Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, mitt første HFS inlegg blir i tråden din Retep. Det var meg som skrev innlegget på Stereo+ FB side.
    Rommet ditt var utrolig morro. "HI-FI" tregner ikke å koste en halv arm så lenge mann har kontroll på rommet.
    Akustikk og DSP/målemic er stikkord, du hadde aldri hatt den lyden der uten det.
    Gratulerer med første innlegg. Og så i min tråd...!

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.871
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Denne annonsen på finn med Cary effektrinn på 7x250 watt til vilt god pris. Frister sinnsykt, men har ikke råd nå. Han skulle ha 20k for effekttrinnet. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=114180928&ref=conversation&fks=114180928
    Er dette en klasse D amp?
    Nope ikke den, har testet denne hjemme hos meg selv, veier vel 46kg eller nå sånt..
    De lager bra ting ingen tvil om det.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende med meglere på besøk. Dette er jo noe nytt igjen da. Har ikke vert med i en salgsprosess tidligere, kun ett kjøp..
    Lurer da på om noen med erfaring kan komme med synspunkter. Feks, er det noe spesielt megler sier for å få oss til å velge de?

Hva bør man være obs på?

De to som har vert her til nå er fra et større landsdekkende firma og en liten privat en som er eid av 4 meglere, og som kun holder på lokalt egentlig. Siste som kommer er fra første gruppe.

De to som har vert her de to siste dagene har vert ganske enige om hva som bør utbedres. Er kun snakk om overflate ting. Har fått tilbakemldong fra en av de på hva han mener boligen burde gå for. Ikke en takst altså, men en salgs vurdering. Og det ligger i området vi trodde, kanskje noe høyere også. Blir jo spennende å se hva de to andre kommer med.. Ingen av de to har vert noe pågående med avtaler ol som skal underskrives. Eller noe som binder oss.

Noen synspunkter på hva man burde gå for? Har god magefølelse på begge de to som har vert her.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.602
    Sted
    Smurfeland
    Styr unna Eiendomsmegler1 på Årnes er iallfall mitt tips. Hvis ikke dere har ekstremt god tid, da.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.074
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Generelt; om du lurer på når du skal selge, vil en megler alltid si at NÅ er det beste tidspunktet å selge på. Uansett når "nå" faktisk er.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Denne annonsen på finn med Cary effektrinn på 7x250 watt til vilt god pris. Frister sinnsykt, men har ikke råd nå. Han skulle ha 20k for effekttrinnet. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=114180928&ref=conversation&fks=114180928
    Er dette en klasse D amp?
    Nope ikke den, har testet denne hjemme hos meg selv, veier vel 46kg eller nå sånt..
    A/B som gir 7x400awatt i 4ohm. brutal sak.

4-5 mil er en seriøs sum, men så er det dyrere jo mer sentralt en ønsker seg, samt gjelden spiller mye inn. Mye å tenke på.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.871
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Rundt 4 mill tenker jeg i pris:)
    Eller er jeg helt på feil jorde:(
    Nei, du er på riktig jorde. Men du må nok opp i pris. I vertfall en par av mine kino anlegg...
    Da var jeg rimelig nære synes jeg. Faan skal jeg begynne som megler:)
    Nei ikke pokker, synes de ser ut som noen jålete spradebasser mange av de.
    Det er ikke helt meg. Liker meg best med noe verktøy i lomma.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Må spørre siden jeg ikke har peil selv.
    Hvordan ser en atmos i dag?
    Er det bare kjøpefilm som har atmos, eller kan en streame filmer med atmos spor fra (Get, Netflix, HBO Viaplay osv...)?
    Hvis det er ekstremt lite tilgjengelig, så legger jeg det bare klart i taket (kabel), og avventer til det eventuelt blir lett tilgjengelig.

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Styr unna Eiendomsmegler1 på Årnes er iallfall mitt tips. Hvis ikke dere har ekstremt god tid, da.
    Ok, de er ikke "invitert" takk for tips.

Lokalkunnskap og erfaring er viktig. Vegard Fjell Gjeisklid hos Aktiv Jessheim er utrolig dyktig. Jeg jobbet sammen han som eiendomsmegler da han var i Krogsveen. Han hadde solgt min bolig hvis jeg skulle solgt på øvre romerike.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Atmos får du jo oppmikset fra reciver på de filmene som ikke har det.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Lokalkunnskap og erfaring er viktig. Vegard Fjell Gjeisklid hos Aktiv Jessheim er utrolig dyktig. Jeg jobbet sammen han som eiendomsmegler da han var i Krogsveen. Han hadde solgt min bolig hvis jeg skulle solgt på øvre romerike.
    Hadde ei dame hos oss igår fra Aktiv Jessheim. Hu er faktisk nesten nabo med oss. Har lang erfaring. Fikk et godt inntrykk fra hu.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Spennende med meglere på besøk. Dette er jo noe nytt igjen da. Har ikke vert med i en salgsprosess tidligere, kun ett kjøp..
    Lurer da på om noen med erfaring kan komme med synspunkter. Feks, er det noe spesielt megler sier for å få oss til å velge de?

Hva bør man være obs på?

De to som har vert her til nå er fra et større landsdekkende firma og en liten privat en som er eid av 4 meglere, og som kun holder på lokalt egentlig. Siste som kommer er fra første gruppe.

De to som har vert her de to siste dagene har vert ganske enige om hva som bør utbedres. Er kun snakk om overflate ting. Har fått tilbakemldong fra en av de på hva han mener boligen burde gå for. Ikke en takst altså, men en salgs vurdering. Og det ligger i området vi trodde, kanskje noe høyere også. Blir jo spennende å se hva de to andre kommer med.. Ingen av de to har vert noe pågående med avtaler ol som skal underskrives. Eller noe som binder oss.

Noen synspunkter på hva man burde gå for? Har god magefølelse på begge de to som har vert her.
    Vær obs på at "takst" i forbindelse med salgsum er det stort sett meglere som setter og som blir den ledende i salgprosessen. Er stor forskjell på meglere og jobben de legger inn i prosessen, variasjonene er som jeg kjenner bransjen svært store og kan bety en god del ifht hva du sitter igjen med. Ville nok valgt en megler med kjennskap til området og der du klarer å sjekke referanser på en god måte. Ville også sjekket med flest mulig.
    Og sørg nå for all del og ha hele regnestykket fra megler og hvilken provisjon han skal ha..

Angående hus er tipset og ta mest mulig av overfaltebehandling og la større operasjoner (bad,kjøkken) være om du ikke har mulighet for å gjøre dette selv.
    Småting som løse stikkontakter, tette avvløp og lister o.l som henger og slenger må en ha på plass og ordne.

Sist redigert:

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Må spørre siden jeg ikke har peil selv.
    Er det bare kjøpefilm som har atmos, eller kan en streame filmer med atmos spor fra (Get, Netflix, HBO Viaplay osv...)?
    Hvis det er ekstremt lite tilgjengelig, så legger jeg det bare klart i taket (kabel), og avventer til det eventuelt blir lett tilgjengelig.
    Netflix leverere endel med native Atmos stream, resten kjører du med upmixer i receiveren så ja du tar tiden og legger den kabelen!

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1

Hadde ei dame hos oss igår fra Aktiv Jessheim. Hu er faktisk nesten nabo med oss. Har lang erfaring. Fikk et godt inntrykk fra hu.
    Henne kjenner jeg ikke til men kjenner resten av gutta på kontoret der, har jobbet med de i Krogsveen. Vet at de kun ansetter meget dyktige meglere ellers er det bare en belastning for kontoret. Så hun er helt sikkert meget bra i trå med din magefølelse. At hun bor i nærområdet gir også en ekstra troverdighet ovenfor potensielle kjøpere som ikke kjenner området så godt. Nå er det noen år siden jeg gav meg som megler men jeg likte alltid best å selge i Lørenskog/Strømmen området hvor jeg bor. Kunne gi kjøperne viktig informasjon om området jeg ikke kunne andre steder på annet enn en overfladisk måte.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.871
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Henne kjenner jeg ikke til men kjenner resten av gutta på kontoret der, har jobbet med de i Krogsveen. Vet at de kun ansetter meget dyktige meglere ellers er det bare en belastning for kontoret. Så hun er helt sikkert meget bra i trå med din magefølelse. At hun bor i nærområdet gir også en ekstra troverdighet ovenfor potensielle kjøpere som ikke kjenner området så godt. Nå er det noen år siden jeg gav meg som megler men jeg likte alltid best å selge i Lørenskog/Strømmen området hvor jeg bor. Kunne gi kjøperne viktig informasjon om området jeg ikke kunne andre steder på annet enn en overfladisk måte.
    Da er jo du en av unntakene, du er ikke jålete spradebass. Jeg har jo ikke fått det inntrykket av deg:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I all euforien om salg, er det ikke litt trist og Retep ? Nå som du har fått det så bra til, så vil du alltid tenke på hva du hadde. Og hva du kanskje ikke kan få i en leilighet ?Men du har gode poenger for å selge, men ingen av de vil gi deg den lyden du har i dag.. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I all euforien om salg, er det ikke litt trist og Retep ? Nå som du har fått det så bra til, så vil du alltid tenke på hva du hadde. Og hva du kanskje ikke kan få i en leilighet ?Men du har gode poenger for å selge, men ingen av de vil gi deg den lyden du har i dag.. :)
    Jo er litt trist ja.. Dama har starta å se sørover faktisk. Hu har sett litt på Tønsberg. Kan få fine nye leiligheter der i en pris som gjør oss gjeldsfrie.. Får kortere reisevei, ett tog, ingen bytter. Hu må bytte jobb. Da det blir for langt å pendle.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    For meg er det egentlig ikke så farlig hvor vi havner... Men å få mere i mnd å rutte med hadde vert gøy

X

X186841

Gjest
    Det er meget fristende å slå seg ned fra Sande og Sørover i Vestfold ja. Eldste sønn har hytte i Sande og Eldste dattera bor i Sandefjord. Det er er tidligere vår og nærme sjø, for den som liker det.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Jo er litt trist ja.. Dama har starta å se sørover faktisk. Hu har sett litt på Tønsberg. Kan få fine nye leiligheter der i en pris som gjør oss gjeldsfrie.. Får kortere reisevei, ett tog, ingen bytter. Hu må bytte jobb. Da det blir for langt å pendle.

OHhhh, hadde håpet å sette grensen for audio relaterte møter til Mogreina men ser den kanskje må utvides, - kan jeg da be om mindre skifting av audio utstyr så vi da kan minimere kjøring og bomutgifter ?

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.074
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ang kjøpefilm, så er det dårlig utvalg med Atmos på vanlig BD. Kjører du 4K BD er det derimot langt vanligere. Selv på de samme filmene. Ganske irriterende at de skal være gjerrige på lydsporet på BD, men noe må de jo gjøre for å friste oss til å kjøpe filmer til dobbel pris.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

OHhhh, hadde håpet å sette grensen for audio relaterte møter til Mogreina men ser den kanskje må utvides, - kan jeg da be om mindre skifting av audio utstyr så vi da kan minimere kjøring og bomutgifter ?
    Hehe lover ingenting...

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.866
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tønsberg? Er selv fra Nøtterøy, er ofte der og besøker gamle far. Fin by, om enn ganke dødt utenom sommermånedene, der båtfolket og turistene tar over.
    Må dere så langt sør, da?
    Ellers blir det interessant hva du kommer til å få til av lyd i en leilighet. Burde gå bra, med all den erfaringen og know how du har ervervet deg. Håper ikke du gir opp hifi, det ville vært synd. Og kjøper man smart ift planløsning med tanke på hvordan stuen er plassert ift naboenes soverom, så går det helt fint med hifi. Har bodd i leilighet med fullt oppsett før, jeg. Går så fint, atte.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har vi hatt en travel uke med jobb og meglere på besøk. Har hatt godt inntrykk av flere av de. Ingen har gitt meg uro i magen av de som har vert på befaring. Har likevel en meget som har noen klare fordeler. Så oppdraget går nok til den megleren. Denne mente at vi burde legge ut boligen i september eller før påske neste år.

Har fått noen punkter som må utbedres i huset. Dette er småting foruten det å legge nytt gulv i første etg. Dette var ikke nødvendig, men kunne gjøre at det kom en interessent til. Og med flere som er intr i boligen så kunne man få igang en budrunde.

Huset burde vere solgt etter max 2 visninger. Uten noen problemer. Svært lettsolgt burde den vere og det er en en bolig som burde passe flere typer familie.

Blir spennende å gå igang med dette etterhvert.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lyd blir det helt sikkert. Men man får jo se hvilke muligheter som kommer...

Noen som er intr i en komplett atmos kino?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva tenker du på Media? Kommer til å beholde 1210 + vinylen. Resten er i utgangspunktet ment å selge. Starter helt på ny der jeg kommer.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir uansett en stund til det annonseres. Må jo ha lyd der oppe så lenge som mulig...

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.871
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Følg med på atriumhusene på Skjetten.
    Der er det du trenger på en flate + noen har kjeller.

Alek264

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    morsom tråd! åssen ser det ut hos deg nå? :) (har leita etter bilde)

Mvh Aleksander

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn