Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da jeg i sin tid byttet fra NAD PP-3 RIAA-trinn til Audion Premier, var forskjellen STOR. Jeg kjenner ikke til Holfi-en, eller egentlig i nevneverdig grad RIAA-en du har nå, men personlig hadde jeg hatt ganske store forventninger til at det ble ganske gøy. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Riaa'n idag er en project tubebox s. En rimelig men overraskende bra..
    tubebox2.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Henta ny pakke i posten idag, hvor det var en 7-8 Metallica plater jeg har fra før. Så nå er det bare å gradere de og legge de ut for salg...
    Beholder de som spiller best naturligvis.. Trodde et lite øyeblikk at jeg hadde fått tak i Kill em all fra megaforce, men neida. Det står under lisence of megaforce på den..

Kanskje like så greit egentlig.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har en MFN7 fra 83, jeg også. Fin, den, men som sagt tidligere så liker jeg "spaceship label" 1989-reissuen min fra Vertigo bedre, siden den har litt mer bunn. Det sies at denne brukte de masteren fra Megaforce-førstepressingen til.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har en MFN7 fra 83, jeg også. Fin, den, men som sagt tidligere så liker jeg "spaceship label" 1989-reissuen min fra Vertigo bedre, siden den har litt mer bunn. Det sies at denne brukte de masteren fra Megaforce-førstepressingen til.
    Kult, den andre er en vertigo utgave..

Sitter å lytter på master of puppets mfn60 nå. Samme som jeg hadde. Her er det også svært lite støy.. Ikke noe knepp enda og er halvveis på side 1

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ride the lightning mfn27. To av denne også. Men de låter ulikt..., og den som låter best har kraftigere farge på kover. Samme strekkoden ol. Litt mer bunn og topp på den ene..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Sitter å lytter på master of puppets mfn60 nå. Samme som jeg hadde. Her er det også svært lite støy.. Ikke noe knepp enda og er halvveis på side 1
    Den du fikk av meg, ja? En Reissue fra 2012 eller noe, eller har du kjøpt flere? :) (Fort gjort!)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Den du fikk av meg, ja? En Reissue fra 2012 eller noe, eller har du kjøpt flere? :) (Fort gjort!)
    Stemmer. Den jeg fikk av deg. Har ikke kjøpt flere.. Foruten pic plata til veggen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Han jeg kjøpte denne samlingen av, kan ikke ha spillt de platene her mye. Er omtrent helt knitrefrie. Ikke noe knepp på noen av platene hittil.. Fikk ny Justice også. Helt uten en skamme visuelt. Spent på hvordan den låter. Spiller Black albumet nå.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Etter en rask gjennomlytting så kommer i vertfall de her til salgs.

DSC_0732.jpg

Må bruke litt mer tid på Black utgaven. Har kun spillt ene sida fra de to utgavene jeg har. Kommer til å legge ut intervju platene også, har en del av de.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 496369
    Tror den der er flott kombinert med rette pu. Min erfaring ift resten av oppsettet mitt er at en god mm-pu passer svært godt til en Tube Box. Koblet til en mc lager tube-boxen for mye marsipan...:rolleyes:
    Blir spennende å få den Holfi eclipse i hus imorgen. Ut å hente den, og se på litt plater. Orker ikke vere ute i dette været. Alt for varmt for min del.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Projecten vil få et liv i stua, eller så blir den lagt på bruken. ;D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy flate, har sjekket priser på noe av den vinylen jeg skal selge. Utrolig varierende priset. Har spillt igjennom en hel del nå. Og jeg har heldigvis svært gode ex til salg. Det som kom som ei bombe var Pantera sin cowboys from hell, the demos. Den var heftig pris på. Om man finner den. Over $160 for en mint. Min er mint.

Kanskje jeg burde beholde den...

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 496369
    Tror den der er flott kombinert med rette pu. Min erfaring ift resten av oppsettet mitt er at en god mm-pu passer svært godt til en Tube Box. Koblet til en mc lager tube-boxen for mye marsipan...:rolleyes:
    Blir spennende å få den Holfi eclipse i hus imorgen. Ut å hente den, og se på litt plater. Orker ikke vere ute i dette været. Alt for varmt for min del.
    Fordelen med å bo i nord...;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 496369
    Jeg skulle gjerne ha bytta en uke. Helt seriøst. Jeg fungerer svært dårlig når temp stiger over 25. Idag var det 33 i skyggen på det verste. Er ikke skapt for slikt jeg.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fy flate, har sjekket priser på noe av den vinylen jeg skal selge. Utrolig varierende priset. Har spillt igjennom en hel del nå. Og jeg har heldigvis svært gode ex til salg. Det som kom som ei bombe var Pantera sin cowboys from hell, the demos. Den var heftig pris på. Om man finner den. Over $160 for en mint. Min er mint.

Er den spilt, kan den se så bra ut den vil, men dessverre er den ikke mer enn NM. ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Er den spilt, kan den se så bra ut den vil, men dessverre er den ikke mer enn NM. ;)
    Blir NM på den tenker jeg. Eller bare beholde. Kjenner hamstergenet nå...

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vel, den blir neppe mindre verdt fremover, og du liker jo Pantera. Hvis du har til salt i maten, synes jeg det er en no-brainer. :)

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skulle gjerne ha bytta en uke. Helt seriøst. Jeg fungerer svært dårlig når temp stiger over 25. Idag var det 33 i skyggen på det verste. Er ikke skapt for slikt jeg.
    Tar du en tur nordover, må du bare si i fra. Årner sikkert noen netter overnatting om det kniper:)

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Kom til å tenke på de siste ukers kommentarer i tråden din, Retep. Metall finnes ikke i heimen her, sånn at du er advart;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kom til å tenke på de siste ukers kommentarer i tråden din, Retep. Metall finnes ikke i heimen her, sånn at du er advart;)
    Får ta med litt...

Sålenge det ikke er sånn frijazz så går det meste bra.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Får ta med litt...

Sålenge det ikke er sånn frijazz så går det meste bra.
    Frijazz og metall er nærmest forbudt i heimen. Kan strekke meg til gode gamle Deep Purple og deromkring, tøff rock, men neppe metall:) men for all del. Respekt for alles syn på god musikk. Smakssak:cool:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel på vei hjem med en boks fra Holfi.. Måtte jo innom å høre på dette.

DSC_0735.jpg

DSC_0740.jpg

Technics er definitivt tilbake!!!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Endelig kom det regn
    DSC_0741.jpg

Håper det holder på en stund og at det kommer MYE

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så lenge varte det. , 4min og 34 regndråper.. Får vel koble opp ny riaa kanskje..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble ikke oppkobling av riaa igår. Temperaturen var alt for høy til at jeg orka det. Så oppe tidlig idag. For å få gjort dette før sola tar skikkelig tak. Dvs jeg har dårlig tid fordi..

DSC_0785.jpg

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvis du savner regn må du flytte til Vestlandet.
    Riktignok en mnd med blå himmel og sol og rundt 30 grader. I går var det faktisk ikke mer en 25 :)

Men når det en gang kommer regner det her hehehe..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    25 grader er helt ok men når det er over 30 i skyggen og sikkert 45 i sola da trives jeg ikke i det hele tatt. Ble såpass ille igår at jeg ble smådårlig. Kom seg i 23 tiden. Da hadde jeg tatt en lang kald dusj, temp hadde fallt og jeg hadde fått i meg en del isvann.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel holfi fikk et kort liv. Alt for tam oppover. Mye mørkere fokus enn Project. Men jeg overlever ikke med dempet topp. Flott mellomtone da på Holfi. Men jeg med min smak, må ha mere oppover. Prøvde med EQ, men synes ikke det ble noe bedre.

Så har koblet tilbake til Project nå.

Fikk meg en ny utgave av Justice gir all.. Og Satan helvete for et trøkk det var i bassen på den utgaven her. Jeg måtte sette ned volum på subbene???!!! På heavy.. Det har aldri skjedd før.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ryddet litt i LP platene idag. Har blitt trangt om plassen i hyllene etterhvert. Så fikk laga meg et par kasser. Nå må jeg bare finne noen ben å ha de på. Bruslasse fungerer men ser ikke spes pent ut.

Får se hva jeg finner på..

DSC_0793.jpg

DSC_0794.jpg

Igår fikk jeg jobbet med en ny target. En som har noe mindre stigning i bassen enn tidligere og en noe lavere deling. Får spille litt musikk å høre om jeg savner noe trøkk.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fått tips om å prøve andre motstandverdier på Holfi riaa'n før jeg gir den helt opp. Så får vel gjøre det ikveld.
    Selv om førsteinntrykket ikke var, den der må jeg bare ha.

Ble sittende å lytte litt istad, før solen våknet skikkelig. Og den nye targeten har virkelig noe for seg. Og det ble nok en "seier" til vinyl med alle dens feil.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Riaa trinnet står nå med 100ohm motstand. Fikk som sagt tips om å prøve 47
    Blir spennende å høre om det er noe forskjell.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får spille litt rolig idag. Denne samlingen her er det lenge siden jeg har hørt.
    DSC_0799.jpg

Mange gode minner som dukker opp her nå.

Gøy å spille LP og ha REW koblet opp. Er søren ikke mye over 16khz som kommer ut av høyttalerene her. Men har output til ned omtrent 25hz før det stopper.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn