Kaffen er digg. Rørene gløder nok ikke før ikveld..Gløder rørene og smaker kaffen?
-BB-
Blir spennende.Kaffen er digg. Rørene gløder nok ikke før ikveld..Gløder rørene og smaker kaffen?
-BB-
Ser frem til å lytte på dette ikveld. Får se hva Hallvar mener. Mulig den må få stå til søndag for å temperere seg før den får strøm.Blir spennende.Kaffen er digg. Rørene gløder nok ikke før ikveld..Gløder rørene og smaker kaffen?
-BB-
Skal jo være et bra merke.
Altea eller Antell jeg hadde? Spilte knall med den berømte MAen.. Men på kl 12 bunna den elementene med 2 stk MA.. Men før det var det knall. Knall betyr langt over det pris skulle tilsi.
Testa og AW180 noen gamle..Men med Roltel pre, låt det før mørkt.. Men vart bra tyngde i lyden. Det får en jo ikke med rør da.
Uansett, spennende å følge med
Hva var problemet med LM sin, tror du? Siden jeg liker lyden fra dem veldig bra er det interessant å høre hva som ikke funker hos andre ...Husker da jeg kjøpte Triangle første gang. Da drømte jeg og Audiovalve eklipse pre og aw180 monoblokker. Da koster Eklipse 19.990. Nå ligger den på 46000. Er noen år siden dette men..
Blir intr å teste rør igjen. Sist gikk det ikke så bra. Denne skal vere noen knepp vassere.
Jepp. Bare å komme innomHjemme på tirsdag? Skal I et møte på Jessheim. Kunne dukket opp hos deg kl 1330.
Den jeg fikk teste kort, var nok for liten. Spilte bra på enkel musikk, men mista alt driv og trøkk når vi dro på. Høyttalerene mine er greie å drive, men har noen fase vinkler som kan vere utfordrende.Hva var problemet med LM sin, tror du? Siden jeg liker lyden fra dem veldig bra er det interessant å høre hva som ikke funker hos andre ...Husker da jeg kjøpte Triangle første gang. Da drømte jeg og Audiovalve eklipse pre og aw180 monoblokker. Da koster Eklipse 19.990. Nå ligger den på 46000. Er noen år siden dette men..
Blir intr å teste rør igjen. Sist gikk det ikke så bra. Denne skal vere noen knepp vassere.
KT 150 om jeg forsto Hallvar riktig.Se der ja. Er det med KT120?
Mvh
-BB-
Pimped to the max! Fyr opp og la oss få lese hva du mener.KT 150 om jeg forsto Hallvar riktig.Se der ja. Er det med KT120?
Mvh
-BB-
Supert. Tar en kaffe sålenge.KT150 trenger litt tid. Ca 20 minutter tenker jeg.
-BB-
Spennende!Førsteinntrykket er at dette låter svært uvant. Må spille litt til.
Har fått fiksa på skjevheten ved å flytte den ene høyttaleren litt ut mot sidevegg. 3-4cm var nok.Tipper det er ulik gain på noen av små rørene som gir ubalanse. Ikke uten grunn at forsterkere fra gamledager hadde balansekontroll.
Eller bør du prøve både 4 og 8 Ohm utgangene, triode ig ultralinear
Du med din musikksmak burde kanskje hatt en slik forsterker.Kjenner jeg for litt lyst på rør igjen når vi prater stereo
De er da søte og nette.. Men ja, de krever endel av rommet.Det er kjekt å lese at du opplever litt rørmagi på visse musikktyper men samtidig er det kjedelig å lese at du sliter med rørrelaterte utfordringer og at den ikke har dynamikk nok til å tilfredstille dine krav på mer krevende musikk.
Min forsterker er en SET (Single Ended Triode): Single-Ended means that there is only one power output device per channel, rather than 2 or multiples thereof as for Push-Pull. So, a Single Ended Triode amplifier uses only one Triode power tube per channel. Single Ended, by definition, is Class A. og jeg ser at Mala i Drammen nå har Mobstere koblet til en LM Set forsterker:
Og jeg er litt sugen på å høre dette spille selv om jeg aldri vil få plass til slike høyttalere hjemme hos meg.
-BB-
Er så glad jeg har kuttet ut rør.Ok, primalunaen tenger nå opp et greit bilde for meg. Sammen med Trianglene så låter dette svært godt på Dire Straits, pink floyd, Tracy Chapman ol musikk. Spiller meget bra på Acdc, Extreme, ZZ Top,
På musikk som Disturbed, Avenged Sevenfold, Pantera, Metallica er jeg ikke helt sikker. Det låter bra, virkelig bra egentlig, men jeg blir ikke like engasjert i musikken. Ingen headbanging og luftgitar altså.
Og jeg tror det er noe galt med rørene eller amp. Høyre kanal summer ganske mye og relativt mørkt. Kommer og går litt. Så er litt usikker på om jeg burde spille på den. Synes det kommer mer og mer... Er ikke sus fra diskantene jeg mener.
FASIT ;DMå bare kutte ut fotballen og så får en et flott liv hehe..Ok, primalunaen tenger nå opp et greit bilde for meg. Sammen med Trianglene så låter dette svært godt på Dire Straits, pink floyd, Tracy Chapman ol musikk. Spiller meget bra på Acdc, Extreme, ZZ Top,
På musikk som Disturbed, Avenged Sevenfold, Pantera, Metallica er jeg ikke helt sikker. Det låter bra, virkelig bra egentlig, men jeg blir ikke like engasjert i musikken. Ingen headbanging og luftgitar altså.
Og jeg tror det er noe galt med rørene eller amp. Høyre kanal summer ganske mye og relativt mørkt. Kommer og går litt. Så er litt usikker på om jeg burde spille på den. Synes det kommer mer og mer... Er ikke sus fra diskantene jeg mener.