Ja ser denJepp. Koster dog ca 20 lapper. Da går jeg heller for Dirac
Nye Rotel RSP-1582 virker jo veldig spennende med gode muligheter for manuell EQ. Har du sett på den?Ja ser denJepp. Koster dog ca 20 lapper. Da går jeg heller for Dirac
Men for min del som skal ha ny prosessor etterhvert , så er det jo noe man bør ta med i betraktningen.
Ellers å kanskje man bare skal fleske til på den nye til Emotiva når den kommer. Der er Dirac på plass , og det er jo litt mer lettvint også nå som Surround.no er blitt importør av disse.
Men den blir jo ganske drøyt priset da dessverre....
Så dem har litt problemer med stabiliteten rett og slett altså ..?Ja, har vert inne på tanken ang emotiva selv. Men leser desverre veldig mye ulike anmeldelser på preene til de. Marantz og Yamaha er jo bankers uten noen spesielle feil foruten begrensningene. Arcam har jo også Dirac på sine modeller. Må bare innrømme at marantz Sr 8012 frister veldig.
Har såvidt sett på den ja , men er ikke den allerede litt utdatert nå..?Nye Rotel RSP-1582 virker jo veldig spennende med gode muligheter for manuell EQ. Har du sett på den?Ja ser denJepp. Koster dog ca 20 lapper. Da går jeg heller for Dirac
Men for min del som skal ha ny prosessor etterhvert , så er det jo noe man bør ta med i betraktningen.
Ellers å kanskje man bare skal fleske til på den nye til Emotiva når den kommer. Der er Dirac på plass , og det er jo litt mer lettvint også nå som Surround.no er blitt importør av disse.
Jo, den er det. Støtter kun 7.1, og heller ikke Dolby Vision. Så hvis dette er et krav blir den fort uaktuell.Har såvidt sett på den ja , men er ikke den allerede litt utdatert nå..?Nye Rotel RSP-1582 virker jo veldig spennende med gode muligheter for manuell EQ. Har du sett på den?Ja ser denJepp. Koster dog ca 20 lapper. Da går jeg heller for Dirac
Vil ha noe som takler dolby vision osv. også når jeg nå skal oppgradere. Blir dessverre håpløst fort gamle prosessorer for tiden...
Marantz 8805 - 7.2.6 dekoding med mulighet for wides og Height i tillegg.Javel - "bedre enn ingen korreksjon" vil jo si at den gjør noe riktig om ikke annet.Synes Audessy er bedre enn ikkenoe korreksjon. Spes i subbass. Spiller musikk både med flat og L+R bypass.Så du synes at Audyssey fungerer dårlig til musikk altså ?Neste inn her blir nå en minidsp 10x10 eller 88A. Slik at jeg kan hoppe over audessy. Og få full kontroll selv på alt av eq, delefrekvens og delay.
Men føler at jeg skrur bedre lyd selv enn det audessy klarer, som skorob er inne på, spes oppover i frekvens.
Og så har dem jo kommet med denne appen på nyere modeller som gjør at man kan bestemme litt mer også med Audyssey.
Driver å prøver å sirkle inn min neste prosessor , og Marantz er absolutt en av kandidatene. Men det er neimen ikke lett å bestemme seg , og litt EQ må nesten til hos meg også , og jeg er også tilhenger av å ha litt kontroll over tingene selv.
Så det ja , lurer på hva prisen for denne blir - nærmere 50k er jeg redd....Marantz 8805 - 7.2.6 dekoding med mulighet for wides og Height i tillegg.Javel - "bedre enn ingen korreksjon" vil jo si at den gjør noe riktig om ikke annet.Synes Audessy er bedre enn ikkenoe korreksjon. Spes i subbass. Spiller musikk både med flat og L+R bypass.
Men føler at jeg skrur bedre lyd selv enn det audessy klarer, som skorob er inne på, spes oppover i frekvens.
Og så har dem jo kommet med denne appen på nyere modeller som gjør at man kan bestemme litt mer også med Audyssey.
Driver å prøver å sirkle inn min neste prosessor , og Marantz er absolutt en av kandidatene. Men det er neimen ikke lett å bestemme seg , og litt EQ må nesten til hos meg også , og jeg er også tilhenger av å ha litt kontroll over tingene selv.
Blir sluppet våren 2018
https://www.avsite.gr/forum/threads/marantz-denon-13-1-processing.160716/
Ja jeg skjønner at det sitter litt langt inne å oppgradere når den du har ikke er eldre enn den er...Er og blir dyrt om man skal holde seg på det aller nyeste innenfor surround delen ja. Og desverre vil jeg si. Nå er jo heldigvis jeg ingen utstyrsfreak men skulle jeg ha byttet idag til samme reciver i dagens utgave så ville det kostet meg ca 13000.. Går da ut fra at jeg får ca 1/3 av nypris tilbake på en komponent som er under 1 år gammel. Det jeg får da som jeg vet jeg har bruk for er den applikasjonen hvor jeg kan styre litt mer av audessy. Noen bilde sjef er jeg ikke.
Spiller også bra her, de forbaska JBLene Gode de.. men va stygge sier fruen.Skal svare på den imorgen, Lovemusikk. Er noen pils for mye innabords nå til å skrive noe vettugt. Dessuten så har jeg ikke hørt Signature serien. Jeg bruker jo Quartet på et rom på 740cmx 480cm de fyller rommet med litt drahjelp i bunnen.
Kan du ikke kjøre Marantz med fronter ukorrigert og med kun RK aktiv for subene da?Ahhh på vei hjem fra jobben. Skikkelig spent på resultatet av den siste audessy runden. Fikk som nevnt kun lytta til et par låter igår, men synes det var lovende det jeg hørte. Tenk om det sitter igjen. Det hadde vert helt konge. Heldigvis så har reciveren en knapp jeg kan trykke på for å få pure direct. Har vert en reddende knapp nå den siste tiden. Problemet da er jo at det ikke blir liv i subbene. Noe jeg egentlig liker og er avhengig av til min musikk. Blir lit tamt uten. Nei jeg håper virkelig den runden igår traff. Krysser fingrene for det.