Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hoppa du på konserten i Granåsen? :)
    Nei gjorde ikke det. Har sett Metallica såpass mange ganger at jeg lar nok denne gå. Blir en kostbar tur med transport og overnattig samt å ta seg fri fra jobb. Så dere trøndere får heller ta turen. Synes alikevel det er bra at de ikke havnet i Oslo igjen. Slik at andre får bedre sjans til å se de.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mens flere er på tur til Horten i helgen, så fikk jeg med med et lite treff hos Authentic og Christian igår Jonas var også der en tur. Første dagen ut på over ei uke. Så det var godt å komme seg ut.

Kinoen til Christian er en knøttliten kino Jeg fatter egentlig ikke at det er mulig å få plass til 5 sitteplasser, full 7.2.4 Atmos på et rom som er 13m2. Det går altså 3 av hans rom inn i mitt... Nå er jeg svært glad i mitt rom og den størrelsen jeg har der. Men innimellom så kommer til på besøk til folk som har anlegg i små rom og som gjør at jeg skulle ønske mitt var mindre. Da det rett og slett blir mer lyd av mindre høyttalere. Dette er et slikt rom.

Nå har Christian kun pirket borti korrigeringen og tjuningen, alikevel så sitter lyden der svært bra. Spes overgang mellom subbene Arendal sub2x2 til innbyggingshøyttalerene fra B&W var bra. Pleier ikke å kommentere ting som går på smak så gjør ikke det denne gangen heller. Fikk både en del musikk og en del film. Og det rister godt i stolene når han drar på.

Jeg tror også det fremdeles er en del å hente kanskje spes på filmbiten. Men dette er Christian klar over så det kommer ikke som noen overraskelse.

Nå er Christian intr i en del av den samme musikken som jeg er. Stakkars Authentic som satt der sammen med 4 metallhuer. Vi hadde med oss en fjerdemann som også liker musikk av det litt tøffere slaget. Ikke lett for Authentic å demonstrere musikk hos seg selv.

Kinoen til Christian kommer til å bli helt syk god etter litt mer justering. Og det var morsomt for meg å høre inwall høyttalere som faktsik spiller musikk. Noe å ta med seg når vi nå etterhvert skal selge her og flytte i leighet. Godt mulig det er en god løsning for oss.

Takker for servering Christian og for demo på kinoen. Dette kommer til å bli svært godt. Jeg gleder meg allerede til neste tur til deg.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Authentic sin kino da, denne har jeg nå vert i en del ganger. Nytt siden sist er Prosessor fra Anthem, effektrinn fra Rotel , atmos kanaler og prosjektor frra Sony. Altså,.
    det har vert en stund siden jeg var der

Kinoen til Authentic er rett og slett et mesterverk. Med en tørrhet og trøkk i bass og spes mellombassen jeg selv bare kan drømme om. Det er helt utrolig konge å se demoklipp med hagler, maskinpistol, tyngre skyts ol. Dette slår virkelig hardt fra seg. Panoreringer rundt i rommet og over hodet sitter enda bedre nå enn sist jeg var der. At Atmos gir noe i en kino er ivertfall for meg helt klart. Den transformers filmen du viste klipp fra. Husker ikke hvilket nr det var. Makan altså. Tenk om alle kunne brukt så mye tid på lyden som de gjorde i denne filmen. Gøy at du likte de klippene jeg hadde tatt med. Natures Fury atmos er en vanvittig god intro/reklame for Atmos.

Musikkmessig, mr Authentic , nå må du hive inn mulghet for å spille musikk som gjestene liker... :) Regner med du har enten Tidal eller Spotify klient på Anthem prosessoren. Sånn derre stockfish pling plong , høres bra ut på alle anlegg. Neida men litt joda. :rolleyes:

Kinoen hans er min favoritt kino og jeg har sagt det før men sier det igjen, skulle jeg startet på nytt igjen og gått enda mer inn for kinolyd. Så hadde jeg byttet høyttalermerke og subber. Men siden jeg nok er enda litt mer opptatt av musikk i stereo enn det du er, så overlever mine fremdeles. Men det er nok akkurat.

Takker fro kaffe, demo og en heidundrandes dag!!!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja den demoen hos han i fjor glemmer jeg aldri.
    Hva er galt med rolig musikk nå da? Der er heldigvis jeg og eier av denl nevnte kino like heldigvis;)
    Er ikke noe galt med rolig musikk, hører jo på det også. Men sånne derre test plater fra feks Stockfish , Dali, B&W osv er jo somregel nuka i lyden slik at det skal høres bra ut. Og det gjør det også, men synes ikke anleggene får utfordring med slike plater. Det låter på en måte svært bra uansett.

Setter du på Pantera feks, så er det lettere å høre forskjeller synes jeg. Nå er ikke Pantera den typiske test musikken. Men for meg som spiller mye slikt så er det jo viktig at det også sitter.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja den demoen hos han i fjor glemmer jeg aldri.
    Hva er galt med rolig musikk nå da? Der er heldigvis jeg og eier av denl nevnte kino like heldigvis;)
    Det som også er litt morsomt er jo at selv om jeg og Authentic har svært ulik musikksmak. Så liker vi lyden på samme måte.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Screenshot_20180930-120347.jpg

Trenger litt humør idag. Så får spille litt Øystein.... Så får vi se om humøret kommer seg

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2
    Herr Sunde er en av mine aller største favoritter [emoji2]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Screenshot_20180930-125845.jpg

Her er en av mine favoritter. Gud jeg digger den plata der.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som forresten har den der på vinyl å selge. Ja jeg ser de har den på discogs.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Authentic sin kino da, denne har jeg nå vert i en del ganger. Nytt siden sist er Prosessor fra Anthem, effektrinn fra Rotel , atmos kanaler og prosjektor frra Sony. Altså,.

Kinoen til Authentic er rett og slett et mesterverk. Med en tørrhet og trøkk i bass og spes mellombassen jeg selv bare kan drømme om. Det er helt utrolig konge å se demoklipp med hagler, maskinpistol, tyngre skyts ol. Dette slår virkelig hardt fra seg. Panoreringer rundt i rommet og over hodet sitter enda bedre nå enn sist jeg var der. At Atmos gir noe i en kino er ivertfall for meg helt klart. Den transformers filmen du viste klipp fra. Husker ikke hvilket nr det var. Makan altså. Tenk om alle kunne brukt så mye tid på lyden som de gjorde i denne filmen. Gøy at du likte de klippene jeg hadde tatt med. Natures Fury atmos er en vanvittig god intro/reklame for Atmos.

Musikkmessig, mr Authentic , nå må du hive inn mulghet for å spille musikk som gjestene liker... :) Regner med du har enten Tidal eller Spotify klient på Anthem prosessoren. Sånn derre stockfish pling plong , høres bra ut på alle anlegg. Neida men litt joda. :rolleyes:

Kinoen hans er min favoritt kino og jeg har sagt det før men sier det igjen, skulle jeg startet på nytt igjen og gått enda mer inn for kinolyd. Så hadde jeg byttet høyttalermerke og subber. Men siden jeg nok er enda litt mer opptatt av musikk i stereo enn det du er, så overlever mine fremdeles. Men det er nok akkurat.

Ja var gøy dette. Anthem og ARC hos meg gjør en strålende jobb - panoreringer er flytende men dynamiske og med snert og fart. Gjør opplevelsen rimelig heftig på filmer med god lyd :)

Lover å komme med hardere skyts på musikk biten neste gang du er her, må bare ned å grave litt i musikk samlingen til Christian først ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Ja var gøy dette. Anthem og ARC hos meg gjør en strålende jobb - panoreringer er flytende men dynamiske og med snert og fart. Gjør opplevelsen rimelig heftig på filmer med god lyd :)

Lover å komme med hardere skyts på musikk biten neste gang du er her, må bare ned å grave litt i musikk samlingen til Christian først ;)
    Høres bra ut. Christian har en del i rette sjanger

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    958
    Mens flere er på tur til Horten i helgen, så fikk jeg med med et lite treff hos Authentic og Christian igår Jonas var også der en tur. Første dagen ut på over ei uke. Så det var godt å komme seg ut.

Kinoen til Christian er en knøttliten kino Jeg fatter egentlig ikke at det er mulig å få plass til 5 sitteplasser, full 7.2.4 Atmos på et rom som er 13m2. Det går altså 3 av hans rom inn i mitt... Nå er jeg svært glad i mitt rom og den størrelsen jeg har der. Men innimellom så kommer til på besøk til folk som har anlegg i små rom og som gjør at jeg skulle ønske mitt var mindre. Da det rett og slett blir mer lyd av mindre høyttalere. Dette er et slikt rom.

Nå har Christian kun pirket borti korrigeringen og tjuningen, alikevel så sitter lyden der svært bra. Spes overgang mellom subbene Arendal sub2x2 til innbyggingshøyttalerene fra B&W var bra. Pleier ikke å kommentere ting som går på smak så gjør ikke det denne gangen heller. Fikk både en del musikk og en del film. Og det rister godt i stolene når han drar på.

Jeg tror også det fremdeles er en del å hente kanskje spes på filmbiten. Men dette er Christian klar over så det kommer ikke som noen overraskelse.

Nå er Christian intr i en del av den samme musikken som jeg er. Stakkars Authentic som satt der sammen med 4 metallhuer. Vi hadde med oss en fjerdemann som også liker musikk av det litt tøffere slaget. Ikke lett for Authentic å demonstrere musikk hos seg selv.

Kinoen til Christian kommer til å bli helt syk god etter litt mer justering. Og det var morsomt for meg å høre inwall høyttalere som faktsik spiller musikk. Noe å ta med seg når vi nå etterhvert skal selge her og flytte i leighet. Godt mulig det er en god løsning for oss.

Takker for servering Christian og for demo på kinoen. Dette kommer til å bli svært godt. Jeg gleder meg allerede til neste tur til deg.
    Var veldig hyggelig med besøk av dere I går! Virkelig en hyggelig gjeng! Var litt synd på Authentic som ble foret med all den metallen😆.
    Gøy du likte det lille rommet mitt. Blir nok bedre lyd neste gang du er på disse kanter. Må bare få lagd meg noen diffusorer og litt mer demping, så skal jeg nok få justert litt mer seriøst.☺

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    958

Hvor mange Pantera album vil du låne?😂

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Hvor mange Pantera album vil du låne???????
    Han må låne 3..??????

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble en lengre samtale mellom dama og meg igår rundt dette med flytting. Har vert mye frem og tilbake det siste året om hva vi skal gjøre. Nå er det bestemt. vi flytter iløpet av første halvdel av 2019. Siden dama har en funksjonshemning så er det vanskeligere for hun å finne noe som vil være optimalt enn for meg som kan tilpasse meg det meste. Så hun får bestemme mest om hvor vi skal og hvilken type og størrelse leilighet vi skal ha. Jeg har heller ikke satt noe krav til egen lytteplass. Men vi ønsker oss en leilighet med minst 2 soverom. Da vi får en del besøk med overnatting iløpet av året. SÅ at jeg kan få en liten bod med to høyttalere og en forsterker er nok mulig. Så får vi se da hva som skjer.

Det betyr jo at kapittelet med stor kino er over for denne gangen. Eller det vil vere over når vi flytter. Så kommer nok til å holde noen åpne dager fremover. For å vise frem til nye folk hva som er mulig å få til av lyd i midfi klassen om man jobber litt med anlegget. Så jeg håper på godt oppmøte. Blir nok en før jul og en etter jul tenker jeg.

Dvs at anlegget mest sannsynlig vil bli solgt enten med huset eller løst. Er litt usikker på hva som vil lønne seg. Da tenker jeg å å selge absolutt alt, eller den ene komponenten jeg kan sitte igjen med er Marantz reciveren. Den kan jeg nok bruke videre i stua i ny bopel eller på det mini hifirommet jeg kanskje får. Men kjenner at det kanskje er litt dumt å bortkastet å ha en reciver til såpass mange penger stående i stua som skal da drive et par høyttalere som må plasseres der de kan i forhold til waf. Blir på en mpte litt overkill. Den lille Rotelen vi har i stua idag er mer en nok til våres bruk.

Så er det folk her som leser dette, og som skal kjøpe seg en komplett atmos kino med lyd og bilde, iløpet av høst og vinter, si gjerne ifra. Her kan du få full pakke og en opplevelse av lyden til rundt 85000kr, envt 100,000 inkl lp spiller og vinyl plater, riaa og ekstra utstyr, som du nok skal leite lenge etter å matche. Salgspris er ikke bestemt men vil ligge i det området der. Bor du i nærheten så kan jeg komme hjem til deg å sette dette opp og justere lyden.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13

Hvor mange Pantera album vil du låne???????
    Jeg har en sånn Black Panter film...................kanskje det holder..................;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei Alpha. Ingenting er bestemt. Er mye det kommer an på også.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vi får sikkert til en liten test av Svanå hos deg Retep. Husker du snuste på løsningen med diffusjon for flere år siden da jeg var i startgropa med dem. Har egentlig aldri kommet helt ut av gropa da de må brukes ifm en god kombinasjon av demping OG diffusjon. Dempe en ullvott (akustikken i Underhuset) var ikke fristende, men jeg har kommet over det etterhvert. Tre-fire S-wings burde høres godt for eksempel plassert bak lytteposisjon foran dine elskede steinulltraller. Christian har lånt to så hvis vi bruker dem og jeg tar med med to burde det gi en god effekt.

Vi får finne et tidspunkt. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi får sikkert til en liten test av Svanå hos deg Retep. Husker du snuste på løsningen med diffusjon for flere år siden da jeg var i startgropa med dem. Har egentlig aldri kommet helt ut av gropa da de må brukes ifm en god kombinasjon av demping OG diffusjon. Dempe en ullvott (akustikken i Underhuset) var ikke fristende, men jeg har kommet over det etterhvert. Tre-fire S-wings burde høres godt for eksempel plassert bak lytteposisjon foran dine elskede steinulltraller. Christian har lånt to så hvis vi bruker dem og jeg tar med med to burde det gi en god effekt.

Vi får finne et tidspunkt. :)
    Høres bra ut. Er jo morsomt å høre hva de gir av forandring på lyden. Lærerikt selv om hifirommet her oppe nå er på sin siste reis. Vi blir som sagt å flytte neste år. Så flere ting skal ikke inn. Nå er det å selge unna som etterhvert blir planen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har sett igjennom noen tråder jeg har rundt forbi på www og lasta ned en hel del bilder av mine oppturer og nedturer innen hifi og kinolyd de siste 10 årene. Jeg klarer ikke å finne noen eldre bilder enn fra 2009. Som var tiden rett før vi flytta opp til Mogreina. Så hele veien er ikke med. Ig jeg manger bilder fra en del oppsett og komponenter.SÅ her kommer det etterhvert en hel del bilder. heng med.

Ikke kommenter bildene før jeg har fått lagt inn alle, da jeg ønsker å få de på rams nedover her.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn