Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    @Mala Audio: Takk for superhyggelig samvær. Mye godlytting til svært variert repertoire. Noe for enhver smak kan vi vel si. :)

Ø var lett å like. Jeg hørte ganske mye på prototypen for to år siden på Hortenmessa og moro å høre at de hadde forbedret den såpass. Spesielt i mellomtonen var det skjedd mye. Hornet hadde fått vesentlig bedre arbeidsvikår og med PS Audio blokkene kom de virkelig til sin rett. Synd det at bassen ble litt ødelagt av etterklangen i rommet, men summa summarum vil jeg vel si at jeg jeg sitter igjen med et inntrykk at med dette paret så kan man ikke trå feil. Spiller både engasjerende og musikalsk. Lite mer man kan forlange av ett sett høyttalere.

Martens låt mye mer forfinet og hifikorrekt. Ingen overraskelse. ;D I mine ører hadde Martens enda større problemer med bassresponsen i rommet enn Ø. Personlig er Ø min favoritt ikke minst mtp prisdifferansen.

Veldig flott tiltak av Sveinung hos Mala Audio. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Enig i det Frank. Ø hadde mer morro faktor enn Marten, men uten å bli for morro. Tror Sveinung hadde hatt godt av noen tiltak som rydda litt opp i bassen. Sånn at potensialet i høyttalerene kommer enda bedre frem. Ø var skikkelig gode synes jeg.

T

TLN

Gjest
    Hadde en fantastisk tur til Mala Audio igår. Godt med folk fra klubben som kom.. Så vi ble faktisk 8 gjester.
    Uhyre spennende å få høre Ø på både rør og transistor. Jeg likte nok transistor best.

Fikk også høre et par Marten Mingus som ikke var helt min cup of tea og Mobster på rør. Mobster tror jeg det ligger mye potensiale i.

Men Ø altså, likte svært godt mid og topp. Desverre så sliter Mala med mye klang i bassen, så den satt ikke helt. Ble bedre når vi gikk fra rør til transistor, men ble ikke helt fortrolig med de nede rundt 100hz. Tror mala vil ha godt av å dempe skikkelig hjørnet til venstre i front og sannsynligvis hjørnet til høyre også. Men man hører lett potensialet i Ø. Jeg likte de vertfall meget godt.

Noen bilder fra igår.
    Vis vedlegget 515582

Vis vedlegget 515583

Vis vedlegget 515584

Vis vedlegget 515585
    Jeg hadde samme oppleve med Ø hos Mala.

Hjemme På transistor låter det knall [emoji16]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde en fantastisk tur til Mala Audio igår. Godt med folk fra klubben som kom.. Så vi ble faktisk 8 gjester.
    Uhyre spennende å få høre Ø på både rør og transistor. Jeg likte nok transistor best.

Fikk også høre et par Marten Mingus som ikke var helt min cup of tea og Mobster på rør. Mobster tror jeg det ligger mye potensiale i.

Men Ø altså, likte svært godt mid og topp. Desverre så sliter Mala med mye klang i bassen, så den satt ikke helt. Ble bedre når vi gikk fra rør til transistor, men ble ikke helt fortrolig med de nede rundt 100hz. Tror mala vil ha godt av å dempe skikkelig hjørnet til venstre i front og sannsynligvis hjørnet til høyre også. Men man hører lett potensialet i Ø. Jeg likte de vertfall meget godt.

Noen bilder fra igår.
    Vis vedlegget 515582

Vis vedlegget 515583

Vis vedlegget 515584

Vis vedlegget 515585
    Jeg hadde samme oppleve med Ø hos Mala.

Hjemme På transistor låter det knall [emoji16]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
    Ikke noe å si på Ø. Ble egentlig litt imponert. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men nå går det i Kung-fu panda på fransk med norsk subtitle for tre småtroll her. Mye glede i det også....
    På Fransk faktisk....?

Fikk en pling om min reciver snart skal bli godkjent for IMAX Lyd. Jippi...?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da dukka faktisk HCS opp her idag på en rask visitt. Søren så trivelig. Takker for besøket.
    Ja, endelig fikk vi det til. Lyden hos deg Peter er lett å like. "Leken", slik vil jeg kalle det. Du sier at du har billige greier. Det kan kanskje stemme, men fy så artig det spiller. En veritabel springskalle til som tror at en høy prislapp bestandig gir best lyd. God kaffe fikk jeg samt litt diskusjon rundt et sted vi begge liker, Skottland. Fått hørt noe mer på Wonderworld?

Takk for at jeg fikk komme, stas. Vi sees plutselig igjen :)

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.240
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Da dukka faktisk HCS opp her idag på en rask visitt. Søren så trivelig. Takker for besøket.
    Ja, endelig fikk vi det til. Lyden hos deg Peter er lett å like. "Leken", slik vil jeg kalle det. Du sier at du har billige greier. Det kan kanskje stemme, men fy så artig det spiller. En veritabel springskalle til som tror at en høy prislapp bestandig gir best lyd. God kaffe fikk jeg samt litt diskusjon rundt et sted vi begge liker, Skottland. Fått hørt noe mer på Wonderworld?

49F867D8-6F74-40F3-A202-DFFF49934E13.jpg

;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kompis av meg som trommer i Westworld. Greit med musikk som trøkker litt innimellom.. Kledde anlegget til Peter godt.. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Billig er nok ikke utstyret, men betalbart for de flere. Og jeg liker godt det jeg hører. Wonderworld har jeg ikke fått lyttet noe mer til. Ble tillaging av middag etter du reiste. Og litt kvardagslige ting. Så ble ikke mer tid til musikk. Men skal sjekkes ut. For det synes jeg svingte meget godt. Takker igjen for besøket, glemte jo å spørre om du var sulten og om du vill ha påfyll av kaffe... Får ta det neste gang.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fått lånt meg et bluray drev til PCen. Så sitter nå å tipper mine DVD og bluray konserter. Fyttigrisen så kjedelig. Tenke på at jeg har en gang rippet alle mine 2500-3000 cd plater. Godt jeg ikke har like mange konserter..

Skal bli godt å kunne sitte i sofaen å bare se konsertene etterhvert.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.827
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    De har utrolig mye fint og spennende utstyr, skal lure på hvordan de cd spillerne funker :)

mvh

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy flate hvor sent det går å rippe Bluray musikk konserter. Men ser enden på bunken nå. Bare 16 igjen!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ferdig å rippe musikk DVD. Heldigvis så fungerte dette. Fikk ikke rippa den ene sone 1 filmen. Men resten gikk fint. Får ikke opp cover på filmene, men skit i det.

DSC_1138.jpg
    DSC_1138.jpg

Jamie Cullum live...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Artisten Pink er ei dame jeg ofte spiller mye musikk ifra. Her er bilde fra låten Mr. President.
    En av mine favoritter fra henne.

DSC_1139.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mr. President

Dear Mr. President,
    Come take a walk with me
    Let's pretend we're just two people
    And you're not better than me
    I'd like to ask you some questions
    If we can speak honestly
    What do you feel when you see
    All the homeless on the street?
    Who do you pray for at night
    Before you go to sleep?
    What do you feel when you look in the mirror?
    Are you proud?
    How do you sleep while the rest of us cry?
    How do you dream when a mother has no chance to say goodbye?
    How do you walk with your head held high?
    Can you even look me in the eye?
    And tell me why?
    Dear Mr. President,
    Were you a lonely boy?
    Are you a lonely boy?
    How can you say, no child is left behind?
    We're not dumb and we're not blind
    They're all sitting in your Selves
    When you pave the road to hell
    What kind of father would take his own daughter's rights away?
    What kind of father might hate his own daugther if she were gay?
    I can only imagine what the first lady has to say
    You've come a long way, from whiskey and cocaine
    How do you sleep while the rest of us cry?
    How do you dream when a mother has no chance to say goodbye?
    Can you even look me in the eye?
    Let me tell you about hard work
    Minimum wage with a baby on the way
    Rebuilding your house after the bombs took them away
    Building a bed out of a cardboard box
    Hard work, hard work, you don't know nothing about hard work
    Hard work, hard work
    How do you sleep at night?
    Dear Mr. President,
    You'll never take a walk with me...

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.827
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja Pink er meget dyktig og holder et fantastisk sene show på sine konserter :)

mvh

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Avslutta denne runden i Milano med denne karen. Musikk filmer er helt topp

DSC_1140.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny plate å trøste seg med.
    DSC_1142.jpg

Har en kropp som ikke fungerer helt. Sliter litt med det. Forhåpentligvis tilbake på jobb iløpet av mnd. Jeg er ikke skapt for å sitte stille. Men har fått beskjed om at det er veien en liten stund. Har heldigvis musikken og film å trøste meg med. :)

Men å trakke hjemme såpass lenge som jeg har gjort nå er fantastisk kjedelig. Ikke er det noen kabel krangletråder å engasjere seg i heller..
    Fikk brukt litt tid igår til å hjelpe en medforumist med å løse subb problemer. Det var morsomt å se at ting kan løse seg.

Lurer på å finne meg en ny serie på Netflix. Ser Blacklist nå, og synes den er bra. Noen tips fra dere kanskje?

Ellers så har jeg mye tid til overs. Kommer gjerne på besøk og tar gjerne imot besøk. Jeg kjører ikke bil så er nødt til å kunne ta offentlig transport.

Si gjerne ifra.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fin plate Retep og ha god bedring

mvh
    Har kun hørt igjennom den 1 gang på Spotify. Men 99kr burde vere greit å spandere på ei plate. Ikke noe nært forhold til disturbed, men liker endel av det de har gjort.

offroad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Antall liker
    177
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Fint å ha ledig tid en stund, men kjedelig i lengden...
    Ser du bor i nærområdet, så hvis du har lyst til å låne øre til et Naim-oppsett i øvre del av hierarkiet så er du hjertelig velkommen. Er endel ute og reiser den nærmeste uken, men i slutten av neste uke skal jeg nok ha et par dager med 'gjemmekontor';)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fint å ha ledig tid en stund, men kjedelig i lengden...
    Ser du bor i nærområdet, så hvis du har lyst til å låne øre til et Naim-oppsett i øvre del av hierarkiet så er du hjertelig velkommen. Er endel ute og reiser den nærmeste uken, men i slutten av neste uke skal jeg nok ha et par dager med 'gjemmekontor';)
    Høres svært bra ut. Send meg kontaktinfo på pm. Så tar vi det derfra. Og du er naturligvis velkommen hit også om du skulle kunne tenke deg det.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da blir det dobbelt treff. En dag her og en dag hos Offroad. Ser virkelig frem til det. Naim er jeg så og si ukjent med. Så det blir ekstra spennende. Musikk smaken deler vi, så dette blir bra.

Lite nytt som skjer her, bruker anlegget mye fortiden og koser meg med det.

Ha en flott helg dere som er innom tråden.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn