Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel, rack på plass anlegget til dama koblet opp. Prøvd med tre ulike høyttalere, men dette låter dritt. Så ny plassering må til her ja. Ante det nok. Men sånn som dette låter, slik kan vi ikke ha det.

Men racket ble fint.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker Vidarje, dama ble veldig fornøyd. Håper jo på å finne en plassering som både låter godt og som er fornuftig.

Vi får se.

Ellers så er det noen rykter om at RIAA er på vei. Så blir nok vinyl igjen over helgen.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.243
    Torget vurderinger
    96
    Dvs der kommer lyd igjennom, men drar jeg i spakene så kobler lyden ut og inn alt etter som. Er dårlig kontakt på flere av spakene.
    Straffen for å kjøpe en gammel analog EQ. Hva i all verden tenkte du på? En analog 80 talls EQ er vel noe det verste du kan forurense signalveien med. Dårlig kontakt på slike produkter er også standard etter noen år.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg papirer på at jeg har ekstremt god hørsel i forhold til alder. Langt over normalen faktisk. Testen er tatt på hørselsentral. liten dipp ved 4000hz men inkl dipp så var jeg på gjennomsnitt til en mann på min alder. Resten var langt over. Høyeste frekvens på høyre øre var 17500 på venstre 17100hz.
    Det var gode nyheter.

nordvest

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Fordi analog EQ er kjempekult.
    Tiltredes fullt ut, jeg fikk akkurat en Technics-equalizer av et kjempesnilt forummedlem her og den er veldig kjekk!

Var litt skurring på et par av sliderne på min også forresten, men litt kontaktspray synes jeg hjalp en hel del og nå når den er innstilt slik jeg vil ha den så er det uansett ikke et problem

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg synes det i vertfall. Mulig jeg også har begynt å bli lei hifijaget og hører mer på musikk. Men synes den er litt kul.

nordvest

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Musikken er jo det som er viktig når alt kommer til alt :)

Synes ihvertfall det var veldig kjekt å få inn en equalizer koblet til cd-spilleren, fikk på en måte tilført akkurat det lille ekstra/det lille løftet jeg ønsket

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skikkelig trivelig lørdag.
    Først gratis frokost og tilhørende morgenjazz.
    DSC_0269.jpg

Så gikk dama og svigermor på shopping, og jeg dro på platemesse.

Fikk med hjem noen skiver.
    DSC_0270.jpg

Fin til å henge på veggen denne.

DSC_0271.jpg

DSC_0272.jpg

DSC_0273.jpg

DSC_0274.jpg

DSC_0275.jpg

DSC_0276.jpg

DSC_0277.jpg

Noe til å pynte opp veggene med og noen til å spille.

Spes fornøyd med den Garage Inc plata.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og AC/DC LIVE er ei plate som vil få svært mye spilletid. Orginal utgivelse selfølgelig. Greit å ha discogs å støtte seg på når man står der...

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.243
    Torget vurderinger
    96
    Fordi analog EQ er kjempekult.
    Et ærlig svar :) Hvis du kan leve med degraderingen i lyden fordi du synes analoge sprakespaker er kult, så kjør på ;) En digital EQ vil jo låte lysår bedre, men er ikke så kult.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå bruker jeg i hovedsak eq i Jriver.. Men blir mye knot å kjøre platespiller inn i pc..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får vel holde med ASR en stund...
    Er oppe å spiller nå, ikke noe mobilbruk i nærheten av riaa vertfall.. Da knitret det gitt. Men må si det låter riktig så bra.

DSC_0286.jpg

Første plate ut. Dire Straits, Brothers in arms. Vertigo utgave.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy faen! Ac/Dc live på vinyl er rett og slett digg. Ahhh får for som fyttigrisen...

Tror jeg må ta opp igjen pm11s3 og teste de to riaatrinna mot hverandre.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Si ifra om du kommer over fjellet igjen. Døra står åpen for deg vettu. Takker for hjelpen med transport. Skal hilse fra dama her også

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.216
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Da har jeg papirer på at jeg har ekstremt god hørsel i forhold til alder. Langt over normalen faktisk. Testen er tatt på hørselsentral. liten dipp ved 4000hz men inkl dipp så var jeg på gjennomsnitt til en mann på min alder. Resten var langt over. Høyeste frekvens på høyre øre var 17500 på venstre 17100hz.
    Det var gode nyheter.
    Ikke rart du hørte trommestikka i lufta da du var hos meg, og jeg ikke skjønte hva du snakka om:cool:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det var gode nyheter.
    Ikke rart du hørte trommestikka i lufta da du var hos meg, og jeg ikke skjønte hva du snakka om:cool:

Er overrasket selv av den testen. Men kanskje jeg får igjen for at jeg vanligvis spiller med sivilisert volum.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Etter litt oppstart trøbbel der en sikring røk. Så har doktor Lgrons vert her med ny. Faen jeg plager den karen mye.

Så oppe å går med vinyl igjen. Rett og slett supert. Får vel spille noen plater før ny uke starter. Siste kvelden med ferie også imorgen starter hverdagen igjen.
    Ser egentlig litt frem til det, for selv om ferie et topp. Så er faktisk arbeid noe som kler meg. Med et snev av ADHD, dama mener noe helt annet :rolleyes: så er det godt å få brukt kroppen litt. Så sette seg ned med en god lp eller film og ladde batterier.

X

X186841

Gjest
    Ja det er ett helvetes mas på deg :p
    Var fin lyd i den ASRń når vi fikk justert den inn litt, men angrer heller ikke på att jeg kjøpte Soundsmith MCP2 MKII

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Første eksterne Riaa det der for meg. Tror jeg kan leve godt og lenge med den. En plass må man bare sette foten ned og si at det er nok.

Fikk tid til et par tre plater igår. Gud som jeg koser meg. Prøvde å endre litt på gain og motstand. Men tror vi traff svært bra igår Lgrons. Så satt den etterhvert tilbake. Får heller endre klangbalanse med EQ.

Hiver nok inn eq som neste del. Tenkte å kjøre med yledd ut fra riaa der det ene paret kabler går rett på pre og det andre paret går via EQ inn på en annen inngang på pre.
    Dette gjør at jeg kan bytte mellom med og uten EQ i loopen med ett tastetrykk.

Og høre om EQ gir eller tar noe.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nice, Retep.
    Har du fått sammenlignet med riaa-delen i Marantz'en?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei ikke enda. Håper på å få gjort det imorgen. Er egentlig litt spent på det. Burde jo vere langt bedre med ASR...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er anlegget i stua flytta. Herlighet hvor stor forskjell det er på to plasseringer...
    DSC_0302.jpg

Så da har dama fått lyd som fyller stua skikkelig. Hun er glad, jeg er glad. Håper alikevel på å få solgt pm11s3. Da jeg kunne tenke meg å bruke kronene der til kinoen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn