Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette er en pistol som avliver alt støy fra Vinylen. Rettes mot senter av platetallerken og så trykk;)
    Vis vedlegget 453036
    Det er en revolver
    Som er en pistol. ;)
    Pistol er pistol,revolver er revolver ;)
    Pistol har magasin,revolver har tønne som revolverer ;)

O
    En revolver er et spesialtilfelle av pistol. ;)

....Men whatever. Vi har kabler å krangle om. Trenger ikke dette. ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.510
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mine er lenger enn dine O. Pistol el Revolver, begge gjør nok like vondt...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kabler er det ingen poeng i å diskutere her inne. Det er mulig å lage kabler med forskjell. Men jeg hører så dårlig at jeg ikke hører det på normalt konstruerte kabler. Vent nå litt. Jeg har jo papir på at jeg har ekstremt god hørsel i forhold til alder... Så da er det ikke forskjell siden jeg ikke hører det. Like greit det. ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som trenger en liten hissigpropp av en sub?
    _20170822_111321.jpg

_20170822_111342.jpg

_20170822_111401.jpg

Scansonic S8

Ganske morsom liten og nett boks. Som overrasker.

1000 lapp.. Kostet vel 2500-3000 om jeg ikke husker helt feil.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal man eller skal man ikke bygge om rommet litt. Hive opp baffelvegg og gå for sjult anlegg, lydtransperant lerret og ja ta den enda et hakk videre..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.132
    Torget vurderinger
    23
    Da er anlegget i stua flytta. Herlighet hvor stor forskjell det er på to plasseringer...
    Vis vedlegget 453973

Så da har dama fått lyd som fyller stua skikkelig. Hun er glad, jeg er glad. Håper alikevel på å få solgt pm11s3. Da jeg kunne tenke meg å bruke kronene der til kinoen.
    Hvis du ønsker å kvitte deg med det racket så renger jeg et slikt. Soundstyle ST105?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det ikke det det racket heter da soundstyle 310 et eller annet. Kan legge ut bilder av det , Er det som har vist på tidligere bilder i tråden min. Grått med sorte glassplater.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det enkle racket der med triangle og de sorte komponentene er det nye racket til dama. Det er nok ikke til salgs Slukfar..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Togturen idag gikk raskt. Leser kabeltråder og koser meg. Jeg har gitt meg på å diskutere dette rett og slett fordi argumentene er de samme idag som for 10år siden. Ikke så rart egentlig siden en analog kabel er stort sett den samme idag som da. Glad jeg datt av kabelkjøret før det tok helt fullstendig av.

Sitter å tenker over hva neste investering burde vere, men sliter litt med å komme på noe. Burde jo hatt en subb til kanskje, slik at jeg får en i hvert hjørne. Ny prosjektor kunne vert morro, men er ingen bildefreak.
    Lydtransperant lerret har jeg lysst på, for å kunne sette senter høyere opp. Minidsp med Dirac i 8 kanaler vurderer jeg veldig, for å gå helt bort ifra Audessy. Men er usikker på om jeg får brukt atmos delen om jeg kjører forbi atmos. Hvordan skulle jeg evnt gjort det?
    Vil atmos og atmos upsampling fungere om jeg kjører sr7010 med audessy off? Eller med valget Eq. Noen som vet?

I mellomtiden får jeg bare spille musikk og kjenne mer på at dette er morro

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kabler er det ingen poeng i å diskutere her inne. Det er mulig å lage kabler med forskjell. Men jeg hører så dårlig at jeg ikke hører det på normalt konstruerte kabler. Vent nå litt. Jeg har jo papir på at jeg har ekstremt god hørsel i forhold til alder... Så da er det ikke forskjell siden jeg ikke hører det. Like greit det. ;)
    Hehehe. Min sønn har veldig godt syn, så det må gjøre han til en stor kunstkritiker :rolleyes:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.577
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ligger stadig noen subber ute rundt forbi i østlandsområdet ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer det. Er å titter litt på de, Dolby.. Men får se hva høsten bringer. Akkurat nå er jeg så fornøyd at jeg strengt tatt ikke egentlig har noe behov for å gjøre noe. Tror jeg lar høsten bare komme. Blir nok urolig i oppgraderings foten etterhvert.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehehe. Min sønn har veldig godt syn, så det må gjøre han til en stor kunstkritiker :rolleyes:
    Han burde vertfall ha utstyret i orden for å se forskjell på pensel føringer... Et egentlig bare glad for at jeg ikke hører forskjell jeg.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, det er jo ikke sikkert han vet hva han skal se etter selv om han har godt syn. Kanskje han ikke har peiling på kunst i det hele tatt, selv om han ser godt?

At du ikke hører forskjell på kabler er sikkert bra for deg - sparer noen kr på det - men det betyr jo ikke at forskjellene ikke er der.

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei, det er jo ikke sikkert han vet hva han skal se etter selv om han har godt syn. Kanskje han ikke har peiling på kunst i det hele tatt, selv om han ser godt?

At du ikke hører forskjell på kabler er sikkert bra for deg - sparer noen kr på det - men det betyr jo ikke at forskjellene ikke er der.
    Jo for meg betyr det nettopp det. Er vel det som er viktig. At andre hører forskjell er for meg også helt ok. Skal ikke kreve tvangsmedisinering av de.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok, da misforstod jeg deg ut fra denne setningen.-"Så da er det ikke forskjell siden jeg ikke hører det."

Ha en god aften, Retep.:)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Eller så kan jeg tolke dette som om at jeg ikke er intr i lyd eller at jeg ikke vet hva jeg skal lytte etter. Om du drar paralleller til bror din med godt syn.

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    672
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

Eller så kan jeg tolke dette som om at jeg ikke er intr i lyd eller at jeg ikke vet hva jeg skal lytte etter. Om du drar paralleller til bror din med godt syn.
    Du har bedre hørsel enn meg og hører ikke forskjell på kabler. Jeg har dårligere hørsel enn deg oh hører forskjell på kabler, vi er bare kansje forskjellige på hva vi lytter etter.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.132
    Torget vurderinger
    23
    Det enkle racket der med triangle og de sorte komponentene er det nye racket til dama. Det er nok ikke til salgs Slukfar..
    Var ikke det jeg tenkte på heller - jeg har to Soundstyle ST rack og trenger ett til - det grå racket ditt er Soundstyle.

st.png

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er racket til dama/stua, så det blir nok stående her desverre Sluket.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Snart helg igjen. Dagene fyker unna gitt..
    Ikke fått mye tid denne uka til musikk oppe, men har jo fått litt via hodetelefon og fra stueanlegget. Håper på å få satt pm11s3 opp igjen for en test på riaa i den mot min nye ASR. Blir det fullklaff, så setter jeg bok ned min gode gamle Arcam avr 350 til å mate Celius på stua.

Pm11s3 blir satt tilbake på hifirommet da jeg ikke finner noen kjøper. Så like greit å bruke den selv.

Lille Rotelen blir nok å finne på gjesterommet sammen med noen små klipsch og en scansonic subb. Og Chromecast..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel.. Ble jaggu søndag kveld raskere enn jeg håpte på. Ikke tid til en tone fra hifirommet. Brukt nye tid på omorganisering av ulike rom og det å skru opp noen møbler. Jeg personlig er ikke veldig glad i IKEA møbler. I vertfall ikke når det kommer til å sette de opp. Idag fant jeg ut at det slettes ikke er så ille med IKEA. Der er i vertfall tegningene forståelig og egentlig godt forklart. De jeg satt opp idag må ha manglet en del sider. For dette var ikke rett frem i det hele tatt. Tegninger var rett og slett mangelfulle. Men fikk de da til slutt sammen.

Får håpe neste uke gir noe mer tid til kos. Selv om jeg realistisk sett ser på det som tvilsomt.

Har vert lat noen år nå og neste uke starter hardkjøret. Jeg skal komme i bedre form. Og få bort noen ekstra kg jeg har fått.

Så målet er 1,5kg i mnd frem til utgangen av august 2018.

Blir spennende å se hvordan det går. Regner med at det går bra først, før jeg møter veggen en gang i vinter. Har vert i svært god form for 15-20år siden. Kommer nok ikke tilbake til den formen, men håper jo på at jeg kan komme nært. Bedre form en det jeg er i idag blir en lek rett og slett.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det blir i vertfall ikke noen tur på hifirommet før jeg har tatt en runde på treningsrommet

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mandag morgen.. Dag 1 tallene idag viser en vekt på 99.5kg.

Tråden blir fremover en slags trenings dagbok kombinert med hifirelaterte saker.
    Mest for min engen del, slik at jeg kan følge med på fremgang og motgang.

Dette skal bli spennende som fyttigrisen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om noen med erfaring på trening, alphamale, authentic +++ er innom tråden. Kom gjerne med noen tips på opprett av program. Jeg har et nedtrekk apparat med to trekksnorer og en sykkel å bruke. Løping er ikke mulig pga hvordan kneene mine er.
    Min gamle lærdom sier at jeg skal trene samme muskelgruppe max annenhver dag. Og belastning skal ligge på 80% av maks. 3 set a 15rep der jeg skal slite med å ta siste rep på siste settet. Er det fremdeles riktig?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg hadde vært veldig fornøyd med en vekt under 100kg...;)
    Nå er jo jeg akkurat undet 180cm. Vekten i seg selv er jo ikke no trøbbel. Det er det den kommer av og den generelle formen som er trøbbelet her. Og det som er ønskelig å gjøre noe med.

• Liker
    Reaksjoner: 666

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir mye musikk på reisa til og fra jobb. Har oppdaget gruppa NOFX igjen etter ca 15 år uten at jeg har spilt en eneste låt. Et band jeg hørte mye på tidligere.

Det er perfekt trenings musikk. Fullt av liv og energi.

Kjøpte meg jo noen Pioneer headsett tidligere i sommer. Har brukt de mye og er egentlig veldig positivt overrasket over lyden i de.

Godt fornøyd med det kjøpet.

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.216
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Om noen med erfaring på trening, alphamale, authentic +++ er innom tråden. Kom gjerne med noen tips på opprett av program. Jeg har et nedtrekk apparat med to trekksnorer og en sykkel å bruke. Løping er ikke mulig pga hvordan kneene mine er.
    Min gamle lærdom sier at jeg skal trene samme muskelgruppe max annenhver dag. Og belastning skal ligge på 80% av maks. 3 set a 15rep der jeg skal slite med å ta siste rep på siste settet. Er det fremdeles riktig?
    Du skal trene styrke, ikke hypertrofi . For å forbrenne mer og belaste tyngre i starten. 5-5 rep/set på alle baseøvelser.
    Chins, benk, bøy, mark etc. Du vil spise dine karbohydrater på morgenen for å lade kroppen til dagens gjøremål for så spise proteiner etc resten av dagen sammen med litt karbo. Du må underspise med Ca 60% karbo om dagen ift. I dag. Dette gjør du 5 dager på rad for så spise 110% av dagens inntak på dag 6. Dette er for å fortelle kroppen at: jada! Du skal få nok næring;) hvis ikke går du midt i den klassiske slankefella. Mye protein i kosten fører til høy termisk effekt på fordøyelsen( du bruker energi for å bryte ned maten) du ønsker å forbrenne overskuddet (fettreservene ) uten at det går på bekostning av sult. Struper du matinntaket sender du signaler til hjernen om at det kommer for lite næring, og kroppen vil begynne å lagre energi istedenfor å forbrenne som vanlig. Det er det som skjer ved jo-jo slanking.
    Du blir sliten og lei, svimmel og sur og har aldri tidligere kjent et lignende sug på søtsaker:cool:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Knebøy og markløft skal jeg holde meg unna. Pga knærne mine. Nettopp ferdig med en 45min tung økt. Føles digg ut.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sykling blir innendørs. Har ikke så mye utstyr. Fikk nesten 18000 skritt på jobben idag. Så jeg har startet.

Jeg har jo en utfordring til, diabetesen. Jeg må finne balansen mellom, trening, daglig aktivitet, inntak av energi og insulin. for mye trening i forhold til insulin og energi fører til at jeg må ha ekstra inntak av karbohydrater.

Det er en skikkelig nøtt å knekke.

Vi får ta en tlf en dag alphamale.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Slanking er relativt rett frem, handler om å kutte ut unødvendige kalorier og å spise mindre måltider oftere. Unødvendige kalorier er ting man får i seg via drikke (melk, brus, saft, juice osv) og matvarer med drøyt kaloriinnhold. Melkeprodukter som ost bør droppes til fordel for skinke, leverpostei og lignende som pålegg.

Dette pluss en halvtimes rolig gange/aktivitet om dagen vil få kiloene til å renne av, uavhengig av trening. En kamerat gikk fra 115 kg til 75 kg på 5 mnd bare ved å erstatte to store måltider med 4 små, 30 min rolig gange hver dag uansett vær og kun vann som drikke.

Klart, er målet god form er det trening som må til. Er målet rask fremgang er det intervaller som gjelder, gjerne 4x4 sett på høy intensitet. Høy intensitet betyr ca 85 % - eller med andre ord så tungt at du er veldig klar for pause etter 4 min/4 repetisjoner, men ikke så tungt at du ikke ville klart det 5 min/rep. Og så hardt at 4 sett er et mareritt, men ikke verre enn at du hadde klart ett til.

Dette vil gi en økning på ca 2 % kapasitet hver eneste trening i noen mnd, det gjelder både styrke og kondisjon. Deretter møter du taket og må gå over til andre treningsformer for å komme videre/unngå overtrening.

Men, min erfaring som tidligere aktiv bokser samt trener de siste 7 år tilsier at intervalltrening er forferdelig krevende å motivere seg til over tid, så jeg vil anbefale å finne aktiviteter som du synes er moro å drive med - slik at god form blir en heldig bi-effekt og ikke målet i seg selv. Det er langt lettere å motivere seg når man prøver å få til noe enn det er å motivere seg til å trene bare for treningen sin del.

Eksempler er sykling, padling, klatring, kampsport, rulleski, crossfit osv.
    Skal du trene hjemme ville jeg søkt på videoer på YouTube for øvelser du kan prøve å mestre, feks søkeord "plyometric exercises" eller lignende.

Husk; pictures or it didn't happen! ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for tips Coolio
    Målet er jo en kombinasjon. Ned en del kg og komme i bedre form.
    Ang aktiviter så er jeg så heldig at jeg får stort sett mellom 15000 og 20.000 skritt gratis hver dag i jobben.

Skal prøve å finne meg et treningsprogram der jeg tar med intervall trening. Det blir enten med vekter eler med sykkel. Er det jeg har tilgjengelig. Jeg er ikke en person som trives på et treningssenter. Stå å stampe i kø , samtidig som at jeg ikke har så mange timene fri hver dag.

what pictures would you like? En feit hårete mage, ful av sveitte?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn