X
X186841
Gjest
Når er du tilgjengelig ?
Idag etter kl 20. Eller imorgen etter kl 17.Når er du tilgjengelig ?
Jeg vet ikke. Er lenge sida jeg drev på som DJ. Men foretrakk alltid vinyl utgaven fremfor cd på jobb. Mere trøkk husker jegMitt inntrykk er att slik musikk er best på andre medier.
Det skal jo på en måte ha skikkelig høy morofaktor.
Veit ikke om det er andre som har samme opplevelsen av det?
Eller er det bare jeg som sitter med den opplevelsen?
De blir desverre for korte. Men hadde jo vert kult å testa sølv også. Vi får holde oss til Klotz og nordost denne gangen.Skal det prøves noe i ekte sølv også?
Hvis ikke veit jeg om ett sett ett sted på Skjetten.
Kan hentes å lånes for prøving
Har 2 sett, men de er ikke så lange. Ca 2 meter tror jeg.
Ja morsomt å teste dette ut. På mitt system er der nok ikke noe å hente. Selv om vi klarte til en viss grad, dvs 2 av oss, å høre forskjeller. Og begge vi som klarte det. 8/10 og 10/10 foretrakk den billige kabelen.Intresant lesning
Hadde også vært gøy med forskjellige forsterkere.....
Jeg har vertfall kommet til konklusjonen at rommet er viktigest..... Ellers høyttalere, forsterker, dac og kabler til slutt
Den til 37000 neppe. Forskjellene er så ufattelig små. Mer forsjell å flytte hodet 5cm.Hva hadde skjedd om du foretrakk den dyre? . Hadde du kjøpt den da...
Testet strøm og signal kabler tidligere. Absolutt ingen forskjell her.Jeg opplevde en rar ting en gang. Jeg opplevde med den dyre kabeln en sinnsyk surround-effekt i en electronica-låt der det var en av lydene 10cm helt perfekt rett ved siden av hvert øre i tillegg til resten av musiken/lyden. Det var starkt og fint og otroligt kult. AHA tenkte jeg da...men så svitsjet jeg til lampkabel med claes ohlson bananer og hade eksakt samme effekt der og. Forskjellen var att jeg nå hade begynnt å lytte veldig analytiskt. Kan ikke skjønne att jeg ikke tenkt på den effekten før i den låten. Kansje skal se om jeg klarer grave den fram....er noen 10år gammel.
Jeg kom også fram til att det var ytterst små forskjeller, så kjøpte helt enkelt de audioquest jeg har for å få ferdig terminerte kabler som så greie ut å ligge framme. Testet RCA-kabler og digitalkabler og klarte ikke høre forskjell selvom jeg gjerne ville kjøpe de fine kabler jeg hade på lån så var der ikke forskjell å hente att det hade blitt tullete å kjøpe, så de leverte jeg tilbake.
Bildkabel derimot ser jeg stor forskjell på, dvs video, s-video, rgb-scart og komponent-scart. Men det har mer å gjøre med att det er ok kabel og bra terminert med bra kontakter en om de er flettet i måneskinn av brasilianske jomfruer.
Gøy at dere hørte forskjell.Resulatene ble altså slik
4/10 blindtest
4/10 blindtest
5/10 blindtest
Gav opp blindtest
8/10 billigste kabel valgt ut som den foretrukne
10/10 test med grupper a to hvor kabel ble byttet. Men der ble også billig kabel valgt som best.
Litt som meg altså. Har vel en 50-60 musikk DVD plater. Kanskje mer. Har vel 10-12 med Metallica.Jeg er også glad i musikk på DVD. Noen har ok lyd og.
Denne har ganske god lyd hvis du kjører pcm 2.0:
Vis vedlegget 507234
Denne er også ganske bra, men 85 er kansje bedre lyd men du må se 82 først, er sinnsykt bra drag:
Vis vedlegget 507235
* Så den med Deep Purple og orkesteret fra 69? har ok lyd mener jeg.
* Pulse dvd fra halve PinkFloyd er må ha.
* Roger waters in the flesh er også må ha imho.
* James Taylor live at the beacon er bra lyd.
* Eric claptons one more car plus samtlige crossroads dvd er verde å se (liker speciellt Sonny Landreth og Jeff Beck)
* Eagles hell freezes over er bra lyd men imho utrulig kjedelig.
* Mozart requim Karajan memorial er ganske bra.
* Poppa chubby er nok ikke så bra lyd/bilde men jeg syns han er gøy å se.
* Jean michelle jarre i moscow - her spiller han på noen morsomme intrumenter.
* A tribute to stevie ray vaughan
* Jeff beck live at ronnie scotts
* The song remains the same
* Nick Cave and the bad seeds God is in the house og Abatoir blues er ikke direkt bra tekniskt men jeg liker Nick Cave då..begge dokumenterene er nesten bedre - 20000 days on earth og One more time with feeling.
* Metallica S&M og Cunning Stunts mener jeg skal vare ok lyd på.
* ACDC stiff upper lip...litt rar mixing men mener den er hyffsat klar lyd på.
* Volbeat live from beyond hell var iaf morsom å se
* Har 2 Rage against the machine der begge er meget bra men husker ikke navnene på dem
Så skrev du att du ville ha trance på Vinyl - det har jeg ikke, har allt digitalt, men det finnes konserter her og:
* Shpongle live at red rocks 2015
Men personligen syns jeg ikke det er så mye å ha på dvd da de mest trykker på noen knapper der oppe....men kan vare gøy å se folket litt.
Ellers så rekomanderer jeg på CD:
* Cosma (Nonstop platen må du nesten høre...hvilken låt? hele platen!)
* Shpongle
* Infected Mushroom
* Yahel (er litt mykere men kan passe i party)
Beklager om jeg virker schitzofren med den blandningen men liker litt forskjellig jeg.