i mange tester, uten å være koplet opp til egne signalkilder. Hvis lyden forandrer seg negativt, så ville vel ikke disse produktene kommet så heldig fra slike tester, og tipper de ville informert om at ferdig terminerte xlr kjøpekabler uansett merke ikke ville fungere optimalt.
Klarer ikke å se for meg hva det er å vinne for Marantz å lage produkter som er avhengig av kabler, men kun kabler en lager selv eller spesialbestiller, fordi polariteten er snudd. Håper dette kun er teknisk problem, som ikke har noen som helst innvirkning på lyden, slik at jeg kan selv velge hvilken kabel jeg vil benytte.
Nå er det jo ikke mange platene som er spillt inn i fase heller da ikke sikkert du hører en dritt forskjellSå om du hører forskjell på kabler jonas, så hører du forskjell på dette. Er jo bare å spørre seg selv. Klarer jeg å leve og sove godt om natten med et anlegg som har snudd fasen? Da beholder du bare de kablene du har. Klarer du ikke det. Så får du laget deg nye, eller terminerer du om ett sett du har. Forskjellen er ikke stor, men den er der.
Forskjellene går ikke på oppløsning, detaljer og slike ting. Men det går på hvordan lyden "står" i rommet. Kan godt hende du faktisk liker lyden bedre ut av fase også.
Kanskje de syns det holder å matche sine egne produkter, og ikke bryr seg så mye om hva andre produsenter driver med. Men jeg er helt enig med deg, de burde hatt en mulighet for å snu fasen på en enkel måte når de velger å kjøre sitt eget løp.Når Marantz velger å ikke matche andres produkter, så burde de hatt en switcher?
Det er akkurat det. Jeg får ikke hørt Marantzen med den kabelen jeg ønsker. Og ikke får jeg vite om jeg går glipp av noe bedre opplevelse. Utrolig arrogant holdning fra et så stort merke, som selger globalt å bare drite i den eropeiske standarden for xlr kontakter. De burde enten hatt en switcher eller laget forsterkeren for hvert sitt marked.
Har et par xlr kabler, så hvis det er noe som bor i nærheten av lørenskog, og som vil lodde om, send meg en pm
Oh... søk opp Robert Skoglund (Homer Simpsons bilde!!)... . Thats meMåtte bite i det sure eplet igår. Måtte opprette en Facebook konto. Har fått en del venner fra Hifisentralen.no og fra det private. Svært hyggelig det.
Noe av det jeg synes er morsomt er at jeg nå kan via Spotify gå inn på vennene mine å spille deres musikk. Formen har vert såder i dag. Men har spillt mye musikk fra mobil til headsett som jeg har funnet i listene til mine venner. Det var kjempefint at det var mulig.
Hei.Skulle hatt 40.000 å svi av nå.
Vis vedlegget 441372
Triangle Magellan Quatour...
Får bli med drømmen. Man må jo ha drømmer også.
Betyr det at Marantz på enkelte mod ikke følger global standard? Finnes jo ikke å få kjøpt ferdige kabler i butikk til disse modellene.Det er en global standard for å fjerne forskjellene mellom USA og Europa/Japan.
Det er akkurat det. Jeg får ikke hørt Marantzen med den kabelen jeg ønsker. Og ikke får jeg vite om jeg går glipp av noe bedre opplevelse. Utrolig arrogant holdning fra et så stort merke, som selger globalt å bare drite i den eropeiske standarden for xlr kontakter. De burde enten hatt en switcher eller laget forsterkeren for hvert sitt marked.
Har et par xlr kabler, så hvis det er noe som bor i nærheten av lørenskog, og som vil lodde om, send meg en pm
HeisannHei.Skulle hatt 40.000 å svi av nå.
Vis vedlegget 441372
Triangle Magellan Quatour...
Får bli med drømmen. Man må jo ha drømmer også.
Har du hørt noen av de nye modellene til triangle? Tenker på Alpha,Delta,Theta, nye Esprit EZ osv. Ser veldig flotte ut